Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

mobilik
Příspěvky: 918
Registrován: stř bře 31, 2021 7:50 am
Bydliště: Neďaleko Košíc - SK
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
Kapacita baterie [kWh]: 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od mobilik »

Fuuu DC kompresor? To bude asi fuška...
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
ResHacker
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 26, 2021 10:59 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od ResHacker »

Něco s timhle napětim jsem na Ali našel, ale chtěj za to násobně víc než za 12/24V verze.. navíc k tomu ani nemaj na stejný napětí řídící elektroniku.. tak to ať si strčej někam, sám ten Číňan mě odkázal na 12/24V.. Ty ale berou klidně 600W - 1kW, takže to samozřejmě nejde živit z palubní sítě auta a bude to chtít další spínanej zdroj.. a tam je pak otázka, jestli tu klimu ten zdroj uživí, když ho připojim na vstupu na trakční napětí a použiju ho jen jako DC-DC měnič :D furt je to ale asi nejvíc low-cost řešení ... no a prostě takový srandy řešim, tahle je ale naštěstí přímo na přání ženušky, tak je to schválený :mrgreen:
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
ResHacker
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 26, 2021 10:59 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od ResHacker »

Jo vidiš, díky za tipy.. to EVshop.eu znám, kupoval jsem tam PTC heater, protože to vyšlo levnějc jak přímo z Číny od výrobce a na Alíku ani jinde tyhle moduly bohužel nejsou, kdežto ty kompresory některý ano.. tohle je fakt darda a ještě to maj bez daně, na to kašlu a asi to teda obědnám na Ali..pořád to bude něco přes 10k, ale snad to bude použitelný.... Řikal jsem si, že by to právě mělo umět třeba i měřit teplotu na kondenzátoru i výparníku + řídit otáčky větráku, ale asi to nebude uplně nutný... poradim se ještě s nějakým klimařem ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
ResHacker
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 26, 2021 10:59 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od ResHacker »

asi vezmu toto https://www.aliexpress.com/item/4000125 ... 9a35c774-0 .. je to to samé co v EVshopu a za uplně jiný peníze... a snad to nějak rozchodim ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od Noparasito »

Otázka clo a dan k tomu 🥴
mobilik
Příspěvky: 918
Registrován: stř bře 31, 2021 7:50 am
Bydliště: Neďaleko Košíc - SK
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
Kapacita baterie [kWh]: 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od mobilik »

To chces napájať priamo z trakčnej batérie? Alebo na 12V? Áno je to drahé, ale ak dostal povolenie od vyššej moci (žena) tak nieje čo riešiť. Ali je asi najlacnejšia voľba. Otázka bude aká bude kvalita. Verím že dobrá... :wink:
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
ResHacker
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 26, 2021 10:59 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak jsou i 12V verze a jsou levnější a se vším, co k tomu potřebuješ, ale zas musíš řešit ten zdroj, co už jsem tu popsal...Radši bych to napájel přímo z trakce, takže vezmu spíš tu 144V verzi. Povolení mám no, ale samozřejmě za to nechci dát nesmysl... Pořád je to ale jediný rozumný řešení, chtěl jsem koupit nějakej chladící box, kterej bych třeba jen šoupnul do kufru a mohl použít i jinde, ale je to zaprve hrozně velký, takže by to zabralo půl kufru a výkon mizernej...a to nemluvim o nutnosti někde vyvést tlustý trubky na vzduch a cena je též uplně mimo..

@Noparasito: Daň už je tam započítaná automaticky od Ali, proclení se řeší zvlášť, ale to už cenu moc nenavýší...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od JonasPP »

Mobilik,môžeš objednať aj pre mňa to OBDčko,lebo to vyzera tak,že na tyždeň bude Peugeotik doma. Len musim zohnať človeka,čo bude ochotny ma 150km potiahnuť. Chcel som požičať vozik na prepravu aut,ale vraj na to potrebujem vodičak BE,teda neostava nič ine iba niekoho s autom,čo ma dotiahne domov,alebo niekde po ceste 2x po 5-6 hodin nabijem,ale auto je bez baterii,teda provizorne tam budu v kufri hodene lionky z ešte nezistenym dojazdom,možno 100km,teda sa možno nedostanem ani na hranicu slovenska. Najlepši by bol ten vozik.

