Lithium-iontová budoucnost
Pravidla fóra
V tomto fóru je nastaveno automatické mazání témat po 60ti dnech od posledního příspěvku.
V tomto fóru je nastaveno automatické mazání témat po 60ti dnech od posledního příspěvku.
Lithium-iontová budoucnost
Dnes(/zítra) v 0:55 na Prima Zoom (už to je opakování):
"Po krátkém úvodu se věnujeme tématu interní logistiky, kde jsou lithium-iontové stroje a tedy baterie již hojně využívány. V lednu 2022 v Hamburgu byl představen prototyp průmyslového vysokozdvižného vozíku spol. Jungheinrich AG. Pokračujeme k počátkům a tedy bateriím, středisko na jejich výzkum je v Ulmu. Velkým konkurentem je vodíkový pohon, ale výroba vodíku je náročná. Účinnost je tak nižší, než u lithium-iontových technologií. První vozík byl představen již v roce 2011, náklady na výrobu ale byly vysoké. To se postupem času změnilo a takovéto vozíky se staly téměř standardem. V Německu v Karlsruhe pracují na „těžbě“ lithia, to extrahují z rýnské termální vody. Je to udržitelné získávání lithia jako vedlejšího produktu z geotermálních elektráren. Po návštěvě jedné z takových elektráren se vracíme k spol. Jungheinrich, která od r. 2017 definitivně přešla na lithium-iontové baterie, plně na ně sází. Zlepši lse výrobní proces, recyklace baterií a udržitelnost. V JT Energy Systems se specializují na baterie pro interní logistiku, zbavují se olověných baterií a prodávají stále více lithium-iontových. Recyklují staré baterie, ty se vrací po cca 7-10 letech. Buď je recyklují, nebo opětovně používají. Také tu budují halu pro skladování a testování baterií, ty prověří umělá inteligence a podle výsledku s nimi bude dále naloženo. Spolehlivé a rychlé testování má být časem možné s pouhou aplikací. Lithium-iontové baterie se rozšiřují do rozměrných a nákladních vozidel, sledovat můžeme plně elektrický nakladač Giant model 2200. Pokračujeme do Halle, kde vytváří samoopravovací baterii. Její uvedení na trh potrvá zřejmě ještě roky. Lithium se v Německu dále získává z Cinvalditu, ten se těží v Sasku. Jeho složkami jsou mimo jiné lithium, železo, hliník a fluorid. Recyklaci baterií zkoumají ve Freibergu už přes 10 let, vědí mnohé, ale jak říkají, stále jsou cca v polovině. Použité baterie tvoří energetickou síť- jsou propojeny a kontrolovány umělou inteligencí. Recyklace se tak dá oddálit o roky. Zpět ve spol. Jungheinrich sledujeme možnou budoucnost- autonomní mobilní roboty. Ty zvládnou převážet až tunový náklad i 8 hodin. Roboty vyvíjí a upgradeují v Mnichově, záběry z testování dokument končí."
"Po krátkém úvodu se věnujeme tématu interní logistiky, kde jsou lithium-iontové stroje a tedy baterie již hojně využívány. V lednu 2022 v Hamburgu byl představen prototyp průmyslového vysokozdvižného vozíku spol. Jungheinrich AG. Pokračujeme k počátkům a tedy bateriím, středisko na jejich výzkum je v Ulmu. Velkým konkurentem je vodíkový pohon, ale výroba vodíku je náročná. Účinnost je tak nižší, než u lithium-iontových technologií. První vozík byl představen již v roce 2011, náklady na výrobu ale byly vysoké. To se postupem času změnilo a takovéto vozíky se staly téměř standardem. V Německu v Karlsruhe pracují na „těžbě“ lithia, to extrahují z rýnské termální vody. Je to udržitelné získávání lithia jako vedlejšího produktu z geotermálních elektráren. Po návštěvě jedné z takových elektráren se vracíme k spol. Jungheinrich, která od r. 2017 definitivně přešla na lithium-iontové baterie, plně na ně sází. Zlepši lse výrobní proces, recyklace baterií a udržitelnost. V JT Energy Systems se specializují na baterie pro interní logistiku, zbavují se olověných baterií a prodávají stále více lithium-iontových. Recyklují staré baterie, ty se vrací po cca 7-10 letech. Buď je recyklují, nebo opětovně používají. Také tu budují halu pro skladování a testování baterií, ty prověří umělá inteligence a podle výsledku s nimi bude dále naloženo. Spolehlivé a rychlé testování má být časem možné s pouhou aplikací. Lithium-iontové baterie se rozšiřují do rozměrných a nákladních vozidel, sledovat můžeme plně elektrický nakladač Giant model 2200. Pokračujeme do Halle, kde vytváří samoopravovací baterii. Její uvedení na trh potrvá zřejmě ještě roky. Lithium se v Německu dále získává z Cinvalditu, ten se těží v Sasku. Jeho složkami jsou mimo jiné lithium, železo, hliník a fluorid. Recyklaci baterií zkoumají ve Freibergu už přes 10 let, vědí mnohé, ale jak říkají, stále jsou cca v polovině. Použité baterie tvoří energetickou síť- jsou propojeny a kontrolovány umělou inteligencí. Recyklace se tak dá oddálit o roky. Zpět ve spol. Jungheinrich sledujeme možnou budoucnost- autonomní mobilní roboty. Ty zvládnou převážet až tunový náklad i 8 hodin. Roboty vyvíjí a upgradeují v Mnichově, záběry z testování dokument končí."
