měření teploty baterie

Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 971
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 80

měření teploty baterie

Příspěvek od redcrown »

Ahoj,
mám LFP baterii (110kWh) složenou ze 2/3 z článků Winston, zbytek Ferak. Rád bych měřil co nejvíc článků teplotně, jako včasnou diagnostiku potenciálního selhání starých článků. Moje bmska má bohužel žalostně málo teplotních čidel. Nejvíc by se mě líbilo měřit pomocí DS18b20, těch se k esp32 dá připojit "milion" a dlouhodobě s nimi mám velmi dobré zkušenosti.
Ve dvou bateriích to jsou na jednom logickém článku 4 fyzické. Ty jsou propojené masivní hliníkovou propojkou.
Co myslíte, bude lepší vložit teplotní čidlo do každé druhé mezery mezi články viz. foto, nebo jedno čidlo na 8 článků, s tím, že se teplo rozvede tím hliníkem? Stačilo by to jen na jednom pólu, případně na kterém? Na hliníkové propojce mám již připravené závitové díry, takže čidlo s očkem by bylo super jednoduchá práce.
Varianta dvě je podstatě méně čidel.
díky za rady.
20251217_183818.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP (zbývá zapojit dalších 30kWh), BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
Humux
Příspěvky: 111
Registrován: čtv říj 02, 2025 10:50 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Humux »

redcrown píše: stř pro 17, 2025 7:08 pm Moje bmska má bohužel žalostně málo teplotních čidel. Nejvíc by se mě líbilo měřit pomocí DS18b20, těch se k esp32 dá připojit "milion" a dlouhodobě s nimi mám velmi dobré zkušenosti.
Pfffffffffff :D :D :D
A znáš ten jak utíká liška k Táboru a potká jí ježek? Ten Tvůj je ale lepší...
vata
Příspěvky: 200
Registrován: pon úno 07, 2022 9:58 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 3300
Kapacita baterie [kWh]: 20
Kontaktovat uživatele:

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od vata »

Jako taky jsem trochu paranoidní a velmi opatrná, ale vy mě překonáváte. U starých poctivých Winstonů bych se vůbec neobávala, větší riziko je, že nedotáhnete nějaký kontakt. Mám na osmi článcích dva teplotní senzory od BMSky, zpozorněla bych, kdybych viděla velký rozdíl mezi těmi dvěmi teplotami.
LiFePo 760Ah/24V, východ 900Wp, jih 2400Wp, Victron MPPT 150/100, Tristar TS-60, Victron Smart 3000VA, DC 12V systém Victron Orion, automatizace Valc, monitoring ValcMonitor
Mex
Příspěvky: 615
Registrován: pát zář 15, 2023 1:28 am

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Mex »

Kdybych si mohl vybrat, tak bych strčil čidla mezi články.
Tím, že je stačí tam jenom zastrčit, bude instalace velmi jednoduchá, rychlá a levná.

Pokud nejsou na přesnou teplotu nějaké vysoké požadavky, tak je dnes měření teploty velmi levné i s velkým počtem čidel.
Ať už digitálně třeba s těmi 18b20, nebo analogově s termistory.
Ta digitální mají možnost je naskládat do matice sama, u těch analogových se tomu musí trochu pomoct (analogový multiplexer a pár spínacích FETů).

Já osobně jsem velkým fandou měření teploty.
Každý průser se projeví na teplotě.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 971
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 80

