Přestavba pitbike

Odpovědět
Kodl69
Příspěvky: 917
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Přestavba pitbike

Příspěvek od Kodl69 »

Už na jaře jsem pořídil "dárce orgánů" viz foto, akorát na bazaru:
Obrázek
tímto inzeruju, že je na prodej motor YX 125 4 rychlostní, kompletní, funkční, i s výfukem.
Dnes mi dorazil elektromotor QS138V3, a hodně mě překvapila velikost a váha, má to přes 12kg:
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 2669%21sea
když se zkratují dvě fáze mezi sebou, nedá se s tím rukou prakticky otočit. Začínám mít trochu stach, jak to moc pojede... Tenhle jsem vybral kvůli vestavěné redukci 1:2.4, nebude potřeba to tak hrotit jako u předchozího projektu, kde mám řetězový kolečka 8:54 zubů, a chtělo by to ještě kousek
postupně sem dám nějaký foto z přestavby, budu muset kvůli optimálnímu uložení baterky dost zasáhnout do rámu, což jsem si původně myslel, že nebude potřeba. Baterky mám 20s 50Ah https://www.mivvyenergy.cz/cs/clanky-li ... 897he.html
pomalu si chystám akupack - proložky mezi aku ze sklolaminátu 0.5mm, 3d vytištěný izolačně distanční proložky na aku... Obal bude 2mm dural vyloženej sklolaminátem. Čekám na dodání Cu pletence z číny, nabídka z ČR byla taková, že propojky by stály víc než články...
Polostrovní FVE 6.3kWp na severu jižní moravy. Samodomo měnič, osvětlení na DC, nic od Victronu, Studeru...
josse
Příspěvky: 351
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od josse »

Posílej prosím I odkazy na ostatní nákupy... Regulátor, ...

Díky moc. Šetřiš dost času a poskytuješ inspiraci.
4.5kWp GWL Poly + 4.9kWp Canadian Mono, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Kodl69
Příspěvky: 917
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od Kodl69 »

motor byl i s regulátorem, prohlídni si odkaz pořádně. A k baterce obvyklá 20s smart BMS 200A, snad bude stačit: https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... 1802lQ9Eiy - těch mosfetů je tam fakt les, ještě uvažuju o doplnění "přelívání" s ETA3000, ale je to další složitost s nejistým výsledkem ...
Polostrovní FVE 6.3kWp na severu jižní moravy. Samodomo měnič, osvětlení na DC, nic od Victronu, Studeru...
Kodl69
Příspěvky: 917
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od Kodl69 »

Dnes jsem našel chvilku, a odstranil jsem spalovací motor. Trochumě zaskočil řetěz 420 místo 428, ale pastork ze splováku naštěstí pasoval na elektromotor, a elektromotor pasoval aspoň do jednoho držáku pro spalovák, viz foto. Ta hruda polystyrénu je imitace baterky, na rámu budu muset udělat nějaký změny, aby to tam vyšlo, baterky ořezat takhle nemůžu. V zásadě dodělám dvojitý spodní rámový trubky a horní vyřežu, a vytvořím z jeklu 40x20 "deltabox" kolem baterky. Co je ještě boj, tak kde bude regulátor, ten Volol 150SP2 je delkem dost velkej, dozadu se mezi úchyt sedla a tlumič nevejde, ale kvůli rozložení hmotnosti by se mi tam líbil.
IMG_20220523_184341_100.jpg
IMG_20220523_184341_100.jpg (697.89 KiB) Zobrazeno 270 x
I když to nevypadá, původní spalovák byl v místě přední spodní hrany baterky ještě o pár cm níž, a předek motoru byl cca 10cm před přední hranou baterky.
Jenom na ukázku mizerná fotka, jak to vychází. Horní úchyt původního motoru byl na úplně rozpraskané trubce, to budu muset taky doladit, ale je velice blízko úchytu elektromotoru...
Další strojek už fakt postavím s prostorovým rámem kolem baterky, a s pastorkem v ose otáčení kyvky (viz sur ron light bee), tohle je hromadu zbytečné práce navíc...
Budu muset ještě drobek zakročit kolem motoru, optimálně by mělo být řetězový kolečko o kousek níž a zkusím se dostat blíž k ose otáčení kyvky, ale moc už to nepůjde. Možná je do toho rámu ten motor moc velkej...
Polostrovní FVE 6.3kWp na severu jižní moravy. Samodomo měnič, osvětlení na DC, nic od Victronu, Studeru...
Kodl69
Příspěvky: 917
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od Kodl69 »

