Re: Victron komunita
Napsal: sob úno 15, 2025 11:34 pm
Nemůže být problem ve verzi FW? První invertorove JK mely dost bugu (zapominaly nastaveni po pár dnech vypnuti, a mely i chyby v komunikaci). Možná by update pomohl.
Fórum sdružující amatérské i profesionální uživatele FVE elektráren
https://solarforum.cz/
Kód: Vybrat vše
~# ps | grep bms
910 root 1608 S supervise dbus-parallel-bms
1371 root 1608 S supervise can-bus-bms.can0
1374 root 3184 S /opt/victronenergy/can-bus-bms/can-bus-bms --log-before 25 --log-after 25 -vv -c socketcan:can0 --banner
1375 root 1752 S multilog t s25000 n4 /var/log/can-bus-bms.can0
20256 root 2692 S grep bms
Kód: Vybrat vše
~# cat /var/log/can-bus-bms.can0/current
@40000000679aaf530f396c3c *** starting can-bus-bms ***
@40000000679aaf530fd52384 can-bus-bms v0.61
Jinak aktualizovat to nebudu, jednak:
Ale vůbec né, to nebylo nějak špatně myšleno. Pomoc se vždy cení. Uvidím časem.
Až na to, že z Ampérakovy tvorby se uživatel Victronu nic nedozví, snad jen to "viCtróóón"
Verze 150/100 má vždy VE.CAN port, takže podle mě je nejjednodušší použít VE.CAN.
Nebo jim chybí povrchová vzdálenost a vyřešili to tím, že sníží napětí.Kodl69 píše:řeším připojení stykače pro vytěžování k relé na cerbu. Podle datasheetu je tam max 120V AC. Nevíte někdo, co je tam fyzicky za relé, jestli by to šlo použít přímo na 230V stykač? nechce se mi přidávat nějaký další zdroje a navíc ani nemám zrovna v polici stykač na 24V DC nebo tak něco... Mám vytištěnej přídavnej kryt na ty konektory, takže stran bezpečnosti asi ok, ale jde mi o to relé, aby nebylo za chvilku mrtvý...
podle tohoto https://youtu.be/f6m9eurTkqA?t=91 to vypadá, jako normální 6A pomocný relé, který je na 250V AC, tak mám dojem, že je to celý jenom o tom, že nemají atest na 2.5kV izolaci mezi kontakty relátka a zbytkem cerba...
Tak ty už nastaly v pátek v odpoledních hodinách. A je to tak, jak jsem předpokládal. Došlo k "resetu" SoC u JK-BMS a nyní již jsou hodnoty SoC reálnější. Uvidí se, jak to ovlivní, pro změnu, "spodní" hodnoty. Týden předtím jsem jel celou noc v ostrovním režimu s 0% SoC a to mi ještě vyšla ráno voda na čaj, slunko nikde, ale napětí bylo pořád >50V