Napsali o BEV......

eduard22
Příspěvky: 1091
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

misif píše: ned dub 28, 2024 4:33 pm
eduard22 píše: ned dub 28, 2024 1:55 pm Investice je vynaložení finančních prostředků pro dosažení zisku!
Např. dodávka pro živnostníka jako instalater, nebo NA pro dopravce, nebo i osobák ale pro službu jako je TAXI.
Ale soukroma jizda je rozmar, spotřeba, nikoliv investice...
Gratuluji edo, když někdo napíše zcela konrétní a smysluplný popis, kdy se mu BEV vyplatilo (přestože BEV není jenom o penězích) je potřeba jej alespoň chytit za nějaké bezvýznamné slovo a dělat z něj idiota, protože prostě nemá starého kombíka jako ti správní borci.
.....
Proč idiota??? :shock: Jen jsem poopravil nepřesný ekonomický termín. 8-) Nic jiného v tom nehledej! :evil:
A věci ani lidé se nedělí na staré nebo mladé (nové), ale na dobré nebo špatné! Znám mnoho případů, kdyměli lidi kolem mě neustále náhradní vozidlo po koupi nového...
Neb nový nerovná se automaticky lepší , mnohdy ba naopak! (jak sa neustále optimalizuje... - lidově ojebává!) a starý neznamená automaticky horší, natož zaostalejší. ;)
(jezdím v práci i s novýma autama i jsem měl tu možnost jezdit v EV a dokonce v nové Tesle 4x4, ale nenadchlo mě nějak moc, kooor za tu cenu... :-/ Snad proto, že jsem měl spalováky vždy výkonější a pouze v automatu (nyní nemám jen starého ale dobrého(!) ;) kombíka v automatu, ale i 5-ti dvířko a jedno SUV 4x4) , což je pohoda řídit a jen mnozí, co automat nikdy nepoznali, se rozplývaj nad EV jakože: "To je paráda! U teho se nemusí řadit... Jede to samo!" :lol: Nojo, jako spalovák v automatu 8-)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
eduard22
Příspěvky: 1091
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

A náhodou jsem narazil nyní na článek o jedné ze zkušeností majitele EV: „Delší cesta v elektromobilu byla pohroma. Za pár desítek minut jsem věděl, že do cíle nedojedu,“ svěřuje se Martin"
(vyjímám: "Jízda po dálnici mi snížila dojezd asi o polovinu a já měl co dělat, abych zvládl dojet")
https://bydlenisnu.cz/delsi-cesta-v-ele ... d=28315049
Dle mě je EV opravdu dobrej do města na nákupy a pod., na chatu a do práce, jen desítky km vzdálených. (nekoupíteli Teslu s delším dojezdem za miliony...)
Neb dojezd dělno dvěma (abych se taky vrátil zpět!) je stále prd proti dojezdu mojho staráho ;) dobréhop(!) kombíka až 900km, i když jedu po dálnici 130kmh (pod Vídní předjíždím docela mnoho Tesel co se vlečou sotva stvkou... a některé dokonce v pravém krajním pruhu mezi kamiony 80-kou...) a navíc si mohu dát alespoň malej 5L kanystr do kufru, abych večer nezůstal někde stát na dálnici, který doleju snadno a rychle. 8-)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
eduard22
Příspěvky: 1091
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Když už jsme u těch kombíků ;) toto se mi líbí :D : https://www.garaz.cz/clanek/testy-mg-ch ... u-21012441
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Cmrnda
Příspěvky: 698
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Cmrnda »

eduard22 píše: ned dub 28, 2024 1:55 pm Investice je vynaložení finančních prostředků pro dosažení zisku!
Např. dodávka pro živnostníka jako instalater, nebo NA pro dopravce, nebo i osobák ale pro službu jako je TAXI.
Ale soukroma jizda je rozmar, spotřeba, nikoliv investice...
K tomu by měli přihlížet i ti polodebilové na STK. Mě by zajímalo kdo ty zmetky na to STK školí a přijímá je do státních služeb. Vše je ordinováno proti vlastníkům starších vozů. A vzhledem k tomu jak to půjde tak dál ... Tak "nafťáci", těšte se jako první... :lol: :lol: :lol:
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
tafx
Příspěvky: 77
Registrován: sob črc 23, 2022 9:59 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 12400
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od tafx »