dnes jsem chvilku zapracoval na baterce, jsou to 50Ah li-ion články od mivvyenergy.cz. Mezi články jsou proložky z 0.5mm sklolaminátu, venkovní plášť je sklolaminát 1.6mm, na článcích jsou izolační proložky 3d vytištěný z petg.
IMG_20220524_175650_167.jpg
IMG_20220524_175650_167.jpg (847.55 KiB) Zobrazeno 221 x
IMG_20220524_182329_624.jpg
IMG_20220524_182329_624.jpg (840.8 KiB) Zobrazeno 221 x
Celý to přijde do hliníkové krabice a umístit na místo té polystyrénové imitace.
Ještě nevím, jestli udělám obal baterky nosnej nebo ne, ale asi to bude nutnost, už kvůli váze. Baterka s podobnou kapacitou pro předchozí pitbike, složená z placek z tabletů Lenovo mi přišla o dost lehčí... články 17kg, víc než 1kg sklolaminát, skoro kilo budou měděný propojky, cca 3kg hliníkovej obal.
tj pohon bude vážit cca 35kg. Odhadem o 10kg víc než se spalovákem a plnou nádrží, ale s větším výkonem než spalovák. A na rám přijde ještě pár kg železa, ale to už nebude nijak závažný, zase něco ořežu...
Polostrovní FVE 6.3kWp na severu jižní moravy. Samodomo měnič, osvětlení na DC, nic od Victronu, Studeru...
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 1669
Registrován: pát čer 11, 2021 9:41 pm

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od rottenkiwi »

Uz su tie clanky naformatovane ?
A su nejako od - k + usporiadane podla kapacity alebo len tak nahodne ?
Kodl69
Příspěvky: 917
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od Kodl69 »

nejsou naformátované, u li-ion se podle mě žádné iniciační nabíjení nedělá, jako u lifepo4. Teď mají všechny 3.7V +- 50mV, takže předpokládám, že je jenom nabiju a nechám na BMS, aby je porovnala. Chtěl bych tam nainstalovat ještě tohle: https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 9538%21rec což by to porovnání mělo dost urychlit. Varianta se spínanými kapacitami se mi moc nepozdává, přenos energie mezi články přes indukčnosti mi přijde lepší.
Potom je výhodnější, když jsou kapacity článků v paclu náhodně, a nemusí se ta elektriky přeposílat přes půl baterky, ale stačí mezi sousedními články. Nějaký seřazování podle velikosti nemá smysl, baterka je tak dobrá, jako je nejhorší článek.
Polostrovní FVE 6.3kWp na severu jižní moravy. Samodomo měnič, osvětlení na DC, nic od Victronu, Studeru...
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 1669
Registrován: pát čer 11, 2021 9:41 pm

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od rottenkiwi »

NO ja sa chystam robit BMS a prave si myslim, ze radenie podla kapacity a odporu vyznam ma,
prave pre minimalizaciu nakladov na tie induktory, ak chceme nejaky vyssi prud ako 1 A.
josse
Příspěvky: 351
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od josse »


Kodl69 píše:nejsou naformátované, u li-ion se podle mě žádné iniciační nabíjení nedělá, jako u lifepo4. Teď mají všechny 3.7V +- 50mV,
znak stabilního procesu míchání prášku na elektrody... Tyhle to nepotřebují a kdyby potřebovali, stejně se to během nabití a vybití. Kdybys měl 3.8V a víc nebo 3.5 a méně nebo věští rozdíl než 100mV mezi články doporučil bych pomalý měřící cyklus: nabít vybít nabít, ty to teď nepotřebuješ...

Kodl69 píše: Chtěl bych tam nainstalovat ještě tohle: https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 9538%21rec což by to porovnání mělo dost urychlit. Varianta se spínanými kapacitami se mi moc nepozdává, přenos energie mezi články přes indukčnosti mi přijde lepší.
Mám 4S verzi, první dojem nic moc, jako by to nevědělo přestat... Dva články jsem měl podle multimetru srovnaný a ono to mezi nimi stejně rovnalo... Uvidíme co to udělá, blbý je že u toho není žádný monitoring.

Já mám výbornou zkušenost s tím Superkondenzátorovým. Není třeba aby to udělal rychle, stačí když to bude dobře a na 10mV delta se zastaví.
4.5kWp GWL Poly + 4.9kWp Canadian Mono, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
josse
Příspěvky: 351
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od josse »

rottenkiwi píše:NO ja sa chystam robit BMS a prave si myslim, ze radenie podla kapacity a odporu vyznam ma,
prave pre minimalizaciu nakladov na tie induktory, ak chceme nejaky vyssi prud ako 1 A.
Má to cenu když jich je spousta paralelně a spousta sériově. U tohoto tématu kdy jsou všechny v sérii je to jedno kde je nejslabší, je nutné ho měřit a podle něj ukončovat nabíjení a vybíjení.
4.5kWp GWL Poly + 4.9kWp Canadian Mono, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Kodl69
Příspěvky: 917
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Přestavba pitbike

Příspěvek od Kodl69 »

200A smart BMS tam samozřejmě bude, to je u mě samozřejḿost. Akorát mám obavy, jestli ten blbinec s ETA3000 nepřijde dřív, než bude hotovej plechovej obal, tak to tam asi nikdy nedám, protože se mně to už nebude chtít rozdělávat.
Polostrovní FVE 6.3kWp na severu jižní moravy. Samodomo měnič, osvětlení na DC, nic od Victronu, Studeru...
Odpovědět

Zpět na „Elektromoto“