Problémy s Axpert King II
Re: Problémy s Axpert King II
Josse upřímně jsem už několikrát byl hodně nalomený právě kvůli "gumovosti olova" kvuli velké napěťové závislosti v nabitém stavu , že jsem měl v merku 300 Ah liion paralelně k volovu. pak mi z toho vyšlo ale že nebudu moct dělat ekvalizaci neb bych LIION musel odpojovat a na to sem moc línej,
a tak z toho sešlo.
Další věc je že mi greenbono blbě reguluje vytěžování a to z důvodu přávě gumovosti. takže fakt jsem to chtěl koupit, ale nakonec přišlo stavební povolení a ted stavím velkou garáž cca 52 m2 kde bude možná DC podlahové vytěžování a na střeše asi dalších 7 kWp. už sem se dostal i do fáze bilancování nad přestavěním na victron hybridy s ofiko dodávkou do sítě ( za investice 3 ks 8 - 10 kW střídačů asi multiplusů. taky z toho sešlo.
Ted je na řadě ta garáž, no a jestli mi z toho milionu věcí co mám dělat ještě něco zbyde tak by to byl asi elektromobil... ale jak zde píšu...
Variant se dá napočítat mraky a vše je jen o konkrétním uživateli / rodině / spotřebitelích.
A prosím nebudu rád když všichni budete plivat na volovo, neboť já se pohybuju s účinností ted nad 80 procent, vodu dolejvám kohoutkem jednou za 4 měsíce, ekvalizace několikrát ročně a rozebrání a namazání propojek jednou za rok v zimě. víc než 10 hodin za rok to není.
hustotu prolítnu jednou za rok po zimě, desulfátory ty jsou letos odpojeny.
není to taková tragedie.
Ale zase offtopic promiňte je čas se sklidit. ahoj.
a tak z toho sešlo.
Další věc je že mi greenbono blbě reguluje vytěžování a to z důvodu přávě gumovosti. takže fakt jsem to chtěl koupit, ale nakonec přišlo stavební povolení a ted stavím velkou garáž cca 52 m2 kde bude možná DC podlahové vytěžování a na střeše asi dalších 7 kWp. už sem se dostal i do fáze bilancování nad přestavěním na victron hybridy s ofiko dodávkou do sítě ( za investice 3 ks 8 - 10 kW střídačů asi multiplusů. taky z toho sešlo.
Ted je na řadě ta garáž, no a jestli mi z toho milionu věcí co mám dělat ještě něco zbyde tak by to byl asi elektromobil... ale jak zde píšu...
Variant se dá napočítat mraky a vše je jen o konkrétním uživateli / rodině / spotřebitelích.
A prosím nebudu rád když všichni budete plivat na volovo, neboť já se pohybuju s účinností ted nad 80 procent, vodu dolejvám kohoutkem jednou za 4 měsíce, ekvalizace několikrát ročně a rozebrání a namazání propojek jednou za rok v zimě. víc než 10 hodin za rok to není.
hustotu prolítnu jednou za rok po zimě, desulfátory ty jsou letos odpojeny.
není to taková tragedie.
Ale zase offtopic promiňte je čas se sklidit. ahoj.
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm
Re: Problémy s Axpert King II
Hele, já nemám nic proti rozhodnutí jet na olovu. Ale to chce jiný podmínky, než mám třeba já. Ty to máš podle mě tak, jak to má u olova být. Levný zdroj, dostatek prostoru, vysoká kapacita o něco víc panelů, než by mělo bejt, nějakej čas navíc pro údržbu, atd. atd. Pak je volovo v pohodě.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
- Asiunda
- Příspěvky: 70
- Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
- Bydliště: Salámová Říše Snů
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
- Kapacita baterie [kWh]: 99
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Axpert King II
Motorka jezdi celej rok i v mrazech?Kodl69 píše: ↑čtv dub 06, 2023 11:13 amAsi žiješ v nějakým jiným světě.stejně tak jako nikdy LI nebude startovací, a Li nedokáže nikdy v životě plně nahradit olovo v autě
Tohle už se prodává několik let, a až mě v motorce dojde baterka, tak kupuju jistě něco z toho.
https://www.battery.cz/li-ion/strana-3/ -4Ah baterka nastartuje motor 1200ccm s kompresí 1:11. Tj nějaký TSI s kompresí 1:7 je proti tomu dětská hra.