Re: Lithium-iontová budoucnost
Jo, podívám se nato, dal jsem to do nahrávek, pro jistotu. Ale je to starý přes 10let.
Budoucnost jsou kapacitory, co do toho dávaj, jestli Lithium, to nevím, ale baterky co drží napětí pudou pryč, možná to bude už "za pár"....
Jinak ten referát máš dlouhej jak nekonečnej vodopád.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Re: Lithium-iontová budoucnost
Díkybrumlaj píše:Dnes(/zítra) v 0:55 na Prima Zoom (už to je opakování):
"Po krátkém úvodu se věnujeme tématu interní logistiky, kde jsou lithium-iontové stroje a tedy baterie již hojně využívány. V lednu 2022 v Hamburgu byl představen prototyp průmyslového vysokozdvižného vozíku spol. Jungheinrich AG. Pokračujeme k počátkům a tedy bateriím, středisko na jejich výzkum je v Ulmu. Velkým konkurentem je vodíkový pohon, ale výroba vodíku je náročná. Účinnost je tak nižší, než u lithium-iontových technologií. První vozík byl představen již v roce 2011, náklady na výrobu ale byly vysoké. To se postupem času změnilo a takovéto vozíky se staly téměř standardem. V Německu v Karlsruhe pracují na „těžbě“ lithia, to extrahují z rýnské termální vody. Je to udržitelné získávání lithia jako vedlejšího produktu z geotermálních elektráren. Po návštěvě jedné z takových elektráren se vracíme k spol. Jungheinrich, která od r. 2017 definitivně přešla na lithium-iontové baterie, plně na ně sází. Zlepši lse výrobní proces, recyklace baterií a udržitelnost. V JT Energy Systems se specializují na baterie pro interní logistiku, zbavují se olověných baterií a prodávají stále více lithium-iontových. Recyklují staré baterie, ty se vrací po cca 7-10 letech. Buď je recyklují, nebo opětovně používají. Také tu budují halu pro skladování a testování baterií, ty prověří umělá inteligence a podle výsledku s nimi bude dále naloženo. Spolehlivé a rychlé testování má být časem možné s pouhou aplikací. Lithium-iontové baterie se rozšiřují do rozměrných a nákladních vozidel, sledovat můžeme plně elektrický nakladač Giant model 2200. Pokračujeme do Halle, kde vytváří samoopravovací baterii. Její uvedení na trh potrvá zřejmě ještě roky. Lithium se v Německu dále získává z Cinvalditu, ten se těží v Sasku. Jeho složkami jsou mimo jiné lithium, železo, hliník a fluorid. Recyklaci baterií zkoumají ve Freibergu už přes 10 let, vědí mnohé, ale jak říkají, stále jsou cca v polovině. Použité baterie tvoří energetickou síť- jsou propojeny a kontrolovány umělou inteligencí. Recyklace se tak dá oddálit o roky. Zpět ve spol. Jungheinrich sledujeme možnou budoucnost- autonomní mobilní roboty. Ty zvládnou převážet až tunový náklad i 8 hodin. Roboty vyvíjí a upgradeují v Mnichově, záběry z testování dokument končí."
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: Lithium-iontová budoucnost
To brumlaj- diky
Re: Lithium-iontová budoucnost
[quote=Cmrnda )
[/quote]
Jo, podívám se nato, dal jsem to do nahrávek, pro jistotu. Ale je to starý přes 10let.
