Jasně, tohle je předváděčka, kde by ta záruka byla.
Renault Zoe 2020
Re: Renault Zoe 2020
Dotace mají být snad "do 60% rozdílu mezi cenou spalováku a elektroauta", což je takové...
Re: Renault Zoe 2020
Jo je to takový celý divné vymyšlený. Jako ostatně většina dotaci. Jediné snad ta kotlikovka je celkem slušně udělaná.
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Renault Zoe 2020
Protože jsem kotlíkovku absolvoval, tak nesdílím tvůj názor. 45 pracovních dní na úřadě trvá skoro kalendářní rok. A je potřeba dokládat fakturu na náklad, který není proplácen. A do toho tvoje osobní data bez problémů předají nějaké soukromé firmě.
S tou zárukou - fakticky jsem to nezkoušel, ale tovární záruka na VW je 7 let nebo 160 000km. Takže to auto nutně nemusí být funglovka, aby bylo v záruce. Tedy jestli není nějak vázaná na prvního majitele. Já třeba obě auta koupi s baterkou v záruce.
S tím sněhem mám opačnou zkušenost - VW transporter mi projede 50cm sněhu. S e-Golfem jsem měl problém se rozjet na 2cm sněhu. Totiž - člověk nemá tu zpětnou vazbu co dělají kola, protože neslyší motor a chybí tam ta setrvačnost motoru.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
Re: Renault Zoe 2020
Administrativně je to šílený všechno. Myslel jsem spíše cílení když v některých krajích je to snad proplaceno předem (nechápu proč ne ve všech ) takže to není úplný nesmysl. Takové dotace na okna nebo fasádu a zateplení střechy jsou vyplaceny až zpětně. Já už mám třeba zateplení půl roku a peníze z dotací budou snad koncem letošního roku. Je to prostě pro "bohaté".
Re: Renault Zoe 2020
Tak jsem si ho dneska přivezl. Byl jsem s tím na STK kvůli převodu, pán vypadal nejprve lehce nervózně, poté ale spokojeně prohlásil, že "to všechno našel". Prý "takové UFO tu ještě neměl". Ještě se ptal, jestli těch 26km je opravdu počet ujetých km...
Jezdí to z mého pohledu zatím dobře.
Začínám pátrat, kde se to vlastně dá nabíjet, Eon mi poslal jakousi smlouvu k registraci...
eskutr i evracing zafungovali dobře, poslali objednané věci (230V nabíječku a věci na wallbox) promptně, pochavala.
Chtěl jsem to nabít u Lidlu, ale (pátek odpoledne) oba stojany obsazené. Zítra se s tím pokusím dostat na jižní Moravu, počítám, že vyrazím tak o dvě hodiny dřív .
Jezdí to z mého pohledu zatím dobře.
Začínám pátrat, kde se to vlastně dá nabíjet, Eon mi poslal jakousi smlouvu k registraci...
eskutr i evracing zafungovali dobře, poslali objednané věci (230V nabíječku a věci na wallbox) promptně, pochavala.
Chtěl jsem to nabít u Lidlu, ale (pátek odpoledne) oba stojany obsazené. Zítra se s tím pokusím dostat na jižní Moravu, počítám, že vyrazím tak o dvě hodiny dřív .
Re: Renault Zoe 2020
Gratulace! Každý nahrazený spalovák se počítá.
Nabíjet se dá u Kauflandů (ČEZ) zatím pomalu (AC) zdarma. Stačí mít nainstalovanou aplikaci (a nezadávat do ní číslo platební karty)
Případně pokud chceš rychle (DC), můžeš si napsat i pro čip (a smlouvu).
No a klasická EVmapa.
Nabíjet se dá u Kauflandů (ČEZ) zatím pomalu (AC) zdarma. Stačí mít nainstalovanou aplikaci (a nezadávat do ní číslo platební karty)
Případně pokud chceš rychle (DC), můžeš si napsat i pro čip (a smlouvu).
No a klasická EVmapa.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Renault Zoe 2020
Přeji mnoho kilometrů dobitejch z FVE .marsal píše: ↑pát bře 11, 2022 5:19 pm Tak jsem si ho dneska přivezl. Byl jsem s tím na STK kvůli převodu, pán vypadal nejprve lehce nervózně, poté ale spokojeně prohlásil, že "to všechno našel". Prý "takové UFO tu ještě neměl". Ještě se ptal, jestli těch 26km je opravdu počet ujetých km...
Jezdí to z mého pohledu zatím dobře.
Začínám pátrat, kde se to vlastně dá nabíjet, Eon mi poslal jakousi smlouvu k registraci...
eskutr i evracing zafungovali dobře, poslali objednané věci (230V nabíječku a věci na wallbox) promptně, pochavala.
