Náklady na EV nejsou dobíjení
Náklady na EV nejsou dobíjení
Spočítal jsem opravdu všechny náklady které jsem na EV měl a vyšlo to jak to vyšlo. Takže zase budu kupovat bazarové.
https://youtu.be/603Zsqpkj5c?si=39aGZ7Gdjao6ZxBJ
https://youtu.be/603Zsqpkj5c?si=39aGZ7Gdjao6ZxBJ
-
- Příspěvky: 279
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Sorry, ale 20 minut video o excelovské tabulce...? Hoď nám sem tu tabulku, ať se i já konzerva můžu podívat.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Je to opravdu hloupý modelový případ. Video o tabulce, která není ani chvíli vidět celá, každopádně:tygr píše: ↑pát srp 16, 2024 7:36 am Spočítal jsem opravdu všechny náklady které jsem na EV měl a vyšlo to jak to vyšlo. Takže zase budu kupovat bazarové.
https://youtu.be/603Zsqpkj5c?si=39aGZ7Gdjao6ZxBJ
První co člověku ťukne do očí je pojistka za 55tis na 16měsíců, přitom v položkách jsou částky 23+18-12=29.
Dále je to servis za 16 měsíců za 18tis, jako vážně? Já jsem u jiné značky se 40tis km nájezdem za 2.5 roku na 4.5tis. To by chtělo nějak rozvést.
Opravdu je potřeba koupit nové pneu za 11tis Kč každých 16 měsíců?
Samozřejmě myšlenka koupit drahé zánovní auto a po 16 měsících prodat je hodna génia. Myslím, že jsi vyrobil test, který svojí blbostí nikdo nepřekoná, bez ohledu na typ pohonu
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Rád bych využil přítomnosti tygra a jeho schopností ekonomické analýzy a práci v excelu, jak v tabulkách, tak v grafech.
Teď prodal Konu a bude mít Teslu.
Pod jedním videem electrodada napsal:
Na to jsem napsal:
Prosím o popsání ekonomického modelu, jak na 1500 cyklech vydělat na nové auto, dejme tomu milion.
Ona ta baterka vydrží jistě mnohem více než 1500 cyklů, ale fakt by mě zajímalo za jak dlouho ten milion vydělám.
Takže pár věcí:
- elektriku budu jenom vyrábět, nebo i kupovat?
- kde a za kolik budu elektriku prodávat?
- a hlavně - za jak dlouho budu mít ten milion
Díky.
Teď prodal Konu a bude mít Teslu.
Pod jedním videem electrodada napsal:
A dostal hned osm lajků, takže jistě vyjevil obecně známou pravdu.baterie elektromobilu vydrží minimálně 1500 cyklů. Za sdílení budou peníze a za ty si koupíte nové auto dřív, než baterie odejde.
Na to jsem napsal:
Již bohužel bez odpovědi.Dovolte trochu matematiky.
Říkáte 1500 cyklů. Dejme tomu kapacita baterie 80 kWh, ale nenabíjet do 100 %, spíše do 80 % a nevybíjet do 0 %. Dobře, takže využitelná kapacita pro cyklování 60 kWh.
1.500 cyklů x 60 kWh = 90.000 kWh.
Cena auta, dejme tomu tesly, hrubě orientačně 1M Kč, raději méně. Zanedbáme, že tesla tu funkci nepodporuje.
1.000.000 Kč / 90.000 kWh = 11 Kč/kWh.
Opravdu vám někdo dá 11 Kč/kWh? Kde jsou distribuční poplatky? Budiž, můžete koupit za zápornou cenu, ale zaplatíte distribuci.
Dělám někde chybu???
Prosím o popsání ekonomického modelu, jak na 1500 cyklech vydělat na nové auto, dejme tomu milion.
Ona ta baterka vydrží jistě mnohem více než 1500 cyklů, ale fakt by mě zajímalo za jak dlouho ten milion vydělám.
Takže pár věcí:
- elektriku budu jenom vyrábět, nebo i kupovat?
- kde a za kolik budu elektriku prodávat?
- a hlavně - za jak dlouho budu mít ten milion
Díky.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
No to určitě.
Prozradí své know-how, aby to pak mohl dělat každý, kazil mu kšefty a srazil cenu.