Budoucnost jsou kapacitory, co do toho dávaj, jestli Lithium, to nevím, ale baterky co drží napětí pudou pryč, možná to bude už "za pár"....
Jinak ten referát máš dlouhej jak nekonečnej vodopád.
[/quote]
10 let starej dokument? Bych řekl, že je to tak 10 měsíců, možná 15. Ale na roky to nebude.
Referát je dlouhej a za to díky.
[/quote]
Jo, podívám se nato, dal jsem to do nahrávek, pro jistotu. Ale je to starý přes 10let.
Budoucnost jsou kapacitory, co do toho dávaj, jestli Lithium, to nevím, ale baterky co drží napětí pudou pryč, možná to bude už "za pár"....
Jinak ten referát máš dlouhej jak nekonečnej vodopád.
[/quote]
10 let starej dokument? Bych řekl, že je to tak 10 měsíců, možná 15. Ale na roky to nebude.
Referát je dlouhej a za to díky.
Re: Lithium-iontová budoucnost
Je na tom pěkně vidět, jak jde vývoj v téhle oblasti rychle.
Jsou tam zaznamenané události staré nějaké 2-3 roky, ale i nějaké starší než 10 let.
A to, co je dneska zcela normální a běžné, a nikdo nad tím nepřemýšlí (zde vysokozdvižné vozíky s LiIon baterkami), tak před těmi 10 lety to bylo něco jen pro pár bohatých zákazníků.
Jsou tam zaznamenané události staré nějaké 2-3 roky, ale i nějaké starší než 10 let.
A to, co je dneska zcela normální a běžné, a nikdo nad tím nepřemýšlí (zde vysokozdvižné vozíky s LiIon baterkami), tak před těmi 10 lety to bylo něco jen pro pár bohatých zákazníků.
Re: Lithium-iontová budoucnost
Hustá propaganda na Německý logistický vozíky s litiovými baterkami.
Jestli bude předpokládaný obsah 2x větší akumulace, no dobrý, ale to bude konec s vývojem.
Těžení Lithia už naše vláda odmítla již na několika místech, co chtějí investoři, to se neví.
ČT nebo nějaká jiná televize, nechci se plíst, uvedla dokument Engličanů, co tvrdí, že vymysleli štěpení atomu bez radioaktivních dopadů. I tady může vézti směr.
Jestli bude předpokládaný obsah 2x větší akumulace, no dobrý, ale to bude konec s vývojem.
Těžení Lithia už naše vláda odmítla již na několika místech, co chtějí investoři, to se neví.
ČT nebo nějaká jiná televize, nechci se plíst, uvedla dokument Engličanů, co tvrdí, že vymysleli štěpení atomu bez radioaktivních dopadů. I tady může vézti směr.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Re: Lithium-iontová budoucnost
Konec s vývojem?
Snad u žádné používané technologie neexistuje něco jako konec s vývojem.
A zrovna v oblasti baterek ten vývoj spíš akceleruje než brzdí. Třeba do solid-state baterek se cpe čím dál víc peněz.
Jaderné štěpení bez radioaktivity a jaderného odpadu funguje nejlépe s atomy dřeva.
Nějak takto:
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Lithium-iontová budoucnost
Do VZV raději levnější, bezpečnější LFP, jak bonus máme i větší životnost. Proč by tam někdo dával Li-on?
Re: Lithium-iontová budoucnost
Spíš mě to přijde jako reklama na Li-xxxx vozíky.
Budou totiž určitě dražší, než ty s olovem.
Nějaký manažer si to poslechne a řekne si, super, už žádné olovo a se "zelenou" radostí koupí vozík s Lithiem
Kupovali jsme v průběhu 2022-23 do fabriky několik nových větších ještěrů s olovněými bateriemi.
A menší stroje, taky "Jung" a zase jen Olovo.
(Mě osobně tady jezdí "Jung" s olovem už víc jak 15 let s původní a stále dobrou bateií...)
5x3 Solarmi, cca 7kWp (6východ+9západ), EPEVER Tracer 10420AN, 2x10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih, ale mizerný sklon), SITON, ohřev 160L Dražice, zatím nedodělané.
7xLongi, 2500W (jih, ale mizerný sklon), SITON, ohřev 160L Dražice, zatím nedodělané.
Re: Lithium-iontová budoucnost
Myslím, že zrovna tady na solarnickém fóru lidi z vlastních zkušeností celkem dobře ví, že LFP baterka je ve většině ohledů o dost lepší řešení než Pb.v600 píše: ↑pon bře 25, 2024 10:56 am Spíš mě to přijde jako reklama na Li-xxxx vozíky.
