E-skútr E-Max 120L
Napsal: stř led 04, 2023 6:15 pm
Ahoj,
pořídili jsme skútry E-Max 120L, použité, s různými vadami. E-Max 120L má 4kW motor, 16S LFP Winston 60Ah články. Reálný dojezd je 60km v běžném jízdním režimu 50km/h. Lze jezdit ještě v režimu Max, což je 65km/h a větší proudy. Pocity z jízdy jsou výborné, jízda baví, akcelerace výborná. Brzy dojde na rychlostní omezení, motor by měl určitě na mnohem větší rychlost. Je to samozřejmě na to městské, případně příměstské ježdění. Skútr je jinak velmi solidně zpracovaný, žádná Čína (leč se v Číně vyráběl).
Je zabudovaná 850W onboard nabíječka, BMS neznámého výrobce, renomovaná jednotka Sevcon.
Protože se potřebuji při seznámení zorientovat v parametrech jízdy, rád bych zabudoval nějaký monitoring. Přístroje ukazují SOC jen hrubě pomocí kostiček, jiné elektrické parametry ne.
Vybral jsem Battery Monitor Bluetooth KG140F s displejem https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... fk9VY&mp=1, umí i logovat elektrické veličiny do logu. Tento monitor mě připadá ideální pro vyhodnocení parametrů za jízdy. Chybí mě ale ještě monitorování jednotlivých článků, protože baterie je neznámého stavu, zdá se, že s baterií problém jsou/budou. Klešťákem jsem při akceleraci naměřil proudy kolem 100A, tak mám o 60Ah Winstony obavy.
Taky jsem zvažoval použití celé BMS, kde by byl jak monitoring celkových parametrů i jednotlivých článků. Tak nějak mě neštimuje nic na 100%. Víc mě zajímá monitoring proudů, celkového napětí, SOC. Monitoring jednotlivých článků již jen okrajově.
Máte nějaký tip, jak monitorovat? Díky
pořídili jsme skútry E-Max 120L, použité, s různými vadami. E-Max 120L má 4kW motor, 16S LFP Winston 60Ah články. Reálný dojezd je 60km v běžném jízdním režimu 50km/h. Lze jezdit ještě v režimu Max, což je 65km/h a větší proudy. Pocity z jízdy jsou výborné, jízda baví, akcelerace výborná. Brzy dojde na rychlostní omezení, motor by měl určitě na mnohem větší rychlost. Je to samozřejmě na to městské, případně příměstské ježdění. Skútr je jinak velmi solidně zpracovaný, žádná Čína (leč se v Číně vyráběl).
Je zabudovaná 850W onboard nabíječka, BMS neznámého výrobce, renomovaná jednotka Sevcon.
Protože se potřebuji při seznámení zorientovat v parametrech jízdy, rád bych zabudoval nějaký monitoring. Přístroje ukazují SOC jen hrubě pomocí kostiček, jiné elektrické parametry ne.
Vybral jsem Battery Monitor Bluetooth KG140F s displejem https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... fk9VY&mp=1, umí i logovat elektrické veličiny do logu. Tento monitor mě připadá ideální pro vyhodnocení parametrů za jízdy. Chybí mě ale ještě monitorování jednotlivých článků, protože baterie je neznámého stavu, zdá se, že s baterií problém jsou/budou. Klešťákem jsem při akceleraci naměřil proudy kolem 100A, tak mám o 60Ah Winstony obavy.
Taky jsem zvažoval použití celé BMS, kde by byl jak monitoring celkových parametrů i jednotlivých článků. Tak nějak mě neštimuje nic na 100%. Víc mě zajímá monitoring proudů, celkového napětí, SOC. Monitoring jednotlivých článků již jen okrajově.
Máte nějaký tip, jak monitorovat? Díky