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od redcrown »

vata píše: stř pro 17, 2025 8:56 pm Jako taky jsem trochu paranoidní a velmi opatrná, ale vy mě překonáváte. U starých poctivých Winstonů bych se vůbec neobávala, větší riziko je, že nedotáhnete nějaký kontakt. Mám na osmi článcích dva teplotní senzory od BMSky, zpozorněla bych, kdybych viděla velký rozdíl mezi těmi dvěmi teplotami.
No však jasně, nejde o to co zhavaruje, jestli povolený spoj, nebo článek jako takový. Teplota indikuje více problémů. Jasně, následky zhavarovaného článku jsou jiný level, než vyhřátý článek od povoleného spoje. Ale ve 110kWh baterii těch článků je dost, ani z hlavy nevím kolik. Navíc když má člověk vysloužilé články z autobusu, které za život zažili určitě hrozné věci, tak je to taky něco jiného.
Jen si říkám, že kdybych dal např. na jednu propojku (8 článků) jedno teplotní čidlo, tak mě to fakt nic neudělá. Do HA už ani nepíšu kód, to už dělá AI. DS18b20 tady mám plnou pixlu, takže v tom problém není.
Nebo jaký je důvod neměřit teplotu článků? Neříkám že všech, ale rozumného množství, které má nějakou vypovídací hodnotu. Jaký smysl by mělo dát 4 čidla na 192 fyzických článků, které zabírají objem cca. 1 x 2,5 x 0,5m? Neřeknu, kdyby jedno měřící místo stálo min. 200kč, ale takhle?
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP (zbývá zapojit dalších 30kWh), BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 971
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 80

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od redcrown »

Mex píše: stř pro 17, 2025 10:31 pm Kdybych si mohl vybrat, tak bych strčil čidla mezi články.
Tím, že je stačí tam jenom zastrčit, bude instalace velmi jednoduchá, rychlá a levná.

Pokud nejsou na přesnou teplotu nějaké vysoké požadavky, tak je dnes měření teploty velmi levné i s velkým počtem čidel.
Ať už digitálně třeba s těmi 18b20, nebo analogově s termistory.
Ta digitální mají možnost je naskládat do matice sama, u těch analogových se tomu musí trochu pomoct (analogový multiplexer a pár spínacích FETů).

Já osobně jsem velkým fandou měření teploty.
Každý průser se projeví na teplotě.
Moje řeč.
Jen mezi články by asi musel být v každé druhé mezeře. Jsem si tak říkal, že ten dobře vodivý materiál by měl tu teplotu z článku dobře vytáhnout až na tu propojku. Ale proto se na tu argumentaci ptám....
díky
edit: budu muset spočítat počet článků a propojů, skutečný počet může přeci jen dost rozhodnout.
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP (zbývá zapojit dalších 30kWh), BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
Kodl69
Příspěvky: 1474
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Kodl69 »

Když se na to dívám, tak bych měl strach takovouhle baterii v paralelním provozu nechat. Mám maximálně 2 články paralelně, a pak každej akupack svou BMS. Tj aspoň trochu tuším, co se v té baterce děje. Ty to poznáš až bude možná pozdě... Takže bych spíš uvažoval o přepracování uložiště, na něco, kde budou max 2 články paralelně, a budeš to moct monitorovat. Zrovna nedávno jsem předělával baterku, kde byly historicky paralelně 2x 40Ah winston + 100Ah winston, na 2x40Ah samostatně a 100Ah samostatně. Ta JK BMS zas tolik nestojí, má 4 teplotní čidla a můžeš jich spojit snad 16ks do jednoho systému. A pak máš monitoring prakticky po článích (po dvojicích) a za chvilku budeš vědět, co se kde děje. Já mám na několika baterkách DIYBMS V4, a načítání do HA, jednou za čas ty grafy naskládám na sebe a omrknu jestli se tam nedějí nějaký anomálie. A už taky vím, kde jsou v baterce z r. 2007/2008 nejslabší články.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Jirka77
Příspěvky: 286
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Jirka77 »

take jsem mel 3 baterky 280ah paralelne natvrdo ale nemel jsem z toho moc dobry pocit bezpecnosti tak jsem tam loni dal lynx powerin, a kazdou baterku pripojil 25mm2 propoji na lynx a kazda bedna je jistena 200A megafuse na lynxu. Jistit balancni vodice je hovadina, kdyby se prorazily mosfety na BMS nebo balanceru tak ukapne cesta na tistaku, navic tam je pomerne male napeti takze se zadne blesky dit nebudou.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
Humux
Příspěvky: 111
Registrován: čtv říj 02, 2025 10:50 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Humux »

