Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Ahoj,
potřeboval bych poradit s nabíjením elektromobilu na poustevně, kde mám 24V. Pod nabíjením zde míním jednofázové nabíjení 10A přenosnou nabíječkou do standardní zásuvky 230V (koupeno EV racing, nyní ji tam už nevidím v nabídce). Nabíječka mi funguje spolehlivě "kdekoli" z DS nebo třeba doma z 48V Studera XTM.
Problém je, že na 24V mi funguje z toho, co jsem zatím zkoušel, pouze z měniče Axpert VM II 24V 3000W PF1.
Nabíjení nefunguje z:
- „čínský invertor“ 6000W (viz viewtopic.php?p=13966#p13966)
- Easun 3kva (https://www.aliexpress.com/item/1005003767523378.html)
Netuším ani zatím přesně, proč to nenabíjí, co si vlastně nabíječka zkontroluje, aby se spustila (fázový posuv??). Pokoušel jsem se paralelně k nabíječce dát nějakou další zátěž, ale (nehledě na nepraktičnost takového řešení) to nepomohlo.
Kupovat Axpert VM II 24V 3000W PF1 mi přijde přehnané, ale už bych nerad absolvoval další neúspěšné pokusy...
Každá rada vítaná, díky.
potřeboval bych poradit s nabíjením elektromobilu na poustevně, kde mám 24V. Pod nabíjením zde míním jednofázové nabíjení 10A přenosnou nabíječkou do standardní zásuvky 230V (koupeno EV racing, nyní ji tam už nevidím v nabídce). Nabíječka mi funguje spolehlivě "kdekoli" z DS nebo třeba doma z 48V Studera XTM.
Problém je, že na 24V mi funguje z toho, co jsem zatím zkoušel, pouze z měniče Axpert VM II 24V 3000W PF1.
Nabíjení nefunguje z:
- „čínský invertor“ 6000W (viz viewtopic.php?p=13966#p13966)
- Easun 3kva (https://www.aliexpress.com/item/1005003767523378.html)
Netuším ani zatím přesně, proč to nenabíjí, co si vlastně nabíječka zkontroluje, aby se spustila (fázový posuv??). Pokoušel jsem se paralelně k nabíječce dát nějakou další zátěž, ale (nehledě na nepraktičnost takového řešení) to nepomohlo.
Kupovat Axpert VM II 24V 3000W PF1 mi přijde přehnané, ale už bych nerad absolvoval další neúspěšné pokusy...
Každá rada vítaná, díky.
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Fázový posun u 1f nabíječky je z logiky věci nelogické to bych vynechal.
Ten měnič jsi měl uzemněný nebo jen tak ten co ti neakceptovala nabíječka?
Ten měnič jsi měl uzemněný nebo jen tak ten co ti neakceptovala nabíječka?
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
No, myslel jsem posuv U/I.
Uzemnění stejně jako fungující Axpert.
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Aky je rozdiel medzi Axpert VM II 24V 3000W PF1 (https://ecoprodukt.sk/p/84858-hybridny- ... vany-29722) a Easun 3kva (https://www.aliexpress.com/item/1005003767523378.html)?
Skor to typujem na nejaky problem zo zemou ako Diablo007. Skus prizemnit PE+N na vystupe menica. Na tychto menicoch vystup (N) nie je na ziadnom potencialy a "lieta" co nabijacka moze vyhodnotit ako chybu (urvana zem).
Skor to typujem na nejaky problem zo zemou ako Diablo007. Skus prizemnit PE+N na vystupe menica. Na tychto menicoch vystup (N) nie je na ziadnom potencialy a "lieta" co nabijacka moze vyhodnotit ako chybu (urvana zem).
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Bylo v axpertu sepnuto ostrovní(PE) relé spojující N a PE? Tohle obyčejné měniče nemají...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 920
- Registrován: stř bře 31, 2021 7:50 am
- Bydliště: Neďaleko Košíc - SK
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
No je v nich rozdiel.yolo80 píše:Aky je rozdiel medzi Axpert VM II 24V 3000W PF1 (https://ecoprodukt.sk/p/84858-hybridny- ... vany-29722) a Easun 3kva (https://www.aliexpress.com/item/1005003767523378.html)?