misif píše: ned dub 28, 2024 4:33 pm
eduard22 píše: ned dub 28, 2024 1:55 pm Investice je vynaložení finančních prostředků pro dosažení zisku!
Např. dodávka pro živnostníka jako instalater, nebo NA pro dopravce, nebo i osobák ale pro službu jako je TAXI.
Ale soukroma jizda je rozmar, spotřeba, nikoliv investice...
Gratuluji edo, když někdo napíše zcela konrétní a smysluplný popis, kdy se mu BEV vyplatilo (přestože BEV není jenom o penězích) je potřeba jej alespoň chytit za nějaké bezvýznamné slovo a dělat z něj idiota, protože prostě nemá starého kombíka jako ti správní borci.
Já korekci snesu, i když jsem připomínku předvídal a za tu investici jsem přidal ten dovětek "pokud to tak někdo bere". Eduard má samozřejmě pravdu.

Jinak naše EV je Citroen E-C4 (v podpisu) a teda ne úplně nejlepší technologie. Sice nemá úplně špatnou spotřebu ani v zimě, ale právě v zimě podivně omezuje využitelnou kapacitu baterie, což snižuje daleko více dojezd než samotná vyšší spotřeba. Tak trochu experimentálně jsme s ním jeli i na letní dovolenou do Itálie a Francie a docela to šlo (cca 3500km). Kdyby měl někdo zájem, mohu sdílet praktický zkušenosti i naměřený data o spotřebě a třeba degradaci baterie.
Hybrid 12,44 kWp, 26x400 Wp + 4x510Wp Trina Solar, GW10K-ET, 12,8 kWh BYD, 2 x Wallbox Alfen Eve, EVCC.io pro řízení nabíjení auta, Citroen E-C4, skoro celej dům na backupu pro ostrovní provoz
brumlaj
Příspěvky: 1556
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od brumlaj »

eduard22 píše: ned dub 28, 2024 5:59 pm........ Neb dojezd dělno dvěma (abych se taky vrátil zpět!) je stále prd proti dojezdu mojho staráho ;) dobréhop(!) kombíka až 900km, .......
Zase jeden honič (se za více je lépe). Ty prde, kókni sem. Blba, který po najetí 300 km nezastaví a neprotáhne se je třeba lámat v kole.
eduard22
Příspěvky: 1091
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Když už jsme u těch urážek... , tak jsem ty slepče..., dával link na MG o chlup vejš ;-)
A kde píšu že ujedu tolik kilometrů bez zastavení??? Já starý prostatik - co musí zastavovat co půl hodiny, hodinu... 8-)
Ale nechčiju hodinu - dvě a nerad bych pochcal nabíječku , aby neprobíja..., :lol: Raději chčiju na kraji lesa :D
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
brumlaj
Příspěvky: 1556
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od brumlaj »

No vida, že je prostor pro nabíjení. Jen přemýšlet a nebýt nepřizpůsobivý ;-)
dumi
Site Admin
Příspěvky: 801
Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od dumi »

Ono ujet 300 km treba ve skodovce, tak vylezes zlamanej, 300 km v necem pohodlnym ( treba volvo) tak ani nevis zes 300 km ujel.

Takze neni duvod po 300km stavet se protahovat.

To se ti spis bude chtit curat :-) a to stihnes driv nez vubec pripojis auto na nabijecku :-D
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Uživatelský avatar
Asiunda
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
Bydliště: Salámová Říše Snů
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
Kapacita baterie [kWh]: 99
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Asiunda »

dumi píše: čtv kvě 23, 2024 8:08 pm Ono ujet 300 km treba ve skodovce, tak vylezes zlamanej, 300 km v necem pohodlnym ( treba volvo) tak ani nevis zes 300 km ujel.

Takze neni duvod po 300km stavet se protahovat.

