Victron komunita

Odpovědět
vata
Příspěvky: 101
Registrován: pon úno 07, 2022 9:58 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od vata »

Nemůže být problem ve verzi FW? První invertorove JK mely dost bugu (zapominaly nastaveni po pár dnech vypnuti, a mely i chyby v komunikaci). Možná by update pomohl.
dako
Příspěvky: 176
Registrován: stř črc 26, 2023 6:13 pm
Bydliště: Ostrava!!!
Výkon panelů v FVE [Wp]: 2400
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Victron komunita

Příspěvek od dako »

Já to BMS mám poměrně nové, z 12/2024.
jk-bms-ver.jpg
Ještě zkusit ověřit jestli ve VenusOS běží ten správný daemon, to je třeba ale jít do konzoly Venusu.

Kód: Vybrat vše

~# ps | grep bms
  910 root      1608 S    supervise dbus-parallel-bms
 1371 root      1608 S    supervise can-bus-bms.can0
 1374 root      3184 S    /opt/victronenergy/can-bus-bms/can-bus-bms --log-before 25 --log-after 25 -vv -c socketcan:can0 --banner
 1375 root      1752 S    multilog t s25000 n4 /var/log/can-bus-bms.can0
20256 root      2692 S    grep bms
když tak se podívat do i do toho logu

Kód: Vybrat vše

~# cat /var/log/can-bus-bms.can0/current
@40000000679aaf530f396c3c *** starting can-bus-bms ***
@40000000679aaf530fd52384 can-bus-bms v0.61
moc "upovídaný" není, a nebo to mám tak dokonalé, že není co logovat
mopadzi
Příspěvky: 170
Registrován: čtv zář 02, 2021 9:23 am

Re: Victron komunita

Příspěvek od mopadzi »

V15.32 se jim nepovedl

V15.30 Upgrade logs
1.The default value of the UTP is changed
(the UTP is changed from -20 to 2 and the UTPR is changed from -10 to 7).
2.Adjust the alarm mechanism in parallel mode.
(Only when all battery packs produce the same alarm is reported to the bus,
otherwise the alarm of a single battery pack is reported to the bus in the form of a warning.)
3.Fixed a negative current issue with the Victorn communication protocol
(resolved that the power consumption could not be displayed in the VRM).
4.The maximum and minimum cells are reported in parallel mode,
and the maximum and minimum temperatures are changed to the extreme values of the entire battery group.
5.Added battery type option in Real-Status.
6.Added the ability to disable or enable Bluetooth by double-clicking the button to improve user data security.
7.Added the ability to count discharge energy and charge energy.

@2024-08-25 by JKBMS

V15.33 Upgrade logs
1.Fixed a Bug with Victron inverter about energy consumption.
2.Fixed the bug of entering float charge.
3.Optimized the logic for SOC100% reset to Solve the bug that some inverters use SOC to control charging.
4.Fixed the bug where DRY2 failed.
5.Add one key to set Lion, LFP, LTO log recording.

@2024-11-04 by JKBMS

V15.35 Upgrade logs
1.Optimized ampere-hour integration algorithm to improve SOC accuracy.
2.Optimized SOC reset logic to 100%. After the absorption timer ends, if BATVOL > VOLSOC100%*CELLCOUNT , the SOC is set to 100%.
3.Added logic to enter float mode.
After the absorption timer ends, if BATVOL > VOLSOC100%*CELLCOUNT,
the BMS enters floating mode. Otherwise, the device enters bulk mode again.
4.Running parameters add the current charging status (Bulk, Absorption, Float), RCV Timer, RFV Timer display (mobile phone APP needs to be updated).

