turbogenerátor na dřevoplyn
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Zdravím ,
vážení kolegové kutilové . Motorové turbo-dmychadlo je konstuované a dimenzované na pohon velkým objemem plynů , lhostejno zda horkých spalin či vlažného vzduchu . Účinnost turbíny je minimální . Poměr mezi procházející energií spalin a točivým momentem na hřídeli je tak akorát na otáčení dmychadla . Což je jeho účel . Tudíž na generátor prakticky nic nezbývá .
Potenciální cesta jak využít turbo pro výrobu elektřiny je sestava bi-turbo . Jedno turbo klasicky , dle videí na trubce , a druhé bez oběžného dmychadlového kola , místo něj generátor .
Elektronům zdar
vážení kolegové kutilové . Motorové turbo-dmychadlo je konstuované a dimenzované na pohon velkým objemem plynů , lhostejno zda horkých spalin či vlažného vzduchu . Účinnost turbíny je minimální . Poměr mezi procházející energií spalin a točivým momentem na hřídeli je tak akorát na otáčení dmychadla . Což je jeho účel . Tudíž na generátor prakticky nic nezbývá .
Potenciální cesta jak využít turbo pro výrobu elektřiny je sestava bi-turbo . Jedno turbo klasicky , dle videí na trubce , a druhé bez oběžného dmychadlového kola , místo něj generátor .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 47 MWh @ 72.000 motohodin .
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Zdravím ,
... zasem sem uzemnil další diskuzi ?
Elektronům zdar
... zasem sem uzemnil další diskuzi ?
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 47 MWh @ 72.000 motohodin .
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Dle mého jen nadšení pro blbost opadlo.
Edit: já bych byl radši, kdyby se tady věnovala energie spíše těm systémům s generováním plynu pro centrálu. Nevypadá to tak složitě, aby se s tím nedalo popracovat.
Edit: já bych byl radši, kdyby se tady věnovala energie spíše těm systémům s generováním plynu pro centrálu. Nevypadá to tak složitě, aby se s tím nedalo popracovat.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Na to videu to vypadá že zbývá dost energie i na pohon vozidla, vytáhl hřídel na horké straně, zpřevodoval a jezdí mu to
https://youtu.be/EoztC5-8E6s?t=106
https://youtu.be/EoztC5-8E6s?t=106
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
neuzemnil. Prostě čeká to na někoho, kdo na vrakáči koupí turbo, a zkusí to třeba na LPG, aby se na začátku nemusel crcat s vyvíječem.
Neviděl bych to tak černě. Piditutrbo z nějaké koncernové TSI musí dát jmenovitej tlak od 1500n/min litrovýho motůrku.tj objem spalin odhaduju na 5x zdvihový objem, s přetlakem tak 0.2bar tj pro přetlak 1bar na sání se blíží účinnost 100%. Je otázka, jestli tohle turbo snese na turbínové straně přetlak 1bar, tím by bylo možno 4x tolik energie mechanicky odebrat, aby pořád zbýval ten 1bar plnicí/pracovní přetlak. KOlik to vlastně je asi nedokážu spočítat, ale myslím si, že určitě stovky watt. Další turbínovej stupeň (stupně?) a dalším generátorem je samozřejmě věc, co zvýší účinnost.
IHI je pěkná věc, a vypadá to podle obrázku, že je to jednohřdelovej stroj. Takže kopie IHI na dřevoplyn je +- cílem snažení. Motory na dřevoplyn mají nevýhody všech spalovacích 4 tak motorů a ještě nevýhody sojený se spalováním dřevoplynu, tj provoz bez strojníka nemožný.
Neviděl bych to tak černě. Piditutrbo z nějaké koncernové TSI musí dát jmenovitej tlak od 1500n/min litrovýho motůrku.tj objem spalin odhaduju na 5x zdvihový objem, s přetlakem tak 0.2bar tj pro přetlak 1bar na sání se blíží účinnost 100%. Je otázka, jestli tohle turbo snese na turbínové straně přetlak 1bar, tím by bylo možno 4x tolik energie mechanicky odebrat, aby pořád zbýval ten 1bar plnicí/pracovní přetlak. KOlik to vlastně je asi nedokážu spočítat, ale myslím si, že určitě stovky watt. Další turbínovej stupeň (stupně?) a dalším generátorem je samozřejmě věc, co zvýší účinnost.