Chtěl jsem to nabít u Lidlu, ale (pátek odpoledne) oba stojany obsazené. Zítra se s tím pokusím dostat na jižní Moravu, počítám, že vyrazím tak o dvě hodiny dřív .
Samozřejmě u tebe čekáme nějaké průběžné info strastí a slastí .
Re: Renault Zoe 2020
Gratulace k elektrické hračce
v mobilu mám tyto apky:
- Plugshare s nastavenou filtrací nabíječek zdarma
- Chargemap
- Powerpass - tarif od škodovky, navíc je ukazuje a plánuje sama navigace v autě (ale pokud zaplánuje čez nebo eon, tak platím jejich čipem)
- EonDrive + čip od eonu
- Future/Go + čip od CEZu
- Mer Sverige - Švédsko
- JuicePass - Italské nabíječky
- Polyfazer - SK + CZ
Krom Plugshare a Chargemap mám v apkách registraci a platbu kartou.
většinou ale jezdím podle toho co navrhuje auto, krom míst které znám a kam jezdím pravidelně.
Lidl je taková spíše sranda, protože často je to tam jako sraz elektromobilistů a radši si zaplatím než čekat.
Jak jsou na tom ostatní? co používáte?
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Renault Zoe 2020
Supr, willcz, díky moc, těch otázek by bylo víc :-/
- Co PRE?
- Dává ČEZ nebo Eon nebo PRE zákazníkům, kteří odebírají elektřinu, lepší tarify na nabíjení?
- Tarif D57d se tedy asi vyplatí, ne?
Re: Renault Zoe 2020
PRE má roaming s EONem, tzn funguje tam čip EONu.
ostatním nevím ... u mě je to s tarifem na domě takové specifické ...
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Renault Zoe 2020
D57d=D25d lépe řečeno kdo má bojler (a dnes jej nemá pouze blázen nebo ostrovník), ten koupí elektromobilu nic nezíská (pokud nemá druhý elektroměr). Kdo jej ale nemá by byl blázen si jej nezřídit (vyjma těch u kterých OM nevyhovuje PPDS).
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Renault Zoe 2020
ZOE má po dnešku najeto 484 km, dostalo se za Znojmo a zpět .
Ad jízda: "Clio" pocit z jízdy, tj. komfortní a zcela stabilní. Velká spokojenost . Podle očekávání výborný odpich hodící se v běžném provozu.
Vyjel jsem bohužel s poloprázdnými baterkami. Nabíjel jsem tak - i cvičně v rámci získávání zkušeností a "na jistotu" - dokonce 5x, placeně i zadarmo.
Ráno mi to ukazovalo spotřebu 21 kWh/100 km (teplota kolem nuly), postupně během dne průměrná spotřeba klesala k 18 kWh/100 km. Na topení jsem se neomezoval, teplota se v průběhu dne o pár stupňů zvedla a já se postupně učil lépe pracovat s plynovým pedálem. Při rychlé akceleraci to ukazuje děsivých třeba 80kW a to baterkám dobře neudělá.
Postupné získávání zkušeností: ani na CCS nabíječce to nemusí nabíjet 50 kW (kvůli battery temperature managementu, předpokládám), ale třeba 23 kW. Docela mne vypekla PRE nabíječka (nechala si v systému prepaid zaplatit 180 Kč a poté se její CCS nezkomunikovala s autem (AC vzápětí ano, ale až po další platbě...); u ČEZ CCS bez potíží). Ještě to všechno ladím, objednávám karty a vyptávám se zkušenějších co a jak (http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f= ... =20#p18217).
SW výbava mi přijde zatím mizerná, zatím ani neumím zjistit, jakým výkonem nabíjím. Zatím se orientuji, bude to chtít OBDII dongl a nějaký lepší SW?
Budu muset přerušit práce na SOC metru, wallbox má přednost. Zatím nabíjím z 230V nabíječky (10A, eskutr, 3500 Kč, nikoli Alza 12000 Kč) a cykluji zbytečně baterky, protože ručně se mi to přepínat opravdu nechce. Takže budu ve Foxtrotu programovat v pořadí druhý vytěžovač, tentokrát ne na bojler, ale wallbox... Nakreslím ideu ke konzultaci a založím zde vlákno.
P.S. OT:
Cílem první jízdy (jel jsem sám, s manželkou bych takové testování nedělal ) bylo navštívit s blahopřáním ke 100 letům (!) manželčinu tetu, disponující dosud jasným rozumem a úsudkem. Když přišla řeč na to, jak Rusové většinově Putina podporují, tak říkala: pamatuji si, jak naši němečtí sousedé za války stále vyhledávali zprávy v novinách (samozřejmě předžvýkané) a spokojeně přitom pokyvovali: jojo, dnes jsme v Německu, zítra budeme na celém světě. Stejný myšlenkový vzorec, bohužel?
Ad jízda: "Clio" pocit z jízdy, tj. komfortní a zcela stabilní. Velká spokojenost . Podle očekávání výborný odpich hodící se v běžném provozu.
Vyjel jsem bohužel s poloprázdnými baterkami. Nabíjel jsem tak - i cvičně v rámci získávání zkušeností a "na jistotu" - dokonce 5x, placeně i zadarmo.
Ráno mi to ukazovalo spotřebu 21 kWh/100 km (teplota kolem nuly), postupně během dne průměrná spotřeba klesala k 18 kWh/100 km. Na topení jsem se neomezoval, teplota se v průběhu dne o pár stupňů zvedla a já se postupně učil lépe pracovat s plynovým pedálem. Při rychlé akceleraci to ukazuje děsivých třeba 80kW a to baterkám dobře neudělá.
Postupné získávání zkušeností: ani na CCS nabíječce to nemusí nabíjet 50 kW (kvůli battery temperature managementu, předpokládám), ale třeba 23 kW. Docela mne vypekla PRE nabíječka (nechala si v systému prepaid zaplatit 180 Kč a poté se její CCS nezkomunikovala s autem (AC vzápětí ano, ale až po další platbě...); u ČEZ CCS bez potíží). Ještě to všechno ladím, objednávám karty a vyptávám se zkušenějších co a jak (http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f= ... =20#p18217).
SW výbava mi přijde zatím mizerná, zatím ani neumím zjistit, jakým výkonem nabíjím. Zatím se orientuji, bude to chtít OBDII dongl a nějaký lepší SW?
Budu muset přerušit práce na SOC metru, wallbox má přednost. Zatím nabíjím z 230V nabíječky (10A, eskutr, 3500 Kč, nikoli Alza 12000 Kč) a cykluji zbytečně baterky, protože ručně se mi to přepínat opravdu nechce. Takže budu ve Foxtrotu programovat v pořadí druhý vytěžovač, tentokrát ne na bojler, ale wallbox... Nakreslím ideu ke konzultaci a založím zde vlákno.
P.S. OT:
Cílem první jízdy (jel jsem sám, s manželkou bych takové testování nedělal ) bylo navštívit s blahopřáním ke 100 letům (!) manželčinu tetu, disponující dosud jasným rozumem a úsudkem. Když přišla řeč na to, jak Rusové většinově Putina podporují, tak říkala: pamatuji si, jak naši němečtí sousedé za války stále vyhledávali zprávy v novinách (samozřejmě předžvýkané) a spokojeně přitom pokyvovali: jojo, dnes jsme v Německu, zítra budeme na celém světě. Stejný myšlenkový vzorec, bohužel?
Re: Renault Zoe 2020
Když už máš foxtrot, proč jsi vlastně nekoupil modul od Tecomatu na řízení nabíjení?
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Renault Zoe 2020
Co přesně myslíš, něco z https://wiki.tecomat.cz/clanek/551-modu ... kumulatoru ?
Re: Renault Zoe 2020
myslel jsem toto, sám používám.marsal píše: ↑sob bře 12, 2022 9:56 pmCo přesně myslíš, něco z https://wiki.tecomat.cz/clanek/551-modu ... kumulatoru ?
https://wiki.tecomat.cz/clanek/14129-c-ev-0302m
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Renault Zoe 2020
Jo, tak odpověď je jednoduchá: protože jsem netušil, že to Teco dělá . Díky za tip, prozkoumám.willcz píše: ↑sob bře 12, 2022 9:59 pm Když už máš foxtrot, proč jsi vlastně nekoupil modul od Tecomatu na řízení nabíjení?
myslel jsem toto, sám používám.
https://wiki.tecomat.cz/clanek/14129-c-ev-0302m
Re: Renault Zoe 2020
Nevím nevím, asi to zbastlím z toho, co už mám, programovat se to bude stejně.
Jak znám Teco, za ty "okrajové" věci stejně chtějí majlant.
Modbus knihovna pro Mosaic je navíc velmi uživatelsky příjemná .
Jak znám Teco, za ty "okrajové" věci stejně chtějí majlant.
Modbus knihovna pro Mosaic je navíc velmi uživatelsky příjemná .
Re: Renault Zoe 2020
ZOE umí programovat nabíjení přímo z auta nebo v Android aplikaci (ta je jinak hoodně primitivní), takže nabíjení může být jánevím každý den od 8:00 do 17:00. To je moje první "optimalizace" vytěžování s FVE.
