Nabíjení e-skútru

martesik
Příspěvky: 16
Registrován: pát črc 29, 2022 4:15 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od martesik »

miroc píše: pát pro 09, 2022 9:01 am
vata píše: pát pro 09, 2022 1:57 am Píšu si takový malý blog. nahlédněte sem: https://vati.cz/moje-elektromobilita/
Milé a poučné. Díky.
Nejen to, za mě tenhle blog nemá chybu!
2kWp mono východ, 2kWp mono západ, 2x Axpert King II 5000W/48V parallel, LiFePO4 6,9kWh, jižní Morava
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od Kodl69 »

Podle mě cokoliv jednostopého pod 10kW výkonu je na silnici nebezpečné - na užší silnici pořád někoho zdržuješ, na předjetí i traktoru nebo agresivního elektrokolaře do mírnýho kopce máš málo výkonu.
Testoval jsem tohle: https://www.unicooltech.cz/sur-ron-storm-bee-22500w/ a to je celkem příjemný svezení. Ale cenovka je dost jinde. Na druhou stranu, v terénu jsem neměl odvahu to přepnout na plnej výkon, ale na silnici je těch 22kW tak akorát, dá se předjet i sem tam nějakej důcjhodce v autě :)
Dokonce bych řekl, že to jede výrazně líp než KTM freeride E-XC https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 01061.html Na druhou stranu, na plnej výkon je baterka za půl hodiny prázdná, stejně jako na tom E-XC. Ostatně ani ZERO FX/FXE na tom nebude o moc líp, a cenovka ještě o drobek vyšší http://www.zeromotorcycles.cz/#katalog
Nakonec jsem to vzdal, a za třetinu ceny si koupil prakticky novou benzínovou CRF250. Je to čtyřtakt, celkem zatlumenej, tj žádná velká mela, s katalyzátorem, euro 4, spotřeba do 3l/100km a minimální náklady na údržbu celkově. K tomuhle se s elektrikou ještě dlouho nedostanu, když započítám nákupní cenu podobné motorky a její předpokládanou životnost. Tohle s rozumným servisem vydrží 10 let beze ztráty dojezdu, a to bych v KTM měl cca třetí baterku po 60kKč, nehledě na to, že tady blbnu po polňačkách celý odpoledne, a v 5l nádrži pořád něco je, tj je to celkem levná zábava :)
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
vata
Příspěvky: 67
Registrován: pon úno 07, 2022 9:58 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od vata »

Podle mě cokoliv jednostopého pod 10kW výkonu je na silnici nebezpečné - na užší silnici pořád někoho zdržuješ, na předjetí i traktoru nebo agresivního elektrokolaře do mírnýho kopce máš málo výkonu.
Nevím jestli do 10kW, ale 3kW je na bezpečené předjíždění určitě málo. Pár traktorů jsem sice už předjela, ale není to úplně příjemné :) No ale mě to žíly netrhá, prostě jedu pomalu. Jezdit na motorce je fajn, ale jezdím účelově, ne sportovně, takže mi to nevadí.
Pokud někoho zdržuju, pustím jej při první příležitosti. Ale pravda je, že někdy mám podezření, že mě chtějí zabít. Nejhorší jsou kamiony. Taky proto jezdím část trasy přes Zubří (pro ty, kteří tento kousek Vysočiny znají), malý provoz, žádná těžká vozidla, cesta vhodná pro kochání.
Zero dělá pokud vím jen motorky - ne skútry, pěkné stroje, nad mé možnosti samozřejmě. Myslím, že bych se na tom zabila. Hlavní problém silných elektrik je ale v tom, že mají baterie v těle stroje, nedají se vyndat. Podobně to má i Vespa, a to je potíž, protože v práci to pak nenabijete.
Jistě jsem přemýšlela o benzínu, ale co já vím, kouzlo je prostě pryč...
Uživatelský avatar
Emaxkuba
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 08, 2022 3:32 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od Emaxkuba »