IHI je pěkná věc, a vypadá to podle obrázku, že je to jednohřdelovej stroj. Takže kopie IHI na dřevoplyn je +- cílem snažení. Motory na dřevoplyn mají nevýhody všech spalovacích 4 tak motorů a ještě nevýhody sojený se spalováním dřevoplynu, tj provoz bez strojníka nemožný.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Kdysi jsem objevil na jiném foru tuto zajímavost. Už je to celkem staré, ale celé jsem to tenkrát přečetl a s tím dřevoplynem to taky není úplně snadná záležitost.
http://nasetraktory.sk/forum/viewtopic. ... 95c6da4a48
http://nasetraktory.sk/forum/viewtopic. ... 95c6da4a48
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
ano, známej měl podobnej traktor na dřevoplyn (základ š1203, co je jinak oproti spartaku?) a někdy dojel z lesa už jenom na to, co nasbíral po zemi...
Ale je to práce pro strojníka, párkrát jsem s ním v tom lese byl. Navíc motor to měl za dva roky vyřešený, žral olej a poztrácel hodně z komprese, takový věci jako kyselina octová a drobnej prach z popela materiálu válce ani pístu neprospívají. A to měl cyklón, vodní filtr i nějakej papírák. Proto vím, že motor na dřevoplyn není to správný řešení, obzvlášť pro dnešní choulostivý motory. To turbo má jenom jednu hřídel, ke které by se díky odstředivým silám nemělo nic ze spalin dostat. Vyvíječ není problém, mám od něj snad někde ještě nákres, jak by měl vyvíječ pro motor cca 1.5l a 3000 n/min vypadat. Za vyvíječem by byl jenom jednoduchej filtr na větší kusy bordelu a spalovací komora, klidně vyložná keramikou, a pak turbo. Start by jistě přítomnost obsluhy vyžadoval, ale provoz, klidně na lambda sondu řízenej přívod vzduchu, mechanická regulace přetlaku (a taky tím, že by generátor při vyšších otáčkách turbo víc zatěžoval) a je hotovo. Při startu by se turbo roztáčelo tím generátorem, zapálil by se vyvíješ a pak ještě ve spalovací komoře a pak už by to mělo být autonomní až do vyhoření paliva
Ale je to práce pro strojníka, párkrát jsem s ním v tom lese byl. Navíc motor to měl za dva roky vyřešený, žral olej a poztrácel hodně z komprese, takový věci jako kyselina octová a drobnej prach z popela materiálu válce ani pístu neprospívají. A to měl cyklón, vodní filtr i nějakej papírák. Proto vím, že motor na dřevoplyn není to správný řešení, obzvlášť pro dnešní choulostivý motory. To turbo má jenom jednu hřídel, ke které by se díky odstředivým silám nemělo nic ze spalin dostat. Vyvíječ není problém, mám od něj snad někde ještě nákres, jak by měl vyvíječ pro motor cca 1.5l a 3000 n/min vypadat. Za vyvíječem by byl jenom jednoduchej filtr na větší kusy bordelu a spalovací komora, klidně vyložná keramikou, a pak turbo. Start by jistě přítomnost obsluhy vyžadoval, ale provoz, klidně na lambda sondu řízenej přívod vzduchu, mechanická regulace přetlaku (a taky tím, že by generátor při vyšších otáčkách turbo víc zatěžoval) a je hotovo. Při startu by se turbo roztáčelo tím generátorem, zapálil by se vyvíješ a pak ještě ve spalovací komoře a pak už by to mělo být autonomní až do vyhoření paliva
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
To má v rozšířené části druhé kolo pro generátor. Na hřídel turba nic nepřipojil. Byl by hloupý kdyby to připojoval na vysokoteplotní stranu...tomas píše:Na to videu to vypadá že zbývá dost energie i na pohon vozidla, vytáhl hřídel na horké straně, zpřevodoval a jezdí mu to
https://youtu.be/EoztC5-8E6s?t=106
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Kodl, pomoz mi jak to myslíš. Nechápu jak řekneš té směsi, že má hořet až kde chceš ty a ne hned jak smícháš vzduch s dřevoplynem.
