MG4

Odpovědět
visis
Příspěvky: 223
Registrován: stř kvě 25, 2022 7:44 pm

MG4

Příspěvek od visis »

Plánuji již delší dobu koupi nějakého elektromobilu a padl mi do oka MG4, zejména proto, že v základní verzi je s LiFePo baterkou, což sice není ideálně pro auto z hlediska energie na kilogram, ale protože to bude druhé auto pro ženu, tak mi jde hlavně o životnost a počet cyklů.
No a nejenom, že nový stojí v ČR výrazně méně, co jiné, ale ve Španělsku je za 20.000 Eur a dočetl jsem se ,že ho snad lze bez problémů nechat přivézt z Číny za 14.000 Eur, dají k tomu všechny potřebné papíry.
A proto mám dotazy:
1.Nemáte někdo tady zkušenosti s MG4? Kvalita zpracování, baterie, a tak celkový dojem.
2. Nemáte někdo zkušenosti s dovozem ze Španělska, případně z Číny? Již těch 20.000Eur ze Španělska by byla cena jako za jiný ojetý elektromobil. O ceně z Číny ani nemluvě...

Díky
Solárník začátečník
Elektrárna 9,9 kWp, Goodwe GW10K-ET, baterie Dyness HV 17,8 kWh
Východ: 7x450 = 3 150 W
Jih: 8x450 = 3 600 W
Západ: 7x450 = 3 150 W
PavelZ
Příspěvky: 5
Registrován: pon čer 12, 2023 12:23 am

Re: MG4

Příspěvek od PavelZ »

Co se týče dovozu číny nebo jiný stát mimo EU, tak k výsledné ceně v musíš připočítat dopravu, 10% clo a pak 21%DPH. Ještě si musíš zjistit jestli to konkrétní auto prodávané na čínském trhu splňuje EU homologaci, což na 99% nebude splňovat. Takže se to nevyplatí
Baterka
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 14, 2022 8:22 am

Re: MG4

Příspěvek od Baterka »

Přesně tak, cena pak vychází na nějakou velmi podobnou částku jako z dovozu ze Španělska, případně i více. A připomenu, že CLO se platí i z ceny dopravy.
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: MG4

Příspěvek od Diablo007 »

Jestli jde ve Španělsku koupit MG4 za 20t euro a tady za 30t mne moc nesedí Evropa je malá nejde jen tak někde najít něco o tolik levněji
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
visis
Příspěvky: 223
Registrován: stř kvě 25, 2022 7:44 pm

Re: MG4

Příspěvek od visis »

Bylo to v jedné recenzi na youtube, kde toto tvrdili. Známý jezdí pravidelně za prací do ES, tak ho zkusím nominovat aby zjistil podrobnosti a popřípadě přijel po ose :D
Z té číny prý je vše v normách dle EU i s veškerými doklady pro přihlášení. Ale to by chtělo někoho kdo s tím má zkušenosti. Otázka taky záruk a servisu, jak by se na to tvářili.
Solárník začátečník
Elektrárna 9,9 kWp, Goodwe GW10K-ET, baterie Dyness HV 17,8 kWh
Východ: 7x450 = 3 150 W
Jih: 8x450 = 3 600 W
Západ: 7x450 = 3 150 W
Uživatelský avatar
pave69
Příspěvky: 488
Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: MG4

Příspěvek od pave69 »

Na španělském webu píšou, že ta cena je platná "při financování", tj. na splátky, kde nasolí nějaký "kofík", na kterém se zahojí. Asi to bude podobné jako v ESA, kde při prodeji na splátky je auto "levnější" :D
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: MG4

Příspěvek od Diablo007 »

pave69 píše: pon čer 12, 2023 1:54 pm Na španělském webu píšou, že ta cena je platná "při financování", tj. na splátky, kde nasolí nějaký "kofík", na kterém se zahojí. Asi to bude podobné jako v ESA, kde při prodeji na splátky je auto "levnější" :D
10t euro je pořád tak velký rozdíl že to nebude o splátkách. Ještě je možnost že to je cena po nějaké místní dotaci ne elektromobil
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Baterka
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 14, 2022 8:22 am

Re: MG4

Příspěvek od Baterka »

Na pár kliků jde vidět přehledná nabídka slev, ale už hůře jde zjistit na jakou slevu má kdo nárok.
Plan MOVES III - € 4500
Achatarramiento (Moves III) - € 2500
Campaña MG eléctricos - € 1210
Campaña MY 2022 - € 1000
Santander Promo-Finance - € 2000
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: MG4

Příspěvek od Kodl69 »

spíš jiná věc, viděl to někdo na živo, nedejbože se s tím svezl?
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
visis
Příspěvky: 223
Registrován: stř kvě 25, 2022 7:44 pm

Re: MG4

Příspěvek od visis »

Dnes jsem s tím jezdil. A nemám co vytknout. Perfektní zpracování, slícování, nic nevrže, kvalita použitých plastů na jedničku. Sílu to má velkou, 205k, a ten zátah od nuly je obrovský. Podvozek neni uskákaný, krásně kopíruje nerovnosti.
Solárník začátečník
Elektrárna 9,9 kWp, Goodwe GW10K-ET, baterie Dyness HV 17,8 kWh
Východ: 7x450 = 3 150 W
Jih: 8x450 = 3 600 W
Západ: 7x450 = 3 150 W
Kodl69
Příspěvky: 1320
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: MG4

Příspěvek od Kodl69 »

Zátah od rozjezdu má prakticky každej elektromobil, ale třeba takovej Leaf 2014 s vydechlou baterkou od 80km/h už skoro nezrychluje, stejně jako Peugeot ion, se kterým jsem jel skoro novým... žehlení nerovností: to auto je těžký. To nikdo neodmaže, hlavně do zatáček, ale váha zajišťuje "plavnost" I ten levnej starej Leaf je poměrně komfortní. Tady spíš bude dilema, jaký vybrat baterky. Kdybych za to chtěl ty prachy dát, tak fakt nevím, jestli NMC, se kterejma bude za pár let amen, a navíc je to dražší, nebo lifepo4, kde je pravděpodobnost větší životnosti, s menším dojezdem, ale to záleží na managementu baterie, a jak velký bloky jdou případně vyměnit, ale zase menší kapacita a s tím i dojezd. Nedávno jsem analyzoval denní použití auta, a za poslední rok mám jenom 4 dny, kdy jsem ujel víc než 300km. Samozřejmě ty dojezdy nejsou v realitě pravda, obzvlášť s mým stylem jízdy, kdy jsem při poslední cestě do Prahy dokázal prohnat motorem přes 30l LPG na 240km, a to je to jenom dvoulitr. Normálně jezdím tak za 10l/100... Jezdí za mnou chlapík s Teslou S, nevím s jakou baterkou, ale z druhýho konce Prahy to má ke mně cca 280km, a bez dobíjení u Humpolce to komentoval jako riskantní podnik. I tak u mě dobíjel 50kWh, což je na nějakejch 150km z Humpolce cca 28kWh/100km. Tj u tohohle aparátu odhaduju dálniční dojezd pod 200km...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Baterka
Příspěvky: 26
Registrován: stř pro 14, 2022 8:22 am

Re: MG4

Příspěvek od Baterka »

Je to auto do města. Všechno hranaté při dálničních 130km/h leze se spotřebou hodně vysoko. Pro ty na delší trasy je tu IONIQ 6, TeslaS/3, Mercedes EQE/EQS...
brumlaj
Příspěvky: 1510
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: MG4

Příspěvek od brumlaj »

Odpovědět

Zpět na „Elektromobily“