@2024-12-06 by JKBMS

V15.35 Upgrade logs
1.Optimized ampere-hour integration algorithm to improve SOC accuracy.
2.Optimized SOC reset logic to 100%. After the absorption timer ends, if BATVOL > VOLSOC100%*CELLCOUNT , the SOC is set to 100%.
3.Added logic to enter float mode.
After the absorption timer ends, if BATVOL > VOLSOC100%*CELLCOUNT,
the BMS enters floating mode. Otherwise, the device enters bulk mode again.
4.Running parameters add the current charging status (Bulk, Absorption, Float), RCV Timer, RFV Timer display (mobile phone APP needs to be updated).

@2024-12-06 by JKBMS

V15.36 Upgrade logs
1. PBxx series parallel communication optimization.
2. Add the status of LCD buzzer ,dry node 1 ,Dry node 2 on the APP(mobile phone APP needs to be updated).

@2024-12-18 by JKBMS(JIKONG)
V15.37 Upgrade logs
1. Fixed bugs in the PACE RS485 communication protocol.

-@2024-12-18 by JKBMS(JIKONG)


tady máš 15.37 pro Tvoji verzi
72-JK-PB2A16S15P-V15.37.zip
(55.95 KiB) Staženo 111 x
kdo si hraje nezlobí

9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
Kodl69
Příspěvky: 1441
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od Kodl69 »

koupil jsem to jako "hotový řešení" od mivvy, a zatím jsem spíš hotovej já. Ano, mám dvě kostky v kterých jsou JK bms. Jestli budu muset doinstalovat smartshunt (což bude dost protivná práce, rozdělat celý CD jištění, přeřezat Cu sběrnu mezi PN00 odpojovačema, a nějak dpojit ten smarthunt, tj cena práce srovnatelná s cenou smarthuntu), tak ho bude muset někdo zaplatit. A nebudu to ani já ani synovec. Tohle prostě není něco, co by bylo v takovým stavu, aby se to dalo prodávat. Mají u to mít napsaný, že to je pouze pro hoby využití a že vlastně za nic neručí...
Mám to 10km, musím si vzít klíče, krčit se ve sklepě u baterek a tam něco řešit přes BT. Už jsem tam takhle byl 10x. A pořád nic. Tohle nechci!!!!
BMS bude asi snad i s letošním datem výroby, ono snímání obrazovky na mobilu nikdy nebyl můj koníček.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
dako
Příspěvky: 176
Registrován: stř črc 26, 2023 6:13 pm
Bydliště: Ostrava!!!
Výkon panelů v FVE [Wp]: 2400
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Victron komunita

Příspěvek od dako »

jj, dík, o mě až tak nejde, ale jsou tu jiní, kteří mají problémy s BMS
dako
Příspěvky: 176
Registrován: stř črc 26, 2023 6:13 pm
Bydliště: Ostrava!!!
Výkon panelů v FVE [Wp]: 2400
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Victron komunita

Příspěvek od dako »

dako píše: ned úno 16, 2025 3:43 pm jj, dík, o mě až tak nejde, ale jsou tu jiní, kteří mají problémy s BMS
Jinak aktualizovat to nebudu, jednak:

- funguje to tak jak má, i s victronem, a ze zkušenosti jsem poučen že, co funguje do toho se nejebe
- tohle firmware jsem nikde na netu v "officiálním" jk-bms vydání nenašel, a i "offgrid garage" to na svém google disku má jen v 200A verzi

problémy se SoC se tu už řešily, a podle upgrade logs by to snad mělo řešit, tak v budoucnu uvidíme
mopadzi
Příspěvky: 170
Registrován: čtv zář 02, 2021 9:23 am

Re: Victron komunita

Příspěvek od mopadzi »

Já ty BMS dovážím a prodávám, Tohle FW je od výrobce: 150A verze přímo pro Tebe. Jen jsem chtěl pomoci. Omlouvám se.
Jen ze srandy otestuj, zda BMS po vypnutí odpojí silovou část
kdo si hraje nezlobí

9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
dako
Příspěvky: 176
Registrován: stř črc 26, 2023 6:13 pm
Bydliště: Ostrava!!!
Výkon panelů v FVE [Wp]: 2400
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Victron komunita

Příspěvek od dako »

mopadzi píše: pon úno 17, 2025 7:59 am Já ty BMS dovážím a prodávám, Tohle FW je od výrobce: 150A verze přímo pro Tebe. Jen jsem chtěl pomoci. Omlouvám se
Ale vůbec né, to nebylo nějak špatně myšleno. Pomoc se vždy cení. Uvidím časem.

Co jsem zatím tak nějak vypozoroval tak BMS SoC pravděpodobně vypočítává z dodané a odebrané energie a v mém případě to tak nějak přibližně sedí. Ano, nebude to tak přesné jak měření victron smart shuntem, ale pro orientanci stačí. Pořád čekám na ty "horní" hodnoty nabití.
RadarS
Příspěvky: 456
Registrován: ned úno 06, 2022 3:12 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od RadarS »

Nepomohlo by nějaké video z YT offgrid Garage, Australana Andyho? O JK BMS s Victron tam toho má mraky...
Nemá být ten kabel na BMS v prvním portu zleva a první PIN přepnuty nahoru????
dako
Příspěvky: 176
Registrován: stř črc 26, 2023 6:13 pm
Bydliště: Ostrava!!!
Výkon panelů v FVE [Wp]: 2400
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Victron komunita

Příspěvek od dako »

Pár videí z offgrid garage jsem zhledl, jsou inspirativní, ale informačně v celku o ničem, max. upozorní na problém nebo vlastnost, jinak neřeší prakticky nic. Většina těchto "youtube refundable" videi jsou v tomto stylu, sry.
To už je lepší Amperák :).
RadarS
Příspěvky: 456
Registrován: ned úno 06, 2022 3:12 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od RadarS »

dako píše: úte úno 18, 2025 9:12 am Pár videí z offgrid garage jsem zhledl, jsou inspirativní, ale informačně v celku o ničem, max. upozorní na problém nebo vlastnost, jinak neřeší prakticky nic. Většina těchto "youtube refundable" videi jsou v tomto stylu, sry.
To už je lepší Amperák :).
Až na to, že z Ampérakovy tvorby se uživatel Victronu nic nedozví, snad jen to "viCtróóón"
RadarS
Příspěvky: 456
Registrován: ned úno 06, 2022 3:12 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od RadarS »

Může mi, prosím, někdo poradit, jak se vyznat ve verzích MPPT Victron bluesolar/smartsolar, TR/bez TR, Ve.Can/bez Ve.Can
a k čemu případně je dobrý navíc BT, resp. výhoda spojení přes Ve.Can místo VE.direkt?
V instalaci budu mít 3xMPII a Cerbo GX MKII. V systému plánuji do startu jedno MPPT, ale přidání časem druhého zvažuju (malý string J fasáda)


děkuji
Diablo1st
Příspěvky: 1151
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 28

Re: Victron komunita

Příspěvek od Diablo1st »

Bluesolar - mppt bez bluetooth
Smartsolar - mppt s bluetooth
TR - pripojenie všetkých káblov cez svorky
bez TR = MC4 - pripojenie panelov cez MC4 koncovky

Výhoda VE.can je, že vieš použiť klasický LAN kábel a vieš zariadenia reťaziť. VE.direct musíš mať vždy separátny kábel pre jedno zariadenie. Ak máš 1-2 mppt tak ok, ale pri väčšom počte mppt je VE.can lepšie riešenie. Pri VE.direct ťa obmedzuje aj počtom vstupov na Cerbe, lebo máš len 3 porty na VE.direct a potom musíš ísť cez USB prevodník. VE.direct káble a aj ten prevodník sú drahšie ako obyčajný LAN kábel.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Uživatelský avatar
vk_1
Příspěvky: 523
Registrován: stř říj 27, 2021 1:24 am
Bydliště: Liberec

Re: Victron komunita

Příspěvek od vk_1 »

Smartsolar má bluetooth, Bluesolar nemá.
Když máš v systému Cerbo, tak bluetooth je úplně k ničemu. Nikdy jsem ho nepotřeboval.