Když uděláš vyvíječ, napřed to hoří s nedostatkem vzduchu, vzniká malá část CO a větší CO2 a nějaký další uhlovodíky, vodík a další nežádoucí věci, při nějakých 1000°C, následně během několika centimetrů by to mělo přijít do vrstvy "dřevěného uhlí od minule" (teď zrovna zanedbám roztápění a budu se věnovat tomu několikahodinovému ustálenému ději) to uhlí by mělo být červené, ohřívá se z předchozího hoření, je to skoro čistý uhlí a dojde tam k redukci většinového CO2 na CO2 + C = CO + CO, mělo by se tak dít při cca 500°C. Za tímto máme horký většinový CO, tedy dřevoplyn, s minimem nežádoucích prvků, mimijiné minimum O2. Díky tomu, že to má být s nedostatkem vzduchu na začátku, se většinou využívá podtlaku od "spotřebiče" dřevoplynu tedy pístový motor. Díky podtlaku je to relativně bezpečné na unikající CO, když přestane podtlak, přestane hoření, celé to vychladne a zůstane "dřevěné uhlí pro příští start".
Pokud to má hořet mezi turbínami, pak to musím smíchat s O2, ale když to smíchám před kompresorem, bude to hořet před kompresorem a žádnou práci výstupní turbíny nezískám. Musel bych mít dva kompresory, jeden na dřevoplyn a druhý na vzduch a smíchat je v komoře, tam shoří a pošlu horké plyny na oběžné kolo...
Elon to už teda zvládnul v raptorech, roztáčí je heliem (jestli si to pamatuju správně) jednu cestu má ochuzenou o kyslík s přebytkem paliva, druhou má ochuzenou o palivo s přebytkem kyslíku, výstupy smíchá a dokonce si myslím, že to má uděláné tak, že se mu to zapálí v komoře samo, nepotřebuje "ani zapalovač ani jiskru". Takže zkopírovat raptor, a místo otevřené trysky dát třetí "horké" oběžné kolo s generátorem... Mě to teda přijde o dost složitější než jednu komoru s palivem a jedno turbo. Takže turba z raptorů vykonají slušnou práci, vytváří cca 300Bar z nádrží, kde jsou 4Bary. Rychlost a tlak plynů to na výstupu z tohoto příkladu bude mít slušnou, pravdu bude mít Abrams, že to asi bude chtít druhé oběžné kolo na získání té práce... (Jo ten příklad raptorů není úplně ideální, ony ty jejich kompresory dostávají kapalné paliva. Je tam ale vidět kde se míchá palivo s kyslíkem a za jakých tlaků obou zdrojů!) Zdroj:"Wiki Raptor SpaceX"
Na druhou stranu, ty pitomci z trubky to mají na "do zničení turba otáčkami" takže přebytek mechanické práce tam určitě je, otázka je kolik. Nebyl bych až tak skeptický jako Abrams, a dokonce bych byl o trochu optimističtější než kodl, při běžné velikosti TDI turba, bych se nebál několika set watů, do 500W je můj tip... (Bez dodatečného kola na výstupu)
Když uděláš vyvíječ, napřed to hoří s nedostatkem vzduchu, vzniká malá část CO a větší CO2 a nějaký další uhlovodíky, vodík a další nežádoucí věci, při nějakých 1000°C, následně během několika centimetrů by to mělo přijít do vrstvy "dřevěného uhlí od minule" (teď zrovna zanedbám roztápění a budu se věnovat tomu několikahodinovému ustálenému ději) to uhlí by mělo být červené, ohřívá se z předchozího hoření, je to skoro čistý uhlí a dojde tam k redukci většinového CO2 na CO2 + C = CO + CO, mělo by se tak dít při cca 500°C. Za tímto máme horký většinový CO, tedy dřevoplyn, s minimem nežádoucích prvků, mimijiné minimum O2. Díky tomu, že to má být s nedostatkem vzduchu na začátku, se většinou využívá podtlaku od "spotřebiče" dřevoplynu tedy pístový motor. Díky podtlaku je to relativně bezpečné na unikající CO, když přestane podtlak, přestane hoření, celé to vychladne a zůstane "dřevěné uhlí pro příští start".