Budou totiž určitě dražší, než ty s olovem.
Nějaký manažer si to poslechne a řekne si, super, už žádné olovo a se "zelenou" radostí koupí vozík s Lithiem
Kupovali jsme v průběhu 2022-23 do fabriky několik nových větších ještěrů s olovněými bateriemi.
A menší stroje, taky "Jung" a zase jen Olovo.
(Mě osobně tady jezdí "Jung" s olovem už víc jak 15 let s původní a stále dobrou bateií...)
Takže třeba mě by ten Jungheinrich přesvědčovat nemusel. Kdybych tedy nějaký VZV kupoval.
Asi nebude náhoda, že u nových zařízení se už prakticky s žádným jiným typem baterek nepočítá.
Re: Lithium-iontová budoucnost
Konec vývoje existuje vždy. Firmy musí jít se zisky nahoru, jinak jsou na bankrot. Investice pokuď dosáhne rychlého výsledku se možná vyplatí, to musí riskovat ekonomové. Lithiové baterky zaniknou jakmile firma nepůjde se ziskem nahoru. Do čeho se půjde se dnes už ví, do kapacitorů.
Když odbočím od baterek, jak dopadly plazmové televize? Klasické žárovky? A bylo by toho spousta.
Firma, firmy jsou tím největším a nejmocnějším stratégem vývoje a reality. (nebudou to zjevně firmy z bývalého CCCP nebo Izraele, či podobných Afrických států)
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Re: Lithium-iontová budoucnost
Snad u žádné používané technologie...Cmrnda píše: ↑pon bře 25, 2024 7:22 pmKonec vývoje existuje vždy. Firmy musí jít se zisky nahoru, jinak jsou na bankrot. Investice pokuď dosáhne rychlého výsledku se možná vyplatí, to musí riskovat ekonomové. Lithiové baterky zaniknou jakmile firma nepůjde se ziskem nahoru. Do čeho se půjde se dnes už ví, do kapacitorů.
Když odbočím od baterek, jak dopadly plazmové televize? Klasické žárovky? A bylo by toho spousta.
Firma, firmy jsou tím největším a nejmocnějším stratégem vývoje a reality. (nebudou to zjevně firmy z bývalého CCCP nebo Izraele, či podobných Afrických států)
Je-li nějaká technologie nahrazena novější s lepšími užitnými vlastnostmi, tak ta předchozí jistě může stagnovat.
Což ale dneska určitě není problém LiIon baterek.
A jestli nás zachrání zrovna kondenzátory ve funkci dlouhodobých zdrojů energie, o tom tedy rozhodně přesvědčený nejsem.
Re: Lithium-iontová budoucnost
Nj., psal jsem k tomu dvojnásobku současný kapacity (v tom videu), nepředpokládám že by někdo investoval třeba do 20ti násobku. Ale mě to visí u prdele, není mi 20let, abych snil o budouctnosti baterek.Mex píše: ↑pon bře 25, 2024 7:48 pm Snad u žádné používané technologie...
Je-li nějaká technologie nahrazena novější s lepšími užitnými vlastnostmi, tak ta předchozí jistě může stagnovat.
Což ale dneska určitě není problém LiIon baterek.
A jestli nás zachrání zrovna kondenzátory ve funkci dlouhodobých zdrojů energie, o tom tedy rozhodně přesvědčený nejsem.
Spousty lidí bylo přesvědčeno o akumulaci světla v kuličce na cvrnkání, a? asi nic. Ale na těžbu plynu z řas v domácích podmínkách věřím vytrvale. Toho se už ale málokdo dočká.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
- Asiunda
- Příspěvky: 70
- Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
- Bydliště: Salámová Říše Snů
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
- Kapacita baterie [kWh]: 99
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lithium-iontová budoucnost
Dokument je mozna novej, ale pouzite vedomosti a technologie urcite 10let stary.
Davno je to jinde, i HELI Čína dávno jede.
Němci jsou komici. Umi udelat XL1 na na spotrebu fosilnich paliv, IDR s rekordy kam se podivas.
A jejich zazracnej "vypotek" je ID3. A s ID7 prisli pozde nekonkurenceschopna cena.
Tak bych ten dokument bral spise jako doplnek, nikoli kam se to ubira.
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
https://youtu.be/8mhxeORHeag