To se ti spis bude chtit curat :-) a to stihnes driv nez vubec pripojis auto na nabijecku :-D
Zkusil bych
https://www.youtube.com/results?search_ ... +challenge
To jen tak, pro to kdyz nekdo neco placne a nevi o tom nic.
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
dumi
Site Admin
Příspěvky: 801
Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od dumi »

Nevim proc reagujes na me a posilas mi video o tom ze nekdo ujede 1000km v BEV, ja to nerozporuju.

Ja reagoval na to, ze je nutne kazdych 300km zastavit a protahnout se. :) a na to argumentuju, ze je to taky tim cim clovek jede, a je jedno jeslti je tam benzin nebo elektro. jde o sedacky a komfort. a tam bohuzel skoda tezce zaostava....
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Uživatelský avatar
Asiunda
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
Bydliště: Salámová Říše Snů
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
Kapacita baterie [kWh]: 99
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Asiunda »

dumi píše: čtv kvě 23, 2024 11:24 pm Nevim proc reagujes na me a posilas mi video o tom ze nekdo ujede 1000km v BEV, ja to nerozporuju.

Ja reagoval na to, ze je nutne kazdych 300km zastavit a protahnout se. :) a na to argumentuju, ze je to taky tim cim clovek jede, a je jedno jeslti je tam benzin nebo elektro. jde o sedacky a komfort. a tam bohuzel skoda tezce zaostava....
Reagoval jsem na to curani a nabijeni.
Obcas to vyjde i za curani 200km navrch.(Samozrejme nemyslim nekde v lese na odbocce)
Ano zastaveni je vicemene lepsi pro bezpecnost se protahnout.
Jinak SKODOFKA je predrazena na to co nabizi.
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 30
Registrován: úte srp 24, 2021 7:10 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od marko250 »

dumi píše: čtv kvě 23, 2024 11:24 pm Nevim proc reagujes na me a posilas mi video o tom ze nekdo ujede 1000km v BEV, ja to nerozporuju.

Ja reagoval na to, ze je nutne kazdych 300km zastavit a protahnout se. :) a na to argumentuju, ze je to taky tim cim clovek jede, a je jedno jeslti je tam benzin nebo elektro. jde o sedacky a komfort. a tam bohuzel skoda tezce zaostava....
@dumi, fakt to tak není,má první jízda byla Praha>Ostrava v 3°C ,vše dálnice a GPS 130km/h.Ze zvědavosti jsem na Olympii u Olomouce šel zkusit supercharger 120kW ,nejpomalejší z nich .Přijedeš s 20% SOC ,parkneš u stojanu,zasuneš konektor během 5s a jdeš se vychcat 25m do benzínky,vylezeš z hajzlu, jdeš k pultu bez fronty si koupit sendwich,sedneš ke stolíku a auto ti pípá jeď do prdele máš nabito na 80%,posuneš úroveň na 90% a nestačil jsem ani ten sendwich dojíst a už zase nabito. Nyní mám najeto 5000km a celkově jsem u "benzínky" strávil vždy jen kolem 5s,protože prostě buď doma zaparkuji a jdu do auta zase až ráno,nebo to na veřejné nabíječce spojíš s činností,kterou bys stejně dělal,jako nákup v Polsku třeba ,navíc hodina nabíjení zdarma na DC.Teď jedu znova obrazit Bosnu a tam najít nabíječku je rovno zázraku,obzvlášť ,když to jedeš mimo silnice horama,ale prostě zakempuješ někde kde je 2-3kW zásuvka a do rána tam stejně spíš.Není to vůbec problém,včetně jízdy v kuse třeba 1000km.Z domu vyrážíš s 100%SOC a na to teď v teple ujedu 470km s dálnicemi s prstem v nose,pak jdeš na oběd a za 40min tam máš to samé,před cílem někde sosneš 10min se chcaním,nebo zase večeře do plna. 1000km neujede nikdo pod 10hod. Jako bonus je 382Kč za 5000km, co jsem zaplatil na tom superchargru při první jízdě a nemusel jsem dojel bych v pohodě i v té zimě.
panely 12.2kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Vladimir Mahr
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 19, 2022 11:35 am
Bydliště: Dobrá u Frýdku-Místku
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9450
Kapacita baterie [kWh]: 14

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Vladimir Mahr »

marko250 píše: čtv čer 06, 2024 8:29 pm
dumi píše: čtv kvě 23, 2024 11:24 pm Nevim proc reagujes na me a posilas mi video o tom ze nekdo ujede 1000km v BEV, ja to nerozporuju.

