Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Moderátor: willcz

willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Ona to reálně není žádná tragedie, běžně cestou do itálie tankuju a zastavuju na podobných místech, člověk to tam už zná a tak.
Teď se ty místa trochu upraví, bude jich možání víc na kratší zastávku, ale jinak nic zásadního.

Chce to víc připravy a toto byla lehce hurá akce, v pátek večer jsem zamluvil hotel a v noci se jelo :-)

Nikde to nebylo tak že bych se bál že nedojedu. Jen nabíječky nemají tak velké cedule a poutače.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Noparasito »

willcz píše: pon črc 05, 2021 10:31 pm Tak pánové, malá aktualizace. - Najeto cca 5k km.
z DS 122kWh, PV 440kWh, CEZ 57kWh, Enel 77kWh, PowerPass 147kWh, Lidl Brno cca 70kWh

Na víkend jsme si s manželkou udělali výlet do Terstu, cca 700 + 700km.
První větší cesta elektroautem :-)
Průběh následující:
cesta tam:
- z domu nabito na 100%
- první nabíjení před Gratzem, pomocí powerpass 65kWh, fungovalo na první dobrou, cena cca 550Kč
- druhé Enel v Palmanově, powerpass nefunguje i když je nabíječka v síti, instalace enel apky, 23kWh, cena neznámá :-)
na místě:
- opět Enel, Terst, powerpass opět nefuguje (ani karta, ani appka), 54kWh, cena neznámá.
zpět:
- první, arnoldstein, jen pauza na jídlo, powerpass funguje, 19kWh, 250Kč
- druhé, Leoben, nabíječka v Powerpassu aktivní, na místě staveniště ... prostě na zabití když máte 10% baterky
- druhé na druhý pokus, UFC 125kW nabíječ, 63kWh za cca 30 minut, cena 400Kč

V podstatě je to sranda, jet někam daleko, auto plánuje nabíjení dynamicky, na mapě je i graficky ukázaný rádius.
Obsluha hledání je ale na navigaci otrava, ideálně na asistentku která kombinuje co říká auto s tím co ukazují apky v mobilu.

Bude následovat stížnost v powerpassu na nefunkční nabíječky Enelu.

Jinak se mi povedlo nabíjet na tom UFC max výkonem :-) a největší sranda je že to asi bylo nejlevnější nabíjení z celé trasy.
Teda, když nepočítám lidl free nabíječku co byla cca 100m vedle. (nalezana při nákupu během nabíjení) :stupidme:

Toto teklo vodou chlazenám kabelem do auta :-)
IMG_20210705_1628124.jpg
Drsný je to, ze cena za elektrinu a na spotrebu vozu vychazi snad kc/km jak se spalovakem.
To je hnus jako podpora elektromobilu.
Samozrejme s FVE to doma zas dozenes 😁
Akorat na pocet tankovani to bude u spalovaku 1x.(samozrejme zastavek k odpocinku bude stejne, kor kdyby jsi mel ve voze i "chcandy")
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

I kdyby to stálo 1kč za km, což se asi dá v průměru dosáhnout, tak to při běžném dojezdu nebude nikdy nějaká úspora.
Styděl bych se ale pár krát týdně stát na Lidlu a čekat až bude stojan zadarmo.

Auto je prostě spotřebka/nářadí.
U mě je auto na půl cca pracovní věc.

Nijak se nehroutím z toho že musím víc nabíjet, byla doba kdy jsem najel 70k za rok, takže jsem tankoval každou chvíli.

Teď jsem trochu ubral, tankuju/nabíjím tak nějak běžně.
Běžná rodina asi nebude nabíjet víc, ale taky si asi nekoupí auto za 1M5Kč.

Včera z itálie jsem dojel s 10%, za den na 1F nabíjení to eletrárna i s vytěžováním vytáhla na 50%, zítra bude plná. na co si stěžovat :-)
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
Trubka
Příspěvky: 194
Registrován: úte bře 30, 2021 12:02 am

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Trubka »

Díky za reportáže, je to pecka :)

Na ježdění po ČR je to úplně v pohodě: Většina kilometrů bude z FVE a na zbytek si člověk najde "svoje" nabíječky. Úplně stejně, jako teď každý z nás má oblíbené benzínky podél tras, které jezdí pravidelně.