Prozradí své know-how, aby to pak mohl dělat každý, kazil mu kšefty a srazil cenu.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Ohledne toho sdileni - nebylo to mysleno spise jako sdileni vozidla? Tedy prijem bude nikoliv za nakup/prodej elektriny pres baterku auta, ale za pujcovani vozidla v kratkodobych pronajmech? (Zminene video ED jsem ale nevidel, mohu se mylit.)
I pri brutalni spotrebe 20kWh/100km to znamena skoro 500 000 nalitanejch kilometru a tisice hodin.
Nevim, kolik stoji km ci minuta v carsharingu, ale dovedu si predstavit, ze ekonomicky to vychazet muze.
Vidle do toho trochu hazi nasledujici:
- dph a daně všeho druhu
- provozni naklady
- bouračky
- prostoje
- pravidelne cisteni od blata, bobku a zvratku
- nemalá marze zprostredkovatelske spolecnosti (poskytujici aplikacni platformu, cili obdobu dispecinku)
- fakt, ze kdyz zrovna auto chci ja, tak bude vyuzivano zakaznikem, tedy musim si kratkodobe pronajmout jine auto pro sebe
- fakt, ze vlastni auto si kupuji prave proto, abych v nem jezdil jen ja plus moje trvale nalozene veci (u mne nahradni hadry, boty, rukavice, vizitky, naradi, piti, detske sedacky, krabice 5XL kondomů atd.)
- fakt, ze nechci jezdit v aute, ve kterem budou bacily, chrchle, prdy, sople a blato od tisice dalsich neznamych lidi
Tzn: pokud se jedna o prijem z nabizeni vozidla do carsharingu, tak ekonomicky to asi vyjde, ale zlaty dul to nebude. Vlastni auto takto nabizet budou jen chudaci, kteri nemaji jinou moznost vydelku a spokoji se s malem. Tedy presne ti, co dnes jezdi jako otroci pro Uber nebo rozvazi jidlo z restauraci. Druha skupina budou majitele flotil, tedy stejne, jako to dnes funguje prave u toho Uberu, Boltu, AirBnB a dalsich platforem, ktere se tvari jako "sdilena ekonomika" ale realne je to jen dalsi zpusob jak zhodnocovat kapital.
Nebo se pletu a bylo to mysleno jinak?
I pri brutalni spotrebe 20kWh/100km to znamena skoro 500 000 nalitanejch kilometru a tisice hodin.
Nevim, kolik stoji km ci minuta v carsharingu, ale dovedu si predstavit, ze ekonomicky to vychazet muze.
Vidle do toho trochu hazi nasledujici:
- dph a daně všeho druhu
- provozni naklady
- bouračky
- prostoje
- pravidelne cisteni od blata, bobku a zvratku
- nemalá marze zprostredkovatelske spolecnosti (poskytujici aplikacni platformu, cili obdobu dispecinku)
- fakt, ze kdyz zrovna auto chci ja, tak bude vyuzivano zakaznikem, tedy musim si kratkodobe pronajmout jine auto pro sebe
- fakt, ze vlastni auto si kupuji prave proto, abych v nem jezdil jen ja plus moje trvale nalozene veci (u mne nahradni hadry, boty, rukavice, vizitky, naradi, piti, detske sedacky, krabice 5XL kondomů atd.)
- fakt, ze nechci jezdit v aute, ve kterem budou bacily, chrchle, prdy, sople a blato od tisice dalsich neznamych lidi
Tzn: pokud se jedna o prijem z nabizeni vozidla do carsharingu, tak ekonomicky to asi vyjde, ale zlaty dul to nebude. Vlastni auto takto nabizet budou jen chudaci, kteri nemaji jinou moznost vydelku a spokoji se s malem. Tedy presne ti, co dnes jezdi jako otroci pro Uber nebo rozvazi jidlo z restauraci. Druha skupina budou majitele flotil, tedy stejne, jako to dnes funguje prave u toho Uberu, Boltu, AirBnB a dalsich platforem, ktere se tvari jako "sdilena ekonomika" ale realne je to jen dalsi zpusob jak zhodnocovat kapital.
Nebo se pletu a bylo to mysleno jinak?
