Nabíjení e-skútru
Re: Nabíjení e-skútru
Díky všem za vysvětlení. Redukce na eskutr.cz mi teda přijde poněkud předražená - ale ty rezistory už v tom jsou, že? Možná by stálo za to sletovat... Jo, a tomu stojanu je pak jedno, z jaké fáze jde odběr?
Akorát že zase další krám do tašky s sebou vozit :/
No a jak jsem psala, já vím, že jsou hospody, které to nabízí, ale je jasné, že i laik vytuší, že motorka má trochu větší spotřebu než ekolo, takže je to pořád dobročinnost. V každém případě už teď si s sebou vozím takový šikovný elektroměr https://www.conrad.cz/p/voltcraft-sem60 ... na-1558906
Připadám si jak ta beruška z Black Mirror, jestli jste to viděli.
Akorát že zase další krám do tašky s sebou vozit :/
No a jak jsem psala, já vím, že jsou hospody, které to nabízí, ale je jasné, že i laik vytuší, že motorka má trochu větší spotřebu než ekolo, takže je to pořád dobročinnost. V každém případě už teď si s sebou vozím takový šikovný elektroměr https://www.conrad.cz/p/voltcraft-sem60 ... na-1558906
Připadám si jak ta beruška z Black Mirror, jestli jste to viděli.
Re: Nabíjení e-skútru
Znovu bych Vato upozornil na rozdílnou délku konektoru u připojení zásuvkou nebo kabelem. A o moc levněji ten konektor nekoupíš. Nebo se zkus skontaktovat s majitelem. Jsem si jist, že prodá i samostatné konektory. Je to o dohodě. Jo a dej bacha - některé firmy zpoplatňují i čas nabíjení. Ať nejsi nepříjemně překvapena.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Nabíjení e-skútru
Zdravím všechny, stále téma nabíjení eskútru, takže jsem on-topic, i když z jiného soudku:
Trochu paradoxně motorku parkuju na obecní komunikaci prakticky před sloupkem s mým hlavním elektroměrem. Motorkou se až dom nedostanu, takže než postavím tu solární pergolu, mi nezbývá, než tahat desítky kil baterií nahoru a dolu (odhadem 300m offroad). Motučko sice pomáhá, ale dvakrát pohodlné to teda není.
Z toho sloupku vede v zemi už pod mým pozemkem soukromý 3F kabel, přičemž já mám jednu z těch fází, další dvě fáze pak jdou dál sousedům..
Existuje nějaká legální možnost, jak do toho sloupku, za můj elektroměr, nainstalovat zásuvku? Je to samozřejmě zaplombovaný rozvaděč. Pokud ano, jak se to dělá? Jednou jsem tam volala, a borec z EONu se se mnou vůbec nebavil, řekl jen ne a zavěsil.
Díky za rady
Trochu paradoxně motorku parkuju na obecní komunikaci prakticky před sloupkem s mým hlavním elektroměrem. Motorkou se až dom nedostanu, takže než postavím tu solární pergolu, mi nezbývá, než tahat desítky kil baterií nahoru a dolu (odhadem 300m offroad). Motučko sice pomáhá, ale dvakrát pohodlné to teda není.
Z toho sloupku vede v zemi už pod mým pozemkem soukromý 3F kabel, přičemž já mám jednu z těch fází, další dvě fáze pak jdou dál sousedům..
Existuje nějaká legální možnost, jak do toho sloupku, za můj elektroměr, nainstalovat zásuvku? Je to samozřejmě zaplombovaný rozvaděč. Pokud ano, jak se to dělá? Jednou jsem tam volala, a borec z EONu se se mnou vůbec nebavil, řekl jen ne a zavěsil.
