Enyaq 80iV, test 4000km

Odpovědět
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od Noparasito »

dumi
Site Admin
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od dumi »

Protoze ESC.

Zajimalo by me kestli nekdo premyslel v kolika procentech situaci celkove to ESP at se to.jmenuje jakkoliv.je naskodu. Proste ze udela neco co to auto jeste vic rozhodi.

Rekl bych ze to nebude malo, akorat se to dost blbe meri a dokazuje.
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od Noparasito »

Stacilo by to vypnout.
Ale kdyz se podivam na to auto a vim vahu, tsk bych tipl, ze dost sinto podelali pouzityma pneumatikama.
Muj subjektivni dojem.
willcz
Příspěvky: 295
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od willcz »

Ne všechno jde vypnout. Můžu projít menu, ale je to asi fuk.
Navíc pro průměrného řidiče je ESP spíše výhoda než nevýhoda.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Kodl69
Příspěvky: 1319
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od Kodl69 »

Asi nejsem superman, ale že auto jede jinam než by mělo poznám obvykle dřív, než SP začne něco řešit. Na druhou stranu obvykle všechno řeší snížením výkonu, tda aspoň na hisorickým FOFO II. A co mě extrémně štve, a několikrát se mě to pokusilo zabít, je protiprokluz, kterej jde vypnout jenom do vypnutí motoru, tj zapíná se pořád a pořád. Ještě mám za život pár strašlivejch zážitků z chybné funkce ABS, jednou třeba na chybný vyhodnocení adheze stačily pár týdnů starý zimní gumy - abs vyhodnotilo to skládání lamelek na předních gumách na suché cestě při +10°C jako smyk a auto prostě přestalo brzdit (rychlost řekněme v úrovni dálničního limitu, ne 200km/h). Naštěstí jsme se tam všichni nějak vešli. A co je hnus, tak si ten krám ještě zapnul varovky a nešly skoro 10s vypnout. Čím modernější auto, tím víc tě nutí jezdit ne jak ty chceš, ale jak chce to auto. Z mýho pohledu tě nutí jezdit jako debila.
Ale chápu to, že 90% řidičů na silnici chápe přetáčivej smyk, nedejbože s hnanou zadní nápravou, za něco smrtelně nebezpečnýho, a ne za zdroj zábavy, jako ten zbytek (možná jsem s tím zbytkem moc optimista).
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Uživatelský avatar
rege
Příspěvky: 127
Registrován: stř dub 07, 2021 5:48 am
Bydliště: Vychod SK
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9195
Kapacita baterie [kWh]: 29

Re: Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od rege »

ESP ma tu vyhodu ze vie pribrzdit jedno koleso aby vyrovnalo auto do smeru kde je natoceny volant. Sofer taku moznost nema a lepsie auta maju fukciu ESP sport, kde su limity nastavene trosku vyssie .
FVE 9,195kWp
(3S2P 325Wp JV -- 5048MK, 3S2P 325Wp JZ + 3S 325Wp 1 os tracker V-Z -- 5048MK, 12x360Wp nalezato -- MPPT150/70)
29 kWh Iion, BMV712
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od JonasPP »

Len taka predstava. Mam auto s predným náhonom a idem do zákruty, de začne predné kolesá podšmykovať. Auto to vydedukuje a teraz uberie plyn, predok obehne zadok a teda sa dostane do hodín, poprípade auto pridá, lebo to vydedukuje ako aquaplaining a to znamená, že auto vybehne z cesty. Poprípade vytoči kolesa a znova auto pri najlepšom zbehne z cesty. Proste jak pozerám, tak pozerám, staré auta bez elektroniky sú lepšie, bezpečnejšie a úspornejšie na výrobu. Ba dokonca vodič je obozretnejši, skúsenejší a nevystraja blbosti na ceste, keď žije v tom, ako elektronika zachráni situáciu. Jedine čo ako elektroniku v aute uznávam je autorádio a pripadne riadiaca jednotka na pohon elektromotora, ak sa jedná o elektromobil. Ostatok do auta nepatrí, ale ešte tak možno ABS pre tých, čo nevedia brzdiť. Problém ale nastáva, keď aj do ostrekovača natrieskaju mikročip.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
dumi
Site Admin
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od dumi »

souhlasim s Tebou, bohuzel dneska eridi kazdej jantar. Driv ridic byl ridic a ne uzivatel vozu.

ohledne toho ESP a tehle serepeticek. ja treba vnima problem hlavne tam, ze pokud jedu bez toho, citim v zadku co to auto dela, takze se da dost dopredu reagovat na situaci, ale pokud je zpanute ESP, neni to poznat, protoze ten system to auto drzi do posledni chvile, kdy vyhraje fyzika a pak uz se neda delat nic :-D
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Kodl69
Příspěvky: 1319
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Enyaq 80iV, test 4000km

Příspěvek od Kodl69 »

to dumi: nemáš dost citlivý senzory v zadku. Já poznám začátek ztráty adheze dřív než to ESP. A někdy mě baví pozorovat, že to ESP se snaží, ale zas toho extra moc nedokáže, stejně ty odstředivý síly vyhrají. Jenomže já už to vím a čekám. Na rozdíl od většiny uživatelů aut, kterým to naopak zhorší možnost rakce, prtože nějaký oranžový kontrolky jsou málo, když s leckým nepohne ani čevená.
Protiprokluz mě většinou dost štve, na površích s nerovnoměrnou adhezí (sněhová břečka) leckdy dokáže zabránit v jízdě. Naopak na štěrku do prudkýho kopce to se zájmem pozoruju, jak se to marně snaží rozjet rychlej, plnej plyn neplnej. Po vypnutí mám dost často škodolibou radost z výhry nad počítačem...
Navíc dnes má většina aut poháněnej špatnej konec.
A jedna ze života: kdysi dávno jsem v zimě pomáhal z příkopu nebožákovi s nějakým tzv. moderním autem, a když viděl, jakým způsobem jsem tam přijel s obyč formanem, tak se mě ptal: "jak je to možný, já mám ABS a ETC, a jsem v příkopě, a ty si přijedeš jak nic".
Moje odpověď "no já mám zánovní zimní gumy" -borce úplně rozsekala...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Odpovědět

Zpět na „Elektromobily“