3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Presne tak.
To by sa nedala ani prenosná nabíjačka vytiahnuť z elektriky a nedajbože v prípade vyhodenia ističa, by nastal ten "problém".
To by sa nedala ani prenosná nabíjačka vytiahnuť z elektriky a nedajbože v prípade vyhodenia ističa, by nastal ten "problém".
Prajem všetkým veľa slnka!
Robo /bert/
Robo /bert/
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Což je další zhovadilost. Příklad - přijedeš k nabíjecímu stojanu, na kabelu napíchnutý vůz očividně je nabitý (e-Up) a Ty se můžeš jít klouzat než přijde majitel a konektor z vozu odemkne. Zlaté Chademo kde je konektor uvolněn nabíjecím stojanem a ten kdo přijede si může stoupnout vedle a klidně nabíjet. No ale co se divím, logika "I am the King first" holt vítězně kráčí světem.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
To je ale jen otázka SW v autě.brumlaj píše: ↑úte zář 21, 2021 10:39 pmCož je další zhovadilost. Příklad - přijedeš k nabíjecímu stojanu, na kabelu napíchnutý vůz očividně je nabitý (e-Up) a Ty se můžeš jít klouzat než přijde majitel a konektor z vozu odemkne. Zlaté Chademo kde je konektor uvolněn nabíjecím stojanem a ten kdo přijede si může stoupnout vedle a klidně nabíjet. No ale co se divím, logika "I am the King first" holt vítězně kráčí světem.
Enyaq má nastavitelný stav zámku po nabití...
Spíš by to chtělo něco na vyzmizíkování běžných aut na místech pro nabíjení ... třeba na takovém 66km
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Byl jsem učen, že technika má eliminovat lidské nedokonalosti. Pokud je možno něco nastavit, tak se najde stejně jako na té 66 dost zlomyslnosti a přezíravosti na to škodit okolí. Pak technika selhala, byť to bylo vinou konstruktéra. Opakuji se, ale zlaté Chademo.
A klobouk dolů před Japonci.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Nevím, ale Chademo podle mě je ukázká přesného opaku, složitý konektor mechanicky, nemožnost kombinovat AC + DC.brumlaj píše: ↑stř zář 22, 2021 12:40 amByl jsem učen, že technika má eliminovat lidské nedokonalosti. Pokud je možno něco nastavit, tak se najde stejně jako na té 66 dost zlomyslnosti a přezíravosti na to škodit okolí. Pak technika selhala, byť to bylo vinou konstruktéra. Opakuji se, ale zlaté Chademo.
A klobouk dolů před Japonci.
Tady musím říct zlatý typ 2. Blbuvzdorný, mechanicky jednoduchý konektor.
Ale to už jsme asi v diskuzi lechce mimo téma

9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Má to celkem jednoduchý důvod. Na mnoha místech je zásuvka Type 2 a musíš tam vrazit vlastní kabel. Anebo nabíjíš "přenosnou" AC nabíječkou. Kdyby nebyl konektor zamknutý, tak o ty kabely velmi rychle přijdeš.
Obecně když někdo stojí na nabíječce a nepotřebuje nabíjet, tak tam stejně překáží to samotný auto, takže odpojení kabelu ti nepomůže.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Trubka píše: ↑úte zář 14, 2021 11:12 am Kolega to jednou nechtíc vyzkoušel - nedržel se mu fixní fázový posun mezi fázemi v jeho 3F FVE, ale chovalo se to jako tři jednofázové FVE. Výsledek byl, že TM3 se odmítla z takové třífázové zásuvky nabíjet.
Opravdu správná možnost pro 2F nebo 3F nabíjení tedy je, krmit ty fáze tak jak mají být, včetně správného fázového posunu. Pouštět tu samou fázi do všech tří vodičů tedy není cesta. Stejně tak není cesta krmit L1 a L2 ze dvou vzájemně nespolupracujících měničů.
Jako funkční mám naopak ověřeno, že TM3 lze v pohodě nabíjet i jen z jedné fáze, 230V x 32A. Ačkoliv uvnitř auta je OBC 3x16A, tak při připojení na 1F wallbox si auto dokáže cucnout až 32A jednofázově. Jen pozor, tuhle funkci mívají hlavně auta určená pro USA, UK a ASIA trhy. Modely určené výhradně pro EU to většinou neumí.
Zatím mám otestovaný že 1F x 32A zvládají tyhle auta:
- Tesla model 3
- Hyundai Kona
- Huyndai Ioniq
- Fiat 500e
- VW Golf
- Renault Zoe
- Honda-e
- Range Rover hybrid
Tak dnes úspěšně otestováno nabíjení dalšího modelu auta:Trubka píše: ↑úte zář 14, 2021 12:32 pm Ne že by se některé auto zcela odmítlo nabíjet, ale jsou auta, u kterých po připojení k 1f wallboxu graf ukázal, že si berou pouze 1x16A:
- Nějaký hodně starý VW Golf
- Renault Captur e-tech PHEV
- Škoda Enyaq
- Škoda Superb PHEV
Vynechávám dvě vozidla, která se také nabíjela jen 16A, ale to proto, že využila vlastní nabíjecí kabel s připojením do klasické zásuvky:
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Citroen C-Zero
Sám jsem zvědavý, jestli se tu někdy zastaví VW ID4 či Audi Q4 e-tron, až se začnou víc prodávat.
- VW ID3
Z jednofáze si v pohodě bralo 32A:
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Trubka píše: ↑úte zář 14, 2021 11:12 am Kolega to jednou nechtíc vyzkoušel - nedržel se mu fixní fázový posun mezi fázemi v jeho 3F FVE, ale chovalo se to jako tři jednofázové FVE. Výsledek byl, že TM3 se odmítla z takové třífázové zásuvky nabíjet.