Skor to typujem na nejaky problem zo zemou ako Diablo007. Skus prizemnit PE+N na vystupe menica. Na tychto menicoch vystup (N) nie je na ziadnom potencialy a "lieta" co nabijacka moze vyhodnotit ako chybu (urvana zem).
Jeden je 3000W a druhý 2400W.
Preto ten výkon nedokáže asi dodať do tej nabíjačky. Stačí nabehovy pulz a už nejde.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu...
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Ty nabíječky chodí hned do plných? Ta moje 3f nabíhá na plný výkon několik minut jede skoro od nuly.
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Bylo to samozřejmě tím uzemněním, mělo mne to trknout dříve. Děkuji, pánové, za nakopnutí!
Po připojení PE na N bez potíží. Zatím jsem testoval jen s Easunem, tu "silnou čínu" nechám jako rezervu na horší časy, u Easunu si můžu nastavit odpojovací napětí od baterií.
Ano, tahle 1F 10A 230V nabíječka jede hned "do plna", vlastně je to ale ten téměř nejmenší proud, který ZOE bere .
Po připojení PE na N bez potíží. Zatím jsem testoval jen s Easunem, tu "silnou čínu" nechám jako rezervu na horší časy, u Easunu si můžu nastavit odpojovací napětí od baterií.
Ano, tahle 1F 10A 230V nabíječka jede hned "do plna", vlastně je to ale ten téměř nejmenší proud, který ZOE bere .
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Postupný náběh výkonu si řeší přímo OBC v autě. Martinovo Zoe ten postupný náběh má, viděl jsem to když to zkoušel na mém wallboxu.
Taky bych se přiklonil k teorii, že chybí propojení mezi N a PE na výstupu měniče. Tohle je jedna z věcí, které si nabíjecí kabel testuje. I můj wallbox si tohle propojení testuje a pokud ho nanajde, tak po připojení auta vyhlásí chybu.
Takže propojit N+PE na výstupu měniče a pak zkusit znovu. A samozřejmě nejdřív to proměřit voltmetrem a poprvé propojit přes žárovku (nesmí se rozsvítit). Ať nedojde k odpálení měniče.
-----
Edit: áááá vidím že pan kolega už to propojení úspěšně vyzkoušel
Jinak info: nabíjecí kabel s cihlou hned po připojení auta signalizuje pomocí PWM maximální proud co umí. OBC v autě ale nabíhá postupně, nehrne tam rovnou 10 nebo 16A.
Taky bych se přiklonil k teorii, že chybí propojení mezi N a PE na výstupu měniče. Tohle je jedna z věcí, které si nabíjecí kabel testuje. I můj wallbox si tohle propojení testuje a pokud ho nanajde, tak po připojení auta vyhlásí chybu.
Takže propojit N+PE na výstupu měniče a pak zkusit znovu. A samozřejmě nejdřív to proměřit voltmetrem a poprvé propojit přes žárovku (nesmí se rozsvítit). Ať nedojde k odpálení měniče.
-----
Edit: áááá vidím že pan kolega už to propojení úspěšně vyzkoušel
Jinak info: nabíjecí kabel s cihlou hned po připojení auta signalizuje pomocí PWM maximální proud co umí. OBC v autě ale nabíhá postupně, nehrne tam rovnou 10 nebo 16A.
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Pokud ale auto nejde hned na 10A tak tam nemůže být kopanec aby to ten Číňan neustál ne. Ale jsme rád že to vyřešila drobnost s nemusíš investovat do dalších měničů
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Pánové, děkuji za toto téma, i můj wallbox + Zoe padal do chyby, po propojení PE+N beží OK. Takže to může být obecnější problém wallbox vs měnič.
U mne wallbox Webasto v kombinaci se Solaxem G4.
U mne wallbox Webasto v kombinaci se Solaxem G4.
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?
Solax by měl.byt uzemněný správně tam by snad toto nemělo vzniknout. U marsala to byl obyčejný měnič který pro provoz z baterie neměl nejspíš na síti ale solax je na síti tedy by měl být řádně uzemněný
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++