Díky za rady
Re: Nabíjení e-skútru
No u nas je to takto a predpokladam ze ine to nebude ani u inych distributorov, tak to typujem na samostatny resp. oddelený rozvadzac. Riesenim by podla mna bolo zo zadu (zboku) primontovat napr. nieco taketo. https://www.elektroalica.sk/zasuvkova-r ... 30v-b-1205
6.1.2. Prístroje určené pre montáž do elektromerových rozvádzačov
Do elektromerových rozvádzačov sa inštalujú iba elektromery, sadzbové spínače (prijímače HDO), hlavné ističe, ističe obvodov sadzbových spínačov, ochranné (nulové) svorkovnice a príslušenstvo slúžiace výhradne pre účely merania, zariadenia na prenos informácií o nameraných údajoch. Prístroje pre rozvod sa umiestňujú v samostatných, resp. oddelených rozvádzačoch.
Re: Nabíjení e-skútru
Na zadní stranu hodit venkovní nástěný zásuvkový rozvaděč https://mojeelektro.cz/stavebni-rozvade ... -ip44.html - na stavbách se to tak běžně děláyolo80 píše: ↑čtv kvě 05, 2022 8:13 amNo u nas je to takto a predpokladam ze ine to nebude ani u inych distributorov, tak to typujem na samostatny resp. oddelený rozvadzac. Riesenim by podla mna bolo zo zadu (zboku) primontovat napr. nieco taketo. https://www.elektroalica.sk/zasuvkova-r ... 30v-b-1205
6.1.2. Prístroje určené pre montáž do elektromerových rozvádzačov
Do elektromerových rozvádzačov sa inštalujú iba elektromery, sadzbové spínače (prijímače HDO), hlavné ističe, ističe obvodov sadzbových spínačov, ochranné (nulové) svorkovnice a príslušenstvo slúžiace výhradne pre účely merania, zariadenia na prenos informácií o nameraných údajoch. Prístroje pre rozvod sa umiestňujú v samostatných, resp. oddelených rozvádzačoch.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Nabíjení e-skútru
Pokud je to společné měření pro 3 odběrné místa když říkáš že 1 fáze je k tobě a 2 do dalších 2 chat to máte každý ještě podružné měření nebo je tam 3ks 1f elektroměrů?
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Nabíjení e-skútru
Díky za odpovědi.
Každý máme vlastní elměr - vlastní odběrné místo. Kdyby mi všechny tři fáze nevedly do baráku a dvě pak nešly dál, ani bych si nevšimla, že je to tu tak udělané. Všichni tak sdílíme jediný N vodič, je to ještě ve hliníku a když soused zapne rychlovarku, poznám to (a naopak, když já motorovku).
S tou krabicí na sloupku - no jo, ale už samotný sloupek je asi ve vlastnictví Eonu, takže určitě ani zvenku do něj nemúžu zasahovat. Kromě toho bych ten vodič nemohla vyvést ven. Je mi jasné, že bez Eonu to nejde udělat, jen prostě nevím jak na ně, po telefonu je to krátký proces.
Každý máme vlastní elměr - vlastní odběrné místo. Kdyby mi všechny tři fáze nevedly do baráku a dvě pak nešly dál, ani bych si nevšimla, že je to tu tak udělané. Všichni tak sdílíme jediný N vodič, je to ještě ve hliníku a když soused zapne rychlovarku, poznám to (a naopak, když já motorovku).
S tou krabicí na sloupku - no jo, ale už samotný sloupek je asi ve vlastnictví Eonu, takže určitě ani zvenku do něj nemúžu zasahovat. Kromě toho bych ten vodič nemohla vyvést ven. Je mi jasné, že bez Eonu to nejde udělat, jen prostě nevím jak na ně, po telefonu je to krátký proces.
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Nabíjení e-skútru
Asi bude záležet na provedení toho rozvaděče - jestli je ten kabel vůbec kam připojit. Samotný rozvaděč je obvykle v majetku odběratele. Předávací místo je (u ČEZu) pojistkový spodky nožovek. Dál je to tvoje.
Několik myšlenek ode mě, třeba něco z toho bude přínosný:
- Zkusit tam zavolat znovu, jiný technik může být sdílnější.