TR jsou šroubovací terminály, to bych preferoval, kvůli spolehlivosti.

VE.CAN umožňuje jednoduše připojovat další MPPT, datovým kabelem se připojují za sebou a nemusíš ke každému tahat kabel z cerba zvlášť.

Já mám Bluesolar 150/100. Dříve jsem měl 150/85 a to byla chyba, vyhozené peníze. Po přidání panelů jsem musel upgradovat na 150/100.
Proto bych kupoval rovnou ten nejsilnější.
Většina lidí panely postupně přidává, než aby je ubírali :))
RadarS
Příspěvky: 456
Registrován: ned úno 06, 2022 3:12 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od RadarS »

Moc díky. S výkonnějším 150/100 souhlas.
Z ostatního mi tedy vyplývá, že pro jeden regl., s max rozšířením na dva kusy v systému, by mi měly dva bluesolary stačit a napojit je separátně do CERBO dvěma kabely VE.direct...
Uživatelský avatar
vk_1
Příspěvky: 523
Registrován: stř říj 27, 2021 1:24 am
Bydliště: Liberec

Re: Victron komunita

Příspěvek od vk_1 »

RadarS píše: stř úno 19, 2025 7:03 pm Moc díky. S výkonnějším 150/100 souhlas.
Z ostatního mi tedy vyplývá, že pro jeden regl., s max rozšířením na dva kusy v systému, by mi měly dva bluesolary stačit a napojit je separátně do CERBO dvěma kabely VE.direct...
Verze 150/100 má vždy VE.CAN port, takže podle mě je nejjednodušší použít VE.CAN.
Kodl69
Příspěvky: 1441
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od Kodl69 »

řeším připojení stykače pro vytěžování k relé na cerbu. Podle datasheetu je tam max 120V AC. Nevíte někdo, co je tam fyzicky za relé, jestli by to šlo použít přímo na 230V stykač? nechce se mi přidávat nějaký další zdroje a navíc ani nemám zrovna v polici stykač na 24V DC nebo tak něco... Mám vytištěnej přídavnej kryt na ty konektory, takže stran bezpečnosti asi ok, ale jde mi o to relé, aby nebylo za chvilku mrtvý...
podle tohoto https://youtu.be/f6m9eurTkqA?t=91 to vypadá, jako normální 6A pomocný relé, který je na 250V AC, tak mám dojem, že je to celý jenom o tom, že nemají atest na 2.5kV izolaci mezi kontakty relátka a zbytkem cerba...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
josse
Příspěvky: 904
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Victron komunita

Příspěvek od josse »

Kodl69 píše:řeším připojení stykače pro vytěžování k relé na cerbu. Podle datasheetu je tam max 120V AC. Nevíte někdo, co je tam fyzicky za relé, jestli by to šlo použít přímo na 230V stykač? nechce se mi přidávat nějaký další zdroje a navíc ani nemám zrovna v polici stykač na 24V DC nebo tak něco... Mám vytištěnej přídavnej kryt na ty konektory, takže stran bezpečnosti asi ok, ale jde mi o to relé, aby nebylo za chvilku mrtvý...
podle tohoto https://youtu.be/f6m9eurTkqA?t=91 to vypadá, jako normální 6A pomocný relé, který je na 250V AC, tak mám dojem, že je to celý jenom o tom, že nemají atest na 2.5kV izolaci mezi kontakty relátka a zbytkem cerba...
Nebo jim chybí povrchová vzdálenost a vyřešili to tím, že sníží napětí.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
dako
Příspěvky: 176
Registrován: stř črc 26, 2023 6:13 pm
Bydliště: Ostrava!!!
Výkon panelů v FVE [Wp]: 2400
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Victron komunita