Ano, je pravda že nabíjení z veřejných DC je předražená zlodějina, ale při cestě na dovolenou nad tím člověk prostě mávne rukou. Trochu se bojím toho, že jak bude elektromobilů jezdit stále víc a víc, tak ty DC nabíječky podraží klidně i na dvojnásobek, zvýší se cena energie pro domácnosti a určitě se začnou vybírat i nové daně.

Takže podobně jako s každou jinou inovací i zde platí, že nejvíc na "vydělá" ten, kdo naskočí dříve, než se z toho stane masovka. A pokud si k tomu pořídí ještě i FVE, tak bude vysmátej i v důchodu :)
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Diablo007 »

Aby nedošla doba že wallbox bude počítat kWh aby se to dalo danit jelikož na veřejných to bude řešit prodejce doma by neměli jak rozlišit domácnost auto
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Diablo007 píše: stř črc 07, 2021 5:20 pm Aby nedošla doba že wallbox bude počítat kWh aby se to dalo danit jelikož na veřejných to bude řešit prodejce doma by neměli jak rozlišit domácnost auto
No až bude opravdu poznat výpadek ze spotřební daně na paliva, tak to asi budou řešit.
Nedivil bych se kdyby se platila silniční daň za elektrické auta podle km.

Radši nad tím nebudu přemýšlet a budu si užívat dokud je to ještě bez ...
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 859
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
Kapacita baterie [kWh]: 36

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od redcrown »

Já myslím, že auta budou jednoznačně GPS. Je jen otázka kdy.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
dumi
Site Admin
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od dumi »

Tak uz ted tam gps musi byt kvuli e-call a nove kvuli afaptivnimu omezeni rychlosti... takze gpska uz je jista. Uz jen legalne sbirat data.
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od brumlaj »

willcz píše: stř črc 07, 2021 6:10 pm
Diablo007 píše: stř črc 07, 2021 5:20 pm Aby nedošla doba že wallbox bude počítat kWh aby se to dalo danit jelikož na veřejných to bude řešit prodejce doma by neměli jak rozlišit domácnost auto
No až bude opravdu poznat výpadek ze spotřební daně na paliva, tak to asi budou řešit. ......
Je možné vše, určitě se najdou buď vychytralci, nebo nepřejícníci kteří toho budou chtít využít, ale vždy bude možno podporovat ty, kteří budou prosazovat i přesně opačnou argumentaci. Jako nejdůležitější vzkaz z článku jsem si odnesl : " Jedno je ale jisté: vyhrožování drastickým dopadem elektromobility na státní kasu neodpovídá realitě". Jak to celé dopadne však celkově není jisté.
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Noparasito »

Cau Wille,
Kolik mas km???
Poznas nejak ubytek kapacity???
Dik Jura
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

cca 7tisic.
místo úbytku je spíše poznat že je dojezd větší, člověk se víc naučil s autem pracovat a tak například Trutnov dokážu otočit s průměrkou kolem 16,5kW/100km.
Během prázdnin pojedu ještě do Německa a Itálie s nosičem kol, tak to bude teprve zajímavý test.

v týdnu mě jedno odpoledne překvapilo že auto asi samo zaplo klimu a trochu ochladilo interiér. Stálo 3 dny venku na slunci a asi se přehříval interiér.
Budu muset projít jestli je tam nějaké takové nastavení.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Noparasito »

Kazda informace super.
Trochu jsem smejdil po cenach a vozech, a VW do toho tak slape, ze holt cenou dohani i konkureci z koreje.
Tak mi jde o to jak zvladnul management baterii.
Pristi rok by me melo cekat rozhodnuti 🤔.
Diky Wille
mobilik
Příspěvky: 918
Registrován: stř bře 31, 2021 7:50 am
Bydliště: Neďaleko Košíc - SK
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
Kapacita baterie [kWh]: 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od mobilik »

Ty azda rozmýšľaš nad VW? :mrgreen:
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Noparasito »