Ahoj Vato, jedním dechem jsem teď přečetl tvůj blog o elektromobilitě a v koutku duše jsem se trochu usmíval. Mám to totiž velmi podobně, jen moje cesta byla trochu zdlouhavější.
Na eskůtrech jezdím od r.2009 do dneška, aktuálně mám najeto na obou asi 86 tkm. Ale ten proces je skoro stejný, jen jsem ty skůtry sám doma tunil a tak vylepšoval jejich parametry, hlavně rychlost a dojezd. První bylo Akumoto A10/40, olověné baterky 48V/20Ah, rychlost 40km/h a dojezd do 40km. Skončil jsem (jestli to tak můžu říct, protože pořád je co vylepšovat) s Emaxem S90, ten mám asi 5 let, ale teď jezdí v maximálce přes 90km/h a dojezd má vyzkoušený 65km. Má aku z Nissanu Leaf 2014 4,2kWh a nějaký výrazný pokles kapacity zatím nevidím.
Tak proudu zdar a držím palec.
poloostrov ve stádiu testů: 2,5kWp (bude 5kWp) J+Z,MPPT eSmart3 60A,Swipower sine 3kW (bude 2x ISolar SML 5K), Li 48V 18,6kWh, e-skůtry Emax 90S s 3,65kWh LiOn, Akumoto A10/40 s 3,3kWh LiOn
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od Kodl69 »

Zabití se na motorce je daný tím, jak to máš srovnaný v hlavě, ne silou stroje. A když už máš něco naježděný, tak snad víš co máš dělat. Jako další motorku mám 100HP benzín, a už víc než 20 let jsem se nezabil :) Naopak rezerva výkonu ti může leckdy zachránit život... Ten Emax s 4kW pro jezdce nižší váhy může být už použitelnej. Ale s mejma 120kg bych to asi vyhodnotil jako slabý...
Já taky řeším nabíjení elektromotek, mám v obou strojkách 20s skoro 4kWh baterky, a rád bych, aby se to v zimě užilo v systému, kterej má 16s lifepo4. Zatím jsem nenašel žádnej rozumnej obousměrnej step UP/DOWN, kterej by to umožňoval... Nabíjím to vlastně "přes koleno" nabíječkou z 230V v létě z měniče, v zimě z DS...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
brumlaj
Příspěvky: 1510
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od brumlaj »

V zimě na motorce? Brrrrr!
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od Kodl69 »

Není špatný počasí, jenom špatně oblečenej motorkář - je celkem klasická hláška, a můžu ji osobně potvrdit. Dnes už v zimě moc nejezdím, jenom vánoční vyjížďku, pokud zrovna nepadá moc sněhu...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od Plazivec »

Kodl69 píše: čtv pro 15, 2022 7:16 pm Není špatný počasí, jenom špatně oblečenej motorkář - je celkem klasická hláška, a můžu ji osobně potvrdit. Dnes už v zimě moc nejezdím, jenom vánoční vyjížďku, pokud zrovna nepadá moc sněhu...
To není tak docela cajk. Úsloví jaksi ignoruje osobní preference.Já osobně v zimě radši nevycházím z domu vůbec a to ani pěšky, natož na motorce. Dejchání studenýho vzduchu nemám rád. ;)
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od Kodl69 »

Kámoš jezdil na fichtlu každodenně do práce a měl zmáknutý i tohle. Měl filcem vylepenou plynovou masku s chobotem, a ten chobot si dával pod kabát, takže možná smrádek, ale teploučko :) Jednou takhle vymóděnej zastavil u trafiky pro noviny a v první chvíli nechápal, proč před ním trafikantka s řevem utekla:) Přilba po němcích, plynová maska, koženej kabát pod kolena a svářečský rukavice. To by i silnější povahy zahazovaly peněženky a prchaly :)
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od eduard22 »

