Synchronny motor s vinutym rotorom
- kybos
- Příspěvky: 239
- Registrován: čtv srp 05, 2021 5:49 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Synchronny motor s vinutym rotorom
Vinutý rotor potřebuje kroužky/sběrače na přívod energie (životnost, nutná údržba, velké pracovní proudy přes sběrač).
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + nabíječka 4 x 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Re: Synchronny motor s vinutym rotorom
může se měnit síla magnetického pole. A to se využije pro regulaci točivýho momentu. Ale jinak asi není důvod.
To Kybos: ty kroužky nemusí být dycky, viz kdysi alternátor u Tatry, kde se elektrika pro buzení získávala indukcí v malé části rotoru, budicí cívka stojí, a navíc přibyla rotační energie, získaná generováním napětí pro buzení v podstatě v "alternátoru na ruby" viz https://publi.cz/books/160/05.html kap. 5.9.
To Kybos: ty kroužky nemusí být dycky, viz kdysi alternátor u Tatry, kde se elektrika pro buzení získávala indukcí v malé části rotoru, budicí cívka stojí, a navíc přibyla rotační energie, získaná generováním napětí pro buzení v podstatě v "alternátoru na ruby" viz https://publi.cz/books/160/05.html kap. 5.9.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
- kybos
- Příspěvky: 239
- Registrován: čtv srp 05, 2021 5:49 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Synchronny motor s vinutym rotorom
2kodl:
Znám ten princip, používá se zejména u větších generátorů (například u velkých větrníků).
To ale nebyl případ motoru na výše uvedeném obrázku. U BEV se většinou hodně tlačí na účinnost a ta se dosahuje snadněji s permanentními magnety. Kdyby tomu tak nebylo, byla by většina motorů vozidel bez permanentních magnetů ze vzácných zemin.
Znám ten princip, používá se zejména u větších generátorů (například u velkých větrníků).
To ale nebyl případ motoru na výše uvedeném obrázku. U BEV se většinou hodně tlačí na účinnost a ta se dosahuje snadněji s permanentními magnety. Kdyby tomu tak nebylo, byla by většina motorů vozidel bez permanentních magnetů ze vzácných zemin.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + nabíječka 4 x 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Re: Synchronny motor s vinutym rotorom
V com je tento motor lepsi / horsi ako ine motory v elektromobiloch ? Nepotrebuje permanentne magnety - v poslednej dobe je nedostatok surovin na vyrobu, resp. ma ich pod palcom Cina....
Re: Synchronny motor s vinutym rotorom
Tak urcite ma tento Synchronní motor moznost daleko lepsi moznost rizeni magnetickeho pole. Tento motor ma daleko mensi brzdny moment vyvolany permanentnim magnetickym polem.
Tady ten motor se setrvacnosti bude tocit delsi dobu neb ho nebrzdi magnetivani statorovych civek nebo rotorovych civek nekdy je statoruvnitr nekdy je buzeni venku je to ruzne
Je levnejsi nez s neodymove magnety ikdyz spis to bude o tom ze vzacnych zemin je malo.... Ted med je uz na 450 kc za kg.... Hruza
No a prave perfektne lze ridit rekuperaci za pomoci buzeni.
Tusim ze za pouzitim techto motoru bude i to ze neodimove magnety maj prac teplotu do 70 stupnu nad 85 ztrati magnetismus ..
Tady muzes normalne mit pracovni teplotu i 120 a vice stupnu pokud teplota izolace je v tride F.
Takze zase lepe zvladnou pretizeni dlouhodobejsi ...
No to si myslim ja jako vystudovany pohonar se zamerenim na konstrukci synchronnich stroju.
Tady ten motor se setrvacnosti bude tocit delsi dobu neb ho nebrzdi magnetivani statorovych civek nebo rotorovych civek nekdy je statoruvnitr nekdy je buzeni venku je to ruzne
Je levnejsi nez s neodymove magnety ikdyz spis to bude o tom ze vzacnych zemin je malo.... Ted med je uz na 450 kc za kg.... Hruza
No a prave perfektne lze ridit rekuperaci za pomoci buzeni.
Tusim ze za pouzitim techto motoru bude i to ze neodimove magnety maj prac teplotu do 70 stupnu nad 85 ztrati magnetismus ..
Tady muzes normalne mit pracovni teplotu i 120 a vice stupnu pokud teplota izolace je v tride F.
Takze zase lepe zvladnou pretizeni dlouhodobejsi ...
No to si myslim ja jako vystudovany pohonar se zamerenim na konstrukci synchronnich stroju.