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Ne, video bylo o tzv. OBOUSMĚRNÉM NABÍJENÍ. Zajímavý novotvar, říkat toto o nabití auta z DS a jeho vybití do DS.
https://www.youtube.com/watch?v=GqhazUEr2c0
https://www.youtube.com/watch?v=GqhazUEr2c0
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Je možné dobíjení EV z FVE jen z přetoků?Umí to wallboxy?
System Growatt 8,8 kWp, střídač 10 KW bat.Growatt 10,24 kW akumulace do vody Dražice 200 l
2 kW
2 kW
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Ano,ale záleží jak je walbox zapojen v systému a který tuto funkci má.
panely 16kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Umi to treba SolaX nebo Zappi, plus par dalsich.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Mám Growatt, Groboost umí jen přetok 2600 W na jednu fázi, na tři fáze to nemám zapojený.
System Growatt 8,8 kWp, střídač 10 KW bat.Growatt 10,24 kW akumulace do vody Dražice 200 l
2 kW
2 kW
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Umí to víc Wallboxů, ale často jen se střídači svého výrobce, nebo jen s několika dalšími.
Jestli není perspektivnější koupit si nějaký takový, u kterého se dá nabíjecí výkon řídit externě nějakým otevřeným protokolem, třeba Modbusem (po WiFi, Ethernetu nebo i po RS485).
A úkolovat to nějakým externím systémem, například Home Assistantem.
Pak je to pružné a bude to fungovat jak chci já, a ne jak mi to předchystal výrobce, což mým záměrům nemusí vyhovovat.
Jestli není perspektivnější koupit si nějaký takový, u kterého se dá nabíjecí výkon řídit externě nějakým otevřeným protokolem, třeba Modbusem (po WiFi, Ethernetu nebo i po RS485).
A úkolovat to nějakým externím systémem, například Home Assistantem.
Pak je to pružné a bude to fungovat jak chci já, a ne jak mi to předchystal výrobce, což mým záměrům nemusí vyhovovat.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: úte črc 19, 2022 11:35 am
- Bydliště: Dobrá u Frýdku-Místku
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9450
- Kapacita baterie [kWh]: 14
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Využiji tohoto vlákna pro ujištění se, že u tohoto typu prodejce neklame:
Dobíjecí stanice - Wallbox Victron EV-CHARGER EVC300400300 - Detekuje, kdy je k dispozici přebytečný výkon, a používá pouze tento výkon k nabíjení vozidla.
Hybridní fotovoltaika 3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/70, Cerbo GX, realizoval MM Craft s.r.o. Ing.Miroslav Matis
-
- Příspěvky: 327
- Registrován: úte led 18, 2022 10:17 pm
- Bydliště: Cerhovice
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11400
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Máte někdo praktické zkušenosti s nabíjením EV z přebytků? Nedokážu si to totiž moc představit.
Klasické vytěžování do boileru mi přijde snadné, je tam nějaké odporové topné těleso, kterému je jedno, zda do něj posílám 150 W nebo 1500 W a že mu příkon měním desetkrát za minutu, podle toho, jak jdou mraky a spíná sušička/pračka/myčka/varná deska.
Stejný způsob vytěžování si ale nedokážu představit u nabíjení EV. Už jenom nabíjet příkonem 150 W mi přijde nesmysl (efektivita nabíjení) a měnit výkon nabíječky tak, aby dle pohybu mraků nic nepřiteklo z DS, využil jsem maximum přetoků a nenabíjel z baterie, mi už přijde vyloženě sci-fi.
Já to řeším tak, že:
Klasické vytěžování do boileru mi přijde snadné, je tam nějaké odporové topné těleso, kterému je jedno, zda do něj posílám 150 W nebo 1500 W a že mu příkon měním desetkrát za minutu, podle toho, jak jdou mraky a spíná sušička/pračka/myčka/varná deska.
Stejný způsob vytěžování si ale nedokážu představit u nabíjení EV. Už jenom nabíjet příkonem 150 W mi přijde nesmysl (efektivita nabíjení) a měnit výkon nabíječky tak, aby dle pohybu mraků nic nepřiteklo z DS, využil jsem maximum přetoků a nenabíjel z baterie, mi už přijde vyloženě sci-fi.
