Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Kodl69
Příspěvky: 1462
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od Kodl69 »

Winston 200Ah, ...... Jsou napěťově výš než EVE.
Nepravda. Chemie je stejná, od 3.45V jde napětí nahoru a už do tho článku prakticky nic "nevleze" tj stačí nastavit balancování od 3.4V a max napětí článku 3.45V a určitě vydrží mnohem dýl, než když je přebíjíš na 3.6V. Ale je to každýho věc.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
mopadzi
Příspěvky: 176
Registrován: čtv zář 02, 2021 9:23 am

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od mopadzi »

pibi píše: ned srp 31, 2025 10:50 pm
mopadzi píše: ned srp 31, 2025 7:49 pm po 24h to rozhodím do serie, vybiju na 3,4V a zase spojím paralelně
Tomuhle kroku vůbec nerozumím, k čemu to má být dobré?
nenechávat články dlouho na 3,6V (po vypnutí nabíjení klesnou na cca 3,56)
kdo si hraje nezlobí

9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
vata
Příspěvky: 147
Registrován: pon úno 07, 2022 9:58 pm

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od vata »

Kodl69 píše: ned srp 31, 2025 11:59 pm
Winston 200Ah, ...... Jsou napěťově výš než EVE.
Nepravda. Chemie je stejná, od 3.45V jde napětí nahoru a už do tho článku prakticky nic "nevleze" tj stačí nastavit balancování od 3.4V a max napětí článku 3.45V a určitě vydrží mnohem dýl, než když je přebíjíš na 3.6V. Ale je to každýho věc.
Nabíjím do 3,45, mám EVE s Winstonama paralelně. EVE po dosažení 3,45 v absorpci už prakticky nic neberou, Winstony pořád nemají dost. Taky v datasheetu Winston uvádí max. provozní napětí 3,8 - sice takhle vysoko jsem je nikdy neměla, ale mají to tam. Dole se na vybíjení více podílí EVE, ale to je jejich vyšší kapacitou. Pokud baterky zatížím vybíjením relativně hodně, dávají obě zhruba stejně.
Pokud se podíváš na nabíjecí křivku https://en.winston-battery.com/?cnxdc/308.html, je tam to koleno nahoře o trochu výš než u EVE, určitě nad 3,5, což trochu komplikuje balancing s EVE paralelně, kde se to láme o 100mV níž.
Ale je to jedno, pointa měla být, že i po 13 letech je LiFe v kondici.
leoshavla
Příspěvky: 26
Registrován: úte bře 22, 2022 9:59 pm

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od leoshavla »

Taky teď dělám držák na dvě sady 16s Lifepo EVE 305 A+ Tak myslíte že inicializace článků není třeba?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
vinklarekcz
Příspěvky: 40
Registrován: ned lis 13, 2022 5:49 pm

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od vinklarekcz »

Jirka77 píše: stř srp 27, 2025 6:31 pm vyrobce za pitomce nepovazuji ale .... nedavnou u me byl znamy s 10s baterkou z elekotrokola li-ion, tez s podhonocenym pasivnim balancerem baterie mela 19ah a vsechny mely 4.15v tj plne a 1 clanek 3.7 a absorboval ze zdroje 15ah.. to je presne tokurvitko chybejici aktlivni balancer, ted je baterka jako nova s plnym dojezdem, ale ta disbalance se casem zase zhorsi, proste je nutne vestavet aktivni balancer pokud se to tam vejde to vyresi problem, sice z clanku neudela nove ale ten rozdil mezi nimi vyrovna a baterie bez repasu pujde pouzivat jeste mnoho let a to same je to i u lifepo u solaru bez balanceru.
Ono je to u elektrokol stejné jako u baterií notebooků ... Po určitém počtu cyklů - řekněme 50-100 .. se elektronika přepne do režimu "nízké napětí" => kup si novou baterku.
Pitval jsem 5 různých nefunkčních baterií z elektrokol a až na jednu všechny vadné baterie byly ve skutečnosti funkční včetně všech článků. Pouze u jedné byly 3 články k.o. ps: připomínám že elektrokola mají Li-Ion baterii v sestavě 10s/4až6p (označení obvykle 36V, max. nabíjecí napětí 42V).
1,14kWp, XTRA4415N-XDS2, Carspa 24V/3000W, LiIon 24V/100Ah
5,4kWp pro ohřev topné vody - ve výstavbě
Mex
Příspěvky: 564
Registrován: pát zář 15, 2023 1:28 am

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od Mex »

leoshavla píše: pon zář 01, 2025 6:11 pm Taky teď dělám držák na dvě sady 16s Lifepo EVE 305 A+ Tak myslíte že inicializace článků není třeba?
Je to každého věc. Já bych ji udělal.

