Stránka 3 z 3

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: pát říj 06, 2023 5:39 pm
od josse
Abrams píše:Zdravím ,

pochlubte se s Vašimy projekty :worker: . Přece ste se všichni celý rok nešťorali v nose .

Elektronům zdar :sun2:
Já jsem se ještě neodvážil...

Už jsem se dostal k testu 24V alternátorů připojených přes VESC... snažil jsem se zjistit jak jsou špatné z hlediska účinnosti. Je hezké, že si v libovolných otáčkách nastavím výstupní DC proud(mód rekuperačního brzdění, půjde to řídit nadřazeným arduinem), ale ta účinnost právě při brzdění byla ještě o dost horší... měl jsem málo času, možná by to vylepšila indukčnost v přívodech do vinutí a vhodná frekvence PWM, jenže přišli důležitější věci před zimou, DS jsem ještě zachoval. 24V alternátory mám už dva upravené dávají 48V v docela širokém rozsahu, jakmile zbyde nějaké zbytečné fosilní auto, zkusím natáhnout kabely.

Čínský jednoválec nechci. Moderní dvou(koukal jsem na Fiat a Lombardini) a tří(koncernový i japonský, ...) válce z aut, (abych si vybral něco s nejmenšími třecími ztrátami). Zase mají imobilizér až v budících! Takže abych to vůbec pustil s originální řídící jednotkou, musel bych mít i klíček a budíky. A to už mi přišlo jako dost práce a peněz na hraní... navíc některé bazarové jsou už dost za životností dle mého názoru...

Navíc hledám a porovnáván I podle BSFC abych porovnal a byl spolehlivě pod 300g/kWh elektrických... to to všechno komplikuje. Moc podkladů veřejných není.

Má někdo zkušenost s Lombardini a jejich vodou chlazenými motory?

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: pon říj 09, 2023 12:09 pm
od Abrams
Zdravím ,

pudu hledat v kopřivách dýzláka z bagru :worker: .

Josse - ty hledíš na agregát pro trvalejší provoz ? To už by nebyl záložní zdroj , nýbrž kogenerační jednotka :D .
Mimochodem , při loňských testech jsem nejlepší účinnosti dosáhl na 18% při 3kW DC 52V při spotřebě cca 1,8l/1hodinu = 420g/1kWh .

Elektronům zdar :cloud:

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: pon říj 09, 2023 1:19 pm
od luky
josse píše: pát říj 06, 2023 5:39 pm Má někdo zkušenost s Lombardini a jejich vodou chlazenými motory?
Jeden čas to dával pan Šálek do svých malotraktorů.

Jinak jistota je Kubota, nedávno bylo na prodej podobný soustrojí s Kubotou za zlomek ceny: https://stroje.bazos.cz/inzerat/1741606 ... a-20kw.php

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: pon říj 09, 2023 2:39 pm
od josse
luky píše:
josse píše: pát říj 06, 2023 5:39 pm Má někdo zkušenost s Lombardini a jejich vodou chlazenými motory?
Jeden čas to dával pan Šálek do svých malotraktorů.

Jinak jistota je Kubota, nedávno bylo na prodej podobný soustrojí s Kubotou za zlomek ceny: https://stroje.bazos.cz/inzerat/1741606 ... a-20kw.php
Přiznám se, ještě jsem se nerozhodl, ale více se přikláním k zážehovému (LPG / biometan).

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: pon říj 09, 2023 2:48 pm
od josse

luky píše:
josse píše: pát říj 06, 2023 5:39 pm Má někdo zkušenost s Lombardini a jejich vodou chlazenými motory?
Jeden čas to dával pan Šálek do svých malotraktorů.
Diesel, chlazený vodou ... nic pro mě :-)

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: pon říj 09, 2023 2:52 pm
od josse

Abrams píše: při loňských testech jsem nejlepší účinnosti dosáhl na 18% při 3kW DC 52V při spotřebě cca 1,8l/1hodinu = 420g/1kWh .

Elektronům zdar :cloud:
3kW bylo z toho bldc, nebo alternátor předělaný na magnety? Mě se s alternátorem nedařilo víc než cca 1kW. Ani jako motor ani jako generátor...

Potřeboval bych aby se objevil 48V motor generátor, za cenu šrotu. Dneska za to chtějí neuvěřitelný částky... je jedno jestli pro Jeep, Audi, Hyundai... dokonce se dělají vodou chlazené! Jenže tam netěsní těsnění a stator je v háji :-)

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: úte říj 10, 2023 5:16 pm
od dumi
Mam obyc centralu Scheepach s AVC od Marsala zde z fora (timto jeste jednou diky).

Protoze axxpetrtum se jeji vystup nelibi, tedy pokud vypnu menic tak aspon nabijeji, tak pouzivam externi nabijecku.

Mam v planu na zimu udelat na centralu nejaky odhlucneny BOX a vyfukem mimo garaz, a teplo vyuzit k vytapeni garaze. Ona ta centrala dela dost randal, takze byt s ni kdyz je nastartovana v garazi neni nic moc. :)

tak si slibuji, ze nejaka bedna s odhlucnenim a privodem vzduchu z garaze a odvodem tepleho vzduchu skrze nejake tlumice by mohla zabrat, ale to bude projekt na douhe zimni vecery :)

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: úte říj 10, 2023 9:40 pm
od Dagus
Tak jen pozor na spaliny a nějaký hlásič CO to chce.

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: čtv říj 12, 2023 6:08 pm
od Abrams
Zdravím ,
josse píše: pon říj 09, 2023 2:52 pm
Abrams píše: při loňských testech jsem nejlepší účinnosti dosáhl na 18% při 3kW DC 52V při spotřebě cca 1,8l/1hodinu = 420g/1kWh .

Elektronům zdar :cloud:
3kW bylo z toho bldc, nebo alternátor předělaný na magnety? Mě se s alternátorem nedařilo víc než cca 1kW. Ani jako motor ani jako generátor...

Potřeboval bych aby se objevil 48V motor generátor, za cenu šrotu. Dneska za to chtějí neuvěřitelný částky... je jedno jestli pro Jeep, Audi, Hyundai... dokonce se dělají vodou chlazené! Jenže tam netěsní těsnění a stator je v háji :-)
Jo , hlavní úspěšné testy byly s upraveným letadýlkovým bldc motorem .
Obyč alternátory jsem přiměl k vyšším napětím , dokonce chvíli nabíjel 52V LiFePO , než roztrhal řemen :shock: .
Ve volnějších chvílích bastlím na dýzlový klechtačce onen letadýlkový bldc motor s cílem komparativních měření .

Elektronům zdar :cloud:

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Napsal: čtv říj 12, 2023 7:11 pm
od eduard22
Dagus píše: úte říj 10, 2023 9:40 pm Tak jen pozor na spaliny a nějaký hlásič CO to chce.
A nebo dlouhou silnou chráničku a prodloužit vejfuk ven na dvorek ;)