Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Taky mam radsi Ebike s motorem v zadnim naboji.
Ten dojezd je na jakou silu asistence???
Ten dojezd je na jakou silu asistence???
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Mohu se zeptat proč?
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Garmin radar - fakt úlet. Zrcátko do řídítek stojí na ali 2USD https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 8599f4c-23 nedojde mu baterka, a když je rozbiju, tak tam dám jiný...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Dneska jsem při projížděce trochu větším stoupáním litoval, že nemám středovej motor. Stoupání tak 30-40%, a ani 2kW středovej motr to nedával, protože už jsem musel dát převod hodně dopomala, čímž se dostal mimo optimální otáčky a víceméně jenom žral elektriku a mechanicky moc nedával. Do 12% stoupání je motor v kole v pohodě, ale na extrémy po lese je prostě lepší ten středovej motor, i když řetěz nevydrží ani jednu sezónu...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Hele, já tomu nerozumím, co píšeš - nemáš středový motor a středový motor to nedával?
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Má motor v kole proto mu nepomůže přehození přehazovačky na jiný kolečko. Se tam upsal
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Mam v zadnim kole 1kW Magic Pie a dovolim si dat hodne velke i tereni strmak, ale na tohle na nejlehci prevod je opravdu lepsi stredovej v slapatkach.
Holt v zadnim naboji by musel byt s prevodovkou a to zase jsou jen ty malo vykonnny.
Takze, ano v slapatkach ma vetsi vyuziti, ale take vetsi dodatecne naklady na provoz.
Holt v zadnim naboji by musel byt s prevodovkou a to zase jsou jen ty malo vykonnny.
Takze, ano v slapatkach ma vetsi vyuziti, ale take vetsi dodatecne naklady na provoz.
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Magic Pie 3 pisou jen 40Nm
http://apk.electricbikesimulator.com/dr ... anguage=ru
http://apk.electricbikesimulator.com/dr ... anguage=ru
-
- Příspěvky: 411
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Ten motor mám v kole a v podstatě vyjedu vše,kdy se udržím na kole,do většího svahu mě to schodí....ten motor bez vestavěné řídící jednotky ale s venkovní snase daleko víc než je psáno,bez výměny silových vodičů a s jednotkou sinus mi občas bere na 14 článkovou baterku 55ampér,a to je něco přez 2700w,nevím jak dlouho by to vydržel motor,nebo spíš baterka,víc než pár minut ho takto nezatěžuju,zkoušel jsem zda není motor přehřátý ale jen z venku na omak jsem tak typoval do 40 stupnů...na netu je dost návodů jak ho vytunit až do výkonu 6 kw při 72 voltech,to vše bez převíjení,jen výměnou přívodních vodičů a montáží větráčků na chlazení.Mě by možná dal i víc,ale řídící jednotka to nedovolí....
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
jo, je to vlastně ten Bafang, ten vevnitř vypadá podobně.
Mě de do řídící jednotky max 37A při 50V (samozřejmě s vybitím to jde dolů) a na 26" kolo to fakt na vyjíždění střechy není. Naopak bezhlučný provoz po silnici s minimem pohyblivých součástí to vyvažuje. Kdybych stavěl "uphill" speciál, tak tam bude ten bafang v nejsilnější variantě...