Kolik to bude vážit a jak to bude manipulovatelné?
Jak to bude manipulovatelné až ti bude o 10 let víc (nevím, kolik ti je).
Jirka77
Příspěvky: 89
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od Jirka77 »

leoshavla píše: pon zář 01, 2025 6:11 pm Taky teď dělám držák na dvě sady 16s Lifepo EVE 305 A+ Tak myslíte že inicializace článků není třeba?
neni treba, sestav a provozuj, ale dodelej si tam aspon 5A aktivni balancer to je vazne hodne dulezita vec, na aliku jsem videl nejake 8A balancery s transformatorem docela zajimavy desing, ja pouzivam klasicke 5A s kondikama. Pri prvnim nabiti to nabijej na konci z lab zdroje nebo omezenym proudem a podrz delsi dobu na absorpcnim napeti aby balancer mel sanci to vyrovnat u novych clanku to bude za par hodin hotove az budou mit vsechny 1/16 Un tak je hotovo a normalne pouzivej, ale ta absorpcni faze by se mela cca 1 tydne opakovat, 1-2h podle vykonu balanceru a kapacity clanku.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
leoshavla
Příspěvky: 26
Registrován: úte bře 22, 2022 9:59 pm

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od leoshavla »

Mex píše: pon zář 01, 2025 7:30 pm
leoshavla píše: pon zář 01, 2025 6:11 pm Taky teď dělám držák na dvě sady 16s Lifepo EVE 305 A+ Tak myslíte že inicializace článků není třeba?
Je to každého věc. Já bych ji udělal.

Kolik to bude vážit a jak to bude manipulovatelné?
Jak to bude manipulovatelné až ti bude o 10 let víc (nevím, kolik ti je).
Bude to celé ve staré lednici na ležato, v dílně to tam dám kočkou a pak to na vidlích převezou na místo určení tj. solární přístřešek 😀
Kodl69
Příspěvky: 1462
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Stavebnice akupaku Lifepo4 16xMB31

Příspěvek od Kodl69 »

ty bedny s EVE mb31 mají odhadem ke 100kg, mají držadla, a ve dvou se to celkem dá, další level je rudlík případně stěhovací popruhy, když to musíš dostat někde, kde s s rudlíkem nedá, třeba po úzkým schodišti. Větší baterku už bych jistě nikam přemisťovat v kuse nechtěl. Další možnost je to zkompletovat na místě používání, nijak exztra dlouho mi to netrvalo.
TO VATA: podle obrázku to tak vypadá, ale 0.5C nabíjení je pro baterku přes 400Ah a 6kWp pole panelů scifi, ty winstony se nabijí doplna i při napětí 3.45V na článek, jenom to dýl trvá. Celkem jednoduchá matematika, když článek drží 3.5V při 1C což je pro 200Ah baterku s 0.35 miliohm 75mV navíc na vnitřním odporu. Potom při minimálním proudu stačí na plný nabití 3.425V (to už je jenom teorie)
winston dnes.png
3.41V a podle smartshuntu se tam drželo 95% SOC celý odpoledne. Jsou to dva náhodně vybraný články z 48ks monitorovanejch diyBMS do HA... A fakt mám vyzkoušený, že v téhle chvíli stačí 20A nabíjecího proudu a některej článek během chvilky začne ujíždět nahoru k 3.5V a díl. Spíš je zajímavý se podívat, jak se baterky s podobnou skutečnou kapacitou dělí o proud
proudy dnes.png
žlutá je cca 6 let stará, červená cca 10 let (ale má o 2m delší přívody z CYa 35mm2) a modrá 18 let. Tam už je vidět, že to plný nabití při stejným napětí trvá dýl a že vnitřní odpory se projevují i při vybíjení a pak tečou i nějaký vyrovnávací proudy mezi baterkama, po odpojení většího odběru. V nejbližší době tam připojím ještě nějaký EVE podobné kapacity, tak by mělo být vidět, jak nejnovější baterka bude dělat nejvíc špinavé práce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Odpovědět

Zpět na „Baterie“