Mobiliku, jasne, jak rikam pomer cena/vykon.
Asi jsme se nepochopil. Nejsem znackar.
Takze jdu klidne od jakekoli znacky k jakekoli pokud nabizi v urcitem segmentu dobrej pomer.
Treba "Micivpici" vubec nemusim, ale to co ma znamej nas vsech v hybridu je pecka. Jen pro moju to nevychazi a ja pasu po elektru.
Ale jsem rad, ze jsi si rypl, neni to tak davno co jsme se o VW a Davidem bavili 👍👍👍.
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Než se rozjedete v diskuzi ... toto je spíše téma o Enyaqu :-)
Možná by stálo za to založit obecnější téma v sekci o Eautech.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Noparasito »

willcz píše: čtv črc 29, 2021 10:11 pm Než se rozjedete v diskuzi ... toto je spíše téma o Enyaqu :-)
Možná by stálo za to založit obecnější téma v sekci o Eautech.
Wille, porad je to o Enyaqu.
Proste to v konkurenci vychazi na super pomer cena vykon 👍.
Takze tvoje dobra volba.
josse
Příspěvky: 870
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od josse »


Noparasito píše:...Tak mi jde o to jak zvladnul management baterii...
Rozborka všeho možného:
https://youtube.com/c/MunroLive

Je vidět, že sem tam někdo nějakou drobnost dělá lépe než Tesla... Ale celek je prostě od Tesly nejlepší...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Noparasito »

Wille, muzu mit dotaz osobnejsiho i neosobnejsiho charakteru???(kdyby bylo moc osobni poprosim SZ)
Kolik se dalo umluvit slevu u prodejce???
Diky
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

V podstate nic, myslim 4% jen diky znamosti a tim ze jsem dlouhodoby zakaznik.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Tak jsem si dal týden v Mnichově. Cesta v plné palbě, tzn rodina, nosič kol na kouli a na něm 4 kola.
Průměrná spotřeba při 130kmh byla cca 21kWh/100km, tzn už bylo poznat že je auto naložené.
Nabíjel jsem cestou tam na 66km D1 (CEZ, peklo kvůli parkování), D5 Rozvadov (Eon UFC)
Cestou zpět v Mnichově u bytu, A93 Pentlin (jen na kafe), D5 Beroun (večeře)

tzn zatím celkem fajn. Co mě trochu naštvalo že Berounská Ionity která je UFC tlačila jen 70kW.
Jiné UFC třeba v Rakousku tam těch 125kW dokázalo nabíjet za hodně podobných podmínek.

Jakou máte kdo zkušenost s Ionity? v rámci Powerpass to není taková cenová tragedie, ale rychlostí zatím nepřesvědčila.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
Kobra23
Příspěvky: 41
Registrován: stř dub 21, 2021 6:53 am

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Kobra23 »

V tom Berouně jsi mohl nabít poctivými 75kW u Penny - zdarma :-)
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Kobra23 píše: sob srp 14, 2021 12:45 pm V tom Berouně jsi mohl nabít poctivými 75kW u Penny - zdarma :-)
Občas když je chuť tak na free nabíječku se stavím, ale většinou jsou tam nějací marní tesláci a čekají až se uvolní místo :-)
Ale ne, dělám si srandu. Toto byla cesta s děckama a rodinou, Na tom Ionity jsem vědět že je a bude volno, takže než dojet k free nabíjení a pak čekat, tak jsem radši vzal placenou.

Jinak ale dobré vědět, až pojedu příště sám, tak to vezmu přes Penny.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Noparasito »

Cau Wille.
Nejaky aktualnosti. Vcelku me zajima, jestli za ten pulrok sledujes nejakej pokles kapacity baterie ???
Dik
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Noparasito píše: ned pro 26, 2021 6:16 pm Cau Wille.
Nejaky aktualnosti. Vcelku me zajima, jestli za ten pulrok sledujes nejakej pokles kapacity baterie ???
Dik
Ahoj,

najeto cca 21k, pokles baterky nejde teď moc vyhodnotit, uvidíme zase až bude teplo.
Zcela upřímně je aktuální zimní dojezd dost slabý. cca 330-350km při plném nabití a jízdě 130kmh po dálnici.
V lednu má přijít větší upgrade fw a snad bude lepší. teď jsem jěl Břeclav-Rosice a průměrná spotřeba kolem 28kW/100km

Co mě včera dojalo nejvíc je, že není 12V zásuvka a tak kameru co naježil ježíšek není kam zapojit. zítra nebo pozítří to ale nabastlím na 12V pro světýlka ve stropě :-)
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Diablo007 »

To myslíš vážně že auto za tyto peníze nemá ve výbavě zásuvku která je u základní Dácie?
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Odpovědět

Zpět na „Hybrid Rosice“