Já to řeším tak, že:
- Nabiju FV baterii na 90 % SOC (to je stav nabití, kdy baterie omezuje příkon a nabíjí už jen menším proudem)
- Začnu nabíjet auto nějakým rozumným výkonem (typicky třeba 3-6 kW podle toho, jak svítí a jaký je další provoz v domě)
- Případné výkyvy oběma směry řeší FV baterie klidně až někam k 50 % svého SOC
- Nabíjení auta včas vypnu podle stavu FV baterie, aby se do soumraku nabila na maximum
-
- Příspěvky: 279
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Obvyklá minimální hodnota nabíjecího proudu je 6A na fázi. Méně to nabíjet nebude. A fixní spotřeba auta je někde kolem 200W, takže při nabíjení 2kW jde 10% do luftu.
Nabíjecí výkon jde "plynule" měnit (PWM signál z wallboxu). Otázka je, jak rychle to konkrétní auto umí regulovat výkon podle požadavků.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Řekl bych, že asi nikdo (uživatel ani chytrý Wallbox) nebude počítat s tím, že by měnil nabíjení 10x za minutu.
A stejně tak trochu soudný uživatel, který má slabou FVE, zřejmě nebude současně vařit, sušit prádlo v sušičce a nabíjet auto.
Nicméně i na hloupého uživatele bude asi auto myslet a reakce na změnu dostupného výkonu pro nabíjení skoro určitě nebude skoková.
Minimální nabíjecí výkon je zespodu omezeny (jak už píše předřečník).
Je to tvrdé omezení, protože dostupný povolený nabíjecí výkon se řídí střídou PWM signálu. A nižší střída než ten minimální výkon se nastavit nedá, protože pak to pro auto signalizuje, že už ten signál znamená něco jiného než řízení výkonu.
A stejně tak trochu soudný uživatel, který má slabou FVE, zřejmě nebude současně vařit, sušit prádlo v sušičce a nabíjet auto.
Nicméně i na hloupého uživatele bude asi auto myslet a reakce na změnu dostupného výkonu pro nabíjení skoro určitě nebude skoková.
Minimální nabíjecí výkon je zespodu omezeny (jak už píše předřečník).
Je to tvrdé omezení, protože dostupný povolený nabíjecí výkon se řídí střídou PWM signálu. A nižší střída než ten minimální výkon se nastavit nedá, protože pak to pro auto signalizuje, že už ten signál znamená něco jiného než řízení výkonu.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Já používám k vytěžování do EV Greenbono. Mám k němu samo domo vyrobený Wallbox. Je to EVSE modul za pár stovek od firmy evracing.cz a pak převodník k Greenbonu přímo od pana Trochty ( firma Yorix ). Upravil mi na míru i SW pro tento wallbox. Mám to i popsané na jeho webu. Funguje to parádně plynule od 6 do 32A. Ke změně výkonu dochází během několika vteřin. Mám 1f FVE se střídači STUDER ( 3 ks XTM 4000 do jené fáze ).
Fungovalo by to i v 3F elektrárně, ale tam je problém ten minimální proud 3x6 A. Ono se dá u 3F elektrárny pořešit vytěžování tak, že se navíc přepíná nabíjení mezi 1F a 3F. To už je ale o dost složitější a ne každé EV to asi snese.
Fungovalo by to i v 3F elektrárně, ale tam je problém ten minimální proud 3x6 A. Ono se dá u 3F elektrárny pořešit vytěžování tak, že se navíc přepíná nabíjení mezi 1F a 3F. To už je ale o dost složitější a ne každé EV to asi snese.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Na to by asi bylo nejlepší pobavit se s někým, kdo Wallbox od Victronu má a používá.Vladimir Mahr píše: ↑pon srp 26, 2024 8:50 amVyužiji tohoto vlákna pro ujištění se, že u tohoto typu prodejce neklame:
Dobíjecí stanice - Wallbox Victron EV-CHARGER EVC300400300 - Detekuje, kdy je k dispozici přebytečný výkon, a používá pouze tento výkon k nabíjení vozidla.
