Problémy s Axpert King II

Mars Deimos
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm

Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Mars Deimos »

Zdravím, mám asi necelý měsíc "zprovozněný" menič Axpert King II, 6x panel Leapton 650Wp v sérii, baterie 8x AGM 12V 100Ah 4S2P (marathon M12V100FT), balancér HA02, a měnič se chová poněkud divně.

viz Video https://www.youtube.com/watch?v=6fNiOHJ ... MarsDeimos

V situaci, kdy jsou panely schopné dát dost výkonu, tak měnič z nějakého důvodu takhle pulzuje, je tam vidět jak tam lítají ty hodnoty PV výkonu, a to i přesto že odběr je skoro nic (lednička) a baterie by měly být plné. Taky nechápu, proč nesvítí ani nebliká ta prostřední LED, která by podle návodu měla blikat při nabíjení, nebo svítit když jsou baterie plné (což podle 4čárkového ukazatele baterie jsou).

Na AC výstupu měniče se to taky projevuje, např. takhle problikává LED světýlko: https://youtube.com/shorts/mw6jCAoA7GE
Měřák ukazuje pořád 230V, víc by asi prozradil osciloskop ale ten nemám :(

Nastavení měniče:
01 Output source priority: SBU
02 Maximum charging current: výchozích 60A jsem snížil na 40A
05 Battery type: AGM (výchozí), tzn. bulk 56.4V, float 54A
10 operation logic: Automatically (default)
16 solar energy priority: SbL: Solar energy for battery first UCB: Allow utility to charge mbattery (Default)
32 bulk charging time: auto-charging time (default) - podle manuálu jde nastavit jen když se nastavení 5 - battery type změní na "user defined"
33 Battery equalization: disable (default)


Nevím co s tím, krom toho mi nejde připojit appka přes wifi, ale to mě teď tolik netrápí, nejdřív potřebuju vyřešit tohle aby mi to nezničilo baterie, spotřebiče, a aby mi ta instalace nebyla jen na ozdobu. Pro zatím jsem to radši vypnul, odpojil panely, baterii a měnič nechal na bypass.
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Diablo007 »

To olovo je čaj když vidím jak mu vyletí a padá napětí baterie .
16ku dej SLB UDC
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Mars Deimos
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Mars Deimos »

Teď si nejsem úplně jist jestli možná nemám nastaveno SBL UCD (disallow).

Každopádně díky za radu a přepnout to zkusím.

Při zátěži, a když se MPPT zrovna chová normálně (takhle to lítá hlavně když hodně svítí; k ránu, když je na bateriích kolem 12.5V po provozu přes noc, se to normálně nabíjí a tohle to myslím začně dělat až když dosáhnou nějakých 13.5+), a panely samy zátěž nepokryjou, baterie drží celkem normálně. Dle všeho jsou baterie fungl nový.

Já spíš nechápu proč to takhle pulzuje.
Proč to dál cpe do bateríí proud (když to zapulzuje, tak klešťákem naměřím že do baterií skutečně teče proud) i když jsou podle měniče plně nabité?
Může to způsobovat ten balancér HA02, že jak se snaží ty baterie vyvážit, tak si něco cucne, měnič zareaguje že je třeba dodat proud a takhle to vystřelí?

Tenhle Axpert se asi nedá provozovat v režimu bez baterie?
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od eduard22 »

Tak zkontroluj jestli máš opravdu SLB UCB!
Je totiž třeba zvolit solární energii cpát primárně do spotřeby a jen zbytek do aku.

Také musí být rozdíl mezi napětími baterie - Kdy se má připojit a odpadnout síť , minimálně tři čtyři Volty a nesmí to být zvoleno naopak naopak... Dolní hranice by měla být ne níže než 43V -tedy kdy se již má měnič vypnout!..., např od 46 do 48 V Horní řekněme 51 až 54V (Já mám přes léto zvolený ty nižší hranice a přes zimu ty vyšší)

K tomu nepřesnému měření napětí baterie měničem - jelikož voltmetr neměří přímo v akumulátorech ale jen nepřímo v měniči, ovlivňuje měření nabíjecí napětí které bude vždy vyšší a při skončení nabíjení to rázem skočí při velkém odběru navíc a hodně níže.

To je obecná nevýhoda nepřímého měření baterek a ne o měkkostí olova, jak tady někdo uvedl...

Olovo a takovéto kapacitě navíc, je velmi tvrdý zdroj. Tedy jeli v pořádku. A to i dobrá baterie v automobilu. Tam také naměříte například 12,5V, ale po nastartování tam altík cpe přepětí 14,5 V a rázem poskočí napětí a po vypnutí motoru opět rázem spadne.

Jelikož je výstup alternátoru a baterie spojených napřímo krátkým silným měděným vedením u baterie neměříte napětí baterie ale de facto toho ztroje, výstup z alternátoru, který je nemlich disti tvrdý zdroj.

Analogicky u měniče jej obelže výstup z nabíječky ze solárů nebo ze sítě.
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Mars Deimos
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Mars Deimos »

Zkontroluji, přenastavím. Radši jsem ještě zavolal prodejci pro rady, taktéž jsem se něco dozvěděl, doufám že to bude chodit.

Že by to padající napětí bylo způsobené slabostí baterií se mi také nezdá, nečekám že když budu AGM nabíjet bulk-absorption až do 14,x V, že po skončení nabíjení těch 14,x V naprázdno na svorkách baterie také zůstane, takové napětí nedrží snad žádná 6článková olověná baterie. Natož pak AGM.

Jenom už teď pomalu začínám litovat, že jsem nešel do LiFePo, doufal jsem že s olovem nebudou problémy, ale už jen to umístění mi dalo zabrat, těch osm baterií váží asi čtvrt tuny, musel jsem pro ně svařit klec speciálně na míru aby to drželo kde má, a když jsem kouknul na https://eu.nkon.nl/rechargeable/lifepo4 ... tisch.html, tak podle cen těch A-grade baterií by mě to i při započítání ceny nějakého BMS nevyšlo o moc dráž při zohlédnění ceny za kč/Ah.

Každopádně Eduarde moc děkuji za rady.
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od eduard22 »

Diablo007 píše: stř dub 05, 2023 7:19 am To olovo je čaj když vidím jak mu vyletí a padá napětí baterie .
16ku dej SLB UDC
Nene! Je to jen tím, že voltmetr neměří přímo v akumulátorech ale jen nepřímo v měniči, ovlivňuje tak měření nabíjecí napětí které bude vždy vyšší a při skončení nabíjení to rázem skočí o hodně níže.

To je obecná nevýhoda nepřímého měření baterek :-( a ne o měkkosti olova... ;-)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Plazivec »

eduard22 píše: stř dub 05, 2023 9:23 am
Diablo007 píše: stř dub 05, 2023 7:19 am To olovo je čaj když vidím jak mu vyletí a padá napětí baterie .
16ku dej SLB UDC
Nene! Je to jen tím, že voltmetr neměří přímo v akumulátorech ale jen nepřímo v měniči, ovlivňuje tak měření nabíjecí napětí které bude vždy vyšší a při skončení nabíjení to rázem skočí o hodně níže.

To je obecná nevýhoda nepřímého měření baterek :-( a ne o měkkosti olova... ;-)
K tomuhle se nabízí dodat už jenom dotaz na tloušťku kabelů od baterie k měniči. Ta také přispívá k sabotáži. A také napětí olova hodně skáče při změně směru proudu nabíjení/vybíjení, proti LIxx technologii. A to se rozčiluji, jak to skáče mě při 3x150ah Lion. Olovo jsem měl, myslím si o něm své.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Mars Deimos
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Mars Deimos »

Kabely k bateriím mám 35mm2 Cu, délka kabelů asi 0,75 m na plusu 1,25 m na mínusu.

Jištěné to je na mínusu společně pojistkou Victron mega fuse 125 A, a na plusech z každé sériové větve samostatnou 80A pojistkou MIDI.
VITEK
Příspěvky: 428
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od VITEK »

Plazivec píše: stř dub 05, 2023 10:41 am
eduard22 píše: stř dub 05, 2023 9:23 am
Diablo007 píše: stř dub 05, 2023 7:19 am To olovo je čaj když vidím jak mu vyletí a padá napětí baterie .
16ku dej SLB UDC
Nene! Je to jen tím, že voltmetr neměří přímo v akumulátorech ale jen nepřímo v měniči, ovlivňuje tak měření nabíjecí napětí které bude vždy vyšší a při skončení nabíjení to rázem skočí o hodně níže.

To je obecná nevýhoda nepřímého měření baterek :-( a ne o měkkosti olova... ;-)
K tomuhle se nabízí dodat už jenom dotaz na tloušťku kabelů od baterie k měniči. Ta také přispívá k sabotáži. A také napětí olova hodně skáče při změně směru proudu nabíjení/vybíjení, proti LIxx technologii. A to se rozčiluji, jak to skáče mě při 3x150ah Lion. Olovo jsem měl, myslím si o něm své.
Ahoj posli nam tvoji namerenou ucinnost baterii .... Dekujeme :)
Panely vsude.
Baterka volovo
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Diablo007 »

eduard22 píše: stř dub 05, 2023 9:23 am
Diablo007 píše: stř dub 05, 2023 7:19 am To olovo je čaj když vidím jak mu vyletí a padá napětí baterie .
16ku dej SLB UDC
Nene! Je to jen tím, že voltmetr neměří přímo v akumulátorech ale jen nepřímo v měniči, ovlivňuje tak měření nabíjecí napětí které bude vždy vyšší a při skončení nabíjení to rázem skočí o hodně níže.

To je obecná nevýhoda nepřímého měření baterek :-( a ne o měkkosti olova... ;-)
Opakuji a stojím si za tím že olovo je čaj. Dokud je vybité tak si umí brát ale jak vyleze nahoru je napěťově měkké tedy regulátor zabere a napětí vystřelí tedy ubere a napětí padne a takhle cykluje což dle toho co popisuje by i odpovídalo
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od eduard22 »

Nám??? To oroduješ za koho? Ty "my"...
Nemám změřenu účinnost, ani tady není o ní řeč! Řeč je o kolísání napětí a jeho ovlivnění v závislosti na nabíjení / vybíjení ;-)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od eduard22 »

Diablo007 píše: stř dub 05, 2023 1:02 pm Opakuji a stojím si za tím že olovo je čaj. Dokud je vybité tak si umí brát ale jak vyleze nahoru je napěťově měkké tedy regulátor zabere a napětí vystřelí tedy ubere a napětí padne a takhle cykluje což dle toho co popisuje by i odpovídalo
Mě alespoň nic takto zběsile necykluje 8-) a při blížení se 58,4 V se proud (tedy i napěrí z reglu) postupne snižuje z max nastavených 30A skoro do nuly. Pak jen udrzuje malym proidem na 54V :-)

Stejne tak nabíječka ze site kde mam limit 2A a i to jde do ztracena až to píše 0A. A mámli dosti daleko od sebe hranice napětí kdy se má přidat sít (46V) a kdy odpadnout (51V) nic neustále necykluje co chvílu... , ale jen při zátěži vecer a po odsati vyznamnejsiho množství energie z aku a tedy výrazném poklesu napětí na aku, se připojí sit a vypomůže přímo a po vypnutí zátěže se odpoji az doplni aku po 2A - cili az po řádově hodinach :-)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Mars Deimos
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Mars Deimos »

2 eduard22: Smím se zeptat, čím to máš pospojované a jištěné? Jestli nemám hledat problém právě v tom. Mezi bateriemi mám měděné šíny 10x3mm, takhle: Obrázek
VITEK
Příspěvky: 428
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od VITEK »

eduard22 píše: stř dub 05, 2023 1:05 pm Nám??? To oroduješ za koho? Ty "my"...
Nemám změřenu účinnost, ani tady není o ní řeč! Řeč je o kolísání napětí a jeho ovlivnění v závislosti na nabíjení / vybíjení ;-)
1. to bylo na plazivce.
2. o kolísání napětí mám velké zkušenosti když mám asi 80 kWh v olovu a 23 kWp na panelech .... pokles nabíjení / vybíjení je klidně 5 V. když nabíjíš na 57,6 V a dáš 5 kW zátěž tak se to ustálá třeba na 51V při 100 A na výstupu klidně i níž...

Velký rozdíl napěťový - je mezi nabíjením a floatem ( kdy proud do baterky jen pokrývá samovybíjení baterie) to je jasná věc.

pokud se použije dobrý regl tak to chodí dobře. to že to v nabitém stavu je měkké nevadí nikomu ani ničemu.

když sem měl jednu baterku 625 Ag na 3 reglech tak sem si ničeho podobného nevšiml. zřejmě u tebe bude problém že máš malou kapacitu vůči instalovanýmu výkonu panelů v souběhu s faktem že MPPT regl na axpertu je líný, pomalý. Oproti jiným stand alone reglům...
Panely vsude.
Baterka volovo
VITEK
Příspěvky: 428
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od VITEK »

Mars Deimos píše: stř dub 05, 2023 1:28 pm 2 eduard22: Smím se zeptat, čím to máš pospojované a jištěné? Jestli nemám hledat problém právě v tom. Mezi bateriemi mám měděné šíny 10x3mm, takhle: Obrázek
Já mám připojeno Cu 50 mm2 a to každou baterii, a každá baterie je jištěna 160 A pojistkou. Teoreticky tedy mohu nabíjet až 320 A na 48 V.
Přípojnice mám 5 x 30 mm jako DC meziobvod kam je vše připojeno.

měniče jištěny 160 A pojistkou, každý.

10 x 3 mm nemůže způsobit toto kolísání a ani ho nijak extra vyvolávat. problém je zřejmě ten, že regl předčasně přepíná mezi bulk a float, případně opravdu to je tím že kapacita baterie vůči instal výkonu je malá..... to co jsem viděl na videu se mi nikdy nestalo.
Panely vsude.
Baterka volovo
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od eduard22 »

Mars Deimos píše: stř dub 05, 2023 1:28 pm 2 eduard22: Smím se zeptat, čím to máš pospojované a jištěné? Jestli nemám hledat problém právě v tom. Mezi bateriemi mám měděné šíny 10x3mm, takhle
Pospojování máš nádherné, není však vidět Přívod k měniči. Ale neníli průřez kabelů pod 25 mm v mědi a není-li vedení Příliš dlouhé není problém 8-)
Já mám jen trakční baterie nejlevnější na trhu (240Ah) a ty mají Kontakty stejné jako autobaterie a tedy pospojeé měděnými mosaznými svorkami, a kabely jsou startovací ;-) pro kamion 1200A a to jsem koupil 2 x 6 m za starou cenu 800Kč a vystačí to na dvě elektrárny (synovi) :-) ( (měřil a počítal jsem průřez a vyšel zhruba 27-28 mm/2. Což na to moje domácí laciný žvýkání , tedý na krátkou vzdálenost a malé výkony stačí)
Pojistku mám pod šrouby a ji mám přímo na svorce baterie a to 200A, neb měnič nárazově vydrží až 10 kW což odpovídá 208A!!!
Přílohy
20230405_140032.jpg
20230405_140032.jpg (204.57 KiB) Zobrazeno 5967 x
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Plazivec »

VITEK píše: stř dub 05, 2023 12:37 pm
Plazivec píše: stř dub 05, 2023 10:41 am
eduard22 píše: stř dub 05, 2023 9:23 am
Nene! Je to jen tím, že voltmetr neměří přímo v akumulátorech ale jen nepřímo v měniči, ovlivňuje tak měření nabíjecí napětí které bude vždy vyšší a při skončení nabíjení to rázem skočí o hodně níže.

To je obecná nevýhoda nepřímého měření baterek :-( a ne o měkkosti olova... ;-)
K tomuhle se nabízí dodat už jenom dotaz na tloušťku kabelů od baterie k měniči. Ta také přispívá k sabotáži. A také napětí olova hodně skáče při změně směru proudu nabíjení/vybíjení, proti LIxx technologii. A to se rozčiluji, jak to skáče mě při 3x150ah Lion. Olovo jsem měl, myslím si o něm své.
Ahoj posli nam tvoji namerenou ucinnost baterii .... Dekujeme :)
Kdo všechno čeká na mé měření?
Co s tím má společného účinnost baterie. Poukazuji tady na zřejmou nedostatečnou tloušťku vodičů z baterie do měniče. To, co so myslím o olovu je pravda a ty nevíš, co si o něm myslím. Ty máš extrémně vysokou kapacitu olova, pořádné propoje. Nízká kapacita, olovo a tenké spoje budou mávat s napětím se 100 procentní jistotou. Nebuď jako trefená hus jednou větičkou. Nebudu bastlit momentálně 3x a v budoucnu vícekrát, exaktní měření bočníkem toku proudů do a z baterií, s bůhvíjakou chybou, jen pro radost z měření, nejsem žádnej metrologickej ústav. Víš dobře, že účinnost Li technologie je vyšší než Pb. Ať si měří kdo chce co chce, já to dělat nebudu, abych sám sobě nebo někomu dokazoval, co je už dávno dokázaný. Ne každej má hektar na volovo, další hektar a majlant na panely, destilační přístroj a hromady času na dolévání a obskakování volova. Bojuju tady o každý cm čtvereční jak na panely, tak na technologii. Mám rád vystřel a zapomeň. V tomhle ohledu Li technologie jednoznačně zpráskala volovo. Ani nevím, kdy jsem naposled koukal na xiaoxiang, jak se maj články.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
VITEK
Příspěvky: 428
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od VITEK »

chápu.
každá technologie má své místo na světě. stejně tak jako nikdy LI nebude startovací, a Li nedokáže nikdy v životě plně nahradit olovo v autě.