Jirka77 píše: čtv pro 18, 2025 5:46 pm tak jsem tam loni dal lynx powerin
Ta pasivní svorkovnice za ty 4.000Kč je postříbřený zlato? :D
Jirka77
Příspěvky: 286
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Jirka77 »

Je to poniklovana med 30x8 pokud vim, power in stoji pod 3k czk coz je pro me prijatelne, pro nekoho mozna ne. Jsou to masivni siny 4 pojistky za me idealni nechci nic bastlit i kdyz to umim ale tohle je proste kousek lega kde casem muzu pridat dalsi az to budu chtit rozsirit bez nejakeho dalsiho bastleni... Kdyz si vezmu ze 1 keramicka mega pojistka na 80v 200A stoji kolem 200 tak cena lynxu je v pohode.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
vata
Příspěvky: 200
Registrován: pon úno 07, 2022 9:58 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 3300
Kapacita baterie [kWh]: 20
Kontaktovat uživatele:

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od vata »

Jo, aha, nepozorně jsem to četla, nedošlo mi, že máte xs/xp baterku... Tak to jo, tohle je úplně jiný druh problémů. Moje nejvíc zbastlená baterka je UPS serveru 4s/2p @20Ah, z té jsem taky trochu nervózní. I když i Winstony z autobusů můžou být v překvapivě dobré kondici (jakýsi test jsem viděla od Elektromastera).
Zkuste SDS (stačilo by mini, nebo starší micro) od Laznetu, jednoduché, spolehlivé a relativně levné zařízení, umožňující připojit 2x16 teplotních čidel, publikovat teploty na web. Zpracovává C like script, pomocí kterého si můžete sepnout nějaké relé na SDSku nebo provést jinou akci.
No a samozřejmě, jak píše Kodl, přehodit baterku na více 1s baterek je ultimátní řešení, ale rozhodně pracné... Není to jen o ceně BMSek, ale i propojů, sběren, jističů...
LiFePo 760Ah/24V, východ 900Wp, jih 2400Wp, Victron MPPT 150/100, Tristar TS-60, Victron Smart 3000VA, DC 12V systém Victron Orion, automatizace Valc, monitoring ValcMonitor
Jirka77
Příspěvky: 286
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Jirka77 »

dneska koupis 280ah eve clanek lifepo4 za nejakych 60$ to se snad uz nevyplati bastlit nejaky stary clanky ne ..
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
Humux
Příspěvky: 111
Registrován: čtv říj 02, 2025 10:50 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Humux »

Jirka77 píše: čtv pro 18, 2025 10:50 pm cena lynxu je v pohode.
To k tomu nedávaj ani 2l epoxydu? Co když to namontuješ do karavanu, nevyšroubujou se ty matice?
Jirka77
Příspěvky: 286
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Jirka77 »

vysroubovavat matice ? Si tam muzes dat perovky nebo matice splasovym krouzkem, povoleny sroub jsem uz videl mockrat i na statickych instalacich. Nevim naco ten hejt, za me lynx je super zalezitost, kdo chce bastlit muze bastlit kdo nechce muze pouzit lynx.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 971
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 80

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od redcrown »

Jirka77 píše: čtv pro 18, 2025 11:27 pm dneska koupis 280ah eve clanek lifepo4 za nejakych 60$ to se snad uz nevyplati bastlit nejaky stary clanky ne ..
Tak jestli stojí ten článek 60$ v ČR s DPH, tak dnes ne. Kde to za tu cenu kupujete? Já jsem před 3 lety postavil velké úložiště pod 2 tis/kWh. Lépe jsem to v té době neuměl.
A jestli je nový článek výrazně bezpečnější než starší Winston, to nevím. Myslet si to někdo může, ale myslet si znamená hovno vědět.
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP (zbývá zapojit dalších 30kWh), BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 971
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 80