Hej a inšpirovalo ma jedno video. Pre čo sa na tento kartačovi motor montuje ventilator tak,aby uhlikovy prach fukal priamo do motora. Ja mam v robote zopar rovnakych motorov,len v inych vykonoch a tam fuka ventilator tiež tak blbo. Ale tie motory v mnohych pripadoch horia,teda maju 50-60°C,žiadna izolacia sa za 35 rokov neustaleho chodu nepoškodila a uhliky sa menili iba 2x na tych najsilnejšich motoroch,teda hlavne 65kW,čo je zataženy prevažne 50-70% dlhodobo,teda nonstop.

Takto by som navrhoval ventilator ozaj prerobiť,aby nefukal prach cez cely motor a v pripade uniku oleja sa nelepil všade po vynutiach.

Ešte taka jedna vecma zaujima. Nemenil už nahodou niekto vo svete original motor za BLDC rovnakeho vykonu??ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od Noparasito »

ResHacker
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 26, 2021 10:59 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od ResHacker »

@JinasPP: Zajímavé myšlenky jsi zde popsal, už jsme to i řešili s tim prachem...a jako máš pravdu, ale ono je asi zásadní, aby ten olej prostě neunikal, čili jednou za čas vyměnit simeringy.. Pak to asi takovej problem dělat nebude. Jinak bezkartáčem myslíš střídavej motor? Já jsem to ještě neviděl, ale asi už bude někdo, kdo do tohodle auta namontoval pohon třeba z Leafa nebo něčeho podobnýho. Každopádně už se pak musíš rozloučit i se Sagemem, to dá rozum.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od JonasPP »

Tak tento motor dať do peugeotika a raketa proti tomu nič. Len ten motor važi istotne viac ako 500kg. Zlate male bldc motorčeky.
Hej a tu pri tomto 160kW motorčeku je sranda,že sa menili uhliky iba raz za 35rokov chodu,veď je to aj badať na komutatore,že je iba slabo opotrebovany,ale po tom nechapem ako jemožne,že v peugeotiku treba uhliky tak často riešiť. Som zvedavy,či nahodou nebudu sedieť po menšej uprave uhliky tu z roboty do peugeota. V sklade som ich videl mraky,tak dufam budem mať prisun uhlikov zabezpečeny nie iba pre seba.ObrázekObrázekObrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
ResHacker
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 26, 2021 10:59 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od ResHacker »

Ty motory u vás jsou fakt zajímavý, co se tím pohání můžu-li se zeptat? Jinak asi běží v režimu a jsou tak též nadimenzovány, aby vydržely opravdu dlouho a nestála kvuli nim výroba či co. V Peugeotu by asi taky vydržely déle, kdyby se s tím motorem neotřásalo, nevystavoval se různým teplotám, vlhkostem atd., též je nezanedbatelný vliv řidiče, kdy jsem slyšel, že jdou zlikvidovat i za 5-10tis km a jsou pak pěkně opálené... Já mam teď nakoupené 3 sady od české firmy přes jednoho dobrého známého, který též těmito auty (106, Berlingo) jezdí a ta směs je dost alchymie.. Samozřejmě opilovat jiný uhlík tak, aby tam pasoval, by asi nebyl takový problém. Problém ale může být právě ta směs, tvrdost apod. Teď ještě dodělávám uhlíky, co tam byly od minulého majitele (motor jsem měnil a kupoval jiný z Fr.), pak nasadím ty české. Běžně dostupná náhrada od fy. Schunk nebyla špatná, ale jsou poměrně tvrdé a docela hlasitě šustí, nicméně jinak fungují dobře a komutátor neopotřebovávají. Vynikající zkušenosti byly s těmi úplně původními origo vyráběnými snad někde v UK, byly takové jakoby mastné a měkké, ale krásně tiché a též se nijak moc neopotřebovávaly, kamarád by k tomu měl více info. Chtěl jsem ale napsat, že vzhledem k jejich ceně cca 1200 - 1500 za sadu 4 kusů bych asi takto v zájmu životnosti motoru nelaboroval a sehnal si to, co tam patří ;)
BLDC by byl fajn, ale řešit tu celou přestavbu + pak případnej problém na STK mi za to asi už nestojí. Toto chodí uspokojivě, ikdyž to není žádný trhač asfaltu a jednou za pár desítek tis km prostě vyměním uhlíky.. ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od JonasPP »

