Stránka 3 z 3

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: ned pro 26, 2021 10:34 pm
od willcz
Diablo007 píše: ned pro 26, 2021 10:32 pm To myslíš vážně že auto za tyto peníze nemá ve výbavě zásuvku která je u základní Dácie?
Taky mě to dostalo :-) a nanapadlo mě to řešit při koupi ... no ono nemá ani slot na SDkartu ... co by jsi za ty prachy chtěl ;-)

Dácie zase namá Lauru co zní vtipy ...

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: ned pro 26, 2021 10:52 pm
od Noparasito
willcz píše: ned pro 26, 2021 10:34 pm
Diablo007 píše: ned pro 26, 2021 10:32 pm To myslíš vážně že auto za tyto peníze nemá ve výbavě zásuvku která je u základní Dácie?
Taky mě to dostalo :-) a nanapadlo mě to řešit při koupi ... no ono nemá ani slot na SDkartu ... co by jsi za ty prachy chtěl ;-)

Dácie zase namá Lauru co zní vtipy ...
V kufru ji aspon ma???😳

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: ned pro 26, 2021 10:56 pm
od willcz
Noparasito píše: ned pro 26, 2021 10:52 pm
willcz píše: ned pro 26, 2021 10:34 pm
Diablo007 píše: ned pro 26, 2021 10:32 pm To myslíš vážně že auto za tyto peníze nemá ve výbavě zásuvku která je u základní Dácie?
Taky mě to dostalo :-) a nanapadlo mě to řešit při koupi ... no ono nemá ani slot na SDkartu ... co by jsi za ty prachy chtěl ;-)

Dácie zase namá Lauru co zní vtipy ...
V kufru ji aspon ma???😳
Lauru? 12V zásuvku se zítra schválně mrknu, ale asi jo. Jen kabel od kamery není tak dlouhý ;-)
Jinak má 230V zásuvku v sloupku mezi sedadly - pro zadní řadu sedadel.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: pon pro 27, 2021 10:26 am
od redcrown
No vidíš, tak si můžeš udělat AC rozvod po autě a ke kameře pak napájecí adaptér.:)

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: úte pro 28, 2021 9:55 am
od willcz
tak jsem provedl kontrolu kufru a je tam, 1x 12V na pravé straně kufru :-)

Mimochodem, tady je zajímavá stránka ohledně dojezdu v zimě.

https://www.geotab.com/blog/ev-range/

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: ned čer 30, 2024 8:01 pm
od rzbynek
Mám dotaz na uživatele elektro vozu. Zatím v hlavě nejsem nadšenec do elektro vozu, spíše uznávám a líbí se mi hybridy. Mám nainstalovanou cca 3měsíce FVE na domě bez přetok. Zatím jak pozoruji její činnost, tak si nedovedu představit dobíjení vozu po 17hod. (možná jen přes červenec a srpen) To by mi jinak auto okamžitě vyprázdnílo baterii a to baterii nehoví. Smysl asi dává tak dobíjet jednou za týden a to o víkendu přes den. To je pak auto jen na cestu do prace a z práce. Jinak vidím, že bych stejně v průběhu roku nabíjel jen ze sítě. Kde nabíjet přes den, když jsem v práci a nabíječka nikde.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: ned čer 30, 2024 9:48 pm
od willcz
Když to vezmu od konce a nabíjení:
Statistka za poslední 3 roky a něco s nabíjením doma:
slunce 3023kWh
DS 8080kWh

auto má aktuálně 90tisíc km, podle dodané energie doma "natankováno" něco kolem 55-60k km
Nabíjení doma je vždy výhodnější, protože cena elekřiny doma je lepší než na nabíječkách. tzn není podle mě nic špatného nabíjet ze sítě když je potřeba.

Auto samotné je strašně rozporuplné. Je pohodlné, tiché, uvnitř klasicka VAG.
Kompletně jej ale zabíjí SW. Toto je katastrofa (viz bricknuté auto v servisu).
Stejně tak to, že vozy vyrobené do podzimu 2023 mají starý SW a nemají předehřev baterky pro rychlonabíjení.

Ohledně servisů:
1x upgrade SW na 3.0, výměna 12V baterky
1x pravidelný servis ve dvou letech
1x výměna části článků baterie (svolávačka na určitou sérii aut)
1x upgrade SW na 3.7 - aktuálně je auto v servisu, mrtvé a škodovka řeší co s tím :stupidme:

Nabíjení je za mě přeceňovaný problém. Nevím jak moc jezdíte, ale i když kvůli práci najedu cca 30kkm za rok tak mě to nijak neomezuje.
S autem jsem byl ve Švédsku, x krát v itálii, německu, chorvatsku ...