Pokud to má hořet mezi turbínami, pak to musím smíchat s O2, ale když to smíchám před kompresorem, bude to hořet před kompresorem a žádnou práci výstupní turbíny nezískám. Musel bych mít dva kompresory, jeden na dřevoplyn a druhý na vzduch a smíchat je v komoře, tam shoří a pošlu horké plyny na oběžné kolo...
Elon to už teda zvládnul v raptorech, roztáčí je heliem (jestli si to pamatuju správně) jednu cestu má ochuzenou o kyslík s přebytkem paliva, druhou má ochuzenou o palivo s přebytkem kyslíku, výstupy smíchá a dokonce si myslím, že to má uděláné tak, že se mu to zapálí v komoře samo, nepotřebuje "ani zapalovač ani jiskru". Takže zkopírovat raptor, a místo otevřené trysky dát třetí "horké" oběžné kolo s generátorem... Mě to teda přijde o dost složitější než jednu komoru s palivem a jedno turbo. Takže turba z raptorů vykonají slušnou práci, vytváří cca 300Bar z nádrží, kde jsou 4Bary. Rychlost a tlak plynů to na výstupu z tohoto příkladu bude mít slušnou, pravdu bude mít Abrams, že to asi bude chtít druhé oběžné kolo na získání té práce... (Jo ten příklad raptorů není úplně ideální, ony ty jejich kompresory dostávají kapalné paliva. Je tam ale vidět kde se míchá palivo s kyslíkem a za jakých tlaků obou zdrojů!) Zdroj:"Wiki Raptor SpaceX"
Na druhou stranu, ty pitomci z trubky to mají na "do zničení turba otáčkami" takže přebytek mechanické práce tam určitě je, otázka je kolik. Nebyl bych až tak skeptický jako Abrams, a dokonce bych byl o trochu optimističtější než kodl, při běžné velikosti TDI turba, bych se nebál několika set watů, do 500W je můj tip... (Bez dodatečného kola na výstupu)
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
proč dva kompresory? nestačily by dvě potrubí? I u toho spalováku se přisává vzduch pro správnou směs. Prostě to udělat stejný jako na spalovák, jedno potrubí z kompresoru do vyvíječe, kde jako injektor bude prohánět vzduch tím uhlím, a druhý až do spalovací komory. Stejný jako pro motor, akorát v přetlakovým režimu. A ano, asi bych to raděj provozoval někde venku, max. pod přístřeškem. Další věc je regulace, jestli by stačilo zatěžování tím 3f motorem, kde po dosažení napětí baterie by měla nastat limitace otáček, a tím pádem by se mělo omezit přetlak z kompresoru, s tím souvisí omezení vyvíjenýho plynu a omezení výkonu, a snad by se to mohlo dostat do stabilního režimu. Ještě by šlo kontrolovat spaliny lambdasondou, a podle toho ladit v nějakým rozsahu ten přídavnej vzduch (něco jako Chevrolet el kamina, https://www.youtube.com/watch?v=wZdPkrghUZM )
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Možná jo, tlak by tím byl stejný. Stlačený vzduch do komory by mohl být předehřátý (výměník z výfuku), dřevoplyn z vyvíječe by se nemusel chladit.
Nehledal někdo vhodný bldc motor? Přijde mi, že 320kv bude málo.