- Poslat požadavek písemně. Tady asi bude jádro pudla správně definovat, co po nich vlastně chceš.
- Sehnat nějakého místního elektrikáře. Stejně pro otevření rozvadeče potřebuješ kvalifikaci dle vyhl.50. A ti elektrikáři ví, jaký jsou procesy a taky se často osobně znají s technikama od DS, takže pak může projít i nějaké lehce nestandartní řešení. (Zkušenost když jsem měnil hlavní jistič na baráku 32>25A. Chtěli po mě, že to musí dělat elektrikář, revize... Po mém vysvětlení, že kvalifikaci mám a na prostou výměnu se revize nedělá to najednou nebylo potřeba a druhý den to zaplombovali.)
Několik myšlenek ode mě, třeba něco z toho bude přínosný:
- Zkusit tam zavolat znovu, jiný technik může být sdílnější.
- Poslat požadavek písemně. Tady asi bude jádro pudla správně definovat, co po nich vlastně chceš.
- Sehnat nějakého místního elektrikáře. Stejně pro otevření rozvadeče potřebuješ kvalifikaci dle vyhl.50. A ti elektrikáři ví, jaký jsou procesy a taky se často osobně znají s technikama od DS, takže pak může projít i nějaké lehce nestandartní řešení. (Zkušenost když jsem měnil hlavní jistič na baráku 32>25A. Chtěli po mě, že to musí dělat elektrikář, revize... Po mém vysvětlení, že kvalifikaci mám a na prostou výměnu se revize nedělá to najednou nebylo potřeba a druhý den to zaplombovali.)
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
Re: Nabíjení e-skútru
do zaplombované části by se nesmí přidávat nic, správně ani odbočná svorkovnice. Běžně se dělá to, že za elektroměrem je kabel nasmyčkovaný přes zásuvkovou skříň - a pozor, nezapomenout na proudový chránič pro zásuvku. Že je PEN vodič hliník není nic proti ničemu, tak je udělaná celá energetika. Spíš jde o dimenzování vzhledem k délce vedení a o to, jestli někdy někdo kontroloval spoje. Už několikrát jsem žádal o rozplombování pro podezření na špatný kontakt PEN vodiče...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Nabíjení e-skútru
Díky za rady. Zkusím to tedy přes elektrikáře. I ti ovšem spadají do kategorie řemeslníků, a jsou tu velmi nedostatkoví. Jinak s tím vlastnictvím si skutečně nejsem tak jistá - sloupek s elektroměrem není na mém pozemku, je pod sloupem elektrického vedení, a elektroměrů je v něm víc. Názvosloví: je nějaký rozdíl mezi přípojným a předávacím místem?
Re: Nabíjení e-skútru
To jako v tom sloupku jsou 3 elektroměry a dále vede jediný kabel? To je tedy už měřená část?vata píše: ↑čtv kvě 05, 2022 9:13 pm..... Každý máme vlastní elměr - vlastní odběrné místo. Kdyby mi všechny tři fáze nevedly do baráku a dvě pak nešly dál, ani bych si nevšimla, že je to tu tak udělané. ............. S tou krabicí na sloupku - no jo, ale už samotný sloupek je asi ve vlastnictví Eonu, takže určitě ani zvenku do něj nemúžu zasahovat. Kromě toho bych ten vodič nemohla vyvést ven. Je mi jasné, že bez Eonu to nejde udělat, jen prostě nevím jak na ně, po telefonu je to krátký proces.