Tak teda prvotny plan,aby auto ostalo na českych ŠPZ sa nepodaril a druhy plan vychadza brutalne draho,aj keď pri prvom plane som vedel,že neskôr sa bude musieť auto prepisať na slovensko,ale tym by sa suma rozdelila do času. Jedna sa o peniaze,ktore nemam a dajaku dobu ani nebudem mať,teda som musel upustiť od kupy. Je to škoda,lebo pochybujem,že podobna možnosť sa dakedy zopakuje,ale dať 800€ len za to,aby som auto dostal z českych ŠPZ na slovenske,tak to je na takto stare auto abnormalna cena. A to sa bavime o aute bez baterie,teda druha starosť a je to viac ako 20 ročne auto,teda hocjaka predražena porucha môže vyskočiť.
no neviem čo mam spraviť,lebo posledne som mal podobnu možnosť 10 rokov do zadu pri micro car so sodikovou baterkou za 5000€ a tiež som mal podobnu dilemu,až ponuka prešla pomedzi prsty a do teraz ľutujem.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
NESKOM
Příspěvky: 264
Registrován: stř bře 31, 2021 9:39 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od NESKOM »

No bude to žrout času.
To auto jsem viděl a je v 1B stavu. Jako první bych vzal plechovku Rersistinu a zespoda nastříkal proti korozi.
Taky je možné že si s ním pojezdíš, zjistíš že to není ono a prodáš. Tyhle auta jsou docela žádaná.
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od brumlaj »

To co jsi nafotil není komutátor ale kroužky. Je v tom podstatný rozdíl. Kroužky tvoří pouze elektrický kontakt, kdežto komutátor je vlastně rotační usměrňovač/střídač. (to už nehovořím že to nejsou uhlíky, ale kartáče). A s tou náhradou pozor ať si nezničíš komutátor nebo elektroniku. Kartáče musí být ze správného materiálu, jinak je problém s funkčností případně opotřebením.

Když jsme u těch kompresorů, neřešil někdo ve voze topení tepelným čerpadlem? Potřebuji ohřívat kapalinu.
bert
Příspěvky: 68
Registrován: ned dub 18, 2021 4:12 pm

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od bert »

brumlaj píše: ned srp 01, 2021 12:14 am To co jsi nafotil není komutátor ale kroužky. Je v tom podstatný rozdíl. Kroužky tvoří pouze elektrický kontakt, kdežto komutátor je vlastně rotační usměrňovač/střídač. (to už nehovořím že to nejsou uhlíky, ale kartáče). A s tou náhradou pozor ať si nezničíš komutátor nebo elektroniku. Kartáče musí být ze správného materiálu, jinak je problém s funkčností případně opotřebením.

Když jsme u těch kompresorů, neřešil někdo ve voze topení tepelným čerpadlem? Potřebuji ohřívat kapalinu.
Nie je tá fotka v pohybe? To by krúžky nemuseli byť.
Prajem všetkým veľa slnka!
Robo /bert/
ResHacker
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 26, 2021 10:59 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od ResHacker »

Ahoj, nikdo tu podle mě neřešil ani tu klimu, natož TČ. Ale jelikož je to vlastně jen reverzně fungující klima, tak by v tom též problém být neměl...jen se tam musí přidat reverzní ventil a asi další vysoušeč a možná pár dalších úprav, zas do toho tolik nevidím.. Číňan prodává sety na 12/24V který umějí i topit, ale ne pro trakční napětí naší baterky. Z toho důvodu jsem nakonec šel do kompresoru na 144V a nemusím řešit zdroj apod. Též má pěkný COP až 2.8. Jen ta cena...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od brumlaj »