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od redcrown »

Kodl69 píše: čtv pro 18, 2025 4:20 pm Když se na to dívám, tak bych měl strach takovouhle baterii v paralelním provozu nechat. Mám maximálně 2 články paralelně, a pak každej akupack svou BMS. Tj aspoň trochu tuším, co se v té baterce děje. Ty to poznáš až bude možná pozdě... Takže bych spíš uvažoval o přepracování uložiště, na něco, kde budou max 2 články paralelně, a budeš to moct monitorovat. Zrovna nedávno jsem předělával baterku, kde byly historicky paralelně 2x 40Ah winston + 100Ah winston, na 2x40Ah samostatně a 100Ah samostatně. Ta JK BMS zas tolik nestojí, má 4 teplotní čidla a můžeš jich spojit snad 16ks do jednoho systému. A pak máš monitoring prakticky po článích (po dvojicích) a za chvilku budeš vědět, co se kde děje. Já mám na několika baterkách DIYBMS V4, a načítání do HA, jednou za čas ty grafy naskládám na sebe a omrknu jestli se tam nedějí nějaký anomálie. A už taky vím, kde jsou v baterce z r. 2007/2008 nejslabší články.
Já používám Batrium a letos jsem vůbec nedělal rekalibraci SOC a teď sedí -+5%. Ono na velké baterii v ostrovu se ta rekalibrace dělá docela špatně. Až budou mít levné BMS takovouhle SOC přesnost a CAN podporu pro Studer, tak o tom popřemýšlím.
Jinak jedná se 112 článku Winston a 256 článků feraku. To podchytit rozumně bmskou už není easy.
Takhle mám 3 baterie, které budu proti sobě sledovat proudově. A teplotně. Postupně vznikající vnitřní zkrat by se tím měl dát zachytit. Pokud to bude náhlé selhání, tak je všechno špatně.
Já jsem si dokonce myslel, že vnitřní selhání článku je spíš o celkové ploše separátoru apod, než o počtu fyzických článku. Moc do toho ale nevidím.
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP (zbývá zapojit dalších 30kWh), BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
Jirka77
Příspěvky: 286
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Jirka77 »

Normalne od cinanu ve fb skupine o FV, koupis zaplatis na alibabe dodaji do tydne z polska DDP nebo asi 40-50 dni z ciny. Kupoval jsem 280eve objednano 1.1 2025 vysly asi 65$ za kus nove vyroba 10/2024 jelikoz jsem nespechal pluly z ciny ke me domu pripluly nekde asi 10.3 2025. Cinskych prodejcu tam operuje mnoho neni problem poptat maji vetsinou 280eve,314eve, pak to same hithium, calb ty jsou malicko levnejsi, pak maji i mensi clanky 18650, 21700 li-ion, lifepo4, i velke eve MB560 - tj 680 Ah 11kg clanky, kdo stavi nejake custom uloziste a chce vetsi kapacitu jsou asi zajimave a vyjdou helce lepe nez 2x 314ah. Bral jsem plny auto clanku asi 48ks i od toho typka ze sapy, clanky za 1200 czk za kus auto nacpany az te ke stropu dokonce jsme museli na miste vybalovat clanky protoze v krabicich se to do myho vozitka neveslo .. a melo to asi 270kg :-D Clanky starsiho data nekde 10.2022 odlezele ve skladu ale za tu cenu pohoda parametry maji ty uz 2 roky slouzi. Ted jsem cetl prispevek od cinanky ve FV skupine ze cena v cinskych skladech jde kvuli navyseni ceny medi a dalsich surovin mirne nahoru.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
Humux
Příspěvky: 111
Registrován: čtv říj 02, 2025 10:50 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Humux »