Tak to je jednoduché, metr za tím sloupkem postavíš svůj (váš) sloupek a do něj si dáš co se Ti zlíbí (se souhlasem a pod dozorem dvou dalších odběratelů a souhlasem majitele pozemku). To "metr" znamená, že budou ty sloupky zády k sobě přitisknuté. Původní kabel ukončíš v tom svém sloupku a distributorovi oznámíš "údržbu v měřené části s nutným rozplombováním" a od elektroměrů do toho Tvého rozvaděče už natáhneš 2m 3f měď (pro vás všechny 3). Distributor bude spokojen.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Nabíjení e-skútru
brumlaj píše: ↑pát dub 22, 2022 6:10 am Znovu bych Vato upozornil na rozdílnou délku konektoru u připojení zásuvkou nebo kabelem. A o moc levněji ten konektor nekoupíš. Nebo se zkus skontaktovat s majitelem. Jsem si jist, že prodá i samostatné konektory. Je to o dohodě. Jo a dej bacha - některé firmy zpoplatňují i čas nabíjení. Ať nejsi nepříjemně překvapena.
Jo, tak jsem registrovaná u Eonu, redukci jsem koupila nakonec hotovou u p. Kapiceho, takže až bude příležitost, vyzkouším to a dám vědět
Ale zpět k domácímu nabíjení: nabíječka k motorce má příkon do 900W. Se svou skromnou 2kWp elektrárničkou nabíjím nejlépe kolem poledne, abych tento na mé poměry docela velký příkon uživila z čistého solárního výkonu. No a napadlo mě - co se stane, pokud budu spínaný zdroj nabíječky napájet přes fázově regulační SSR? Tak bych totiž mohla nabíječku zapojit paralelně k bojleru, který je regulován přes tohle relé vytěžovačem. Vyzkoušet to bez optání zkušenějších se neodvážím - tohle příslušenství je příšerně předražené...
Inspiroval mě jakýsi model přenosného wallboxu, kde se dá nastavit nabíjecí proud, jistěže ale nevím, jestli to tyhle wallboxy dělají datově a regulují to pak palubní nabíječky, nebo ten výkon skutečně omezuje wallbox.
Re: Nabíjení e-skútru
Wolbox pomocí PWM signálu řekne autu kolik si má nabíjet tedy je omezení proudu na straně auta
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Nabíjení e-skútru
Tohle nebude fungovat. Nabíječka se bude snažit i s nižším středním napětím na vstupu udržet výstupní napětí a proud, tj zvýší se vstupní proud. Bez zásahu do nabíječky nabo bez mezikusu mezi nabíječkou sa skůtrem nemáš šanci to vyřešit.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Nabíjení e-skútru veřejnou nabíječkou
Vato, já bych se toho vůbec nebál, moje zkušenosti s dobíjením mimo domov jsou zatím jen pozitivní, když se člověk slušně zeptá, poprosí a vysvětlí situaci a že potřebuje dobít 1-2 kWh a nabídne, že za ně zaplatí, tak s tím není problém, výhodou je, když máš vlastní prodlužku, případně měřič spotřeby do zásuvky - zatím nikdo zaplatit nechtěl. Výhodou může být taky to, že si v místě dobíjení něco kupuješ nebo využíváš nějakou placenou službu. Pokud máš vyndávací baterku tak je to ještě jednodušší.
Zatím jsem nabíjel zdarma na těchto místech:
- na koupališti - pokladní mi ochotně připojila vyndanou baterku v pokladně
- v čekárně autobusového nádraží
- v dopravní kanceláři na zastávce ČD
- v advokátní kanceláři během schůzky
- v Reiffeisen bank během schůzky
- na faře u faráře
- v půjčovně kánoí
Můj tip je využít vždy nějaká "veřejná" místa - restaurace, fary, obecní/městské úřady, koupaliště, kempy, muzea, pokladny (třeba na hradu/zámku...), půjčovny něčeho, čekárny, nádraží/zastávky ČD, vlaky ČD nebo Regiojet se zásuvkami, prodejny hospodářských potřeb, stavebniny, autoservisy, autobazary, autovrakoviště, prodejny elektro, zahrádkářskou nebo chatovou osadu... Myslím, že těměř 100% úspěšností by mohlo být zazvonit u kohokoli s FVE na střeše, protože takový člověk už nejspiš nějaké elektropřibližovadlo má nebo ho plánuje nebo je s tím obeznámený a bude pro tebe mít pochopení. Nebál bych se také poprosit nějakého Vietnamce ve večerce a něco si u něj koupit a nabídnout mu zaplacení dobité energie. Případně poprosit nějakého sympaticky vyhlížejícího člověka před domem / v zahrádce. Když je člověk připravený na to, že může dostat jen dvě odpovědi ANO/NE, tak není co řešit a v případě odpovědi NE s úsměvem poděkuje, popřeje hezký den a zazvoní ve vedlejším domě - zásuvku má každý - tak se nemůže nic stát a není co řešit. Lidé jsou většinou ochotní a mají i zájem a ptají se, jak to funguje, jakou máš baterii, jak daleko dojedeš, jak nákladný je provoz atd. takže ještě můžeš jako vedlejší efekt šířit osvětu a dobře si pokecat a dostat i kávu nebo čaj.