Já si vzpomínám že jsem jednoho uživatele Victron Wallboxu potkal a ten mi říkal, že nabíjení z přebytků tam skutečně funguje, ale že to není žádná hitparáda. Při nabití domácí baterie nad X procent to prostě začne nabíjet EV a zároveň hlídá, aby to většinově šlo opravdu z panelů a neplundrovalo to domácí baterku. Na podrobnosti jsem se ale neptal, takže opakuji - ideální se poptat u těch, kteří si tento wallbox zakoupili. Co jednomu přijde jako "není to žádná hitparáda", může být pro druhého funkce zcela dostačující.
Každopádně, Victroní Wallboxy lze řídit přes Modbus TCP, takže:
- očekávám, že výrobce funkce postupně doplní a vyšperkuje
- pokud někdo nechce čekat, může si ovládání dobastlit sám
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Díky, už na to koukám Hmm, u dvou řádků textu se opravdu těžce odhaduje, co přesně měl autor "sdílením" na mysli.Momo píše: ↑pát srp 23, 2024 8:26 pm Ne, video bylo o tzv. OBOUSMĚRNÉM NABÍJENÍ. Zajímavý novotvar, říkat toto o nabití auta z DS a jeho vybití do DS.
https://www.youtube.com/watch?v=GqhazUEr2c0
Pokud měl na mysli sdílení kapacity baterie do gridu (aka V2G), s tím, že si díky tomu postupně vydělá na nové auto, tak to je opravdu ekonomický nesmysl.
Dá se na tom vydělat pár tisícovek, ale rozhodně ne milion. Jediné, za co se platí opravdu dobře, je poskytování "výkonové rovnováhy sítě a služby udržení frekvence", kde jsou úplně jiná pravidla, úplně jiné ceny a defacto uzavřená skupina subjektů, přes které ČEPS vyplácí ročně miliardy Kč.
Jenomže pokud mne paměť neklame, tak až donedávna platilo ČEZem vylobované pravidlo, že do tohoto "klubu" se nemohl přidat subjekt, který měl jen baterku, ale musel mít i jiný konvenční zdroj. A právě proto ta první obrovská kontejnerová baterka v ČR tak dlouho ležela ladem. Teprve pokud se toto rozvolní a bude možné agregovat i majitele malých baterek (respektive majitele EV) a poskytovat tyhle služby ČEPSu pod společnou hlavičkou, bude V2G dávat ekonomický smysl.
viz např:
https://www.ceps.cz/cs/statistiky-svr
https://www.mpo.gov.cz/cz/rozcestnik/pr ... b--272691/
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
"Obousměrné nabíjení" je patvar, který vzniknul z anglického výrazu "bidirectional charger" (což je skutečný elektronický obvod, který má většina z nás ve svých FVE).
Nutno ale přiznat, že patvar "bidirectional charging" z toho udělali už v té angličtině, takže překladatel do ČJ za to nemůže.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Jj, o tom agregování a vyrovnávání rovnováhy DS v reálném čase měl electrodad rozhovory s Janem Heclem (spolumajitel DeltaGreenu).Youda píše: ↑pon srp 26, 2024 7:41 pmDíky, už na to koukám Hmm, u dvou řádků textu se opravdu těžce odhaduje, co přesně měl autor "sdílením" na mysli.Momo píše: ↑pát srp 23, 2024 8:26 pm Ne, video bylo o tzv. OBOUSMĚRNÉM NABÍJENÍ. Zajímavý novotvar, říkat toto o nabití auta z DS a jeho vybití do DS.
https://www.youtube.com/watch?v=GqhazUEr2c0
Pokud měl na mysli sdílení kapacity baterie do gridu (aka V2G), s tím, že si díky tomu postupně vydělá na nové auto, tak to je opravdu ekonomický nesmysl.
Dá se na tom vydělat pár tisícovek, ale rozhodně ne milion. Jediné, za co se platí opravdu dobře, je poskytování "výkonové rovnováhy sítě a služby udržení frekvence", kde jsou úplně jiná pravidla, úplně jiné ceny a defacto uzavřená skupina subjektů, přes které ČEPS vyplácí ročně miliardy Kč.