Nehledal někdo vhodný bldc motor? Přijde mi, že 320kv bude málo.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 411
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Tak jsem narazil na toto,zdá se mi to schůdnější...https://energy-liberation-army.blogspot ... r.html?m=1
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Nechci nikoho napadat, ale toto už je zase propaganda přes čárujahodovák píše:Tak jsem narazil na toto,zdá se mi to schůdnější...https://energy-liberation-army.blogspot ... r.html?m=1
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
- beethowen
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte dub 06, 2021 7:46 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10200
- Kapacita baterie [kWh]: 48
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Tak trochu nerozumím, proč ještě jezdíme na naftu a benzín, když se dá úplně v pohodě jezdit na vodu.jahodovák píše: ↑pon zář 19, 2022 5:01 pm Tak jsem narazil na toto,zdá se mi to schůdnější...https://energy-liberation-army.blogspot ... r.html?m=1
10,2kWp poly/mono, XTH6000-48, 2x VT-80A, Li-ion 48kWh
-
- Příspěvky: 1248
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
No, voda (H2O) je pomyslný popel!!! vzniklý shořením (okyslišením, oxidací) vodíku (H) s kyslíkem (O2). (4 atomy vodíku se sloučí s O2 - dvěma atomy kyslíku a je z teho 2x H2O (dva atomy vody) Chemie na ZŠbeethowen píše: ↑pon zář 19, 2022 7:19 pmTak trochu nerozumím, proč ještě jezdíme na naftu a benzín, když se dá úplně v pohodě jezdit na vodu.jahodovák píše: ↑pon zář 19, 2022 5:01 pm Tak jsem narazil na toto,zdá se mi to schůdnější...https://energy-liberation-army.blogspot ... r.html?m=1
Tím je řečeno vše! Používat popel jako zdroj(!) energie jaksi nelze Tedy zde lze, jen je třeba vložit zpat energii včetně tepelných ztrát! Už byla totiž uvolněna při oxidaci. A tedy víc energie než uložíte, natož než dostanete zpět... Fyzika 8.tř. ZŠ. Ještě nějaké dotazy?
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 411
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
to samozřejmě vím,jen mě zaujalo toto...Zisk je v provozu generátoru jako parního motoru s vnitřním spalováním a ne ve velké účinnosti elektrolyzéru. Fakta mluví sama za sebe, několik lidí roztroušených po celém světě již běží generátory na vodě. Bylo upraveno....
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
-
- Příspěvky: 411
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Jinak pokud jde o to mít něco levné,tak by to u nás dopadlo jako s elektřinou,vyrabíme ji levně a nakupujem draho....někdo nepotřebuje abychom se měli dobře.
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
to josse: 320kv je jestli se nepletu 1V na 320n/min, tj na 64000 n/min by tam bylo 200V. Na druhou stranu, izolace v motoru by to mohla vydržet, a na první pokusy proč ne. Ono to nebude zas tak horký, na těchhle otáčkách už budou rapidně nabíhat ztrráty na jádře i i skin efekt na těch tlustejch drátech. Otázka je, jestli takovejhle motorek dokáže to turbo zabrzdit, a jak to napojit na hřídel turba, souosost, spojka...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Té izolační pevnosti bych se trochu bál. 200V je dost za čarou. Naopak skin efekt bych neviděl jako zásadní problém, neb tlustých drátů "nět". Tyto motory jsou vinuty svazkem slabších, nevzájem izolovaných drátů.
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Strach o izolaci vinutí mám taky, ale větší mám o mechaniku, motory s KV320 mají psáno max 10000 a často i méně... A některé motory to nemají psané vůbec.Kodl69 píše:to josse: 320kv je jestli se nepletu 1V na 320n/min, tj na 64000 n/min by tam bylo 200V. Na druhou stranu, izolace v motoru by to mohla vydržet, a na první pokusy proč ne. Ono to nebude zas tak horký, na těchhle otáčkách už budou rapidně nabíhat ztrráty na jádře i i skin efekt na těch tlustejch drátech. Otázka je, jestli takovejhle motorek dokáže to turbo zabrzdit, a jak to napojit na hřídel turba, souosost, spojka...
Proto jsem hledal něco s vyšším KV a současně s vyšším napětím 48-60V.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Kodl to vysvětlil, rpm / V napájecího napětí.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Toto má 13 000 ot/min
https://www.pbs.cz/cz/Letectvi/Letecke- ... -generator
nejlépe vybrat na nějakém vrakovišti letadel
Nebo já mám přímou brusku a ta má tuším 35 000 ot/min možná by se dala použít jako startér/generátor.
https://www.pbs.cz/cz/Letectvi/Letecke- ... -generator
nejlépe vybrat na nějakém vrakovišti letadel
Nebo já mám přímou brusku a ta má tuším 35 000 ot/min možná by se dala použít jako startér/generátor.
Naposledy upravil(a) tomas dne stř zář 21, 2022 11:05 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 411
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: turbogenerátor na dřevoplyn
Tak jsem zvědav,zda se tady najde někdo,kdo to zkusí,podle diskuze tu je spouta odborníků a žádný kutil,už mi to tu někdy připomíná vládu...doufám,že se pletu....
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh