Stránka 1 z 3

Dotazy

Napsal: sob dub 10, 2021 9:33 am
od Noparasito
Muzou se sem davat dotazy na cokoli k tvemu vlaknu???
Zajimala by me specifikace toho Enyaqu a proc ne ID4???
A bude ti 150kW na motoru stacit???
Diky
Pozn.: Pokud ti delam vlaknem Dotazy bordel, smazeme 😁👍.
Nikomu nechci delat nikde "bordel"

Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: sob dub 10, 2021 8:44 pm
od willcz
Jak jsem se zmínil, čekám na dodání Škody Enyaq iV 80.
Zkusím sem napsat zkušnosti ať už s provozem, nabíjením, vytěžováním pomocí EVSE modulu od Teca. atd.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: sob dub 10, 2021 8:57 pm
od willcz
Noparasito píše: sob dub 10, 2021 9:33 am Muzou se sem davat dotazy na cokoli k tvemu vlaknu???
Zajimala by me specifikace toho Enyaqu a proc ne ID4???
A bude ti 150kW na motoru stacit???
Diky
Pozn.: Pokud ti delam vlaknem Dotazy bordel, smazeme 😁👍.
Nikomu nechci delat nikde "bordel"
Zkusil jsem si zamoderovat a příspěvek přesunul do tématu o Enyaqu :-)

Specifikace, taková téměř plná palba, krom blbin co má founders edice, auto měním protože aktuální Kodiaq má 140k km a cena by šla už rychle dolů.
Auto je pro mě pracovní nástroj a relativně hodně jezdím. V době objednávání Enyaqu (cca 9 měsíců zpět) neměl ID.4 ještě dostupný v ceník.
150kW by mělo stačit, nahrazuje to 110kW naftu.

ID.4 se mi navíc líbí míň designem a jsem věrný škodovce :-)

Kompletní specku klidne pošlu v SZ.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: sob dub 10, 2021 9:12 pm
od Noparasito
Vyčerpávající odpověď, moderování taky chválím (a dobře to Admin zařídil 👏👏)
Věrnost Čekwágnu nebo Volkswágnu je asi jedno 😁 tuším od roku 1996 👍.
Máš pravdu, že designově to dost lidí táhne k Škodovce.
Ale ID4 dle předku bude mít lepší aerodynamiku .
Ale co u VW cením, že i když po hromadě slibů, začal dělat již použitelná auta.
Uvidí se co životnost baterií.
To jsem sám zvědavej.
Takže super, že to budem mít z první ruky.
Dokonce to k tobě na jukačku nemám daleko 🤔
Pozn.: 150kW/310Nm na více jak 2120kg pohotovostni a 2750kg celkovou nebude extra odvaz, ale jak říkáš stačit bude.
Resp. musí 😁.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: pát kvě 14, 2021 7:01 pm
od willcz
Tak pánove, je to doma ...
a hned první problém - není kam strčit SD kartu

Nabíjení se zdá že umí max 16A z fáze
dobré je že v pohodě zvládne přechod během nabíjení z 3f na 1f a zpět. stačí jen odpojit silovku, přecvakat stykače a zapnout.

tzn to asi směřuje k 2f systému, pokud tedy nezískám odvahu a nezkusím dát na L1 a L2 stejnou fázi.

najeta první stovka km, spotřeba cc 18-19kWh/100km

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: pát kvě 14, 2021 8:33 pm
od redcrown
Paráda, průběžně informuj.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: sob kvě 15, 2021 4:21 pm
od luge
Super,tesim sa na skusenosti...

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: stř kvě 19, 2021 10:27 am
od willcz
Malý update :-)

máme najeto prvních cca 500km, spotřeba kolem 20kWh/100km, tzn dojezd cca 400km.

Nabíječka je fakt jen 16A/fáze, jde v pohodě přecházet mezi 1F, 2F, 3F během nabíjení.
mířím tedy k 2F systému.
L1 bude 2x XTM4000 (asi origo+fang)
L2 bude XTM4000 (secondsol)

na L1 nechám barák + nabíječku, na L2 dám je nabíječku.
Vzhledem k instalovanému výkonu na střeše asi nemá smysl jít do 3F systému.
bohužel nemám dost výstupů na straně foxtrotího EVSE (jsou jen dva výstupy) abych mohl řídit připínání jednotlivých fází :-(
už tak využívám původně plánovaný signál pro ledku na ovládání přepínače DS/Solar pro nabíjení.

Napadá někoho lepší řešení?

Ještě je varianta dát Fang na L2 pro nabíječku a dům napájet origo měničema. pro takový ten lepší pocit.

