Stránka 1 z 1
Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: pon led 29, 2024 8:56 pm
od Luboš
Zdravím, vymenil som staré baterky za nové (Lifepo 250 Ah). Menič mám Easun 5,5 kW, 48 V. Nastavil som menič ako som najlepšie vedel, podľa parametrov batérie ale nefunguje to ideálne:
1) hodnota napätia pre odpojenie batérie (prepnutie na bypass) 47 V (cca 15 % nabitia batérie), pri napätí 49,5 V mi menič avizuje nízke napätie batérie
(kód 04)
2) v režime spotreby len z batérie (večer) cca 300-400 W pri zvýšení záťaže napr. o 2 kW sa prepne menič do bypassu o 2-3 sekundy naspäť z baterky a o
2-3 skundy znova bypass a tek stale dokola. Batéria je pritom dostatočne nabitá. Je možné že by tá baterka nezvládla 2,3 kW záťaž ? Vopred ďakujem
za radu.
Re: Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: pon led 29, 2024 9:30 pm
od brumlaj
Jak máš baterii pospojovanou? Máš foto? (odpor smyčky .....)
Re: Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: pon led 29, 2024 10:43 pm
od Luboš
Pripojenie by malo byť dobré, len ma napadlo, či teplota okolo 10 stupňov nie je problém.
Re: Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: pon led 29, 2024 11:21 pm
od mirekcafa
jaký typ máš Easuna? tipl bych si, že aby ti to nesignalizovalo slabou baterku měl bys jít níže u pozice 14 a 35.
Jaká máš rozdíl na přepnutí do bypassu a zpět na baterky?
Re: Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: úte led 30, 2024 9:19 am
od Luboš
Neviem teraz presný typ, položku 14 tam ani nemám a položka 35 je Čas ekvalizace baterie, to by som podla mňa ani nemusel riešiť, batria má svoju BMSku
Re: Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: úte led 30, 2024 12:17 pm
od eduard22
10 stC + nebo - ?
Re: Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: úte led 30, 2024 12:24 pm
od mirekcafa
Až budeš vědět jaký máš typ pak se můžeš ptát, kouli tu nikdo nemá.....
Re: Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: úte led 30, 2024 7:19 pm
od Luboš
Re: Nastavenie meniča na Lifepo batérie.
Napsal: pát úno 02, 2024 10:18 pm
od brumlaj
Takže je to jasné, tkaničky od bot místo kabelů, jištění pochybným maslostrojem. Odpor smyčky tedy neznámý.
Změř napětí na vodičích při plném odběru (multimetr jedním hrotem na pólu akumulátoru a druhým na pólu v měniči. Ne na koncovkách kabelu
).
U LiFe je pouze minimální rozdíl napětí při nabitém a vybitém akumulátoru. Proto je kladen důraz buď na 1) řízení nabíjení/vybíjení přímo BMS akumulátoru, nebo 2) velmi malým úbytkem na spojích a vodičích čemuž 25mm2 neodpovídá. (o kolik sem se letmým pohledem seknul?)