Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Moderátor: willcz

willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Diablo007 píše: ned pro 26, 2021 10:32 pm To myslíš vážně že auto za tyto peníze nemá ve výbavě zásuvku která je u základní Dácie?
Taky mě to dostalo :-) a nanapadlo mě to řešit při koupi ... no ono nemá ani slot na SDkartu ... co by jsi za ty prachy chtěl ;-)

Dácie zase namá Lauru co zní vtipy ...
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Noparasito »

willcz píše: ned pro 26, 2021 10:34 pm
Diablo007 píše: ned pro 26, 2021 10:32 pm To myslíš vážně že auto za tyto peníze nemá ve výbavě zásuvku která je u základní Dácie?
Taky mě to dostalo :-) a nanapadlo mě to řešit při koupi ... no ono nemá ani slot na SDkartu ... co by jsi za ty prachy chtěl ;-)

Dácie zase namá Lauru co zní vtipy ...
V kufru ji aspon ma???😳
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Noparasito píše: ned pro 26, 2021 10:52 pm
willcz píše: ned pro 26, 2021 10:34 pm
Diablo007 píše: ned pro 26, 2021 10:32 pm To myslíš vážně že auto za tyto peníze nemá ve výbavě zásuvku která je u základní Dácie?
Taky mě to dostalo :-) a nanapadlo mě to řešit při koupi ... no ono nemá ani slot na SDkartu ... co by jsi za ty prachy chtěl ;-)

Dácie zase namá Lauru co zní vtipy ...
V kufru ji aspon ma???😳
Lauru? 12V zásuvku se zítra schválně mrknu, ale asi jo. Jen kabel od kamery není tak dlouhý ;-)
Jinak má 230V zásuvku v sloupku mezi sedadly - pro zadní řadu sedadel.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 871
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
Kapacita baterie [kWh]: 36

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od redcrown »

No vidíš, tak si můžeš udělat AC rozvod po autě a ke kameře pak napájecí adaptér.:)
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

tak jsem provedl kontrolu kufru a je tam, 1x 12V na pravé straně kufru :-)

Mimochodem, tady je zajímavá stránka ohledně dojezdu v zimě.

https://www.geotab.com/blog/ev-range/
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
rzbynek
Příspěvky: 3
Registrován: stř pro 27, 2023 9:34 pm

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od rzbynek »

Mám dotaz na uživatele elektro vozu. Zatím v hlavě nejsem nadšenec do elektro vozu, spíše uznávám a líbí se mi hybridy. Mám nainstalovanou cca 3měsíce FVE na domě bez přetok. Zatím jak pozoruji její činnost, tak si nedovedu představit dobíjení vozu po 17hod. (možná jen přes červenec a srpen) To by mi jinak auto okamžitě vyprázdnílo baterii a to baterii nehoví. Smysl asi dává tak dobíjet jednou za týden a to o víkendu přes den. To je pak auto jen na cestu do prace a z práce. Jinak vidím, že bych stejně v průběhu roku nabíjel jen ze sítě. Kde nabíjet přes den, když jsem v práci a nabíječka nikde.
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od willcz »

Když to vezmu od konce a nabíjení:
Statistka za poslední 3 roky a něco s nabíjením doma:
slunce 3023kWh
DS 8080kWh

auto má aktuálně 90tisíc km, podle dodané energie doma "natankováno" něco kolem 55-60k km
Nabíjení doma je vždy výhodnější, protože cena elekřiny doma je lepší než na nabíječkách. tzn není podle mě nic špatného nabíjet ze sítě když je potřeba.

Auto samotné je strašně rozporuplné. Je pohodlné, tiché, uvnitř klasicka VAG.
Kompletně jej ale zabíjí SW. Toto je katastrofa (viz bricknuté auto v servisu).
Stejně tak to, že vozy vyrobené do podzimu 2023 mají starý SW a nemají předehřev baterky pro rychlonabíjení.

Ohledně servisů:
1x upgrade SW na 3.0, výměna 12V baterky
1x pravidelný servis ve dvou letech
1x výměna části článků baterie (svolávačka na určitou sérii aut)
1x upgrade SW na 3.7 - aktuálně je auto v servisu, mrtvé a škodovka řeší co s tím :stupidme:

Nabíjení je za mě přeceňovaný problém. Nevím jak moc jezdíte, ale i když kvůli práci najedu cca 30kkm za rok tak mě to nijak neomezuje.
S autem jsem byl ve Švédsku, x krát v itálii, německu, chorvatsku ...

