LiFePo4 z Alibaby

Odpovědět
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Nenašiel som tému tak zakladám, kedže sa ma už pár ľudí pýtalo na moju DIY batériu z Alibaby. Tak snáď niekomu pomôže.

Z Alibaby mám overených 3 dodávataľov:
Jenny Wu - Docan
Amy Wan - Luyuan
Amy Peng - Qishou

Stačí im len napísať (potrebná aspoň základná znalosť angličtiny) a spravia Vám cenovú ponuku aj s dopravou a všetkými poplatkami. Vedia zohnať aj rôzne BMS, treba sa len spýtať.

Ak niekto uvažuje o nákupe článkov, toto je jedna z možností.

Majú sklady aj v EU, aj keď tam nemajú všetky druhy článkov. Cena za článok je o niečo vyššia, ale dodacia doba je do cca. týždňa.

Samozrejme takýto nákup má aj s svoje nevýhody:
- dlhšia dodacia doba pri objednávke z číny (cca. 2 mesiace)
- články kapacitne nebudú rovnaké (ja som mal 278-282Ah)

Aktuálne som dostal dve ponuky od Jenny Wu:
- 280Ah články REPT za 93USD/kus, pri 16ks s dopravou a poplatkami to vychádza na cca. 1850USD.
- 280Ah články Ganfeng za 80USD/kus, pri 16ks s dopravou a poplatkami to vychádza na cca. 1650USD.

Ak by niekoho niečo zaujímalo, kľudne píšte sem alebo do správy. ;)
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Plazivec »

mně by zajímalo, jak obecně řešíš SOC na těch LFP4. Já jedu na 14S LION a tam je to napěťové rozmezí dost velké, aby mě to netrápilo. Jedu mezi 48-57V. Tedy pokud na to Victron něco nemá. Nevím, jedu na axpertech.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Toto Victron vie vyriešiť dvomi spôsobmi:
1. komunikáciou s BMS, kedy SoC a iné parametre BMS reportuje Cerbu
2. pomocou Victron Smartshunt, ktorý meria SoC

Pri Victron systéme nie je dátová komunikácia až taká potrebná, ale treba mať smartshunt, ktorý určite odporúčam. Je to ďaleko presnejší ako bočník v bms.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Kodl69 »

mě by spíš zajímalo, jak je to s cenou dopravy a proclením, tohle bych asi v angličtině těžko řešil... Nebo jako na aliexpresu, napíšou co máš zaplatit a pak jenom zazvoní pošťák?
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Rieši sa to cez DDP shipping, t.z. zaplatíš všetko vopred a zásielka ti príde ku dverám už bez doplatku.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Baterka
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 14, 2022 8:22 am

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Baterka »

Ty ceny pro 280Ah články v prvním příspěvku tedy CLO+dph+doprava které navýšily cenu jen 24% v prvním příapdě a 29% jsou reálné ?
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Tie ceny sú už staré, treba si vždy vypýtať nové. Menia sa ceny článkov a hlavne cena dopravy. Teraz je doprava drahá kvôli červenému moru.

Pred mesiacom som dopytoval 32ks 280Ah článkov a bolo mi takúto som dostal ponuku:

For 32 EVE LF280K shipped out from EU warehouse to Slovakia,
cell: 98USD per piece, shipping included.
Subtotal: 32*98=3136USD
add Alibaba trade assurance fee 68USD
total: 3204USD, and add alibaba transaction fee ( decided by your payment method you choose ).

For 32 rept 280ah shipped out from EU warehouse to Slovakia,
cell: 87USD per piece shipping included.
Subtotal: 32*87=2784USD
add Alibaba trade assurance fee 61USD
total: 2845USD, and add alibaba transaction fee ( decided by your payment method you choose ).

For 32 EVE LF280K shipped out from China warehouse to Slovakia,
cell: 76USD per piece
DDP freight cost: 515USD
Subtotal: 32*76+515=2947USD
add Alibaba trade assurance fee 64USD
total: 3011USD, and add alibaba transaction fee ( decided by your payment method you choose ).

For 32 rept 280ah shipped out from China warehouse to Slovakia,
cell: 65USD per piece
DDP freight cost: 515USD
Subtotal: 32*65+515=2595USD
add Alibaba trade assurance fee 57USD
total: 2652USD, and add alibaba transaction fee ( decided by your payment method you choose ).

From EU warehouse, you could receive them around 1-2 weeks after paid. From China, the delivery time is around 9-10 weeks.

Cena je konečná s dph, Clo, dopravou a poplatkami.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Diablo1st píše: čtv úno 08, 2024 10:24 am Cena je konečná s dph, Clo, dopravou a poplatkami.
Nechápu jednu věc, proč je cena ze zemí EU, většinou Polsko a Německo o víc jak 20% dražší. Mě to připadá že když to putuje z Číny, tak se nějký poplatek opomíjí. 8-)
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Toto ti neviem povedať, nakupoval som viac razy a nikdy som nič s DDP shipping nedoplácal. Možno, že tých 20% je marža :lol:
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Plazivec »

Cmrnda píše: čtv úno 08, 2024 4:56 pm
Diablo1st píše: čtv úno 08, 2024 10:24 am Cena je konečná s dph, Clo, dopravou a poplatkami.
Nechápu jednu věc, proč je cena ze zemí EU, většinou Polsko a Německo o víc jak 20% dražší. Mě to připadá že když to putuje z Číny, tak se nějký poplatek opomíjí. 8-)
Nechápu, co na tom nechápeš. Když se něco skladuje, je potřeba postavit sklad, platit daň z nehnutelnosti, nakoupit technologii, platit zaměstnance. To se pak musí přeci promítnout do ceny produktu. Neplatí se to ani z dotací, ani z charity.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Plazivec píše: pát bře 08, 2024 10:46 am Nechápu, co na tom nechápeš. Když se něco skladuje, je potřeba postavit sklad, platit daň z nehnutelnosti, nakoupit technologii, platit zaměstnance. To se pak musí přeci promítnout do ceny produktu. Neplatí se to ani z dotací, ani z charity.
Jo, a v Číně to mají zadarmo, ty sklady atd... :lol: :lol: :lol: Navíc platí mnohonásobně větší dopravný za menší počet dopravených kusů. Nehledě na to, že u drtivý většiny produktů vyjde dovoz z Polska a Německa levněji.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Plazivec »

Cmrnda píše: pát bře 08, 2024 11:07 am
Plazivec píše: pát bře 08, 2024 10:46 am Nechápu, co na tom nechápeš. Když se něco skladuje, je potřeba postavit sklad, platit daň z nehnutelnosti, nakoupit technologii, platit zaměstnance. To se pak musí přeci promítnout do ceny produktu. Neplatí se to ani z dotací, ani z charity.
Jo, a v Číně to mají zadarmo, ty sklady atd... :lol: :lol: :lol: Navíc platí mnohonásobně větší dopravný za menší počet dopravených kusů. Nehledě na to, že u drtivý většiny produktů vyjde dovoz z Polska a Německa levněji.
Nemel, v dopravě se platí kontejner a holt asi u baterek dělá cenu momentální poptávka, nebo na nečem se vydělá a na nečem ne.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Plazivec píše: stř bře 13, 2024 8:21 am Nemel, v dopravě se platí kontejner a holt asi u baterek dělá cenu momentální poptávka, nebo na nečem se vydělá a na nečem ne.
Nj, to jsou všechno dohady, asi, nebo ... :?
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Protože sháním 8ks levných a dobrých baterek, tak sem si prošel ty videa "výrobců" a mám takovej dojem, že to co tam ukazujou je jen druhá fáze a to kompletace jednotlivých článků do 12V, 24V atd. krabic, přidání BMS a při výběrovém řešení ještě nabíjení a měření každého kusu. Řekl bych že tyhlety firmy začnou u vaření kontaktů baterek (terminálů), které dovezly od jinuď.

Docela by mě zajímalo, jak tam mrskaj, nebo podle čeho, ten počet cyklů. Nejmíň jsem viděl 2000 a nejvíc 12 000. Průměr je těch 6000. U těch Ah bych to pochopil, podle měření.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Pozri sa najmä na to, aké percento kapacity berú ako konečnú. Niektorí 80%, iní 70% a už som videl aj 60% kapacity. Potom tie cykly vychádzajú diametrálne inak.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Diablo1st píše: pát bře 15, 2024 11:28 am Pozri sa najmä na to, aké percento kapacity berú ako konečnú. Niektorí 80%, iní 70% a už som videl aj 60% kapacity. Potom tie cykly vychádzajú diametrálne inak.
Jestli to dobře chápu, tak dejme tomu když budu baterky nabíjet ze 30% na 40%, tak těch cyklů bude výrazně víc?
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Berie sa do úvahy jeden plný cyklus, t.z. 100-0-100%. Konečný počet cyklov sa berie, ak kapacita batérie klesne na 80% (niekde 70% či 60%) pôvodnej kapacity, t.z. z 280Ah máš cca. 220Ah. Vtedy sa berie, že je batéria po životnosti.

Na počet cyklov u LFP má vplyv viacero faktorov ako teplota, DoD, nabíjacie/vybíjacie prúdy atď. Pri normálne navrhnutej batérii nemáš šancu tú batériu ucyklovať. Max. čo som videl tak bolo 250 cyklov za rok, ja som spravil 135. Pri bežnej FVE tá batéria skôr zomrie na vek ako na počet cyklov.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Diablo1st píše: pát bře 15, 2024 1:48 pm Berie sa do úvahy jeden plný cyklus, t.z. 100-0-100%. Konečný počet cyklov sa berie, ak kapacita batérie klesne na 80% (niekde 70% či 60%) pôvodnej kapacity, t.z. z 280Ah máš cca. 220Ah. Vtedy sa berie, že je batéria po životnosti.