Abrams už hromadu let provozuje v autě (jestli se tak smí nazývat Dacia) 4x LiFePO4 40Ah winston. Sice stály ty baterky tolik, že by za to byly olověný 4, ale už to funguje dýl, než vydrží dvě autobaterky... Tady by sis taky vybral https://www.bch-battery.cz/LITHIOVE-BAT ... 24828%5D=1 ale tvýrobci asut nechtějí přijít o peníze, který dostanou za "jedinousprávnouznačkovou" baterku, kterou navíc musí "zaregistrovat do systému vozidla" a to se vyplatí. Se startstop systémem jsi tam pro novou baterku co dva roky...
Nebo snad bude mit predehrev baterie jako EV?
Ani baterie akunaradi u normalnich vyrobcu po 0st nelze nabit.
Tak ma Abrams patent?
Olovo je jako "kapacitor" pro start nenahraditelne.
Start-stop system neni problem na zivotnost olova, problem je "chytre nabijeni" a to co je mezi volantem a sedadlem.
Osobne mam zkusenost s olovem v aute 6-8let(tj.cca 300-400tis.km) pak prodej a dal nevim.
To, ze je olovo navrchu guma se vi. A nema to zas takovej vliv neprime mereni reglu.(tj.90% vyrobku k nicemu?)
Tusim kombinace vysokonapetoveho Axperta s "jen" 48V200Ah olova je trochu problem olova. Uz jen kolik je doporucovane nabijet olovo? 1/10 kapacity! A na nem je "naveseno" 6*650W cca 4kWp. Cca.70A
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
https://youtu.be/8mhxeORHeag
-
- Příspěvky: 1050
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Problémy s Axpert King II
Mě se laciné(!) olovo chová "mravně" (stabilně) i "jen" o kapacitě 4x240Ah (čili cca 11,5kWh, reálně využívatelných opakovaně tak 5-6kWh)
A poznámka o mrazech je taky namístě! Já je mám s měničem v nevytápěné garáži, alespoň přilepené k domu a tak promrzající jen vyjímečna, ale tchán je na tom hůře a syn je má dokonce pod sice uzavřenou pergolou, ale jen plastový dutinkovým materiálem a promrzajícím!!!
Olovo sice může ještě více ztrácet kapacitu v mrazu, ala! - je to némlich stejné jak u auta - jen nabijeli se za tepla , pakl delší dobu se nedobíjí a pak poklesne náhle výrazně teplota.
Avšak dobije-li se čerstvě i v mrazu, což u Lixx nepřipadí v úvahu(!!!!!) , je to, stejně jako u automobilu, kdy po nastartování třeb ai pomoicí startovacích kabelů, stačí chvílka dobíjení z altíku, a zase točí jak oživot. A solárny nebo síť udržuje olovo neustále, denně i v mrazech
Samože olovo se nesmí nechat vybité i v teple, natož v mrazu! Sice v chladnu oxidují desky vybitého článku pomaleji (prostě chemie - v chladu probíhaj reakce pomaleji), nicméně hrozí pro změnu zamrznutí vody a prasknutí obalu mrazem!
Ale volovo stejnak není dobré vybíjet často pod 50% (i proto jsem uváděl, že mám využitelnou tak poloviční kapacitu oproti teoretické) a nechat dlouho vybité!
Vše je relativní Co je platné volovo volovi, když ten žere trávu! Ale já su takový vůl, že mě volovo šmakuje
A poznámka o mrazech je taky namístě! Já je mám s měničem v nevytápěné garáži, alespoň přilepené k domu a tak promrzající jen vyjímečna, ale tchán je na tom hůře a syn je má dokonce pod sice uzavřenou pergolou, ale jen plastový dutinkovým materiálem a promrzajícím!!!
Olovo sice může ještě více ztrácet kapacitu v mrazu, ala! - je to némlich stejné jak u auta - jen nabijeli se za tepla , pakl delší dobu se nedobíjí a pak poklesne náhle výrazně teplota.
Avšak dobije-li se čerstvě i v mrazu, což u Lixx nepřipadí v úvahu(!!!!!) , je to, stejně jako u automobilu, kdy po nastartování třeb ai pomoicí startovacích kabelů, stačí chvílka dobíjení z altíku, a zase točí jak oživot. A solárny nebo síť udržuje olovo neustále, denně i v mrazech
Samože olovo se nesmí nechat vybité i v teple, natož v mrazu! Sice v chladnu oxidují desky vybitého článku pomaleji (prostě chemie - v chladu probíhaj reakce pomaleji), nicméně hrozí pro změnu zamrznutí vody a prasknutí obalu mrazem!
Ale volovo stejnak není dobré vybíjet často pod 50% (i proto jsem uváděl, že mám využitelnou tak poloviční kapacitu oproti teoretické) a nechat dlouho vybité!
Vše je relativní Co je platné volovo volovi, když ten žere trávu! Ale já su takový vůl, že mě volovo šmakuje
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 1050
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Problémy s Axpert King II
Motorka, ani ne, ale FVE jede i v celou zimu a u tchána a syna jsou Pb aku i s měničem v promrzající chodbě a pergole tedy pro někoho je volovo nutností
A toto je důležitá poznámka - že je volovo "guma" na vrchu!!! (i proto si nerozumím s Diablem Neb to zobecnil...)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Problémy s Axpert King II
Edo staci se podivat na nabijeci a vybijeci krivky olova a liion.
Rozdil znacny nicmene neni to problem. Vetsi problem je koupit lithium a umistit ho tam kde mrzne napriklad jako hlavni motorkovou baterii....
Kdybych chtel nahradit kapacitu co mam do lithia tak je cena 5 nasobna.
Ale o tom ta debata neni. Autor ma malou kapacitu pb baterii a pokud s tim neco neudela a to bud vymnena za liion nebo life pripadne posileni volova na xy nasobek a nebo jeste zmenu nabijece tak bohuzel se zrejme bude muset spokojit s tim co dela regl...
Zkusil bych jeste nastavit bulk a float na stejnou hodnotu napriklad 57 V
Nicmene kazdy vi ze to neni obvykle....
V
Rozdil znacny nicmene neni to problem. Vetsi problem je koupit lithium a umistit ho tam kde mrzne napriklad jako hlavni motorkovou baterii....
Kdybych chtel nahradit kapacitu co mam do lithia tak je cena 5 nasobna.
Ale o tom ta debata neni. Autor ma malou kapacitu pb baterii a pokud s tim neco neudela a to bud vymnena za liion nebo life pripadne posileni volova na xy nasobek a nebo jeste zmenu nabijece tak bohuzel se zrejme bude muset spokojit s tim co dela regl...
Zkusil bych jeste nastavit bulk a float na stejnou hodnotu napriklad 57 V
Nicmene kazdy vi ze to neni obvykle....
V
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
-
- Příspěvky: 1050
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Problémy s Axpert King II
No a proč tedy, máli malou kapacitu aku, neomezí nabíjecí proudi z reglu!?
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Problémy s Axpert King II
A proc by mel? To by spis autor mel upravit nabijeci proud
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
-
- Příspěvky: 1050
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Problémy s Axpert King II
Jakej autor, čeho autor? Dotazu? Pak toho samože myslím! A proto, aby mu tak šíleně necyklovalo nabíjení/přerušení nabíjení... Protože prej má příliš malou kapacitu, dle některých reagujících nademnou.
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Problémy s Axpert King II
Hhh promin blbe sem precetl tvuj post. Bud proste zvednout kapacitu baterky. Nebo změnit chemii baterky. Nebo jiny regl a nebo zkusit upravit nabijeci proud na 1/10 kapacity tzn pro150 Ah nastavit 15 A.
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: Problémy s Axpert King II
Ahoj.
Mám lifepo4 280ah 48V a dělá mě to to samé. Jakmile se to blíží ke konci začne to pulzovat. Pokud na něco prijdu dám vědět. Ale řeším to už 3 týdny....
Spíš to vypadá že to doplním ještě mppt reglem... :///
V.
Mám lifepo4 280ah 48V a dělá mě to to samé. Jakmile se to blíží ke konci začne to pulzovat. Pokud na něco prijdu dám vědět. Ale řeším to už 3 týdny....
Spíš to vypadá že to doplním ještě mppt reglem... :///
V.
Re: Problémy s Axpert King II
Ještě.. jaký máš FW v axpertovi? Já mám 50.02.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm
Re: Problémy s Axpert King II
Ahoj,
Nerad bych to zakřiknul, ale vypadá to, že Axpert se konečně chová korektně po servisu u prodejce (Ostrovní elektrárny). Odvezl jsem to tam, panu Böserlemu popsal situaci, zapojení a ukázal videa co to dělá, a kromě toho kolísání napětí jsem ještě hlásil že měnič ukazuje na displeji nesmyslné hodnoty (hlavně okamžitý výkon z panelů a napětí na nich).
Pan Böserle říkal že toto je jim známo a řeší to nový firmware, takže když mi pak volal, tak říkal že to flashnul, vyzkoušel s baterií Pylontech a napětí nekolísalo. Ptal jsem se ho jestli to zkoušel tou Pylonkou i před flashnutím, ale bohužel že prý ne. Což je škoda, protože by to jednoznačně vyloučilo problém s bateriemi (jakéhokoliv typu) a jasně poukázalo na to, že na vině je chybný firmware, ale chápu že jeho čas je drahý.
Na druhou stranu, zas tak dlouho by to snad nezabralo, možná tak půl hodiny navíc?
Každopádně, hypotéza, kterou mi pan Böserle předložil (že moje baterie by mohly mít příliš vysoký vnitřní odpor, což mělo způsobit že při nabíjení na nich napětí rázově vyskočí, a pak zase skokově klesne, a repete, a pomohlo by je naformovat) je tím pádem asi vyvrácena, protože zatím co jsem čekal až mi to pošlou zpátky, jsem s těmi bateriemi neudělal lautr nic (kromě toho že jsem odpojil balancér a ty budíky, aby se baterie zbytečně nevybíjely); nechal jsem je ležet jak jsou, a nepředpokládám, že by se během týdnu nečinnosti samy od sebe nějak zlepšily.
Ale už to nekolísá, takže snad OK. Nutno dodat že hodnoty které to hlásí (V, A, W od panelů, W do zátěže, A do/z baterií) pořád úplně neodpovídají realitě. Respektive, neodpovídají tomu co naměřím mým klešťákem, který, troufám si tvrdit, bude přeci jen krapet přesnější (Keysight U1194A, s kalibračním protokolem; žádný levný kšunt) než whatever je v tom Axpertovi za měřící obvody.
Teď nejsem na pár dní doma a z hlavy Ti přesně neřeknu číslo verze FW která je tam teď, nebo byla předtím, možná to taky bylo 50.02, ale to bych kecal; až se vrátím, tak Ti to potvrdím co tam je a co tam bylo.
Nerad bych to zakřiknul, ale vypadá to, že Axpert se konečně chová korektně po servisu u prodejce (Ostrovní elektrárny). Odvezl jsem to tam, panu Böserlemu popsal situaci, zapojení a ukázal videa co to dělá, a kromě toho kolísání napětí jsem ještě hlásil že měnič ukazuje na displeji nesmyslné hodnoty (hlavně okamžitý výkon z panelů a napětí na nich).
Pan Böserle říkal že toto je jim známo a řeší to nový firmware, takže když mi pak volal, tak říkal že to flashnul, vyzkoušel s baterií Pylontech a napětí nekolísalo. Ptal jsem se ho jestli to zkoušel tou Pylonkou i před flashnutím, ale bohužel že prý ne. Což je škoda, protože by to jednoznačně vyloučilo problém s bateriemi (jakéhokoliv typu) a jasně poukázalo na to, že na vině je chybný firmware, ale chápu že jeho čas je drahý.
Na druhou stranu, zas tak dlouho by to snad nezabralo, možná tak půl hodiny navíc?
Každopádně, hypotéza, kterou mi pan Böserle předložil (že moje baterie by mohly mít příliš vysoký vnitřní odpor, což mělo způsobit že při nabíjení na nich napětí rázově vyskočí, a pak zase skokově klesne, a repete, a pomohlo by je naformovat) je tím pádem asi vyvrácena, protože zatím co jsem čekal až mi to pošlou zpátky, jsem s těmi bateriemi neudělal lautr nic (kromě toho že jsem odpojil balancér a ty budíky, aby se baterie zbytečně nevybíjely); nechal jsem je ležet jak jsou, a nepředpokládám, že by se během týdnu nečinnosti samy od sebe nějak zlepšily.