Re: Nabíjení e-skútru
Ahoj, tady je kabel type 2 -> schuko za poloviční cenu, jestli je to ještě aktuální. U některého tam psal holanďan, že funguje skvěle i s kolem a připojil vtipnou fotku, kde nabíjí kolo ze sloupku pro auta Škoda, že u nás musí každej přihodit 100% marži no..
t.ly/_8QX
Vato, měly dotazy nějaké řešení? MPPT a nabíjení skutru na cestách?
t.ly/_8QX
Vato, měly dotazy nějaké řešení? MPPT a nabíjení skutru na cestách?
- redcrown
- Příspěvky: 897
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Nabíjení e-skútru
Odkaz nějak nefunguje....
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Nabíjení e-skútru
Pardon, po zkopírování mi funguje. Tak tady je celý.
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 4itemAdapt
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 4itemAdapt
Re: Nabíjení e-skútru
Zdravím, no, výsledky tak nějak jak se to vezme... Ten adaptér jsem na konec za dost draho koupila u eskutru, vozím jej stále s sebou, ale ještě nebyla příležitost jej vyzkoušet, protože na mých trasách zkrátka žádné veřejné nabíječky nejsou. Pan Kapice se ale dušoval, že to lidem spíše funguje než nefunguje. Stejně tak jsem si pořídila tu kartu od Eonu, nemají žádné paušály - ale zkušenost dtto.V Novém Městě, kde učím, jsem si nedávno všimla nového eoňáckého sloupku před Galerií, jedině tam bych to mohla někdy vyzkoušet. Ovšem na tom sloupku je i obyč zásuvka - je to pro e-kola.
Zato jsem ale za sezónu najela nějaké 4000, celkem mám na motorce za rok už 6000, to prý je na skútr dost. Ekonomika provozu fantastická, za rok si na sebe motorka vydělala 15% své ceny jenom úsporou na palivu.
Ohledně nabíjení doma - smířila jsem se s tím, že nejjednodušší bude postavit si konzervativní nabíjecí pergolku s měničem. Už bych se do toho i pustila, ale přišly jiné priority.
Jak motorka, tak koneckonců i celá FVE od listopadu prakticky hibernuje. Plány ohledně jara a léta ovšem se už v hlavě rodí - především přezbrojuju jižní pole své FVE (3 nové monokrystaly místo šesti původních amorfů - zvednu výkon 2x). A občas přemýšlím o přechodu na 24V, ale jen přemýšlím, nechce se mi do toho... Tyhle fantazie souvisí se spotřebičí - především s klímou, ale i se serverem, který dostane pod stromeček nový, trochu žravější CPU.
Tož tak, žiju, občas si to tady se zájḿem projdu, co nového.
Zato jsem ale za sezónu najela nějaké 4000, celkem mám na motorce za rok už 6000, to prý je na skútr dost. Ekonomika provozu fantastická, za rok si na sebe motorka vydělala 15% své ceny jenom úsporou na palivu.
Ohledně nabíjení doma - smířila jsem se s tím, že nejjednodušší bude postavit si konzervativní nabíjecí pergolku s měničem. Už bych se do toho i pustila, ale přišly jiné priority.
Jak motorka, tak koneckonců i celá FVE od listopadu prakticky hibernuje. Plány ohledně jara a léta ovšem se už v hlavě rodí - především přezbrojuju jižní pole své FVE (3 nové monokrystaly místo šesti původních amorfů - zvednu výkon 2x). A občas přemýšlím o přechodu na 24V, ale jen přemýšlím, nechce se mi do toho... Tyhle fantazie souvisí se spotřebičí - především s klímou, ale i se serverem, který dostane pod stromeček nový, trochu žravější CPU.
Tož tak, žiju, občas si to tady se zájḿem projdu, co nového.
Re: Nabíjení e-skútru
24V je zbytečný mezikrok. Buď 12V, nebo hned 48V.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Nabíjení e-skútru
Vzhledem k tomu, že mám žluťásky 2p4s, by mě 24V systém nestál nic na baterii - krom nějaké lepší BMS. Navíc bych ještě musela upravit jižní pole, které je napěťově vyhovující pro 12 i 24, pro 48V je nízko (nějakých 40Voc). Co jsem si to cvičně promýšlela, vlastně by mě 24V stál jen jiný měnič, 24-12DC-DC měnič (DC rozvody), asi novou přístrojovou skříň a změnu přepěťovek a pojistek.
No a pak je pro mé použití 48V systém dost zbytečný, i těch 24 by byl pro mě vlastně byl, až na pár dní v roce, overkill.
Re: Nabíjení e-skútru
Ak doteraz stačí výkon meniča(ov), zostal by som na 12V. K novým panelom pridať len nový(é) regulátor(y) a patričné ochrany. Škoda vymieňať niečo, čo funguje. Moja prvá 12V elektrárnička ide roky a ani o nej neviem, že ju mám.
Prajem všetkým veľa slnka!
Robo /bert/
Robo /bert/
Re: Nabíjení e-skútru
Pěkný den, no tak to zní opravdu moc dobře. Neznám nikoho, kdo by elektrický skůtr používal s takovým nasazením. Můžu se zeptat co to je za typ a jaká je s ním spokojenost? Mám Akumoto 600, koupil jsem to bez baterky a tak si k tomu vymýšlím systém. Mám baterky z nějakého BMW hybridu, 16S li-ion a uvažuju právě i nad palubní nabíječkou vybavenou CC CP a CAN vstupem pro nabíjení u veřejných nabíječek, nebo řízeném nabíjení doma z FVE. Ten MPPT regulátor mě zajímal, protože bych chtěl zkusit třeba 60W flexibilní panel a těch 8 hodin denně co to bude přes léto stát před prací by mohlo být dostačujících na cestu domů. Možná Tak jsem jeden objednal a dám vědět jak to šlo.
Taky jsem řešil 24V vs 48V, tak jsem zkusil na rok a půl 24V a teď mám 48V. Pokud by nebyl požadavek na větší výkon, taky bych zůstal u 24V. Obzvlášť pokud se využívá i DC. Všechny moje USB PD adaptéry berou max kolem 30V, na 24V jsou LED pásky, elektrokola a skejtboardy mám na 36V, takže jednodušší a levnější CC CV step up měniče, bojleru jsem autotrafem snížil výkon na cca 700W, stačí polovina baterek atd atd.
Taky jsem řešil 24V vs 48V, tak jsem zkusil na rok a půl 24V a teď mám 48V. Pokud by nebyl požadavek na větší výkon, taky bych zůstal u 24V. Obzvlášť pokud se využívá i DC. Všechny moje USB PD adaptéry berou max kolem 30V, na 24V jsou LED pásky, elektrokola a skejtboardy mám na 36V, takže jednodušší a levnější CC CV step up měniče, bojleru jsem autotrafem snížil výkon na cca 700W, stačí polovina baterek atd atd.