Ja reagoval na to, ze je nutne kazdych 300km zastavit a protahnout se. :) a na to argumentuju, ze je to taky tim cim clovek jede, a je jedno jeslti je tam benzin nebo elektro. jde o sedacky a komfort. a tam bohuzel skoda tezce zaostava....
@dumi, fakt to tak není,má první jízda byla Praha>Ostrava v 3°C ,vše dálnice a GPS 130km/h.Ze zvědavosti jsem na Olympii u Olomouce šel zkusit supercharger 120kW ,nejpomalejší z nich .Přijedeš s 20% SOC ,parkneš u stojanu,zasuneš konektor během 5s a jdeš se vychcat 25m do benzínky,vylezeš z hajzlu, jdeš k pultu bez fronty si koupit sendwich,sedneš ke stolíku a auto ti pípá jeď do prdele máš nabito na 80%,posuneš úroveň na 90% a nestačil jsem ani ten sendwich dojíst a už zase nabito. Nyní mám najeto 5000km a celkově jsem u "benzínky" strávil vždy jen kolem 5s,protože prostě buď doma zaparkuji a jdu do auta zase až ráno,nebo to na veřejné nabíječce spojíš s činností,kterou bys stejně dělal,jako nákup v Polsku třeba ,navíc hodina nabíjení zdarma na DC.Teď jedu znova obrazit Bosnu a tam najít nabíječku je rovno zázraku,obzvlášť ,když to jedeš mimo silnice horama,ale prostě zakempuješ někde kde je 2-3kW zásuvka a do rána tam stejně spíš.Není to vůbec problém,včetně jízdy v kuse třeba 1000km.Z domu vyrážíš s 100%SOC a na to teď v teple ujedu 470km s dálnicemi s prstem v nose,pak jdeš na oběd a za 40min tam máš to samé,před cílem někde sosneš 10min se chcaním,nebo zase večeře do plna. 1000km neujede nikdo pod 10hod. Jako bonus je 382Kč za 5000km, co jsem zaplatil na tom superchargru při první jízdě a nemusel jsem dojel bych v pohodě i v té zimě.
Mohu se zeptat o jaké EV se jedná ?
Hybridní fotovoltaika 3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/70, Cerbo GX, realizoval MM Craft s.r.o. Ing.Miroslav Matis
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 30
Registrován: úte srp 24, 2021 7:10 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od marko250 »

Tesla Y long range.
panely 12.2kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Kodl69
Příspěvky: 1333
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Kodl69 »

A to ti stačí ta 42kWh baterka doma? tím plně vybitý auto nenabiješ ani omylem. Na druhou stranu já běžně ujedu denně cca 30-50km, 100km spíš vyjímečně, a Chorvatsko mě nezajímá, ale když rozpočítám cenu auta do předpokládanýho nájezdu, tak mi pořád vychází líp bazarovka s LPG než tohle...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Dagus
Příspěvky: 214
Registrován: ned pro 26, 2021 11:18 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Dagus »

Vždy to přeci není o ekonomice. Samozřejmě že udržovat starou naftovou oktávku vyjde levněji, než jakýkoliv auto nad 500tis. Ale upřímně chci to? Nechci, chci si s tím hrát, je to další hračka k fve. Drahá hračka, ale zábavná a dává možnost zase si pohrát s fve, pokud máš vše už nudně zajeté. Taky mám doma baterek víc než je ekonomicky vhodné, ale dává mimi to šanci si s tím víc hrát a to se počítá. Je to furt koníček a hold jsem k fve koníčku přidal velký spotřebič co mě baví. Auta obecně mě nebaví, ale tohle mi dává šanci si pohrát s fve, takže za mě super. :headbang: :sun2:
eduard22
Příspěvky: 1091
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Já nemám auto pro zábavu... (To bejvávalo kdysi za mlada a proto jsem měl nesmyslný třílitrový až pětilitrový auta s motorem V6 a V8 - spíše pro zábavu jako mladý divoch i jako babolap a tedy ekonomiku v tomto případě neřešíte vůbec ;-) ), ale na nutné ježdění do práce a na práci! (Sem tam na výlet kde zábavou je spíše turistika a sběr hub než samotná jízda...) Všechny moje auta musí mít nyní tažné zařízení a všechny jsou i zábavná, neb jsou vybavená a v automatu a tedy také nemusím řadit u jako u EV A to benzínové (Mám to do práce kousek a kdo by trápil diesel na 3 km a hlavně v zimě) je tiché smkro jako EV a nejhlučnější jsou u něj gumy 8-) A ekonomika? Vzhledem ke směšné pořizovací ceně i spotřebě neřeším :lol: EV jsem již v jejich počátcích zkoušel, ale když přijedete ze spalovacího motoru V6 v automatu, nějak zvlášť to víc nenaschne. Jo přejdeteli s manuální Fabie navíc bez výbavy tak věřím že budete nadšeni :D
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
KubisKV
Příspěvky: 248
Registrován: úte bře 30, 2021 8:44 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od KubisKV »

eduard22 píše: čtv čer 13, 2024 6:43 am Já nemám auto pro zábavu... (To bejvávalo kdysi za mlada a proto jsem měl nesmyslný třílitrový až pětilitrový auta s motorem V6 a V8 - spíše pro zábavu jako mladý divoch i jako babolap a tedy ekonomiku v tomto případě neřešíte vůbec ;-) ), ale na nutné ježdění do práce a na práci! (Sem tam na výlet kde zábavou je spíše turistika a sběr hub než samotná jízda...) Všechny moje auta musí mít nyní tažné zařízení a všechny jsou i zábavná, neb jsou vybavená a v automatu a tedy také nemusím řadit u jako u EV A to benzínové (Mám to do práce kousek a kdo by trápil diesel na 3 km a hlavně v zimě) je tiché smkro jako EV a nejhlučnější jsou u něj gumy 8-) A ekonomika? Vzhledem ke směšné pořizovací ceně i spotřebě neřeším :lol: EV jsem již v jejich počátcích zkoušel, ale když přijedete ze spalovacího motoru V6 v automatu, nějak zvlášť to víc nenaschne. Jo přejdeteli s manuální Fabie navíc bez výbavy tak věřím že budete nadšeni :D
EV je zábava, umí vyprávět ftipy, kecá ti do řízení.
EV je babolap, taková Gréta by určitě zvlhla, kdybys ji odvezl évéčkem, oproti smradlavému mondeu v automatu a ještě v dýzlu😜
I na évéčko si muzes nainstalovat kouli, abys ty houby mohl z lesa odvézt.
Évéčka v počátku se nedají srovnat s dnešními.

Prostě někdo ho chce a pokud na něj má, tak si ho pořídí z důvodů, které si před sebou obhájí a má radost. Ten kdo ho nechce, tak si ho nekoupí a všem bude říkat, že évéčko stojí za pikaču.
eduard22
Příspěvky: 1091
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Smradlavému???... i když je mám nastartovaný v dílně uzavřené nic necítím tak nevím o čem mluvíš.
Totiž od euro 3 mají auta prakticky neměřitelné emise tedy jeli v pořádku a na STK se ani neměří ale počítač auta říká jeli vše v pořádku

Proto Přešli extrémisté v klimatologii nové modle CO2 = dokonalé spalování a již neřeší CO ani HC ani sýra již není v naftě
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
ClonyXXL
Příspěvky: 115
Registrován: čtv úno 02, 2023 9:51 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od ClonyXXL »

Ve kterych letech se proboha do nafty daval sýr ??? ;) ;) ;)
Momo
Příspěvky: 647
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

KubisKV píše: čtv čer 13, 2024 7:51 am EV je zábava, umí vyprávět ftipy, kecá ti do řízení.
Tohle uměl už Zábavný Artur z dílny JC. Veselé příhody se stávají také při výlovu rybníků :)



Příští rok už budou nejspíš přetoky bezcenné, proto můžu nějaký EV zvážit.
Nicméně to vidím už v prvním odhadu skepticky. Pro náš roční nájezd 15k km celkem dvěma auty mi to nedává ekonomický smysl, i kdyby ta elektrika do BEV byla po 2/3 roku zdarma. Kolik bych ušetřil? Hlavní auto Duster (2 roky stáří, nákupka 410k i s tažným) má LPG a jezdí za 1,30 Kč/km? Pokud by byla elektrika grátis, ušetřil bych 20k Kč ročně.
Nicméně nevylučuju faktor, že bychom se nutili do cest autem, když už je elektrika zadarmo.

Druhé auto je dlouhý Logan (4 roky stáří, nákupka nového 220k Kč i s tažným), který je vhodný na stavbu, uveze všechno, případné poškození neobrečím.
A třetí naše auto (kdysi asi drahé mondeo 2,0 TDI) dostane dcera, aby se s ním naučila řídit a případně ho zničila.

Kdybychom potřebovali nahradit nějaké staré auto, tak bych o tom přemýšlel, ale takhle to nevypadá na nějakou změnu už při prvotní úvaze...

Na nějakou zábavu při řízení si nepotrpím, auto je pro mě jenom dopravní prostředek. Kvedlání řadicí pákou mi nevadí, dokonce mě to baví.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Vladimir Mahr
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 19, 2022 11:35 am
Bydliště: Dobrá u Frýdku-Místku
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9450
Kapacita baterie [kWh]: 14

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Vladimir Mahr »

marko250 píše: úte čer 11, 2024 10:45 pm Tesla Y long range.
A udělá Tesla někdy MPV ?
Hybridní fotovoltaika 3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/70, Cerbo GX, realizoval MM Craft s.r.o. Ing.Miroslav Matis
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 30
Registrován: úte srp 24, 2021 7:10 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od marko250 »

Vladimir Mahr píše: čtv čer 13, 2024 11:26 am
marko250 píše: úte čer 11, 2024 10:45 pm Tesla Y long range.
A udělá Tesla někdy MPV ?
7míst má X/S a navíc jiný levl,než kdejaké MPV.Já jsem přez SUV.
panely 12.2kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 30
Registrován: úte srp 24, 2021 7:10 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od marko250 »

Chlapi zkuste si konfigurátory těch lacotných automobilek v EU,budete zírat.Tohle je nejlacnější octavia kombi,dal jsem tam :automat,klimu,TZ,dojezd kolo,vyhřívaná sedadla přední,senzory a zadní kameru,světla co svítí led-matrix a koberečky.Jinak je to holý základ se švihadlama vzadu a základní metlou a interiérem.Není to 4x4 s průjezdností,není to pohodlné vysoké SUV ,není to prostorné,nemá to tolik úložného prostoru,nemá to výkon,je v tom cítit vše z venku,musí to každý rok na garančku s platbou přez 10k ,kazí se to na krátké vzdálenosti,neodmrazí se to samo před jízdou,nevychladí se to před jízdou,nebere to papírových 4,6l ,musím s tím na benzínku a tam strávit 15-20min a vždy zaplatit :lol: :rofl: ,nehraje to slušně,neprojede to zatáčku slušně,není v tom při jízdě slušné ticho,brzy se ojede podvozek a brzdy,motor a kurvítka nedají 2 000 000km ,nedá to ani DSG,výkon bude jen klesat,je tam spousta nabalených servisních úkonů s přibývajícími km a hromada dalších rozdílů oproti třeba té nové Tesle Y(LFP baterka s 2x životností) za nynějších 1 094 900Kč s reálnou spotřebou 13.4kWh/100km,asi si každý umí spočíst, co by ho stálo palivo doma+ příležitostně ve světě (EU / 8-11Kč supercharger).
skodaslov.png
skodaslov.png (371.32 KiB) Zobrazeno 123 x
panely 12.2kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Odpovědět

Zpět na „Elektromobilita obecně“