Na počet cyklov u LFP má vplyv viacero faktorov ako teplota, DoD, nabíjacie/vybíjacie prúdy atď. Pri normálne navrhnutej batérii nemáš šancu tú batériu ucyklovať. Max. čo som videl tak bolo 250 cyklov za rok, ja som spravil 135. Pri bežnej FVE tá batéria skôr zomrie na vek ako na počet cyklov.
Jo, tak něco vyberu a uvidím. Ještě k BMS, co sem vyčet, tak ochrana nabíjení při +7st.Celsia a menší se nabíjení odpojuje, to by bylo bez vytápěný krabice tak 1/2 roku mimo provoz. :shock:
Je lepší to takhle oklešťovat takovýma tepelnýma ochranama? Jako topit tomu někde ve sklípku, to se mi moc nelíbí, nadruhou stranu, když se baterka vybíjí, tak hřeje nebo né? Jako že by se sama zahřejvala ...
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Pri nabíjaní a vybíjaní sa troška zahrieva, ale všeobecne sa neodporúča nabíjať lifepo pod 5°C a vybíjať pod 0°C. V sklípku by si mal mať teplotu nad 0°C či? Keď tak ich daj do izolovanej bedne a malo by to byť ok.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Diablo1st píše: pát bře 15, 2024 7:33 pm Pri nabíjaní a vybíjaní sa troška zahrieva, ale všeobecne sa neodporúča nabíjať lifepo pod 5°C a vybíjať pod 0°C. V sklípku by si mal mať teplotu nad 0°C či? Keď tak ich daj do izolovanej bedne a malo by to byť ok.
Jaký je optimální většinový pulz nabíjení? Co jsem vyčetl u olova, tak s podivem 50 cycle/s, mnozí doporučují ještě přidat střídavý proud. U lifepo někdo psal že by neměl být vyšší než 1500 cycle/s. Mám tam teďka 50 a moc mi to nevyhovuje, značně se zatěžují kondenzátory a to i dráty, zbytečné ztráty v teplo, u vyšších kmitočtů by tomu tak nebylo, ale zase aby se to neprojevilo na menší účinností nabíjení.

No, možná už to moc dramatizuju, dík za info. Dám vědět jak proběhl obchod a kol.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Cmrnda píše: ned bře 17, 2024 1:52 pm
Jen počáteční nákup, 8x280AH 6000cyklů, objednáno a zaplaceno:
599 US i s dopravou za 3.800,-Kč, nechal jsem si zobrazit cenu v CZ, ovšem úplně zbytečně, protože se platí v US$, banka přijmula platnu za 617 US$, celkem sraženo v CZk 14.802,-Kč.
Z EU skladu.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Cmrnda
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Cmrnda »

Cmrnda píše: čtv bře 21, 2024 6:45 pm Jen počáteční nákup, 8x280AH 6000cyklů, objednáno a zaplaceno:
599 US i s dopravou za 3.800,-Kč, nechal jsem si zobrazit cenu v CZ, ovšem úplně zbytečně, protože se platí v US$, banka přijmula platnu za 617 US$, celkem sraženo v CZk 14.802,-Kč.
Z EU skladu.
Baterky ještě nedorazily, ale přišlo mi tohle:
Vážený kupující,

Alibaba.com je za určitých okolností povinna vybírat daň z přidané hodnoty (DPH) za nákupy uskutečněné prostřednictvím tržiště, pokud kupující není oprávněným zákazníkem registrovaným jako plátce DPH ve Spojeném království/EU a nákup není určen pro obchodní účely.

Pokud máte platné DIČ v jedné nebo více zemích Spojeného království/EU, můžete nám ho poskytnout. Jakmile potvrdíme, že jste zákazníkem registrovaným pro DPH ve Spojeném království/EU, nebudeme vám za budoucí obchodní nákupy na Alibaba.com účtovat DPH ve Spojeném království/EU. Připomínáme, že si DPH musíte účtovat sami v souladu s platnými daňovými předpisy.

Své DIČ můžete poskytnout přihlášením ke svému účtu Alibaba.com
Tak nebue k té ceně ještě VAT?
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Diablo1st
Příspěvky: 982
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: LiFePo4 z Alibaby

Příspěvek od Diablo1st »

Nebude, proste ak máš DIČ môžeš nakupovať bez DPH a DPH si riešiť vo vlastnej réžii. Ak DIČ nemáš, nakupuješ s DPH, ktorá je v DDP shipping už zahrnutá.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Odpovědět

Zpět na „Baterie“