Ne v takovem pořadí i když i to (preferování zdroje) lze zvolit, já mám zvolenu prioritu SBU - tedy jeli k dispozici tak přednostně ze solárů, jeli večer, nebo nestačíli pokrýt celkovou nárazovou spotřebu domu jen z panelů, pokryje výkyv přednostne z aku, ale jen do nastavitelnýho stavu vybití aku (dle typu) a pak hold jen přícuc rozdílu ze sítě + umožnit/zakázat i dobít aku ze sítě - zejména olovo nesmí být dlouho v hlubokém vybití! avšak dá se nastavit i horní hranice napětí a nechat něco na dobití z panelů ráno, a ten "přícuc" ze sítě je přes 48V a tedy bez přetoku a bez výpadku dodávky do domu.
Bypass není ztrátový jako dvojí konverze z 230 na 48 a zpět na 230, ale je s kratičkým výpadkem a nestabilizuje napětí ani Hz. A nepřicucává jen rozdíl , ale 100% spotřeby bere ze sítě i když by spotřebu pokryla aku při výpadku sítě večer.
Trakční proto že jsou levné
11,5kWh mě vyšlo jen na 24.000p,- kč
Časem uvidíme. Výhoda je pouze k obyč autobaterii - více cyklů a lépe snáší hluboké vybití. Lépe, ne zcela
Jo a z VRLA nevytéká kyselina!!! Nemusí se dolívat destilka a být pod nimi lavor...
Dědovi jsem ale dodal GEL-ovky Victron. Asi nejlepší z olova.
Výhoda je i jednoduchost (a v nouzi například za války vyberete a aku z rozstřílenýho náklaďáku a Jede to dál
) samodomo výměna a opět ne za 150.000,- až 250.000,- jak u elektromobilu a překvapivě již dost brzo! ... , ale zase jen za pusu
Nevýhoda je menší cyklická životnost a pomalší přehození chemické reakce nabíjení/vybíjeni a že balancujete celou aku co má 6 článků a ne jednotlivé články a tak odejdeli jeden článek uvnitř aku musí se vyměnit celá aku :-/
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.