Mě de do řídící jednotky max 37A při 50V (samozřejmě s vybitím to jde dolů) a na 26" kolo to fakt na vyjíždění střechy není. Naopak bezhlučný provoz po silnici s minimem pohyblivých součástí to vyvažuje. Kdybych stavěl "uphill" speciál, tak tam bude ten bafang v nejsilnější variantě...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
V rámci rodinné dovolené a zápůjčky elektrokol nějaké hodně základní zkušenosti. Jeli jsme cca 55 km v poměrně hornatém terénu v Krušných horách (Pernink - Bublava a zpět)
Půjčeny typy:
I. Ghost e-teru - pohon uprostřed, 250W Yamaha PW-ST, 17 kg (? hmotnost se při běžném rychlém hledání nedá dobře najít )
II. Apache Manitou E5 - pohon vzadu, 250W, 32 nm, 21,5 kg
III. "Teri I hybrid" - ?? bohužel lépe neidentifikováno, pohon uprostřed
Všechny modely dojely, II podle indikace na hranici kapacity
I. a III. podobné vlastnosti - plynulejší a jakoby "neviditelný" náběh, "blbuvzdorné" chování oceňovaly především dámy
II. potřeboval jakoby "inteligentnější přístup" - citelné náběhy i doběhy, jakoby "skokové" ovládání. do větších kopců jsem musel šlapat. Na začátku stupeň I stačil, u vyšších stupňů se už neprojevovalo zlepšení (mám ale 100 kg). S klesajícím napětím baterie se muselo přidávat na čísle stupně, ke konci zabíral stupeň III.
Pracovní závěr: U mne vyhrává pohon uprostřed, kterých se tuším nyní prodává už většina.
Půjčeny typy:
I. Ghost e-teru - pohon uprostřed, 250W Yamaha PW-ST, 17 kg (? hmotnost se při běžném rychlém hledání nedá dobře najít )
II. Apache Manitou E5 - pohon vzadu, 250W, 32 nm, 21,5 kg
III. "Teri I hybrid" - ?? bohužel lépe neidentifikováno, pohon uprostřed
Všechny modely dojely, II podle indikace na hranici kapacity
I. a III. podobné vlastnosti - plynulejší a jakoby "neviditelný" náběh, "blbuvzdorné" chování oceňovaly především dámy
II. potřeboval jakoby "inteligentnější přístup" - citelné náběhy i doběhy, jakoby "skokové" ovládání. do větších kopců jsem musel šlapat. Na začátku stupeň I stačil, u vyšších stupňů se už neprojevovalo zlepšení (mám ale 100 kg). S klesajícím napětím baterie se muselo přidávat na čísle stupně, ke konci zabíral stupeň III.
Pracovní závěr: U mne vyhrává pohon uprostřed, kterých se tuším nyní prodává už většina.
-
- Příspěvky: 411
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
pro rotenkiwi,zkus nexun.pl
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Volente má nějaké zátěžové články z nářadí
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
to Marsal: apache manitou je víc než 5 let starej "základní" model, dnes to vypadá zase jinak. Spíš jde o oblast použití. pokud budeš jezdit po silnici a nemáš v okolí všechny kopce 12%, tak doporučuju spíš motor v kole, ale min 1kW, raděj víc, baterku na 48V nebo víc, viz PavelR a instalovat nedovolený příslušenství: ruční akcelerátor. To ti ale nikdo neprodá. Středový motory bafang se prodávají i 750W nebo 1kW, hmota je víc v těžišti, přehazování ti umožní motor provozovat v optimálních otáčkách, ale nevýhodou je podle mě neúměrně častá výměna řetězu a převodníků. Už z logiky věci, šlapající člověk zvládne pár minut 500W, delší dobu tak 100W, a ten motor to dává furt a pořád. Ty středový pohony mají často i měření síly šlapání, ne jenom otáček, a podle toho regulují výkon. Ale omezení na 25km/h a 250W je fakt pro důchodce, a čím značkovější kolo, tím míň to jde obelstít...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Pokud to ujde všechno, N2 to nezachrání. Až ujde všechno kromě N2 stačí dopustit vzduch a pak zase ujde všechno co má menší molekuly... A tak dokola až je v kole pouze dusík. Osobně té pohádce nevěřím, že to má měřitelný porovnání.
Kdyby to bylo tak jednoduchý s těmi netěsnostmi, že ze všech netěsností pouze dusík neuniká ... Hmm pohádka.
Jako může to unikát pomaleji, ale ve vzduchu tak nějak ten dusík převažuje. Kdybychom řešili aby to neoxidovalo tak tam dusík samozřejmě hned patří.
Kdyby to bylo tak jednoduchý s těmi netěsnostmi, že ze všech netěsností pouze dusík neuniká ... Hmm pohádka.
