Využití přebytků při plné baterii

Odpovědět
CZecho
Příspěvky: 6
Registrován: úte bře 28, 2023 9:30 pm

Využití přebytků při plné baterii

Příspěvek od CZecho »

Dobrý den všem. Ze začátku bych rád požádal o shovívavost, jsem se solárním systémem začátečník.
Na střechu budu montovat 6ks amorfních panelů GS Solar GS-55 (Voc 86V), bude použit mppt regulátor Victron BlueSolar 150/35, bateriová ochrana Victron BP-100, LiFePo4 baterie EVE 230Ah (BMS s topnou fólií). Provozováno bude na chatě, převážně na využití 12V, do budoucna přemýšlím nad měničem.
Můj dotaz se týká využití přebytečné energie z panelů ve chvíli, kdy bude baterie plná. Existuje nějaká “krabička”, která pozná plnou baterii a v tu chvíli sepne určitou zátěž (např. malý 12V bojler)? Tak, aby nebyla využívána energie z baterie - svítí=sepne / nesvítí=odpojí.
Snad jsem popsal srozumitelně, předem děkuji za odpovědi. Roman
Raww
Příspěvky: 82
Registrován: stř bře 29, 2023 9:25 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9840
Kapacita baterie [kWh]: 14

Re: Využití přebytků při plné baterii

Příspěvek od Raww »

CZecho píše: stř bře 29, 2023 8:28 pm Dobrý den všem. Ze začátku bych rád požádal o shovívavost, jsem se solárním systémem začátečník.
Na střechu budu montovat 6ks amorfních panelů GS Solar GS-55 (Voc 86V), bude použit mppt regulátor Victron BlueSolar 150/35, bateriová ochrana Victron BP-100, LiFePo4 baterie EVE 230Ah (BMS s topnou fólií). Provozováno bude na chatě, převážně na využití 12V, do budoucna přemýšlím nad měničem.
Můj dotaz se týká využití přebytečné energie z panelů ve chvíli, kdy bude baterie plná. Existuje nějaká “krabička”, která pozná plnou baterii a v tu chvíli sepne určitou zátěž (např. malý 12V bojler)? Tak, aby nebyla využívána energie z baterie - svítí=sepne / nesvítí=odpojí.
Snad jsem popsal srozumitelně, předem děkuji za odpovědi. Roman
Nemáš náhodou ten MPPT proudově slabý :?: Kontroloval jsi to dle Victroňáckýho počítátka :?: