Stránka 36 z 36
Re: Victron komunita
Napsal: stř pro 24, 2025 8:15 pm
od xmasin
Dnes mně vypadla moje FVE postavená na Multiplusech II 3kVA a když jsem hledal v čem je problém, tak jsem zjistil, že vypadl chránič na vstupu do Multiplusů, nahodil jsem ho a po chvíli spadnul zase, tak jsem vzal ampérmetr a zjistil jsem, že v přídavném PE vodiči teče proud kolem 10 mA což při 3F už stačilo na vybavení proudového chrániče. Nesetkal se s tím už někdo? Systém je funkční cca dva a půl roku a tohle se stalo poprvé.
Re: Victron komunita
Napsal: stř pro 24, 2025 9:27 pm
od Jirka77
To je o nepochopeni funkce proudoveho chranice, za me nema chranic pred menici co delat, ten ma chranit vystupni obvody do domu nema byt pred menici. Jinak multi v offgrid sepnou uzemnovaci rele a N se spoji s kostrou coz ti 100% shodi chranic nesmyslne umisteny pred menicema.
Re: Victron komunita
Napsal: stř pro 24, 2025 10:03 pm
od eduard22
Jirka77 píše: stř pro 24, 2025 9:27 pm
To je o nepochopeni funkce proudoveho chranice, za me nema chranic pred menici co delat, ten ma chranit vystupni obvody do domu nema byt pred menici. Jinak multi v offgrid sepnou uzemnovaci rele a N se spoji s kostrou coz ti 100% shodi chranic nesmyslne umisteny pred menicema.
U polo
ostrovů je chránič před ostrovními měniči žádoucí! (dokonce někdo připojuje záloha z DS na stávající zásuvku z DS! Aby nemusel zasahovat do rozvaděče. A chceš mi namluvit, že ta zásuvka z DS, použitelná i pro jiný spotřebič, nemá být za Fi???...)
Totiž ostrovní měniče jsou defacto jako jiný spotřebiče, co také mohou probíjet. Samozřejmě že správně navržený ostrovní měnič má galvanicky oddělen nejen výstup (L) od vstupu, ale i N!
Veselé Vánoc

Re: Victron komunita
Napsal: stř pro 24, 2025 10:14 pm
od Jirka77
Chranic ma chranit uzivatele na koncovych rozvodech domu nema co delat pred stridacem. Ale pokud uz to chces delat takhle tak PE i N na privodu menice zapojis ve vidlici spolu na N kontakt a za menicem na vystupu si das dalsi chranic a tam si to znovu rozdelis na N a PE a zasuvka bude pouzitelna dle predpisu i pro jine spotrebice a chranena chranicem. Nicmene spravne by to melo byt tak zes N a PE je oddelene v domovnim rozvadeci z toho jdes N PE a L do menice a chranic bude na vystupu z menice pred spotrebici, to je nejspravnejsi reseni u tohohle srace pocitej ze je potreba lepsi chranic nez je v AC rozvodech

Re: Victron komunita
Napsal: čtv pro 25, 2025 10:06 am
od pibi
Přívod pro střídače mám také přes zásuvku, samozřejmě mimo chránič. Použil jsem k tomu 32A, 5P.
Veškeré ostatní 3f spotřebiče mám přes 16A 4P a 5P zásuvky a chrániče, takže nechtěná záměna nehrozí, protože doma mám jen jediný, cca 1m dlouhý prodlužovák 32A-32A.
PXL_20251225_085226278.RAW-01.COVER.jpg
Re: Victron komunita
Napsal: čtv pro 25, 2025 5:58 pm
od Youda
Pibi, je to fakt prodlužka a na zdi je jedna zásuvka a jedna přívodka, nebo tzv. "suicide prodlužka" a na zdi dvě zásuvky?
Nástěnná přívodka:
Screenshot_20251225-175650.png
Re: Victron komunita
Napsal: čtv pro 25, 2025 6:18 pm
od mihlit
Stačí se podívat na pozice těch víček a hned poznáše, jestli to je zásuvka a přívodka nebo dvě zásuvky. Doma to mám realizováno podobně
Re: Victron komunita
Napsal: čtv pro 25, 2025 8:27 pm
od pibi
Zásuvka 32A + přívodka 32A, nejsem hovado.

Venku mám ještě 16A přívodku pro připojení elektrocentrály a mohu se na ni přepnout přepínačem sítí v levém rozvaděči.
Re: Victron komunita
Napsal: čtv pro 25, 2025 9:31 pm
od Momo
Teď jsem si všimnul těch retro analogových budíků. Paráda

Re: Victron komunita
Napsal: pát pro 26, 2025 6:12 am
od eduard22
Momo píše: čtv pro 25, 2025 9:31 pm
Teď jsem si všimnul těch retro analogových budíků. Paráda
OT:
Na nich navíc uvidíš pouhým okem třeba i jen jemné kolísání napětí, proudu a odhalíš i kmitání, nestabilitu systému, kdežto digitální... číslice, navíc se zpožděním zobrazení..., se budou jejich desetinná čísla všelijak "překlápět" i rychle že ani nepostřehneš jakou číslici zobrazily... a bude to pro oči hnus, jak blikající disco světla...
Nejvíc je ten digitální hnus znát u rychloměrů v autě, kde se stále drží (i) analogové zobrazování rychlosti nebo otáček motoru (nebo volba mezi analog/digi) i když "budíky" jsou již zobrazované jen virtuální - na displeju... a taky s velkým zpožděním...
U moderních aut je i plynový pedál dávno bez mechanického lanka a jen s potenciometrem a taky s hnusným zpožděním a bez mechanické zpětné vazby pro cit v noze jak moc přidat a musím myslet dopředu a přidávatz s předstihem, což je při předjíždění nebo výjezdu z vedlejší v hustím provozu nebezpečné!
Prostě zlatej analog!

Re: Victron komunita
Napsal: pát pro 26, 2025 8:44 am
od pibi
Nedovedu si představit ovládání lankem u moderního auta a o prodlevu při vyjíždění, nebo předjíždění obavy nemám. Jen to trochu žere gumy, ale je to sakra návykové.
https://www.youtube.com/watch?v=llNvguefVI0