Opravdu správná možnost pro 2F nebo 3F nabíjení tedy je, krmit ty fáze tak jak mají být, včetně správného fázového posunu. Pouštět tu samou fázi do všech tří vodičů tedy není cesta. Stejně tak není cesta krmit L1 a L2 ze dvou vzájemně nespolupracujících měničů.
Jako funkční mám naopak ověřeno, že TM3 lze v pohodě nabíjet i jen z jedné fáze, 230V x 32A. Ačkoliv uvnitř auta je OBC 3x16A, tak při připojení na 1F wallbox si auto dokáže cucnout až 32A jednofázově. Jen pozor, tuhle funkci mívají hlavně auta určená pro USA, UK a ASIA trhy. Modely určené výhradně pro EU to většinou neumí.
Zatím mám otestovaný že 1F x 32A zvládají tyhle auta:
- Tesla model 3
- Hyundai Kona
- Huyndai Ioniq
- Fiat 500e
- VW Golf
- Renault Zoe
- Honda-e
- Range Rover hybrid
Trubka píše: ↑úte zář 14, 2021 12:32 pm Ne že by se některé auto zcela odmítlo nabíjet, ale jsou auta, u kterých po připojení k 1f wallboxu graf ukázal, že si berou pouze 1x16A:
- Nějaký hodně starý VW Golf
- Renault Captur e-tech PHEV
- Škoda Enyaq
- Škoda Superb PHEV
Vynechávám dvě vozidla, která se také nabíjela jen 16A, ale to proto, že využila vlastní nabíjecí kabel s připojením do klasické zásuvky:
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Citroen C-Zero
Sám jsem zvědavý, jestli se tu někdy zastaví VW ID4 či Audi Q4 e-tron, až se začnou víc prodávat.
Tak tu máme další EV, které se zvádlo nabíjet 1F 32A:
- Opel Corsa-e
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
nabijim egolfa 2017 na acelev v2, auto ma 2x16a palubni nabijecku, walbox zapojen na jednu fazi a bez problemu, sel tak nabijet i pujceny enyak
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Diky za update.
Na kolik Amper kazde z tech aut frcelo? 32A?
Na kolik Amper kazde z tech aut frcelo? 32A?
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
nabijecka umi 3x16A
do golfa teklo 2x16A
do enyaka 2X16A ze slunka + 1x16A od cezu
do golfa teklo 2x16A
do enyaka 2X16A ze slunka + 1x16A od cezu
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Ahoj, taky přispěju svou troškou do mlýna. Koupili jsme Opel Corsa-e a výsledek mého testu nabíjení přes k autu standardně dodávanou nabíječku PSA Universal charger 9835744680
- napojení standardní 3f na ČEZ = nabíječka bere ze všech 3f stejný výkon dle nastavení, max 15,5A/fázi
-napojení 1f FV na všechny 3 fáze nabíječky = shození 10kW měniče FV na přetížení (na kabelu nastaveno nabíjení 6A)
- napojení 1f FV na 2 fáze nabíječky (1f nezapojená) = vyražený 20A jistič (na kabelu nastaveno nabíjení 6A)
- napojení 1f FV na 2 f nabíječky + 1f z externího měniče (simulace připojení 1f k ČEZu) = auto hlásí chybu nabíjení a nenabíjí
M.
- napojení standardní 3f na ČEZ = nabíječka bere ze všech 3f stejný výkon dle nastavení, max 15,5A/fázi
-napojení 1f FV na všechny 3 fáze nabíječky = shození 10kW měniče FV na přetížení (na kabelu nastaveno nabíjení 6A)
- napojení 1f FV na 2 fáze nabíječky (1f nezapojená) = vyražený 20A jistič (na kabelu nastaveno nabíjení 6A)
- napojení 1f FV na 2 f nabíječky + 1f z externího měniče (simulace připojení 1f k ČEZu) = auto hlásí chybu nabíjení a nenabíjí
M.
Panely - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
Měniče - 3x PIP5048MK paralelně, EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah + 1P15S 200Ah)
Řízení- LK3, SolarAssistant, Home Assistant
Měniče - 3x PIP5048MK paralelně, EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah + 1P15S 200Ah)
Řízení- LK3, SolarAssistant, Home Assistant
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Tak poznatky ohledně 1f z FVE v pětikolíkové zásuvce a 3f nabíječce v ní:
-3f nabíječka detekuje 400V a l1/l2/l3 po 230VAC ,ale do auta pouští jen 1f a auto se nabíjí dle nastavené hodnoty na nabíječce 6-32A,samozřejmě to limituje jistič na zásuvce.
-pokud se ta samá zásuvka dostane do režimu posunu fází z DS ,tak nabíječka je posílá všechny tři do auta jak má.
Auto -Tesla model Y
Nabíječka- https://www.kaufland.cz/product/4840074 ... n=customer
-3f nabíječka detekuje 400V a l1/l2/l3 po 230VAC ,ale do auta pouští jen 1f a auto se nabíjí dle nastavené hodnoty na nabíječce 6-32A,samozřejmě to limituje jistič na zásuvce.
-pokud se ta samá zásuvka dostane do režimu posunu fází z DS ,tak nabíječka je posílá všechny tři do auta jak má.
Auto -Tesla model Y
Nabíječka- https://www.kaufland.cz/product/4840074 ... n=customer
panely 16kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Díky Marko, velmi dobrá cena. A pokud je funkční jak píšeš, není co řešit. Jen krátký kabel. Druhý obrázek je mimo. 30A AC a 6A je nesmysl. (3. obrázek vysvětlení)
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)