Tarif D27d - zapojeni HDO

Odpovědět
petekmet
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 11, 2021 2:41 pm
Bydliště: CZ-25085 Bašť
Výkon panelů v FVE [Wp]: 2700
Kapacita baterie [kWh]: 9600

Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od petekmet »

Dobrý den,
požádal jsem ČEZ o přidělení tarifu D27d pro elektromibilitu a naivně jsem si myslel, že doložením vlastníctví vozidla je všechno vyřízeno, dojde ke změně sazby a jede se... Od ČEZ distribuce jsem až zpětně obdržel informaci, že k provedení změny tarifu moje odběrné místo musí fyzicky splňovat nějaké podmínky (a, b, c , d) - bohužel v rámci řešení požadavku na změnu tarifu nikdo z ČEZu dopředu neavizoval potřebné technické úpravy v okolí elektroměru...
Řešil jsem to následně se svým revizním elektrikářem ale ani on úplně nevěděl jak si ČEZ Distribuce představuje vyhovující odběrné místo ("pilířek"). Umíte poradit kde je popsáno co takové odběrné místo (pilířek) musí obsahovat? Třeba ovladač HDO, kabelové vedení pro ovládaní stykače na odpojování wallboxu a pod. ?
Díky.
P.
josse
Příspěvky: 870
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od josse »

Dvou tarif už tam byl? Nebo to je zatím jedno tarif?
Myslím, že požadavky na D27d a D25d se liší jen časy, ale technicky a papírově to je podle mě stejné. Teda u D27 se navíc dokládá vlastnictví euta. A myslím že to je v dokumentech distributora napsané srozumitelně.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
petekmet
Příspěvky: 11
Registrován: čtv lis 11, 2021 2:41 pm
Bydliště: CZ-25085 Bašť
Výkon panelů v FVE [Wp]: 2700
Kapacita baterie [kWh]: 9600

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od petekmet »

Jo, už to vidím https://www.cezdistribuce.cz/cs/pro-zak ... ucni-sazby Distributor potřebuje mít možnost wallbox odpojit. Bohžel, nevidím tady přesné technické parametry "technického blokování", je-li potřeba toto zajistit prostřednictvím metalického vedení nebo jde to řešit dálkovým (radiovým) ovládáním. Rád bych se vyhnul kopání kvůli kabelu, existující vedení do domu tento extra kabel neobsahuje.
Uživatelský avatar
Youda
Příspěvky: 193
Registrován: čtv zář 09, 2021 4:46 pm

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od Youda »

Na ČEZu se na to dá najít dokument včetně vzorových schémat zapojení. V tom dokumentu jsou až na konci.

Dávám do přílohy. Jsou tam jak schémata co je potřeba udělat v elměrovém rozvaděči, tak i textové popisy, jak musí ten rozvaděč fyzicky vypadat. Zkratka kterou ČEZ používá pro nabíjení elektromobilů je "EMO".
pripojovacipodminkynn bez FVE.pdf
(1.37 MiB) Staženo 294 x
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od Diablo007 »

ČEZ toleruje i bezdrátovou cestu. Ale revizak by měl vědět co a jak se dělá kor když opravdu jsou schémata na stránkách
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od brumlaj »

Youda píše: čtv kvě 12, 2022 5:46 pm......... Zkratka kterou ČEZ používá pro nabíjení elektromobilů je "EMO". ......
To jsou ale vyčůránci! Strana 21. Ovládání změny tarifu na elektroměru je jiným signálem HDO (K1), než zapínání nabíjení elektromobilu (K2). Klidně vynutí nabíjení i v době vysokého tarifu! Šmejdi ČEZácký.
tafx
Příspěvky: 66
Registrován: sob črc 23, 2022 9:59 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10000
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od tafx »

Není tohle platný jenom pro wallboxy ve společných prostorech např. byt domů? Vidím v podmínkách D27d (strana 16), že pro RD žádné blokování ani spínání wallboxu nepožadují.
Tak to hodlám také udělat.
Hybrid 12,44 kWp, 26x400 Wp + 4x510Wp Trina Solar, GW10K-ET, 12,8 kWh BYD, 2 x Wallbox Alfen Eve, EVCC.io pro řízení nabíjení auta, Citroen E-C4, skoro celej dům na backupu pro ostrovní provoz
FoByCZ
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 26, 2021 3:28 pm
Bydliště: Novojičínski

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od FoByCZ »

Já to mám dokonce v bytě (ČEZ distribuce). Bydlím v přízemí, tak se i ta prodlužka někdy snese :D

Jen instalace HDO a dvoutarifní elektroměr. Jinak revizák ani technik nic nechtěl vidět. Vše vyřešeno v rozvodech na chodbě.

Myslím, že zvláštní přívod s odpojováním se týká jen právnických osob. Pro soukromé osoby, kde platí sazba pro celé OM prý není třeba řešit blokovanou zásuvku.

Instalace Leden 2022. Teď čtu v PPDS, že od dubna už je třeba pro bytové domy blokování při napojení ze společných prostor. Já to mám na vlastním OM.
-----
Edit: Doplnění info o nových pravidlech
--
Zatím koukám, zkoumám, plánuji.
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od Noparasito »

brumlaj píše: ned kvě 15, 2022 8:35 pm
Youda píše: čtv kvě 12, 2022 5:46 pm......... Zkratka kterou ČEZ používá pro nabíjení elektromobilů je "EMO". ......
To jsou ale vyčůránci! Strana 21. Ovládání změny tarifu na elektroměru je jiným signálem HDO (K1), než zapínání nabíjení elektromobilu (K2). Klidně vynutí nabíjení i v době vysokého tarifu! Šmejdi ČEZácký.
Tohle si snad kazdy dopoji dle NT, a na nejaky rele pro EV, ktery vynuti i nabijeni ve VT se jim asi vybodne(resp. dopoji do serie, aby se to ve VT nestalo) Nebo je opravdu narizeno skakat jak "Skopcaci" piskaj
Pozn.: Jinak energetickej moloch je 100let za vopicema, protoze kdyby si dali 15minutovy HDO mohli tu sit davno ridit daleko efektivneji a diky EV a malinko jine cene budou moci rovnat sit trzne dle lidi.
A neeee, oni to chcou jako vzdy na silu a na moc lidem narizovat.
Takhle se nikdy nikam nedostanou a vzdy se najdou takovi ti co se jim na to z (_!_) vydelaji.
tafx
Příspěvky: 66
Registrován: sob črc 23, 2022 9:59 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10000
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od tafx »

K přiznání sazby D27d jsem nakonec opravdu nepotřeboval žádnou úpravu elměr. rozvaděče (je ve stavu po PPP v září). Žádné blokování wallboxů ani nic jiného potřeba není. Vyměnili mi elektroměr (dříve jednosazbový) a jedu dál s D27d.
Hybrid 12,44 kWp, 26x400 Wp + 4x510Wp Trina Solar, GW10K-ET, 12,8 kWh BYD, 2 x Wallbox Alfen Eve, EVCC.io pro řízení nabíjení auta, Citroen E-C4, skoro celej dům na backupu pro ostrovní provoz
tomas
Příspěvky: 286
Registrován: stř črc 06, 2022 12:52 pm

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od tomas »

A toto nekontrolují?
Nabíjecí stanice pro elektromobily o výkonu 11 kW a vyšším by měly při poklesu frekvence
pod 49.8 Hz, kdy se PS nachází v nouzovém stavu (dle čl.18. SOGL), přerušit nabíjení (s náhodně
stanoveným zpožděním v rozsahu 1-5 s).
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od brumlaj »

Si nedokáži představit jak. Že by technik s sebou vozil řiditelný třífázový generátor schopný nabíjet vůz + uživit dům, připojitelný do HDS a i ten elektrovůz, protože v dotačních podmínkách není povinnost jej vlastnit? To by jich moc (D27) nepřipojili/nezprovoznili.
tafx
Příspěvky: 66
Registrován: sob črc 23, 2022 9:59 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10000
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Tarif D27d - zapojeni HDO

Příspěvek od tafx »

U mě rozhodně ne. Ani si nejsem vědom, že to nějaký wallbox umožňuje. I když mě zajímaly jen takové, které umí řídit výkon podle požadavků nadřazeného systému a museli umět automaticky přepínat mezi provozem na jednu a tři fáze.

Vídím text v kodexu, ale ne v PPDS. Možná ale blbě koukám.
U mě to bylo tak, že jsem měl 2 wallboxy součástí dokumentace k FVE včetně revize. Jinak by chtěli schéma a revizní zprávu. Nahlášený výkon 2 wallboxů mám celkem 16 kW, protože výkon je omezen kapacitou hlavního jističe a aktuálním dostupným výkonem.
Hybrid 12,44 kWp, 26x400 Wp + 4x510Wp Trina Solar, GW10K-ET, 12,8 kWh BYD, 2 x Wallbox Alfen Eve, EVCC.io pro řízení nabíjení auta, Citroen E-C4, skoro celej dům na backupu pro ostrovní provoz
Odpovědět

Zpět na „Elektromobily“