bert píše: ned srp 01, 2021 6:41 am Nie je tá fotka v pohybe? To by krúžky nemuseli byť.
nepřipadá mi pravděpodobné aby byl komutátor tak hluboce sjetý v místě kontaktu kartáčů. mezilamelová izolace u komutátoru musí být pod úrovní povrchu, jinak jiskření a zničený komutátor. A že by by někdo zaškrabával izolaci z nesrovnaného komutátoru je pak úplné sci-fi. Ale schválně, je to optický klam? Možné je vše ;-) A mýliti se je lidské. Je pravda, že na štítku není uveden kmitočet a rozsah pracovního napětí od nuly ....... a spodní napětí a proud by mohlo být pro budicí vinutí ...... Jak to je Jonáši?
Další Edit: no jo, omlouvám se, mne zmátly ty 3 kabely ve spojitosti s třemi kartáči a netrklo mne že jsou kartáče na jedné mosazné šíně což je u kroužků blbost.. Asi máš pravdu berte mýlil jsem se. Ale potom teda stojí údržba za nic při tak sjetém komutátoru. A Jonáš má reálnou šanci dožít se havárie toho motoru. Potom jej ber ;-)
ResHacker píše: ned srp 01, 2021 8:53 am..... Ahoj, nikdo tu podle mě neřešil ani tu klimu, natož TČ. .....
Ále řešil, viz. poslední věta příspěvku a následující odkazy na kompresory ;-)
NESKOM
Příspěvky: 264
Registrován: stř bře 31, 2021 9:39 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od NESKOM »

On ten benzinový bufík je energeticky daleko úspornější.
TČ může mít sice dobrý COP ale objemové energii benzínu se nikdy nevyrovná. Navíc to vodou se musí občas vytápět i akumulátory.
ResHacker
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 26, 2021 10:59 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od ResHacker »

No to jsem řešil já a určitě to nebylo TČ, řeším klimu... stačí číst ;) Tím, že se to neřešilo, jsem myslel především fakt, že nevím o nikom, kdo TČ nebo klimu na tomhle autě má ..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od JonasPP »

Brumlaj,až teraz čitam forum,bo som bol nadmieru pracovne vyťaženy. Ale takto. Je to komutator. Bol som obzrieť mašinu,či aspoň jeden motor prave nestoji,aby som nafotil tych 1000 plôšok,ale stale je to v prevadzke.

No a aby som sa aj Ja vyjadril k tepelnemu čerpadlu,tak do neho by som vôbec nešiel,ak mam funkčny bufik. A jak spomenul NESCOM,tak sa da použiť aj na ohrev litiovej baterie,aspoň nebude potreba odoberať drahocennu energiu. Ba dokonca benzin sa da nahradiť liehom,len po tom neviem aku životnosť bude mať bufik,lebo v liehu sa skryva kopec vody.
Mohol som zobrať na experimentovanie jeden pokazeny z roboty,z kamiona,ale ten bol na naftu,tak ten by mi nepomohol.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od JonasPP »

Konečne dneska stal stroj,tak som mohol nafotiť pekne fotky. Každa fotka je od jedneho motora,ale pozeram,že najhoršie opotrebenie je na 60kW motory.ObrázekObrázekObrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od brumlaj »

Tak beru zpět. Na to s jak primitivním vybavením údržba pracuje, tak klobouk dolů, ví co dělá. Ale nezávidím jim. To musí být děsný opruz škrábat izolaci přes takovéto pohoří. Ale už mají zase na čase srazit hrany lamel. Některé se už tahají přes izolaci.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od JonasPP »

brumlaj píše:Tak beru zpět. Na to s jak primitivním vybavením údržba pracuje, tak klobouk dolů, ví co dělá. Ale nezávidím jim. To musí být děsný opruz škrábat izolaci přes takovéto pohoří. Ale už mají zase na čase srazit hrany lamel. Některé se už tahají přes izolaci.
Sakra,ani som si toho nevšimol. Original fotka ma lepši detajl a tam je krasne vidieť,že je zopar prepojenych. Nič,zajtra to zriešim. Dik za upozornenie.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
NESKOM
Příspěvky: 264
Registrován: stř bře 31, 2021 9:39 am

Re: Kúpa elektromobilu P106, rady, skúsenosti

Příspěvek od NESKOM »

No ale na tom nemozes robit ked nemas dvacatjednotku
Odpovědět

Zpět na „Elektromobily“