Synchronny motor s vinutym rotorom

Odpovědět
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 219
Registrován: čtv srp 05, 2021 5:49 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Synchronny motor s vinutym rotorom

Příspěvek od kybos »

Vinutý rotor potřebuje kroužky/sběrače na přívod energie (životnost, nutná údržba, velké pracovní proudy přes sběrač).
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + nabíječka 4 x 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Kodl69
Příspěvky: 1312
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Synchronny motor s vinutym rotorom

Příspěvek od Kodl69 »

může se měnit síla magnetického pole. A to se využije pro regulaci točivýho momentu. Ale jinak asi není důvod.
To Kybos: ty kroužky nemusí být dycky, viz kdysi alternátor u Tatry, kde se elektrika pro buzení získávala indukcí v malé části rotoru, budicí cívka stojí, a navíc přibyla rotační energie, získaná generováním napětí pro buzení v podstatě v "alternátoru na ruby" viz https://publi.cz/books/160/05.html kap. 5.9.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 219
Registrován: čtv srp 05, 2021 5:49 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Synchronny motor s vinutym rotorom

Příspěvek od kybos »

2kodl:
Znám ten princip, používá se zejména u větších generátorů (například u velkých větrníků).
velký generátor
velký generátor
velký generátor-DSC_0377.JPG (528.07 KiB) Zobrazeno 1773 x
To ale nebyl případ motoru na výše uvedeném obrázku. U BEV se většinou hodně tlačí na účinnost a ta se dosahuje snadněji s permanentními magnety. Kdyby tomu tak nebylo, byla by většina motorů vozidel bez permanentních magnetů ze vzácných zemin.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + nabíječka 4 x 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
DanoP
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 12, 2021 11:07 am

Re: Synchronny motor s vinutym rotorom

Příspěvek od DanoP »

V com je tento motor lepsi / horsi ako ine motory v elektromobiloch ? Nepotrebuje permanentne magnety - v poslednej dobe je nedostatok surovin na vyrobu, resp. ma ich pod palcom Cina....
VITEK
Příspěvky: 427
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: Synchronny motor s vinutym rotorom

Příspěvek od VITEK »

Tak urcite ma tento Synchronní motor moznost daleko lepsi moznost rizeni magnetickeho pole. Tento motor ma daleko mensi brzdny moment vyvolany permanentnim magnetickym polem.
Tady ten motor se setrvacnosti bude tocit delsi dobu neb ho nebrzdi magnetivani statorovych civek nebo rotorovych civek nekdy je statoruvnitr nekdy je buzeni venku je to ruzne

Je levnejsi nez s neodymove magnety ikdyz spis to bude o tom ze vzacnych zemin je malo.... Ted med je uz na 450 kc za kg.... Hruza

No a prave perfektne lze ridit rekuperaci za pomoci buzeni.

Tusim ze za pouzitim techto motoru bude i to ze neodimove magnety maj prac teplotu do 70 stupnu nad 85 ztrati magnetismus ..
Tady muzes normalne mit pracovni teplotu i 120 a vice stupnu pokud teplota izolace je v tride F.
Takze zase lepe zvladnou pretizeni dlouhodobejsi ...

No to si myslim ja jako vystudovany pohonar se zamerenim na konstrukci synchronnich stroju.
Panely vsude.
Baterka volovo
Odpovědět

Zpět na „Elektromobilita obecně“