Nabíjecí redukce pro e-skůtr pro veřejné autonabíječky

Odpovědět
drcvach
Příspěvky: 39
Registrován: pon dub 12, 2021 10:41 pm

Nabíjecí redukce pro e-skůtr pro veřejné autonabíječky

Příspěvek od drcvach »

Ahoj,
vím že toto téma se tu již na fóru nakouslo, ale asi by zasloužilo probrat detailněji.
Zakoupil jsem tuto Mennekess->Schucco redukci: https://www.aliexpress.com/item/1005006 ... 1802TWXUKS (tu třetí s LED indikátorem).
Při prvním pokusu na domácím EVSE modulu od EVRacingu nefungoval. Po rozborce jsem zjistil, že CP signální vodič je 1kOhm odporen sveden na PE tj. GND. PP proximity byl sveden na PE napřímo bez odporu. Viz foto:
Mennekes redukce.jpg
Mennekes redukce.jpg (430.27 KiB) Zobrazeno 864 x
To jsem opravil předřazením diody a EVSE modul se již přepínal do nabíjecího režimu a spínal výkonové relé.
viz simulace:
EVSE zapojení_Dioda s 1K rezistorem na CP.jpg
EVSE zapojení_Dioda s 1K rezistorem na CP.jpg (546.78 KiB) Zobrazeno 864 x
Tato konfigurace ale nefunguje na veřejných nabíječkách, kde mne to detekuje připojený kabel, ale nespustí nabíjení s chybou: Problém s kabelem.
PXL_20240529_054026766.jpg
PXL_20240529_054026766.jpg (349.14 KiB) Zobrazeno 864 x
A já bych teď potřeboval nasměrovat, co dál zkusit. Napadají mne tyto kroky dle https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772:
  • přidání paralelního odporu 7K5 abych získal správnou hodnotu odporu 882 Ohmu pro signalizaci start charging. Moc se mi to ale nezdá jako příčina problému.
  • přidání přepínače pro simulaci stavového automatu připojený kabel -> ready to charge
  • přidání odporu 1.5 kΩ mezi PP a zem, abych signalizoval kabel s max 13A přenosem
  • něco úplně jiného...
Za případné podněty nebo odkazy předem moc díky,
P.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 870
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
Kapacita baterie [kWh]: 36

Re: Nabíjecí redukce pro e-skůtr pro veřejné autonabíječky

Příspěvek od redcrown »

sice nevím, ale zajímalo by mě, co znamená první červeně psaná poznámka v popisu:
Description
Cars must have a discharge function in order to be used
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
Mex
Příspěvky: 280
Registrován: pát zář 15, 2023 1:28 am

Re: Nabíjecí redukce pro e-skůtr pro veřejné autonabíječky

Příspěvek od Mex »

drcvach píše: stř kvě 29, 2024 3:33 pm A já bych teď potřeboval nasměrovat, co dál zkusit.
Z konference HW.CZ:
https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/20 ... 65903.html
brumlaj
Příspěvky: 1557
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Nabíjecí redukce pro e-skůtr pro veřejné autonabíječky

Příspěvek od brumlaj »

někde jsem to sem dával, ale kdo ví kde, tak ještě jednou:
1772_final_2.png
1772_final_2.png (216.76 KiB) Zobrazeno 678 x
Já osobně to řeším zennerkou a diodou. Důležité je stáhnout na 9V, chvilku počkat (stojan si testuje izolační stav, unikající proudy atd..... A PŘEPNE Z +12V NA PILOT) a potom stáhnout na 6V. To stojan připne Temelín. Tipuji, že u Tebe to šlo hned na 6V (už jsi "nabíjel" i když jsi ještě nemohl vědět jaký je pro Tebe od něj dostupný proud, nebo to stojan vyhodnotil jako svod) a proto se stojan žvejknul.
brumlaj
Příspěvky: 1557
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Nabíjecí redukce pro e-skůtr pro veřejné autonabíječky

Příspěvek od brumlaj »

Takže ranní dovětek - správně je:
drcvach píše: stř kvě 29, 2024 3:33 pm........
  • přidání paralelního odporu 7K5 abych získal správnou hodnotu odporu 882 Ohmu pro signalizaci start charging. Moc se mi to ale nezdá jako příčina problému. (doplňuji, je to příčina problémů - viz. tabulka. A ne přidat, ale vyměnit za 2740 Ohm)
  • přidání přepínače pro simulaci stavového automatu připojený kabel -> ready to charge(doplňuji impedance musí být 2740 po připojení a po chvíli spadnout na 882 přidáním 1k3 paralelního odporu k 2k7 tímto spínačem ideálně tlačítko, které budeš mít zmáčknuté když budeš zasunovat a jeho uvolněním připojíš ten odpor 1k3)
  • přidání odporu 1.5 kΩ mezi PP a zem, abych signalizoval kabel s max 13A přenosem
......
drcvach
Příspěvky: 39
Registrován: pon dub 12, 2021 10:41 pm

Re: Nabíjecí redukce pro e-skůtr pro veřejné autonabíječky

Příspěvek od drcvach »

Ahoj,
bohužel ani se správnými odpory, přepínačem (2K7 + paralelně připinací 1K3), a 1K5 na proximity se nabíjení nepodařilo spustit.
Muj domácí EVSE korektně detekuje oba stavy (připojení auta tj. stav 2 i požadavek na nabíjení tj. stav 3).
Nabíjecí stojan ale napíše, že komunikace s autem navázána, ale skončím hned poté s hláškou: "Nabíjení je zpožděno, do obnovení napájení."
Přitom se točí kolečko a nic se neděje, do zásuvky se 230V nepřipojí.
Nemáte někdo představu proč? Auto přeci nabíječku, tedy zátěž, připojí až poté, co se 230V objeví na vodičích...
PXL_20240615_115528941.jpg
PXL_20240615_115528941.jpg (580.16 KiB) Zobrazeno 158 x
Odpovědět

Zpět na „Elektromoto“