Další auto bude určitě zase elektrické, jen to na 99% nebude koncern VAG.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: ned čer 30, 2024 10:21 pm
od vk_1
Ty upgrady SW na Enyaqu jsou teda peklo. Podle více lidí je to prostě problém, rozhodně nejsi sám, komu kvůli tomu auto zůstalo v servisu.

VW ID.7 by tě jako další auto nepřesvědčilo? Software už vypadá výrazně lepší, a spotřeba při 130 km/h skvělá.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: pon črc 01, 2024 12:38 am
od brumlaj
ehm, Faultcvágn vyrábí elektromobily minimálně od roku 1984, Škoda pak od roku 1990. Proč máš pocit, že zrovna nyní by měli změnit přístup v brždění a začít vyrábět použitelné moderní vozy (elektromobily)? Prostě se smiřme s tím, že celý koncern je mrtvola a Čína, Korea, Japonsko, ..... rulez. Smutné, ale není nad čím slzet. Už dávno Škodu vlastní jiní šíbři. Oni udávají tempo. Oni se nezakecaj.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: pon črc 08, 2024 11:23 pm
od Asiunda
willcz píše: ned čer 30, 2024 9:48 pm Když to vezmu od konce a nabíjení:
Statistka za poslední 3 roky a něco s nabíjením doma:
slunce 3023kWh
DS 8080kWh

auto má aktuálně 90tisíc km, podle dodané energie doma "natankováno" něco kolem 55-60k km
Nabíjení doma je vždy výhodnější, protože cena elekřiny doma je lepší než na nabíječkách. tzn není podle mě nic špatného nabíjet ze sítě když je potřeba.

Auto samotné je strašně rozporuplné. Je pohodlné, tiché, uvnitř klasicka VAG.
Kompletně jej ale zabíjí SW. Toto je katastrofa (viz bricknuté auto v servisu).
Stejně tak to, že vozy vyrobené do podzimu 2023 mají starý SW a nemají předehřev baterky pro rychlonabíjení.

Ohledně servisů:
1x upgrade SW na 3.0, výměna 12V baterky
1x pravidelný servis ve dvou letech
1x výměna části článků baterie (svolávačka na určitou sérii aut)
1x upgrade SW na 3.7 - aktuálně je auto v servisu, mrtvé a škodovka řeší co s tím :stupidme:

Nabíjení je za mě přeceňovaný problém. Nevím jak moc jezdíte, ale i když kvůli práci najedu cca 30kkm za rok tak mě to nijak neomezuje.
S autem jsem byl ve Švédsku, x krát v itálii, německu, chorvatsku ...

Další auto bude určitě zase elektrické, jen to na 99% nebude koncern VAG.
Pěkné vystřízlivění.
Jinak výměna 12V baterie je nemoc VW.
A výměna článků trakčního akumulátoru snad kopíruje tu 12V.
Prostě to ještě neumí naladit a špatný výběr dodavatelů článků.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: úte črc 09, 2024 6:26 am
od Atman
S tým 12V aku majú problém napríklad aj hybridy od Toyoty, mám Corollu náhodou ma napadlo premerať napätie a denne používané auto malo 12,1V. Tie autá majú proste veľmi vysokú kľudovú spotrebu. Sledoval som to a úplne plne nabitá aku má len 12,7V, pri zapnutí auta sa dobíja na 14,3V ale po vypnutí spotreba zrazí napätie dolu. Už to dodatočne píše aj výrobca, že po týždni odstavenia je treba zapnúť na 1 hodinu zapaľovanie, aby sa dobilo olovo z hybridnej aku, ináč auto zdechne komplet. Také cyklovanie olova sa mi nepáči, mám ho tri roky, som zvedavý kedy sa 12V olovo odporúča.
Keď idem druhým autom dlhodobo preč, dávam malú ultimate nabíjačku na olovo trvale, to sme to dopracovali, to som robil na starej škodovke so slabou baterkou.

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: úte črc 09, 2024 7:28 am
od pibi
Syn pokukuje po KIA EV6 a tam je zřejmě stejný problém s 12V akumulátorem. :stupidme:

Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou

Napsal: pát črc 26, 2024 5:27 pm
od brumlaj
řešením je náhrada za 4 LiFe články + paliče na každém článku. Funkční a netrpí to sulfatací. (odstranění kurvítka) Jo a hlavně to neříkejte v EU kde si prosadili to volovo.