Ale už to nekolísá, takže snad OK. Nutno dodat že hodnoty které to hlásí (V, A, W od panelů, W do zátěže, A do/z baterií) pořád úplně neodpovídají realitě. Respektive, neodpovídají tomu co naměřím mým klešťákem, který, troufám si tvrdit, bude přeci jen krapet přesnější (Keysight U1194A, s kalibračním protokolem; žádný levný kšunt) než whatever je v tom Axpertovi za měřící obvody.
Teď nejsem na pár dní doma a z hlavy Ti přesně neřeknu číslo verze FW která je tam teď, nebo byla předtím, možná to taky bylo 50.02, ale to bych kecal; až se vrátím, tak Ti to potvrdím co tam je a co tam bylo.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm
Re: Problémy s Axpert King II
Abych to upřesnil, ten nový firmware má údajně řešit problém že měnič neukazuje přesné hodnoty napětí, proudu, výkonu na panelech atd., ale nic o o tom kolísání; myslím že se nezmínil o tom že by takový problém někdy řešil.Mars Deimos píše: ↑ned dub 23, 2023 11:46 pm Pan Böserle říkal že toto je jim známo a řeší to nový firmware,
Ale faktem je že předtím to kolísalo, teď už to nekolísá a jediné co se mezitím zásadně změnilo byl ten firmware v Kingovi.
A jestli Ti to kolísá na 280Ah LiFePO (to je Seplos?), no tak o to míň pravděpodobná je ta hypotéza že za to může vysoký Ri baterie, a o to větší podezření padá právě na firmware v tom Axpertu. Btw, předpokládám správně že to máš propojené přes RS-485? Protože o to pozoruhodnější by to bylo, to by pak znamenalo že ten Axpert když má v sobě ten potenciálně chybný firmware, tak ignoruje i komunikaci s BMS a bezdůvodně otevírá MPPT když nemá a přebíjí baterie těmi nesmyslnými pulzy.
Re: Problémy s Axpert King II
Víc než cena přístrojů, měření DC proudu klešťákem ovlivňuje ten kdo měří. Takové maličké relé které je jednou pod napětím a podruhé bez v blízkosti přístroje pošle naměřené hodnoty do nesmyslných oblastí.Mars Deimos píše:...Respektive, neodpovídají tomu co naměřím mým klešťákem, který, troufám si tvrdit, bude přeci jen krapet přesnější (Keysight U1194A, s kalibračním protokolem; žádný levný kšunt) než whatever je v tom Axpertovi za měřící obvody.
Nevkládjte do těch dražších přístrojů přehnané naděje... Bočník je vždy přesnější. Samozřejmě v tomto případě se zdá že to pokazil SW.
A konkrétně v MPP měničích není problém v bočníku, ale v následném A/D převodníku, nejmenší krok 1A je hloupě málo. Proto některé divné chování ani update FW nespraví (slabé osvity a MPPT)
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte dub 04, 2023 10:28 pm
Re: Problémy s Axpert King II
Tak už bohužel nezjistím co jsem tam měl předtím za firmware desky, ale teď tam mám 50.07 (na ten mi to flashnuli).
Momentálně mám bulk charging napětí nastavené na 13.7V na baterii (54.8 V). Zkoušel jsem to trochu zvednout na 13.8V, a zas to začalo blbnout podobně jako minule, ikdyž ne tak intenzivně, tak jsem to zas rychle vrátil zpátky na 13.7V a srovnalo se to. Tak nevim ... každopádně předtím mi to takhle kolísalo tak jako tak.
Re: Problémy s Axpert King II
děkuji mám to taky od ostr. el.. už jsem jim psal, modlím se by se to dalo do kupy... musím to omezovat a je to oser... ikdyž automaticky...
a teda ještě gratulace, že se to vyřešilo
a teda ještě gratulace, že se to vyřešilo
Re: Problémy s Axpert King II
Baterky nemám do Axperta jen koukám na BMS a tu do Solar Assistenta. Ozvu se pak jak jsem dopadl.
-
- Příspěvky: 1050
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Problémy s Axpert King II
Jak: baterky nemám!?
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 1050
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Problémy s Axpert King II
No ale to je u baterek s BMS velký problém!