Jenomže pokud mne paměť neklame, tak až donedávna platilo ČEZem vylobované pravidlo, že do tohoto "klubu" se nemohl přidat subjekt, který měl jen baterku, ale musel mít i jiný konvenční zdroj. A právě proto ta první obrovská kontejnerová baterka v ČR tak dlouho ležela ladem. Teprve pokud se toto rozvolní a bude možné agregovat i majitele malých baterek (respektive majitele EV) a poskytovat tyhle služby ČEPSu pod společnou hlavičkou, bude V2G dávat ekonomický smysl.
viz např:
https://www.ceps.cz/cs/statistiky-svr
https://www.mpo.gov.cz/cz/rozcestnik/pr ... b--272691/
8786_celkove-pps-fhd.png
Něco v DG testovali a vycházelo jim to zajímavě. Ale počítám, že toto bude zisk pro DG a pro účastníky zbydou jenom nějaké drobné.
DG řídí zájemcům jejich FVE a tím si reguluje pokuty za odchylku. Přesto má na spotu jeden z nejdražších tarifů na trhu.
Nanoenergies má v tom koláči docela zajímavý podíl.
Jinak o tom komentáři jsem přesvědčený, že to je výkřik fanatika do BEV a ty lajky jsou soukmenovci. Na kanálu ED je jich spousta.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Jaké s tím máš prosím zkušenosti? Jednak s tou elektronikou, a pak s firmou Evracing.
Na webu mají hodně mizerný popis, žádné manuály ani schemata ke staženi (nebo je neumím najít).
Už i ten produkt je zvláštní, když se jmenuje "EVSE-DIN-RS485-RJ12" a je tam za nějakou cenu
Ale hned první řádek popisu říká "RS485 version + RJ12 socket for residual current monitor (+ 19 EUR)".
Takže vlastně ta cena bez dalšího příplatku není za provedení, odpovídající jeho pojmenování.
19 Euro navíc se asi dá přežit, ale působí to (aspoň na mě) dost neseriózně.
Koncepce otevřeného poskládaného Wallboxu by se mi líbila.
Pokud je ovšem opravdu otevřená, o čem absence dokumentace na webu moc nesvědčí.
A těch pár stovek taky není tak úplně pár stovek. Když se to všechno poskládá, k tomu přidá stykač, kabel a nějaká bedna, tak to nevyjde o moc levněji než nějaký hotový Wallbox.
Předem díky za případné info.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Samotná jednotka EVSE-DIN-RS485 je za 74 EUR a RJ12 interface je plus 19 EUR - dohromady 94 EUR.Mex píše: ↑pon srp 26, 2024 10:03 pmJaké s tím máš prosím zkušenosti? Jednak s tou elektronikou, a pak s firmou Evracing.
Na webu mají hodně mizerný popis, žádné manuály ani schemata ke staženi (nebo je neumím najít).
Už i ten produkt je zvláštní, když se jmenuje "EVSE-DIN-RS485-RJ12" a je tam za nějakou cenu
Ale hned první řádek popisu říká "RS485 version + RJ12 socket for residual current monitor (+ 19 EUR)".
Takže vlastně ta cena bez dalšího příplatku není za provedení, odpovídající jeho pojmenování.
19 Euro navíc se asi dá přežit, ale působí to (aspoň na mě) dost neseriózně.
Dokumentace je tady: http://evracing.cz/simple-evse-wallbox. Mají to celkem chaotický uspořádané na to webu.
Jinak EVSE-DIN-RS485 používám něco přes rok a není s ní žádný problém. Ovládám ji pouze přes Modbus, neseká se, reaguje podle předpokladu. Za ty peníze za mě dobrá volba.
Re: Náklady na EV nejsou dobíjení
Díky moc za link a za informace.
Tam opravdu popisy jsou, takže by to mohlo být fajn.
Trochu nepříjemné je, že ty firmware jsou poslední z roku 2020 nebo začátku 2021. Takže žádný bouřlivý vývoj to asi mít nebude.
Teď ještě prověřit, jestli to projde revizí.
A jak se na to budou dívat dotačníci. Když už tady ta možnost dotace je, tak proč se jí zbytečně vzdávat.
Díky.
Tam opravdu popisy jsou, takže by to mohlo být fajn.
Trochu nepříjemné je, že ty firmware jsou poslední z roku 2020 nebo začátku 2021. Takže žádný bouřlivý vývoj to asi mít nebude.
Teď ještě prověřit, jestli to projde revizí.
A jak se na to budou dívat dotačníci. Když už tady ta možnost dotace je, tak proč se jí zbytečně vzdávat.
Díky.