Příspěvek od dako »

dako píše: pon úno 17, 2025 8:38 am Pořád čekám na ty "horní" hodnoty nabití.
Tak ty už nastaly v pátek v odpoledních hodinách. A je to tak, jak jsem předpokládal. Došlo k "resetu" SoC u JK-BMS a nyní již jsou hodnoty SoC reálnější. Uvidí se, jak to ovlivní, pro změnu, "spodní" hodnoty. Týden předtím jsem jel celou noc v ostrovním režimu s 0% SoC a to mi ještě vyšla ráno voda na čaj, slunko nikde, ale napětí bylo pořád >50V
ladik
Příspěvky: 24
Registrován: ned úno 26, 2023 5:47 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od ladik »

Ahoj, mam ted male dilema, zapojuju 3xMPII8000 pro sebe (kovarova kobyla a musim to mit usporadane proste punta :-D ) a nevim jiste jestli musim dodrzet stejne delky kabelu k DC Lynxu, vim ze u paralelu to musi byt stejne, ale tady asi ne (v manualu nejsou popsane ty delky pro non-parallel). Ale chci to mit spravne a at MPII pripadne meri spravne DC napeti a nehazi to chyby. (Jednu 3f 5000 16kWp uz jsem postavil a tam to neni stejne dlouhe a jede to uz 2 roky bez problemu) Co byste doporucili? Jelikoz ke kazdemu menici povedou 4x 50mm2, tak by se celkem siklo jit s tim naprimo a tim padem jine delky, bylo by to asi 4x70cm, 4x 50cm, 4x80cm viz foto. Diky za radu proste jsem punta :-D
DC_kabelaz_k_MP_II_8000.jpg
Diablo1st
Příspěvky: 1151
Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
Bydliště: SR MY
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 28

Re: Victron komunita

Příspěvek od Diablo1st »

Pri 3F to nie je také podstatné. Ak dodržíš prierez, čo 2x 50mm2 splňuje, je to v pohode.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
pibi
Příspěvky: 253
Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
Bydliště: Východně od 3nce
Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
Kapacita baterie [kWh]: 44

Re: Victron komunita

Příspěvek od pibi »

Není ten zelenožlutý trochu tenký na 2x50mm2 DC+ přívodu?
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 209
Registrován: úte dub 06, 2021 7:46 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10200
Kapacita baterie [kWh]: 48

Re: Victron komunita

Příspěvek od beethowen »

V paralelním zapojení by měly být stejně dlouhé hlavně vodiče ACout, aby si měniče správně dělily proud na výstupu. Na vstupu při tomto průřezu a těchto malých rozdílech je to úplně jedno. Když si spočteš úbytky, tak při rozdílu délky kabelů 50cm a 80cm to bude při max. proudu 160A cca 30mV, což je nic.
10,2kWp poly/mono, XTH6000-48, 2x VT-80A, Li-ion 48kWh
ladik
Příspěvky: 24
Registrován: ned úno 26, 2023 5:47 pm

Re: Victron komunita

Příspěvek od ladik »

pibi píše: úte bře 11, 2025 2:43 pm Není ten zelenožlutý trochu tenký na 2x50mm2 DC+ přívodu?
To neni zemneni na DC privodu, ale zemneni AC, celkem jsou tam 1x6mm2 hlavni, 1xACin, 1xACout, dohromady 18mm2.
pibi
Příspěvky: 253
Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
Bydliště: Východně od 3nce
Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
Kapacita baterie [kWh]: 44

Re: Victron komunita

Příspěvek od pibi »

ladik píše: úte bře 11, 2025 11:22 pm To neni zemneni na DC privodu, ale zemneni AC, celkem jsou tam 1x6mm2 hlavni, 1xACin, 1xACout, dohromady 18mm2.
Dovolím si trošku oponovat, není to zemění AC, ale kostry přístroje. V součtu 18mm2 by už mohlo být dostatečné i při zkratu DC na kostru.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Odpovědět

Zpět na „Victron komunita“