Jako může to unikát pomaleji, ale ve vzduchu tak nějak ten dusík převažuje. Kdybychom řešili aby to neoxidovalo tak tam dusík samozřejmě hned patří.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Dusík se dává kvůli tomu, že ohřátá guma vevnitř neoxiduje, a údajně má menší závislost tlaku na teplotě, nemám ověřeno...
Zkusli jsem to mlíko do bezdušáků, co mi zůstalo po bezdušových pokusech, a funguje dobře. Další možnost je udělat gumu neprorazitelnou tím, že se do ní dá pěnová vložka, podobně jako to už dlouho používají na motokros: https://www.koloshop.cz/duse,-pasky,-le ... -kola.html ale podmínkou je bezdušová pneumatika, a i ráfek - remerx není použitelnej pro bezdušový kola. Dxckx mi to do rána ušlo, mlíko nemlíko.
Zkusli jsem to mlíko do bezdušáků, co mi zůstalo po bezdušových pokusech, a funguje dobře. Další možnost je udělat gumu neprorazitelnou tím, že se do ní dá pěnová vložka, podobně jako to už dlouho používají na motokros: https://www.koloshop.cz/duse,-pasky,-le ... -kola.html ale podmínkou je bezdušová pneumatika, a i ráfek - remerx není použitelnej pro bezdušový kola. Dxckx mi to do rána ušlo, mlíko nemlíko.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Tohle je jedna z věcí, které se na elektrokole fakt bojím, že mě někdo takhle sejme.
Jak jsi dopadl?
Jak jsi dopadl?
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
ta 100W LED není moc dobrá, má hodně malý čipy a přehřívají se. pak se jedna přeruší, díky tomu vzrost proud ostatními, a je rychle konec. Kvalita odpovídá ceně.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
S těmi LED co vypadá jak z aliexpresu (prej cree, to nikdo neověří) nemám moc dobrý zkušenosti, chladím je, jsem na ně mírnej (zdroj proudu cca na 50% jmenovitýho) a stejně už jich hromada odešla, když nad tím tak uvažuju, neodešly jenom ve 3 světlech, v ostatních cca 10-ti už i několikrát...
Používám teda menší watáže, 10W, 20W, 50W... https://www.aliexpress.com/item/3298069 ... 5210%22%7D dnes už na ali mají obrázky schválně takový, aby nebylo možný odhadnout velikosti čipů, tj je to sázka do loterie.
P.S: zkusil jsem si objednat na ali bistabilní relátka TE electronic, 10ks 11USD 4.5USDdoprava, prodece napsal, že mi je nepošle, ale má novu várku, 10ks 35USD + 6.5USDdoprava, tak jsem mrkl na TME a jsou tam od 10ks za 75Kč + DPH. doprava 40Kč Hádejte, kde jsem si je nakonec objednal? A přijdou už tenhle týden.
Používám teda menší watáže, 10W, 20W, 50W... https://www.aliexpress.com/item/3298069 ... 5210%22%7D dnes už na ali mají obrázky schválně takový, aby nebylo možný odhadnout velikosti čipů, tj je to sázka do loterie.
P.S: zkusil jsem si objednat na ali bistabilní relátka TE electronic, 10ks 11USD 4.5USDdoprava, prodece napsal, že mi je nepošle, ale má novu várku, 10ks 35USD + 6.5USDdoprava, tak jsem mrkl na TME a jsou tam od 10ks za 75Kč + DPH. doprava 40Kč Hádejte, kde jsem si je nakonec objednal? A přijdou už tenhle týden.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
A kdo Ti prosím Tě takový kosočtverec na lízing vnuknul do palice? To nebyla pravda nikdy stejně jako kecy o zvyšování kondice těla. Jsou dva důvody použití kola, jedním je zoufalá nutnost se přemístit, druhým je vyhledávání činností zvyšujících adrenalin u osob, které jsou na jeho vysoké hladině v krvi závislé. Cokoli jiného je pouze důsledek brejn fošinku nebo absence pudu sebezáchovy.rottenkiwi píše: ↑úte říj 05, 2021 12:02 pm No vsetko je OK, ale clovek si ide na ebike odpocinut ........