Aby to bylo lepší, musím se do návrhu wallboxu konečně pustit, dělám bohužel spoustu jiných věcí, grrr.
ZOE mi přijde jinak dobré, mám z něj radost, má například (oproti řadě jiných aut této kategorie) rychlé nabíjení 3f a (verze, kterou mám) i CCS 50kW. Kdyby to stálo polovinu...
Aby to bylo lepší, musím se do návrhu wallboxu konečně pustit, dělám bohužel spoustu jiných věcí, grrr.
ZOE mi přijde jinak dobré, mám z něj radost, má například (oproti řadě jiných aut této kategorie) rychlé nabíjení 3f a (verze, kterou mám) i CCS 50kW. Kdyby to stálo polovinu...
-
- Příspěvky: 330
- Registrován: úte led 18, 2022 10:17 pm
- Bydliště: Cerhovice
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11400
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Renault Zoe 2020
Se zájmem sleduju tvou EV anabázi , máš můj obdiv
Cenovka nového je fakt krutá, když vezmu velikost auta (je to menší než Fabia, cca Corsa?)
Otázka: Je tenhle inzerát podvod? Cenově bych řekl, že bude bez baterie, ale udává tam 22 kWh.
Cenovka nového je fakt krutá, když vezmu velikost auta (je to menší než Fabia, cca Corsa?)
Otázka: Je tenhle inzerát podvod? Cenově bych řekl, že bude bez baterie, ale udává tam 22 kWh.
Re: Renault Zoe 2020
Jak jsem byl poučen, v Německu se "staré" ZOE (které k nám následně podnikavci dovážejí) prodávalo s "batterieMiete" a ne vždy to starý majitel má vyřízeno tak, že tu baterii odkoupí - což jde snad po pěti letech. Řešil bych to dotazem a dobrou kupní smlouvou.danidani píše: ↑úte bře 15, 2022 9:54 am Otázka: Je tenhle inzerát podvod? Cenově bych řekl, že bude bez baterie, ale udává tam 22 kWh.
V německých inzerátech na Autoscout atd. už bývá i nový ZOE 50, počítám ovšem, že právě s pronájmem baterie, který se snad u nás nedá dobře procesovat (+ poplatky).
Re: Renault Zoe 2020
Doptával jsem se u kolegů a pro ČR vypadá opravdu dobře https://fdrive.cz/mapa-nabijecich-stanic.
A dále silné doporučení na ABRP, na cestě mám OBD dongl, který by s tím měl fungovat.
Při telefonátech ohledně karet mi na EONU i ČEZ říkali, že se v "druhém kvartále" chystá zprovoznění roamingu i do zahraničí (za vyšší ceny, jistě). Ovšem podstatné je vytěžování s FVE.
Mluvil jsem v procesu nákupu s dvěma třemi lidmi, kteří "to zkoušeli", ale holt - jak říkali - "pro nás z paneláku" to opravdu není ono. Jde o pravidelné dobíjení doma nebo v práci a samozřejmě o to vytěžování z FVE hlavně. Dnešní jízdu do Prahy a zpět budu už mít "zadarmo".
Naposledy upravil(a) marsal dne úte bře 15, 2022 11:35 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Renault Zoe 2020
Je to prostě takové Clio. Vzadu se svezou i tři lidi, ale nesmí být nad 180cm...
Cenovka krutá je, s tím "předváděcím autem s najetými 4km" jsem měl relativně cenové štěstí, dostalo se to citelně níže a když ještě odečtu DPH, tak se tvářím, že je to vlastně OK .
-
- Příspěvky: 330
- Registrován: úte led 18, 2022 10:17 pm
- Bydliště: Cerhovice
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11400
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Renault Zoe 2020
Asi tak, prostě nadšení.
Já o EV uvažuju s dospíváním dětí k vlastnímu řidičáku. IMHO takové malé auto s FVE provozem je pro začínajícího řidiče ve věku 18+ s omezenými prostředky (na olejový servis a nákup PHM) ideální, jen ten nákup a FVE musí na začátek zasponzorovat rodiče.
Takže, kdyby bylo něco rozumně jetého kolem 200 tis., tak už to je doma.
Já o EV uvažuju s dospíváním dětí k vlastnímu řidičáku. IMHO takové malé auto s FVE provozem je pro začínajícího řidiče ve věku 18+ s omezenými prostředky (na olejový servis a nákup PHM) ideální, jen ten nákup a FVE musí na začátek zasponzorovat rodiče.
Takže, kdyby bylo něco rozumně jetého kolem 200 tis., tak už to je doma.