VVÚ Vitova chatrc
Pravidla fóra
Pro získání samostatného fóra týkajícího se Vaší vlastní elektrárny, kontakrujte některého z moderátorů nebo admina.
V takto získaném fóru budete mít k dispozici jedno vlákno, které si budete moci moderovat, připadně bude zamčené a budete moci přispívat pouze vy. Dále je ožné si založit další vlákna pro obecné diskuse.
Pro získání samostatného fóra týkajícího se Vaší vlastní elektrárny, kontakrujte některého z moderátorů nebo admina.
V takto získaném fóru budete mít k dispozici jedno vlákno, které si budete moci moderovat, připadně bude zamčené a budete moci přispívat pouze vy. Dále je ožné si založit další vlákna pro obecné diskuse.
Re: VVÚ Vitova chatrc
Já jsem pár baterií tak rozchodil.
Použil jsem Matějův desulfátor, ale stejného výsledku jsem docílil i ze starou selenovou autonabíječkou a to i rychleji než s desulfátorem.
Pokus máš stejnou baterku, zkus to jenom hodit na nabíječku která dává kolem 15 voltů a uvidíš jestli dosáhneš stejných parametrů a za jak dloho.
Ty baterky co jsem oživoval, byly 225ah olovo, byli zasulfátované, dělal jsem zároveň 4 kusy, dva s desulfátorem a 2 bez.
Vždycky po týdnu jsem změřil hustotu, nejrychleji to šlo s tou starou potvorou. Napětí okamžitě na 18 voltech, postupně klesalo a stoupal proud.
Trvalo to tak 3 týdny, destilku nebylo nutné dolívat.
Použil jsem Matějův desulfátor, ale stejného výsledku jsem docílil i ze starou selenovou autonabíječkou a to i rychleji než s desulfátorem.
Pokus máš stejnou baterku, zkus to jenom hodit na nabíječku která dává kolem 15 voltů a uvidíš jestli dosáhneš stejných parametrů a za jak dloho.
Ty baterky co jsem oživoval, byly 225ah olovo, byli zasulfátované, dělal jsem zároveň 4 kusy, dva s desulfátorem a 2 bez.
Vždycky po týdnu jsem změřil hustotu, nejrychleji to šlo s tou starou potvorou. Napětí okamžitě na 18 voltech, postupně klesalo a stoupal proud.
Trvalo to tak 3 týdny, destilku nebylo nutné dolívat.
Re: VVÚ Vitova chatrc
Pokud clovek chape co se vevnitr fyzikalne stane tak do jiste miry opravdu muze platit to co rika fira vyse. Pokud jsou ale sulfaty trvale zakrystalizovane az krystalicke tak tady tomu vareni nepomuze.
Je tezke odhadnout stav toho vnitrku.
Cil je jasny obnovit i druhou baterku. Napisu za tyden po kapacitnim testovani.
Klidne nastavim 15V vic ale ne neb tam hrozi ohrivani a muze u uzavrene baterie byt az nebezpecne ...
Tak zdary
Je tezke odhadnout stav toho vnitrku.
Cil je jasny obnovit i druhou baterku. Napisu za tyden po kapacitnim testovani.
Klidne nastavim 15V vic ale ne neb tam hrozi ohrivani a muze u uzavrene baterie byt az nebezpecne ...
Tak zdary
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Zdary
po týdnu na 16,5V baterka dosahla navýšení kapacity z 9,5 na 16,5 Ah, což je tedy jen 7Ah, nicméně progres tam byl.
nyní budu týden pokračovat klasickým desulfátorem na 15V dotovací nabíječkou.
pro ty kdo nesledujou vlákno nabíjení konstantním napětím - 15 V a vybíjení 2 ks 55W autožárovky paralelně.
odpovídá to přibližně proudu C5
a protože mě to nestojí vůbec nic tak vám sem ještě výsledky rád dám.
Vítek.
po týdnu na 16,5V baterka dosahla navýšení kapacity z 9,5 na 16,5 Ah, což je tedy jen 7Ah, nicméně progres tam byl.
nyní budu týden pokračovat klasickým desulfátorem na 15V dotovací nabíječkou.
pro ty kdo nesledujou vlákno nabíjení konstantním napětím - 15 V a vybíjení 2 ks 55W autožárovky paralelně.
odpovídá to přibližně proudu C5
a protože mě to nestojí vůbec nic tak vám sem ještě výsledky rád dám.
Vítek.
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
mame tu zase týden a aktualni stav je 22,5 ah.
z puvodních 9Ah
za tento týden narostla kapacita o 6 Ah
další týden budu pokračovat na 15,2V s desulfatorem.
zatím máme linearní nárůst cca 6 Ah za týden. což 6 Ah je 10 procent kapacity.
tak zdarec V ozvu se za další týden.
z puvodních 9Ah
za tento týden narostla kapacita o 6 Ah
další týden budu pokračovat na 15,2V s desulfatorem.
zatím máme linearní nárůst cca 6 Ah za týden. což 6 Ah je 10 procent kapacity.
tak zdarec V ozvu se za další týden.
