Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
-
- Příspěvky: 265
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
Nabíjím 1f/16A max. Většinou však 1f/10A přes noc. A nerozumím, na co se ptáš.
Až budeš mít doma něco s kolama na baterky, tak se podle toho zařídíš. Ani wallbox není potřeba, stačí "běžná" zásuvka (dle požadovaného výkonu).
Nabíjet auto z FV můžou jen ti, co dělají noční. Zbytek musí nabíjet v noci a to obvykle moc nesvítí.
Až budeš mít doma něco s kolama na baterky, tak se podle toho zařídíš. Ani wallbox není potřeba, stačí "běžná" zásuvka (dle požadovaného výkonu).
Nabíjet auto z FV můžou jen ti, co dělají noční. Zbytek musí nabíjet v noci a to obvykle moc nesvítí.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
-
- Příspěvky: 265
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
Jestli dobře čtu, tak to má palubní nabíječku 6.6kW, jednofázovou. Takže k čemu těch 22kW? Potřebuješ 1f/32A.
Naposledy upravil(a) luky dne pát říj 22, 2021 2:32 pm, celkem upraveno 1 x.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
-
- Příspěvky: 265
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
Njn, šetřili:
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pd ... ochure.pdf (předposlední stánka, poslední řádek)
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pd ... ochure.pdf (předposlední stánka, poslední řádek)
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
nabíječka 10A/230V ve standartu. To je celkem síla, podobně jako E-golf, ten tady stál skoro celej víkend, než se do té baterky něco dostalo...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: pon črc 26, 2021 8:48 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9300
- Kapacita baterie [kWh]: 25
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
Trošku off ..pardon
Naposledy upravil(a) LukasK dne pát říj 22, 2021 10:18 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
Rottenkiwi,
jak jsem zjistil a napsal do jiného vlákna, většina dnešních elektromobilů umí docela obstojně nabíjet i z jedné fáze. Tedy 1F x 32A:
viewtopic.php?f=70&t=295
Ve spojení s tvojí 1F FVE bych tedy byl úplně vklidu a pořídil si 1F wallbox na 32A, který bych zapojil přímo na stávající výstup FVE. Jestli chceš ušetřit, nemusíš ani kupovat velký wallbox, ale stačí jen "nabíjecí kabel s cihlou". Je levnější, funkce úplně stejná:
1F x 32A = 7,5kW
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... ax--7-4kw/
3F x 32A = 22kW
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... max--22kw/
Na těch samých stránkách mají i wallboxy, pokud bys opravdu chtěl bednu k montáži na zeď. Něco podobného a stejně levného určitě prodávají i přímo v SK.
jak jsem zjistil a napsal do jiného vlákna, většina dnešních elektromobilů umí docela obstojně nabíjet i z jedné fáze. Tedy 1F x 32A:
viewtopic.php?f=70&t=295
Ve spojení s tvojí 1F FVE bych tedy byl úplně vklidu a pořídil si 1F wallbox na 32A, který bych zapojil přímo na stávající výstup FVE. Jestli chceš ušetřit, nemusíš ani kupovat velký wallbox, ale stačí jen "nabíjecí kabel s cihlou". Je levnější, funkce úplně stejná:
1F x 32A = 7,5kW
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... ax--7-4kw/
3F x 32A = 22kW
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... max--22kw/
Na těch samých stránkách mají i wallboxy, pokud bys opravdu chtěl bednu k montáži na zeď. Něco podobného a stejně levného určitě prodávají i přímo v SK.
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
Kiwimu jde o cenu, takže si na ev-power najde nejlevnější řídicí desku, k tomu kabel s Mennekesem, pak zajde do elektromateriálu, koupí si krabičku, 30cm 3F kabelu, vidlici a svorky. Je pak na polovině ceny Tvého řešení.
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
Ja to riesim cez toto:
https://www.stegen.com/en/ev-products/6 ... oller.html
A regulujem zatial manualne vykon a ide jedna alebo obe fazy do citigo IV (niekedy jedna z distribucky)
https://www.stegen.com/en/ev-products/6 ... oller.html
A regulujem zatial manualne vykon a ide jedna alebo obe fazy do citigo IV (niekedy jedna z distribucky)
Re: Nabijanie BEV doma 1F / 3F - 7.4 / 22 kW
Da sa tomu smartevse modulu nejako externe ovladat nabijaci prud? Ak by bol zapojeny spolu s domacnostou na jednom menici, tak by dokazal nabijat auto podla nastaveneho prudu, aby sa nepretazil menic.
Ale ak by som chcel nabijat cez den na maximum, podvecer len 16A a v noci len 10A, tak by sa to dalo nejako nastavit na dialku?
nechcem to nastavovat zakazdym priamo cez displej.
Napadla ma moznost nejako osalit /napr.odporom/vstup z prudoveho transformatora, aby si evse modul myslel, ze menic je uz vytazeny na 70% a do auta pusti iba zbytok... alebo nejako sofistikovane, cez Lan.. len na svojom webe smartevse modul zobrazuje len status, bez moznosti cokolvek zmenit
Ale ak by som chcel nabijat cez den na maximum, podvecer len 16A a v noci len 10A, tak by sa to dalo nejako nastavit na dialku?
nechcem to nastavovat zakazdym priamo cez displej.
Napadla ma moznost nejako osalit /napr.odporom/vstup z prudoveho transformatora, aby si evse modul myslel, ze menic je uz vytazeny na 70% a do auta pusti iba zbytok... alebo nejako sofistikovane, cez Lan.. len na svojom webe smartevse modul zobrazuje len status, bez moznosti cokolvek zmenit
+- 24kWp panelov, 55kWh lithia, 2x 5kW Axpert, 3x XTM-4000 a stale je to malo