Jirka77 píše: pát pro 19, 2025 6:56 pm Normalne od cinanu ve fb skupine o FV, koupis zaplatis na alibabe dodaji do tydne z polska DDP nebo asi 40-50 dni z ciny. Kupoval jsem 280eve objednano 1.1 2025 vysly asi 65$ za kus nove vyroba 10/2024 jelikoz jsem nespechal pluly z ciny ke me domu pripluly nekde asi 10.3 2025.
Dovoz z číny je obvyklý čínský trik aby mohli obchodníci zdržovat Tvoje prachy. V době 10.3. jsou nahoře zamrzlý moře a dole je válka. Z toho plyne, že ty baterky už musely být v evropě.
Když bys chtěl vidět dolady, tak u číňanů jsou, ale nikdo neví kde baterky jsou. Protože jde o falešný přihlášení, tak nejsou. U DPD též existuje číslo, jenže baterky nebyly ještě naloženy ale mají číslo.
U Alibáby je obchod nastaven ve prospěch obchodníků, u ALiexpresu je to obráceně.
soami
Příspěvky: 131
Registrován: stř úno 16, 2022 10:36 am

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od soami »

Kde nahoře je zamrznuté moře? Ty si myslíš, že kontejnerové lodi plují do Evropy kolem Čukotky? :lol: A kde je dole válka? To myslíš Jemen a Rudé moře? No tak asi proto už rok většina lodí pluje kolem Afriky (+10 dní). https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 0.0/zoom:4
A Alibaba právě peníze prodejci vyplatí až po uvedené dodací lhůtě, např. za 90dní. Do té doby jsou v depozitu. Aliexpress to má podobně - je to jedna firma.
Jirka77
Příspěvky: 286
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Jirka77 »

Ty baterky pluji z ciny do singapuru pak podel malajsie nahoru pak se staci k zapadu a obeplouvaji afriku, gibraltarem do stredozemniho more a tyhle velke tonaze vetsinou skladaji v recku v Pireu. 40 dni na mori sledoval jsem svou zasilku, objednaval jsem nekolikrat nebyl s tim problem, jeden typek resil ulomeny M6 sroub na clanku ale to zavinil pravdepodobne prepravce v CR ze s tim nekde bouchli, normalne mu to cinani uznali a z polska dodali jiny clanek. K cene videl jsem nabidku z roku 2024 na 10 000 kusu eve280 pro vetsi uloziste a meli cenu 10$ za kus, my co bereme mala mnozstvi tak holt prumerna cena eve280ah je asi 65$ s tim ze cinani avizovali ze diky rostouci cene medi a dalsich kovu na svetovych trzich pujde cena o neco nahoru. Nicmene 65$ za 980 wh kapacity je luxusni cena.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
Humux
Příspěvky: 111
Registrován: čtv říj 02, 2025 10:50 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Humux »

soami píše: pát pro 19, 2025 8:24 pm Kde nahoře je zamrznuté moře? Ty si myslíš, že kontejnerové lodi plují do Evropy kolem Čukotky? :lol: A kde je dole válka? To myslíš Jemen a Rudé moře? No tak asi proto už rok většina lodí pluje kolem Afriky (+10 dní). https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 0.0/zoom:4
A Alibaba právě peníze prodejci vyplatí až po uvedené dodací lhůtě, např. za 90dní. Do té doby jsou v depozitu. Aliexpress to má podobně - je to jedna firma.
Přístavy severního moře jsou zamrzlý.

Ano, napíšou třeba Rudý moře, protože je tam furt válka, a jak je tam nebo někde jinde válka tak neplati dohoda (smlouva) a prodejce je vysmátej. Ali bába stojí jasně na jeho straně. Otevírá se spor a pak ještě stížnost, už si to nepamatuju přesně, ale trvalo to asi 1/2 roku, peníze nevrátily ale baterky přišly.

Je to stejná firma, ale rozdílný pravidla.
soami
Příspěvky: 131
Registrován: stř úno 16, 2022 10:36 am

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od soami »

Humux píše: pát pro 19, 2025 9:31 pm
Přístavy severního moře jsou zamrzlý.
Severní moře nezamrzá - důvod se jmenuje Golfský proud.
Ano, napíšou třeba Rudý moře, protože je tam furt válka, a jak je tam nebo někde jinde válka tak neplati dohoda (smlouva) a prodejce je vysmátej. Ali bába stojí jasně na jeho straně. Otevírá se spor a pak ještě stížnost, už si to nepamatuju přesně, ale trvalo to asi 1/2 roku, peníze nevrátily ale baterky přišly.
Už jsem psal, že přes Rudé moře a Suez poslední rok kontejnerové lodi hlavních rejdařů neplují. I když tam žádný oficiální válečný stav není - a je to "jen" bezpečnostní riziko. Bral jsem z Číny baterie párkrát a nikdy problém nebyl - také záleží na prodejci. Já to bral vždy přímo od Seplosu a platba přes Alipay. Byly třeba podvody s fiktivním odesláním a doručením, ale to musí být člověk idiot, aby kupoval něco od firmy X316497 založené před měsícem.
Jirka77
Příspěvky: 286
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Jirka77 »

Pres suez vetsina tyhle dopravy nepluje, ale pluji kolem afriky, zrejme je to levnejsi protoze suez je drahy a je mozne ze ty 400m kontejnerovky do nej ani nemuzou. Od toho tam je ten portal Alibaba treba ktery tvoji platbu drzi a preda prodejci az ty potvrdis prevzeti. Pokud nedodaji vyvolas spor ze nebylo dodano a refunduji te.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
Humux
Příspěvky: 111
Registrován: čtv říj 02, 2025 10:50 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Humux »

Jirka77 píše: pát pro 19, 2025 11:53 pm Od toho tam je ten portal Alibaba treba ktery tvoji platbu drzi a preda prodejci az ty potvrdis prevzeti. Pokud nedodaji vyvolas spor ze nebylo dodano a refunduji te.
No tak takhle to teda není. Máš sjednanej nějakej termín, a když Ti to nedorazí a neozveš se, bere se to jako doručený. U Aliexpreu taky tak, akorát Tě upozorní asi měsíc poté, pak peníze pustí. U alibáby jsou to jen 3 dny, prostě ty pravidla tam jsou odlišný.
Severní moře nezamrzá - důvod se jmenuje Golfský proud.
Moře né ale přístavy pro vykládku jo. Jinak mě je to jedno kudy si to posílají, problém je že Alibába jim ty "výmluvy" bere. To nejsou nějací nováčci, to jsou právě obchodníci znalí toho jak to tam chodí a využívají toho. A když Ti spor zamítnou a zboží bys nedostal, tak co? Dupneš si a napíšeš jim ať ty prachy vrátí? To asi né....
Jirka77
Příspěvky: 286
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: měření teploty baterie

Příspěvek od Jirka77 »

Je to tak, mas nejaky cas ktery si muzes prodlouzit a po jeho vyprseni, pokud neotevres spor tak se to povazuje za dorucene ano, ale do te doby to portal zadrzi. Nejsou to 3 dny ja tam mel myslim 60 dni nebo tak neco protoze se pocitalo se 40 dny na mori a dalsich asi 14 dni to trvalo po kontinentu a myslim ze jsem to jeste o asi 10 dni mohl prodlouzit a prodlouzil. Pokud se bojiz ze te ojebou porad mas moznost si ty same clanky koupit o 50% draz na mivvy, nebo si s cinskymi prodejci dohodnout osobni prevzeti ve warsave ve skladu dokonce se da myslim i platit v eckach cash, ale pro me je to daleko rozhodne se me pro baterky nechtelo valit 500km, takze jsem bral normal z ciny s DDP a pak od toho typka v sape. Oboji v pohode a cena vysla kolem 1200 czk za 280ah clanek v sape a ty eve280 vysly dokonce min 1120 czk za kus. Holt koupeno v dipu cen, ted uz to je o neco vyse.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
Odpovědět

Zpět na „Baterie“