Re: Nabíjení e-skútru
Zdravím, po určité peripetii jsem šla do NIU GTS. Motor 3kW a dvě baterky 60V 52Ah celkem. Nabíjí se to výkonem cca 800W, to je už moc na jeden panýlek, to chce celou pergolku. Maximálku dám něco málo přes 80kmh, ale do kopce to jede pomalu. Je to už vážně použitelný dopravní prostředek, ne jen kuriozita nebo hračka. Příští skútr bude ale už aspoň s 4kW motorem . Na Akumoto jsem si svého času myslela - jediný český výrobce e-skútrů (nepočítám-li ten startup elektrického prasete) mě zaujal, ale odrazoval mě ten koncept olověných baterií a nutnost repase. Nedávno si jeté akumoto pořídil soused, ale je to ve srovnáním s NIU slaboučké, má tam nějaké lionky, nevšimla jsem si modelu.
"Používat s nasazením" zní skoro jako nějaká oběť Ve skutečnosti mě ta jízda baví čím dál tím víc, jezdím akorát do práce (cesta cca 40km jedním směrem), třikrát týdně. Nezdá se to, ale tisícky km se tak na tachometru jen mihají. I s těmi výkonostními limity se to dá ujet prakticky za stejný čas jak autem. Jediná potíž je to převlékání, ale dá se na to zvyknout.
Tyhle typy motorek mají ještě určitou nepraktičnost - žádné úložné místo pod sedlem, je nutné koupit si nosič a kufr a vozit s sebou ještě tašku na místě pro spolujezdce. Při nabíjení musí být nabíječka venku - kvůli chlazení, tzn. představa nechat to nabíjet na veřejné nabíječce bez dozoru mě úplně neuklidnuje.
Motorka jako taková je po roce provozu bez problémů - alespoň diagnostika nic neukazuje, brzdí to brzdí, rekuperuje, svítí, prostě nic tomu není. Po čase bude potřeba vyměnit gumy, asi už příští rok si nějaké dopřeju. Garanční prohlídky mám už všechny za sebou, byly dost formální - diagnostika po krátkém zatížení, dotažení šroubů, kontrola brzdové kapaliny a dohuštění duší. Co víc říct, prostě to jede a doufám, že si to na sebe vydělá.
Píšu si takový malý blog. nahlédněte sem: https://vati.cz/moje-elektromobilita/
"Používat s nasazením" zní skoro jako nějaká oběť Ve skutečnosti mě ta jízda baví čím dál tím víc, jezdím akorát do práce (cesta cca 40km jedním směrem), třikrát týdně. Nezdá se to, ale tisícky km se tak na tachometru jen mihají. I s těmi výkonostními limity se to dá ujet prakticky za stejný čas jak autem. Jediná potíž je to převlékání, ale dá se na to zvyknout.
Tyhle typy motorek mají ještě určitou nepraktičnost - žádné úložné místo pod sedlem, je nutné koupit si nosič a kufr a vozit s sebou ještě tašku na místě pro spolujezdce. Při nabíjení musí být nabíječka venku - kvůli chlazení, tzn. představa nechat to nabíjet na veřejné nabíječce bez dozoru mě úplně neuklidnuje.
Motorka jako taková je po roce provozu bez problémů - alespoň diagnostika nic neukazuje, brzdí to brzdí, rekuperuje, svítí, prostě nic tomu není. Po čase bude potřeba vyměnit gumy, asi už příští rok si nějaké dopřeju. Garanční prohlídky mám už všechny za sebou, byly dost formální - diagnostika po krátkém zatížení, dotažení šroubů, kontrola brzdové kapaliny a dohuštění duší. Co víc říct, prostě to jede a doufám, že si to na sebe vydělá.
Píšu si takový malý blog. nahlédněte sem: https://vati.cz/moje-elektromobilita/
Re: Nabíjení e-skútru
Milé a poučné. Díky.vata píše: ↑pát pro 09, 2022 1:57 am Píšu si takový malý blog. nahlédněte sem: https://vati.cz/moje-elektromobilita/
WEB o malých veterných elektrárňach: http://www.vawt.om2cm.sk/