Renault Zoe 2020

luky
Příspěvky: 255
Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
Bydliště: za Berounem
Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od luky »

Tak něco málo zkušeností i ode mě:
- nabíjet solárem je trochu nereálná představa (alespoň pro mě). Mám 4kWp, teď to dává max 3kW a baterka v autě je 36kWh. Za víkend se mi to podařilo nabít, v týdnu je to bez šance (auto je přes den, kdy svítí fuč).
- máme čipy ČEZ a EON. Nabíječky PRE se dají zapnout čipem od EONu (a dokonce to vychází levněji než PRE). S tímhle se dá v ČR asi fungovat. Z 95% nabíjíme doma. Na dlouhé trasy by bylo dobré Ionity, ale ty ceny jsou mimo realitu. Když se podíváš na mapu, tak podle dálnic je ČEZ, EON a PRE v dostatečné hustotě.
- V telefonu mám PlugShare, Chargemap, E.ON Drive, futur/e/go.
- mám tarif D45d (přímotop). Podle ceníku soudím, že jiná sazba se mi aktuálně nevyplatí.
- auto pro "puberťáka", co bude jezdit kolem komína bych asi volil iOn/c-zero/iMiev. To už bude dost levný, ale taky to bude mít poměrně malej dojezd. Obecně na naučení se bych volil auto, na které jsou levné náhradní díly.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od marsal »

luky píše: úte bře 15, 2022 1:09 pm - nabíjet solárem je trochu nereálná představa (alespoň pro mě). Mám 4kWp
Jistě, kromě mých 9kWp (dnes k 13:30 vyrobeno zatím 17 kWh, což už je víc, než obvykle spotřebuje barák za den) kalkuluji s tím, že část týdne pracuji - alespoň momentálně - z domu.
Na cestu do Prahy a zpět nabito ;-), jdu nabíjení vypnout, aby se nabila baterka.
"My Renault" SW je krásný příklad softwarového sh..u.

Edit:
Neuvěřitelné, asi po šesti pokusech to nabíjení šlo přes aplikaci vypnout - nastavením "fake" custom programu.
luky
Příspěvky: 255
Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
Bydliště: za Berounem
Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od luky »

Tě uklidním - ta aplikace od VW taky stojí za prd. Zaplatil jsem to zkušebně na rok a tím to taky skončí.

9kW je hezký. Já osadil 4 a tím mám plnou střechu. Holt malej domeček.

Já dělám z domova už dva roky. Takže teď už mi pracoviště jede ze sluníčka. Golfíkem jezdí do práce manželka a nemůže si to auto vynachválit.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
willcz
Příspěvky: 294
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od willcz »

škodovka stejné. aplikace je shit, občas se nepřipojí k netu, občas auto tak den dva nemá konektivitu.

Nnejčastější problém, chci si na ráno nahřát auto a jak vstanu chci pustit ohřev a nic ...
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
FoByCZ
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 26, 2021 3:28 pm
Bydliště: Novojičínski

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od FoByCZ »

Přihodím taky svou zkušenost :)

Na apky od výrobců bych se zvysoka... jediná, co jsem viděl, že fakt funguje je ta Teslí. Mám Nissana a tam to nefugovalo snad nikdy.
Já se chystám na OpenSOurce řešení: https://www.openvehicles.com ... už je krabička na cestě.

A co se týká placení na stanicích, tak celkem pěkně funguje Axigon (jedna karta na všechno). https://www.axigon.cz/tipy-novinky-clanek/648
--
Zatím koukám, zkoumám, plánuji.
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od marsal »

FoByCZ píše: úte dub 05, 2022 5:09 pm Přihodím taky svou zkušenost :)
OK, díky za inspiraci. OBDII dongle používám také (s CanZe), když se chci podívat třeba na nabíjecí výkon. Na ty dvě základní funkce, které jsou užitečné i na dálku přes datovou SIM (kterou Renault má), tj. zapnout/vypnout nabíjení a zapnout topení, už jsem si nějak zvykl i v té origo aplikaci.
(EDIT: pokud se dívám správně, řízení nabíjení stejně ten Open Vehicle Monitoring System pro ZOE neumí!)

Axigon také zajímavé, ale holt pro ČR to při zběžném ohlédnutí vypadá stejně nebo dráže, než když z kastlíku vylovím příslušnou ČEZ/PRE/EON kartu/čip.

Dnes jsem mimochodem v 20:45 začal "zadarmo" nabíjet u Bauhausu a zjistil, že stojan vypínají v 21:00 se zavřením krámu... Snad zítra dojde konečně krabice na wallbox...
FoByCZ
Příspěvky: 5
Registrován: stř kvě 26, 2021 3:28 pm
Bydliště: Novojičínski

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od FoByCZ »

Je pravda, že pro různé auta má ten OVMS různou funkčnost, ale celkem rychle to přibývá. A můžeš se nabídnout jako tester pro urychlení vývoje.

Pokud jde o Axi, tak asi ano, ceny jsou stejné jako u každého čipu zvlášť. Pro mě je tam výhoda jedné karty. Občas auta střídám a stačí mi jedna karta na 90% stojanů. Mám ji nahranou i v EVmapě. Taky jednotná fakturace je fajn.
--
Zatím koukám, zkoumám, plánuji.
Jantic
Příspěvky: 61
Registrován: úte úno 08, 2022 10:51 am
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od Jantic »

Byly tady dotazy na reálný dojezd, takže dávám jeden příklad:
Cesta na Slovensko přes kopce,nastoupaných cca 1700 metrů , bez dálnic, svižní jízda,
Teplotu si nepamatuji, ale topilo se jenom málo
Jízda.JPG
Jízda.JPG (41.78 KiB) Zobrazeno 2137 x
takže 171km za 47%
2.den udělal syn dalších 115km v kopcích a dostal se na 19%, pak se už nabíjelo.
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Renault Zoe 2020

Příspěvek od marsal »

Hlásím 3927 km, průměrná spotřeba 14.6kWh / 100km.

Objevil jsem asi před třemi týdny tlačítko "ECO" ;-). Skoro pořád teď jezdím na něj. ECO u ZE50 funguje tak, že omezí vybíjecí proud z baterky (pozoroval jsem nejvyšší výkon 32kW) a nejvyšší rychlost na 100 km/h. To omezení proudu z baterky mne v pratickém provozu neomezuje, akcelerace z nižších rychlostí je pro mne stále dostatečná a opotřebování baterek by mělo být výrazně nižší.
Současně jsem se naučil hmat "vypnout ECO", když řeším nějakou dopravní situaci (většinou na dálnici), která vyšší rychlost nebo maximální akceleraci vyžaduje. Pak ale jen koukám, jak ukazatel hlásí nárazově spotřebu přes 120kW.

Velká spokojenost.
Odpovědět

Zpět na „Elektromobily“