Dobrý den,
požádal jsem ČEZ o přidělení tarifu D27d pro elektromibilitu a naivně jsem si myslel, že doložením vlastníctví vozidla je všechno vyřízeno, dojde ke změně sazby a jede se... Od ČEZ distribuce jsem až zpětně obdržel informaci, že k provedení změny tarifu moje odběrné místo musí fyzicky splňovat nějaké podmínky (a, b, c , d) - bohužel v rámci řešení požadavku na změnu tarifu nikdo z ČEZu dopředu neavizoval potřebné technické úpravy v okolí elektroměru...
Řešil jsem to následně se svým revizním elektrikářem ale ani on úplně nevěděl jak si ČEZ Distribuce představuje vyhovující odběrné místo ("pilířek"). Umíte poradit kde je popsáno co takové odběrné místo (pilířek) musí obsahovat? Třeba ovladač HDO, kabelové vedení pro ovládaní stykače na odpojování wallboxu a pod. ?
Díky.
P.
Tarif D27d - zapojeni HDO
Re: Tarif D27d - zapojeni HDO
Dvou tarif už tam byl? Nebo to je zatím jedno tarif?
Myslím, že požadavky na D27d a D25d se liší jen časy, ale technicky a papírově to je podle mě stejné. Teda u D27 se navíc dokládá vlastnictví euta. A myslím že to je v dokumentech distributora napsané srozumitelně.
Myslím, že požadavky na D27d a D25d se liší jen časy, ale technicky a papírově to je podle mě stejné. Teda u D27 se navíc dokládá vlastnictví euta. A myslím že to je v dokumentech distributora napsané srozumitelně.
4.5kWp GWL Poly + 4.9kWp Canadian Mono, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv lis 11, 2021 2:41 pm
- Bydliště: CZ-25085 Bašť
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 2700
- Kapacita baterie [kWh]: 9600
Re: Tarif D27d - zapojeni HDO
Jo, už to vidím https://www.cezdistribuce.cz/cs/pro-zak ... ucni-sazby Distributor potřebuje mít možnost wallbox odpojit. Bohžel, nevidím tady přesné technické parametry "technického blokování", je-li potřeba toto zajistit prostřednictvím metalického vedení nebo jde to řešit dálkovým (radiovým) ovládáním. Rád bych se vyhnul kopání kvůli kabelu, existující vedení do domu tento extra kabel neobsahuje.
Re: Tarif D27d - zapojeni HDO
Na ČEZu se na to dá najít dokument včetně vzorových schémat zapojení. V tom dokumentu jsou až na konci.
Dávám do přílohy. Jsou tam jak schémata co je potřeba udělat v elměrovém rozvaděči, tak i textové popisy, jak musí ten rozvaděč fyzicky vypadat. Zkratka kterou ČEZ používá pro nabíjení elektromobilů je "EMO".
Dávám do přílohy. Jsou tam jak schémata co je potřeba udělat v elměrovém rozvaděči, tak i textové popisy, jak musí ten rozvaděč fyzicky vypadat. Zkratka kterou ČEZ používá pro nabíjení elektromobilů je "EMO".
Re: Tarif D27d - zapojeni HDO
ČEZ toleruje i bezdrátovou cestu. Ale revizak by měl vědět co a jak se dělá kor když opravdu jsou schémata na stránkách
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Tarif D27d - zapojeni HDO
To jsou ale vyčůránci! Strana 21. Ovládání změny tarifu na elektroměru je jiným signálem HDO (K1), než zapínání nabíjení elektromobilu (K2). Klidně vynutí nabíjení i v době vysokého tarifu! Šmejdi ČEZácký.
Re: Tarif D27d - zapojeni HDO
Není tohle platný jenom pro wallboxy ve společných prostorech např. byt domů? Vidím v podmínkách D27d (strana 16), že pro RD žádné blokování ani spínání wallboxu nepožadují.
Tak to hodlám také udělat.
Tak to hodlám také udělat.