Další auto bude určitě zase elektrické, jen to na 99% nebude koncern VAG.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
vk_1
Příspěvky: 367
Registrován: stř říj 27, 2021 1:24 am
Bydliště: Liberec

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od vk_1 »

Ty upgrady SW na Enyaqu jsou teda peklo. Podle více lidí je to prostě problém, rozhodně nejsi sám, komu kvůli tomu auto zůstalo v servisu.

VW ID.7 by tě jako další auto nepřesvědčilo? Software už vypadá výrazně lepší, a spotřeba při 130 km/h skvělá.
brumlaj
Příspěvky: 1562
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od brumlaj »

ehm, Faultcvágn vyrábí elektromobily minimálně od roku 1984, Škoda pak od roku 1990. Proč máš pocit, že zrovna nyní by měli změnit přístup v brždění a začít vyrábět použitelné moderní vozy (elektromobily)? Prostě se smiřme s tím, že celý koncern je mrtvola a Čína, Korea, Japonsko, ..... rulez. Smutné, ale není nad čím slzet. Už dávno Škodu vlastní jiní šíbři. Oni udávají tempo. Oni se nezakecaj.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Uživatelský avatar
Asiunda
Příspěvky: 75
Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
Bydliště: Salámová Říše Snů
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
Kapacita baterie [kWh]: 99
Kontaktovat uživatele:

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Asiunda »

willcz píše: ned čer 30, 2024 9:48 pm Když to vezmu od konce a nabíjení:
Statistka za poslední 3 roky a něco s nabíjením doma:
slunce 3023kWh
DS 8080kWh

auto má aktuálně 90tisíc km, podle dodané energie doma "natankováno" něco kolem 55-60k km
Nabíjení doma je vždy výhodnější, protože cena elekřiny doma je lepší než na nabíječkách. tzn není podle mě nic špatného nabíjet ze sítě když je potřeba.

Auto samotné je strašně rozporuplné. Je pohodlné, tiché, uvnitř klasicka VAG.
Kompletně jej ale zabíjí SW. Toto je katastrofa (viz bricknuté auto v servisu).
Stejně tak to, že vozy vyrobené do podzimu 2023 mají starý SW a nemají předehřev baterky pro rychlonabíjení.

Ohledně servisů:
1x upgrade SW na 3.0, výměna 12V baterky
1x pravidelný servis ve dvou letech
1x výměna části článků baterie (svolávačka na určitou sérii aut)
1x upgrade SW na 3.7 - aktuálně je auto v servisu, mrtvé a škodovka řeší co s tím :stupidme:

Nabíjení je za mě přeceňovaný problém. Nevím jak moc jezdíte, ale i když kvůli práci najedu cca 30kkm za rok tak mě to nijak neomezuje.
S autem jsem byl ve Švédsku, x krát v itálii, německu, chorvatsku ...

Další auto bude určitě zase elektrické, jen to na 99% nebude koncern VAG.
Pěkné vystřízlivění.
Jinak výměna 12V baterie je nemoc VW.
A výměna článků trakčního akumulátoru snad kopíruje tu 12V.
Prostě to ještě neumí naladit a špatný výběr dodavatelů článků.
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
Atman
Příspěvky: 106
Registrován: ned úno 13, 2022 7:20 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 11525
Kapacita baterie [kWh]: 28

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od Atman »

S tým 12V aku majú problém napríklad aj hybridy od Toyoty, mám Corollu náhodou ma napadlo premerať napätie a denne používané auto malo 12,1V. Tie autá majú proste veľmi vysokú kľudovú spotrebu. Sledoval som to a úplne plne nabitá aku má len 12,7V, pri zapnutí auta sa dobíja na 14,3V ale po vypnutí spotreba zrazí napätie dolu. Už to dodatočne píše aj výrobca, že po týždni odstavenia je treba zapnúť na 1 hodinu zapaľovanie, aby sa dobilo olovo z hybridnej aku, ináč auto zdechne komplet. Také cyklovanie olova sa mi nepáči, mám ho tri roky, som zvedavý kedy sa 12V olovo odporúča.
Keď idem druhým autom dlhodobo preč, dávam malú ultimate nabíjačku na olovo trvale, to sme to dopracovali, to som robil na starej škodovke so slabou baterkou.
spolu 11,5kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, Smartsolar 250/85.
Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh 2x16 280AH
pibi
Příspěvky: 150
Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
Bydliště: Východně od 3nce
Výkon panelů v FVE [Wp]: 14
Kapacita baterie [kWh]: 28

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Příspěvek od pibi »

Syn pokukuje po KIA EV6 a tam je zřejmě stejný problém s 12V akumulátorem. :stupidme:
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Odpovědět

Zpět na „Hybrid Rosice“