Já za volovo nebrojím, já ho jen používám.

používám ho tak jak se má a je to v pořádku.

Mám ho protože bylo potřeba mít co největší kapacitu kvůli četným výpadkům sítě v mém bydlišti. a ne na přečkání noci a vybitím 150 až 300 Ah za noc jen chodem 3 měničů.

Je to trošku off topic.

Omlouvám se všem co jsem zkazil den, a dále již zde nebudu přispívat.....ahoj
Panely vsude.
Baterka volovo
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Kodl69 »

stejně tak jako nikdy LI nebude startovací, a Li nedokáže nikdy v životě plně nahradit olovo v autě
Asi žiješ v nějakým jiným světě.
Tohle už se prodává několik let, a až mě v motorce dojde baterka, tak kupuju jistě něco z toho.
https://www.battery.cz/li-ion/strana-3/ -4Ah baterka nastartuje motor 1200ccm s kompresí 1:11. Tj nějaký TSI s kompresí 1:7 je proti tomu dětská hra.
Abrams už hromadu let provozuje v autě (jestli se tak smí nazývat Dacia) 4x LiFePO4 40Ah winston. Sice stály ty baterky tolik, že by za to byly olověný 4, ale už to funguje dýl, než vydrží dvě autobaterky... Tady by sis taky vybral https://www.bch-battery.cz/LITHIOVE-BAT ... 24828%5D=1 ale tvýrobci asut nechtějí přijít o peníze, který dostanou za "jedinousprávnouznačkovou" baterku, kterou navíc musí "zaregistrovat do systému vozidla" a to se vyplatí. Se startstop systémem jsi tam pro novou baterku co dva roky...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
VITEK
Příspěvky: 428
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od VITEK »

Kodl69 píše: čtv dub 06, 2023 11:13 am
stejně tak jako nikdy LI nebude startovací, a Li nedokáže nikdy v životě plně nahradit olovo v autě
Asi žiješ v nějakým jiným světě.
Tohle už se prodává několik let, a až mě v motorce dojde baterka, tak kupuju jistě něco z toho.
https://www.battery.cz/li-ion/strana-3/ -4Ah baterka nastartuje motor 1200ccm s kompresí 1:11. Tj nějaký TSI s kompresí 1:7 je proti tomu dětská hra.
Abrams už hromadu let provozuje v autě (jestli se tak smí nazývat Dacia) 4x LiFePO4 40Ah winston. Sice stály ty baterky tolik, že by za to byly olověný 4, ale už to funguje dýl, než vydrží dvě autobaterky... Tady by sis taky vybral https://www.bch-battery.cz/LITHIOVE-BAT ... 24828%5D=1 ale tvýrobci asut nechtějí přijít o peníze, který dostanou za "jedinousprávnouznačkovou" baterku, kterou navíc musí "zaregistrovat do systému vozidla" a to se vyplatí. Se startstop systémem jsi tam pro novou baterku co dva roky...
Ty ja se poseru... vem tu lithiovou baterku nastartuj za mrazu anech to v tom autě.. ideální jak zkurvit chemii. já říkám že to nejde... nebo mi chceš i ty Kodle vysvětlovat že nabíjení v mrazu po nastartování auta v mrazu je OK?

Ty hele to snad ne !!!§

to pak odporuje všem dosud známým informacím že nabíjení za mrazu se nesmí !

nedělejte z toho kovbojku. to že to je v motorkách super, a na motorce startuješ za mrazu? pak to alternátory nabíjejí ... tak to vm ty baterky nevydržeji.

za mrazu je myšleno kdy teplota baterky je pod nulou .....

Ach jo hrách na zed ach jo...
Panely vsude.
Baterka volovo
VITEK
Příspěvky: 428
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od VITEK »

trochu se to tu zvrhlo.

omlouvám se autorovi vlákna a trochu offtopicu.

přeju Vám úspěšnou debatu.
Panely vsude.
Baterka volovo
josse
Příspěvky: 871
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od josse »

Plazivec píše:
eduard22 píše: stř dub 05, 2023 9:23 am
Diablo007 píše: stř dub 05, 2023 7:19 am To olovo je čaj když vidím jak mu vyletí a padá napětí baterie .
16ku dej SLB UDC
Nene! Je to jen tím, že voltmetr neměří přímo v akumulátorech ale jen nepřímo v měniči, ovlivňuje tak měření nabíjecí napětí které bude vždy vyšší a při skončení nabíjení to rázem skočí o hodně níže.

To je obecná nevýhoda nepřímého měření baterek :-( a ne o měkkosti olova... ;-)
K tomuhle se nabízí dodat už jenom dotaz na tloušťku kabelů od baterie k měniči. Ta také přispívá k sabotáži. A také napětí olova hodně skáče při změně směru proudu nabíjení/vybíjení, proti LIxx technologii. A to se rozčiluji, jak to skáče mě při 3x150ah Lion. Olovo jsem měl, myslím si o něm své.
eduard22 píše:
Diablo007 píše: stř dub 05, 2023 7:19 am To olovo je čaj když vidím jak mu vyletí a padá napětí baterie .
16ku dej SLB UDC
Nene! Je to jen tím, že voltmetr neměří přímo v akumulátorech ale jen nepřímo v měniči, ovlivňuje tak měření nabíjecí napětí které bude vždy vyšší a při skončení nabíjení to rázem skočí o hodně níže.

To je obecná nevýhoda nepřímého měření baterek :-( a ne o měkkosti olova... ;-)
Ne Diablo má pravdu.
Olovo je měkké a tohle případě je ho ještě málo.

Vyměňte za stejnou kapacitu lithia a půlka problémů zmizí. Zvyšte kapacitu a všechny problémy zmizí.

Dá se to řešit nastavením, to určitě zkontrolovat. Kontrolou průřezů a dalších úbytků, s tím také souhlasím.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Mars Deimos
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od Mars Deimos »

Není třeba se omlouvat, se zájmem sleduju kam se diskuze vyvíjí, osobně pokud budu ještě někdy dělat solární instalaci nebo předělávat tu svoji, tak asi znovu do olova nepůjdu, ale teď to s ním asi budu muset vydržet, ač to není ideální.
VITEK
Příspěvky: 428
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od VITEK »

pokud už ted vidíš že olovo ti nevyhovuje, tak se ho zbav - klidně i pod cenou protože jak říkají mí kolegové lithium je jediná schůdná cesta. já jsem výjimka potvrzujícíc pravidlo.

Problém je e abys dostal min 150 AH nebo kolik že to máš tak tě to bude stát nějakej obnos, kterej může být vyšší než čekáš. proto taky většina lithiistů má kapacitu do 20 kWh a já mám 80 a ještě za levnějc než oni těch 20 ( pokud to někde "nesehnali za odvoz nebo ze smeťáku)

nicméně LIxx technologii já osobně doporučuju taky, jen ze setrvačnosti používám PB bo u mě ve strojovně běžně mrzne a běžně dobíjím 300 A proudem. to u 150 Ah článcích nejde, ale to je jiná instalace. jiná chemie, jiné měniče.

Když se nad tím zamýšlím tak vím že už ted mám málo baterek a panelů neb příští rok budu dělat vyhřívaný skleník a to prostě nestačí....


Tož jdi co nejdřív do li XX, jen si prosím zjisti jaké jsou podmínky pro nabíjení vybíjení, teploty, potřeba BMS atd atd. udělej si nejlépe svoje vlákno, kde to budeš řešit.....

Zjisti si o LiFe, Liion, atd atd. a hlavně udělej si bilanci tvých potřeb výkonu a podle toho dimenzuj svou FVE. je to jako choroba prorůstající tělem. dřív stačilo 500 Wp na hraní a dnes po třeba 10 až 15 letech nikdo pod 5 kWp nejde..... to samý baterky....

hodně štěstí ve výběru.
Panely vsude.
Baterka volovo
josse
Příspěvky: 871
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Problémy s Axpert King II

Příspěvek od josse »

Mars Deimos píše:Není třeba se omlouvat, se zájmem sleduju kam se diskuze vyvíjí, osobně pokud budu ještě někdy dělat solární instalaci nebo předělávat tu svoji, tak asi znovu do olova nepůjdu, ale teď to s ním asi budu muset vydržet, ač to není ideální.
Jestli olovo, pak Vítkova cesta, ostatní možnosti a hlavně kupování malého jako nové jsou vyhozené peníze. A koukněte se u jaké velikosti Vítek obvyklé problémy olova nezaznamenal ... Někde kolem 600Ah! Pro obyčejný rodinný dům.

Moje 180Ah olovo se začalo chovat mravně až když jsem paralelně připojil prvních 20Ah repasovaných 18650! Převzali špičky proudy oběma směry.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Odpovědět

Zpět na „Axpert“