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 1050
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Problémy s Axpert King II
Protože axpert King je Ostrovní a neumí fungovat bez baterek respektive jej může nečekané odpojování baterie (BMS-kou nebo člověkem...), zničit!!! Jak už tady bylo několik případů , , a nefungujeli komunikace, BMS umí baterii i odpojit a to nečekaně pro měnič, kdežto při funkční komunikaci mu dát dopředu vědět a on sníží proudy a není riziko poškození měniče.
Podle mého laického jen odhadu to celé může i kmitat jak se baterie nečekaně odpojí, poklesne jí napětí tak ji BMS znovu vzápětí připojí a tak neustále dokola, přitom dostává měnič pěkné nečekané proudové rány
To u olověných akumulátorů , které se nikdy neodpojí sami a pro které byl původně tento Ostrovní měnič navržen jak si z principu nehrozí. Ale u "chytrých" baterii ano
I když! Četl jsem tady případ, že se King poškodil a shořela pojistka od olověných akumulátorů.
Ptal jsem se jestli tomu nebylo spíše naopak?! - Jestli nepoddimenzovali pojistku a ta neshořela? Čím se nečekaně odpojil akumulátor a vzal sebou do hrobu měnič, neb nasat to muselo při velkém odběru přes 100A!
Totiž Viděl jsem u rýže dávají jen 125Anebo dokonce jen 100A pojistku. Dle mě je i 150A válcová pojistka málo!!! a více se myslím ani nevyrábí, nebo není běžně ke koupi.
Přitom měnič umí dát chvilkově až 10kW!!! Než se sám odmlčí tímto přetížením.
No a 10000W / 48V = 208A!!!
To jsem již trochu odbočil... Omlouvám se, ale snad je z toho možné vypozorovat, že nejde o problémy Kinga.
Prostě nemá rád neplánované odpojování baterií. Což v případě použití baterie s BMS a nefunkční komunikaci..., může opakovaně nastávat!
Třeba někdo má konkrétní zkušenost a poradí vám ne tak obecně jako já - ač průmyslovák, s FVE zatím jen cca s jednoroční zkušeností jen s 5ti poloostrovy v rodině a to ještě jen s olověnými akumulátory, avšak bezproblémů fungujícími a jen jedinou zkušenost s neznačkovou právě nekomunikující LiFePo4... bratránka , Co jí nedávno vyměnil za olovo a nyní je v rozpacích
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Problémy s Axpert King II
Ano, Axpert neumi jet bez baterek, ale nic se neodpojuje. Žádný havarijní stav na BMS není. Nepleťte hrusky s jabkama . Jste úplně mimo. Pokud nerozumíte tomu co tu popisujeme nezahlcujte diskuzi. Je to tu z půlky zasete nesmyslama co vůbec s problémem nesouvisí. Jen aby někdo něco napsal mě to přijde, co nekde četl. Normálně u konce nabijeni Axpert zapíná nabijeni a znovu ho vypíná ve vlnách. Je jedno jestli je to lifepo4 nebo olovo. Už je to tu dokonce od zakladatele vysvětlene v čem je problém.
Problém je ve FW který dovozce nahraje na 50.07 a zkalibruje PV a baterky.... nic víc. Nic min. A pak to jede. Pokud ten problém nemáte nebo nemáte relevantní informace tak vás příspěvek je úplně k ničemu.
BMS odpojí baterii v havarijním stavu podle nastavení co tam dám. Jedná se o havarijní stav na baterii ktery nenastal. Axpert má sám snižovat proud po dosažení požadovaného napeti. To že to někdo má nastavené špatně a poddimezovane baterie a vodiče je jeho smůla popřípadě nemá Pilontech pack napojení pres kabel do měniče...
Problém je ve FW který dovozce nahraje na 50.07 a zkalibruje PV a baterky.... nic víc. Nic min. A pak to jede. Pokud ten problém nemáte nebo nemáte relevantní informace tak vás příspěvek je úplně k ničemu.
BMS odpojí baterii v havarijním stavu podle nastavení co tam dám. Jedná se o havarijní stav na baterii ktery nenastal. Axpert má sám snižovat proud po dosažení požadovaného napeti. To že to někdo má nastavené špatně a poddimezovane baterie a vodiče je jeho smůla popřípadě nemá Pilontech pack napojení pres kabel do měniče...