Jinak zajímavost, asi PFC v autě dělá v rozvaděči takový divný šum při nabíjení.
šroubky jsou dotažené, nic se nehřeje, jen to šumí.
šumí buď chránič (EATON typ B, nějaký elektronický) nebo 3f elektroměr.
šumí to i na DS, a síla šumu se mění podle proudu který bere auto.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: stř kvě 19, 2021 10:52 am
od willcz
Tak teda nevím co si o tom myslet, teď jsem dal vařit oběd a podobně jako v rozvaděči, tak podobně šumí i varná indukční deska.
Začínám přemýšlet a bát jaký bordel na palubní nabíječka musí dělat v síti.

vypnutí nabíjení -> ticho

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: stř kvě 19, 2021 12:19 pm
od marsal
willcz píše: stř kvě 19, 2021 10:27 am bohužel nemám dost výstupů na straně foxtrotího EVSE (jsou jen dva výstupy) abych mohl řídit připínání jednotlivých fází :-(
Nevím přesně, co vlastně máš, ale teoreticky lze Foxtrot zalevno rozšířit o další výstupy (nebo vstupy) přes CIB sběrnici.

https://www.tecomat.cz/products/cat/cz/ ... moduly-36/

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: stř kvě 19, 2021 12:52 pm
od Noparasito
No
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... cable.html
Asi v tom ten 1kHz bude delat peknej bordel.
Ale jak jinak to regulovat s co nejvic "bez lovů" 😁😁😁.
Holt si sit uzije s EV, vo tom zadna.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: stř kvě 19, 2021 12:58 pm
od willcz
marsal píše: stř kvě 19, 2021 12:19 pm
willcz píše: stř kvě 19, 2021 10:27 am bohužel nemám dost výstupů na straně foxtrotího EVSE (jsou jen dva výstupy) abych mohl řídit připínání jednotlivých fází :-(
Nevím přesně, co vlastně máš, ale teoreticky lze Foxtrot zalevno rozšířit o další výstupy (nebo vstupy) přes CIB sběrnici.

https://www.tecomat.cz/products/cat/cz/ ... moduly-36/
mám toho hodně :-) no až moc a na větvi kde je právě to EV0302M je už zařízení na hraně s počtem.
budu to muset nějak promyslet :-) a buď přepojit, nebo někde vyšetřit výstup a využít kabelu mezi rozvaděčem a podružným na nabíjení.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: stř kvě 19, 2021 1:01 pm
od willcz
Noparasito píše: stř kvě 19, 2021 12:52 pm No
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... cable.html
Asi v tom ten 1kHz bude delat peknej bordel.
Ale jak jinak to regulovat s co nejvic "bez lovů" 😁😁😁.
Holt si sit uzije s EV, vo tom zadna.

No právě že ten 1kHz to dělat nemůže, on to je jen kontrolní signál na CP pinu, je to taková datová komunikace 20 století :-)
Podle té střídy se řídí samotná nabíječka a ta by měla regulovat plynuje výkon.

Je zajímavé že to přestalo potom co stouplo nabití. Fakt bych to tipoval na spínací frekvenci z PFC nebo samotné nabíječky.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: stř kvě 19, 2021 10:29 pm
od redcrown
Já osobně razím teorii, že je lepší dát "zlé" spotřebiče na 2. nebo 3. fázi. První si nechávám na normální provoz domu. Na těch zbylých ať si hučí a šumí co chce. Třeba fázové řízení balastu nebo nabíječka EV:)

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: sob kvě 29, 2021 12:02 pm
od Noparasito

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: sob kvě 29, 2021 10:07 pm
od willcz
Zatím se zdá že to byla dobrá volba.
Už jsem i vozík dřeva na uzení odvezl z pole :-)

Uvidíme co přinese cesta do itálie na dovolenou a zima.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: ned kvě 30, 2021 10:12 am
od Trubka
Dobra volba urcite - tys mel predtim Yettiho ze jo? Oproti nemu je to velkej upgrade. Uz jen ten kufr a interier. A mit tazny na EV je taky pecka.

Ackoliv Enyaq neni uplne muj salek caje, jsem rad ze uz se zacinaji delat jako EV i tyhle normalni auta a ne jen nakupni tasky a specialitky.

Jsem docela zvedavej, jestli Skodovka v dohledne dobe vyrobi i plne elektrickou Oktavku a Superba. A taky si rikam, co se asi stane az se to zacne tunit a cipovat :whoohoo:

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: ned kvě 30, 2021 11:56 am
od willcz
Trubka píše: ned kvě 30, 2021 10:12 am Dobra volba urcite - tys mel predtim Yettiho ze jo? Oproti nemu je to velkej upgrade. Uz jen ten kufr a interier. A mit tazny na EV je taky pecka.

Ackoliv Enyaq neni uplne muj salek caje, jsem rad ze uz se zacinaji delat jako EV i tyhle normalni auta a ne jen nakupni tasky a specialitky.

Jsem docela zvedavej, jestli Skodovka v dohledne dobe vyrobi i plne elektrickou Oktavku a Superba. A taky si rikam, co se asi stane az se to zacne tunit a cipovat :whoohoo:
Upgradoval jsem z Kodiaqa 4x4. Yetinu ma manzelka jako nakupni tasku :-)
tzn upgrade je to tak polovicni, ale z pohledu jizdniho komfortu je to asi lepsi, zbytek jak se vezme
Do Enyaqu v dobe objednani nesly napriklad koupit 360st kamery coz mi trosku chybi.

Podle to co jsem se bavil tak by melo prijit mensi auto ala Kamiq v elektrice.
To jestli udelaji ciste elektrickou oktavu nic nerikal.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: čtv čer 10, 2021 7:27 pm
od redcrown
tak co Pavle, jaký máš poměr spotřeby nabíjení euta FVE vs. DS?

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: čtv čer 10, 2021 7:51 pm
od willcz
redcrown píše: čtv čer 10, 2021 7:27 pm tak co Pavle, jaký máš poměr spotřeby nabíjení euta FVE vs. DS?
zase tak moc nejezdím :-)

zatím najeto cca 1800km, z DS doma 25kWh, od CEZu včera v Trutnově 37kWh, zbytek FVE.
průmerná spotřeba kolem 18kWh/100km

V autě je po dnešní cestě půlka, zítra vyleze slunce, tak se dobije

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: čtv čer 10, 2021 8:18 pm
od redcrown
Tak to celkem dobré score

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: pon črc 05, 2021 10:31 pm
od willcz
Tak pánové, malá aktualizace. - Najeto cca 5k km.
z DS 122kWh, PV 440kWh, CEZ 57kWh, Enel 77kWh, PowerPass 147kWh, Lidl Brno cca 70kWh

Na víkend jsme si s manželkou udělali výlet do Terstu, cca 700 + 700km.
První větší cesta elektroautem :-)
Průběh následující:
cesta tam:
- z domu nabito na 100%
- první nabíjení před Gratzem, pomocí powerpass 65kWh, fungovalo na první dobrou, cena cca 550Kč
- druhé Enel v Palmanově, powerpass nefunguje i když je nabíječka v síti, instalace enel apky, 23kWh, cena neznámá :-)
na místě:
- opět Enel, Terst, powerpass opět nefuguje (ani karta, ani appka), 54kWh, cena neznámá.
zpět:
- první, arnoldstein, jen pauza na jídlo, powerpass funguje, 19kWh, 250Kč
- druhé, Leoben, nabíječka v Powerpassu aktivní, na místě staveniště ... prostě na zabití když máte 10% baterky
- druhé na druhý pokus, UFC 125kW nabíječ, 63kWh za cca 30 minut, cena 400Kč

V podstatě je to sranda, jet někam daleko, auto plánuje nabíjení dynamicky, na mapě je i graficky ukázaný rádius.
Obsluha hledání je ale na navigaci otrava, ideálně na asistentku která kombinuje co říká auto s tím co ukazují apky v mobilu.

Bude následovat stížnost v powerpassu na nefunkční nabíječky Enelu.

Jinak se mi povedlo nabíjet na tom UFC max výkonem :-) a největší sranda je že to asi bylo nejlevnější nabíjení z celé trasy.
Teda, když nepočítám lidl free nabíječku co byla cca 100m vedle. (nalezana při nákupu během nabíjení) :stupidme:

Toto teklo vodou chlazenám kabelem do auta :-)
IMG_20210705_1628124.jpg
IMG_20210705_1628124.jpg (437.84 KiB) Zobrazeno 6813 x

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: pon črc 05, 2021 11:06 pm
od dumi

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: úte črc 06, 2021 6:58 am
od redcrown
Takže to pořád zůstává pro solarníka na ježdění kolem komína, nebo spíš s rádiusm podle velikosti baterky. Jinak se z toho stává adrenalinový sport, bohužel. Uvidíme, kdy se to změní.
Pro lidi bez FVE to vlastně zatím smysl nedává.

Odesláno z mého SM-G985F pomocí Tapatalk


Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: úte črc 06, 2021 7:25 am
od brumlaj
Například mi dává smysl nesmrdět jiným do gzichtu, ráno gdyž odjíždím do práce tak nevzbudím polovinu baráku a také minimalizace příležitostí kdy na Tvůj majetek šahá naduté servisní netáhlo s oběma rukama levýma a vypatlaným mozkem nejsou k zahození.