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: ned říj 24, 2021 12:50 am
- Bydliště: Liptov
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 3000
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
Tak Kiwi s tou baterkou máš štastie že ti toľko vydržala...
Ja som začiatkom roku 2016 kupoval Apache s baterkou Bosch 400Wh a 250W stredovým motorom Bosch Active.
Tohto roku som baterku musel rozobrať pretože sa mi pri výjazdoch hromadili problémy, BMS vypínala baterku, dojazd polovičný, displej hlásil rôzne chyby.
Tušil som že jeden blok 18650 článkov bude v prdeli... a aj tak bolo problémový blok po jednom takom výjazde mal 2,75V ostatné bloky 3,7V.
Takže baterka putovala na výmenu článkov. Ked sa mi vrátili tie pôvodné články, tak dva kusy článkov z problémového bloku boli KO, 0V.
Boli tam články LG 2850mAh 10A, z roku 2014.
Teraz tam mám Samsung 35E - dúfam že vydržia podstatne viacej.
Ja som začiatkom roku 2016 kupoval Apache s baterkou Bosch 400Wh a 250W stredovým motorom Bosch Active.
Tohto roku som baterku musel rozobrať pretože sa mi pri výjazdoch hromadili problémy, BMS vypínala baterku, dojazd polovičný, displej hlásil rôzne chyby.
Tušil som že jeden blok 18650 článkov bude v prdeli... a aj tak bolo problémový blok po jednom takom výjazde mal 2,75V ostatné bloky 3,7V.
Takže baterka putovala na výmenu článkov. Ked sa mi vrátili tie pôvodné články, tak dva kusy článkov z problémového bloku boli KO, 0V.
Boli tam články LG 2850mAh 10A, z roku 2014.
Teraz tam mám Samsung 35E - dúfam že vydržia podstatne viacej.
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech 280 (840Wp), Pwm 30A
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), Pwm 30A
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar 235 (940Wp), 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), Pwm 30A
Carspa 3000W (špičk.9000W), 16x 200Ah LiFePo4 (24V)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), Pwm 30A
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar 235 (940Wp), 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), Pwm 30A
Carspa 3000W (špičk.9000W), 16x 200Ah LiFePo4 (24V)
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
To Brumlaj: Taky se někdy jedu na elektrokole projet jenom tak z bujnosti. A nikdo mi to nenakukal, prostě je to celkem dobrej způsob pohybu po všelijakejch polních a lesních cestách, kde když se mi chce, tak se zapotím, a když se mi nechce, tak je mi zima Běhání není nic pro mě, a nebylo ani před 40-ti lety, kdy jsem vážil skoro o 80kg míň, chození pěšky je dobrý, člověk si se víc rozhlíží kolem, ale když "divočina" začíná min 1km od domu, tak je to půl hodiny ztátovýho času. Samozřejmě po městě je elektrokolo nejrychlejší dopravní prostředek, o tom žádná diskuze...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
nabíjecí stanici zdarma mám na domě. S kolem tam nikdy nikdo nebyl, sem tam nějaký auto. Postupně to utlumuju a mažu z netu, myslel jsem , že 3x25A +2x 16A zásuvky na 230V sem tam někoho zlákají. Jinak je to bída, když podnikám nějaký delší výlety, tak hospody, u známejch a pod... Že by byla nabíječka pro elektrokola někde v okolí brna, tak o tom nevím. Jedině u "cyklisitckejch" hospod v moravským krasu.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Ekolo - 2013 - 2021 - MI-5
A to de sa da zaregistrovať dajaka nabijačka na kolo,popripade nudzovka pre auto. Budem vyťahovať klasicku zasuvku 230v 10A max,popripade,ak sa prepracujem k 4-5kW axpertu a dajak posilim baterku,tak až 16A,len ozaj netušim,či to niekto použije,ak je to take slabe.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v