Kamoš má e-babetu a když večer mrzne a jede pod parou... odemě (2km) , tak raději šlape... To aby nezmrzl! :lol: Říkal, že je v zimě lepší kolo, že se alespoň zahřeje šlapáním, ale hen to elektro je prej dobrý jen na léto :-/
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
vata
Příspěvky: 67
Registrován: pon úno 07, 2022 9:58 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od vata »

V otevřené helmě byla šílená kosa, ve sklápečce je to relativně snesitelné. Jen se to mlží, pinlock nepinlock.
Jo, od listopadu do konce února si skutečně nechávám zajít chuť. Když nasněží, je ta trasa pro silnější povahy i v autě, a já v tomto směru silná povaha nejsu. Na druhou stranu, i v březnu bývá docela kosa, takže peněženka zažila překvápko, co všechno ty oblečky na motorku obnáší. Protože zpočátku jsem jezdila v tom, co mi zbylo z kola, a to nebylo ani bezpečné, a ani příjemné :)
Ohledně tunění - no, kdesi v hlubinách internetu se nachází jakýsi FW pro NIU, který by to měl trochu vytunit, ale dokud je to v záruce, nechám to být. Jistě, FW výkon nepřidá, jen posune limity. Přehráním FW bych ostatně vyčerpala všechny svoje možnosti ohledně tuningu. A mimochodem, i obyčejné přezutí se začíná jevit jako problém, protože místní automechanici se elektrik štítí - nikdo mě nevzal. Asi jsem pro ně posel špatných zpráv.
Zabití se na motorce je daný tím, jak to máš srovnaný v hlavě, ne silou stroje. A když už máš něco naježděný, tak snad víš co máš dělat
Tím si bohužel nejsem tak jistá. Nevím, jak moc to můžu / mám naklopit, potřebuju nějaký kurz nebo tak něco. Vím, že hodně možných zrad nebo fíglů neznám, a samozřejmě nevím co nevím. Vyzkoušela jsem volat jedné autoškole v blízkosti, ale borec nabízel vlastně jen jízdu mezi kužely, pak jsem komunikovala s jednou asi lepší školou, a když přišlo na peníze, bylo to jak u Sršně. A nakonec stejně nebyl čas na nic... Hmm, o vánocích je ten správný čas na předsevzetí, takže příští rok možná pár kuželů a pár jízd na silnějších strojích.
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Nabíjení e-skútru

Příspěvek od Kodl69 »

Mlžení: dobře si prohlídni, co se kde dá otevřít, aby to dobře větralo. V leckeré přilbě se dá vyjmout nějakej tapecíruňk pro lepší větrání. Další, co pomůže , a na co jsou ty vyklápěčky konstruovaný, je rychlost jízdy okolo 100km/h... Pokud neprší, tak mám plexi na první zoubek otevřený, mě ten čerstvej vzduch brání v usnutí (to už mám na motorce taky za sebou, dokonce dvakrát)...
Jak to můžeš naklopit: u skůtru náklon omezují hlavně stupačky, na dospělé motrce odvaha řidiče a adheze gum. Už jsem projel pár zatáček i s driftem zadního kola a nepřišlo mi to nějak nebezpečný, jenom je škoda, že ta zadní guma hodně mizí...
V mládí jsem se celkem omlátil o zem na fichtlu a pak ještě sem tam na MZ150 (na té jsem dvě sezony jezdil celou zimu, sníh nesníh), následky obvykle jenom odřeniny a spáleniny o asfalt. V dnešní době nevím, jestli bych v současným provozu takový blbiny přežil.
Naopak mám velký mezery v terénu, což mě začlo víc bavit než silnice, je na mě moc velkej provoz a už mi to nepřináší takovou radost. Na druhou stranu, CRF na silnici je tak do sousední vesnice, naopak na XJR se po 100km začínám teprve rozjíždět, a štve mě, že už musím zastavit.
Poslední vyjížďka s děckama před 14 ti dny, po zablácenejch polňačkách mě za hodinu tak vyšťavila, jako bych půl dne kopal základy... komplet všecko propocený durch, děcka taky.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Odpovědět

Zpět na „Elektromoto“