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Ahoj Vitku,
jednou jsem obdobně oživil baterku co mám v homo domo traktoru. Baterie to byla vytažená z auta kde už nestačila a v traktoru fungovala v režimu dát na nabíječku cca 3 hodiny dopředu a pak šlo s připojenou nabíječkou nastartovat. A druhý den znovu, v podstatě už nedala noc.
Pak mi kámoš půjčil takovou malou zaplastovanou elektronickou pulzni nabíječku (no ptal jsem se ho, zda to je opravdu nabíječka a ne trafo k osvětlení vánočního stromku, zda se to nerozteče po připojení k baterii) ať to zkusím. No zkusil jsem, již nevím jak dlouho to bylo zapojeno, asi týden, ale ta baterie pak udržela napětí na 13V a druhý den šlo nastartovat bez nabíječky. Vzhledem k frekvenci používání traktoru párkrát v roce o víkendu, je baterie zase v předchozím stavu, ale je ji 11let a těch 6 posledních funguje v traktoru v režimu ..... no mít baterie ruce a nohy tak mi na nafackuje a uteče do šrotu, ale furt funguje
Vitku prosím Tě nemáš ke srovnání data, kolik Ti třeba v prosinci udělalo jaké pole? Jde mi o porovnání hlavně sklonů v horším období :
svisly ....... kW z ....... kWp instalace
nakloněný ....... kW z ....... kWp instalace
a ležatý. ....... kW z ....... kWp instalace
Moc děkuji.
jednou jsem obdobně oživil baterku co mám v homo domo traktoru. Baterie to byla vytažená z auta kde už nestačila a v traktoru fungovala v režimu dát na nabíječku cca 3 hodiny dopředu a pak šlo s připojenou nabíječkou nastartovat. A druhý den znovu, v podstatě už nedala noc.
Pak mi kámoš půjčil takovou malou zaplastovanou elektronickou pulzni nabíječku (no ptal jsem se ho, zda to je opravdu nabíječka a ne trafo k osvětlení vánočního stromku, zda se to nerozteče po připojení k baterii) ať to zkusím. No zkusil jsem, již nevím jak dlouho to bylo zapojeno, asi týden, ale ta baterie pak udržela napětí na 13V a druhý den šlo nastartovat bez nabíječky. Vzhledem k frekvenci používání traktoru párkrát v roce o víkendu, je baterie zase v předchozím stavu, ale je ji 11let a těch 6 posledních funguje v traktoru v režimu ..... no mít baterie ruce a nohy tak mi na nafackuje a uteče do šrotu, ale furt funguje
Vitku prosím Tě nemáš ke srovnání data, kolik Ti třeba v prosinci udělalo jaké pole? Jde mi o porovnání hlavně sklonů v horším období :
svisly ....... kW z ....... kWp instalace
nakloněný ....... kW z ....... kWp instalace
a ležatý. ....... kW z ....... kWp instalace
Moc děkuji.
Re: VVÚ Vitova chatrc
čau lidi tak milá baterka se na víc než na 30 Ah nedostala, což i tak z 6 nebo kolik tam bylo původně z nominálních 60Ah je 50 procent, to není uplně blbý výsledek nicméně jsem sám zklamán.
Vypadá to, že již dosšlo k rozpadu desek a ke ztrátě aktivní plochy elektrod. nicméně na baterii nepozoruji samovybíjení ani mezičlánkový či vnitřní zkrat.
Co z toho plyne na závěr?
je jednodušší koupit baterii novou než se se starou tak dlouho drbat - ačkoliv u mě to bylo pouze nabíjení a vybíjení a měření kapacity.
tak jsem jednu kapitolu uzavřel a upřímně Vám zde reportuji výsledek.
Ne všechny baterie jsou obnovit, a větší analýzu je možné udělat až po rozebrání desek - což dělat nebudu.
Nicméně přišel jsem na zajímavou věc proč odešla baterie - alternátor v autě měl jedno vinutí odletované od diod a u toho plyne menší výkon a proto nedocházelo k nabíjení ani na 20 km denních trasách. Po výměně alternátoru již nabíjí na vyšší napětí a vyššími proudy než jsem měřil před výměnou.
takže nejen že sem se drbal s baterkou, přišel sem na to že alternátor je v haji taky - což byla zrejmě jedna z příčin degradace baterie
tak zdar a at vám to svítí. Vítek
Vypadá to, že již dosšlo k rozpadu desek a ke ztrátě aktivní plochy elektrod. nicméně na baterii nepozoruji samovybíjení ani mezičlánkový či vnitřní zkrat.
Co z toho plyne na závěr?
je jednodušší koupit baterii novou než se se starou tak dlouho drbat - ačkoliv u mě to bylo pouze nabíjení a vybíjení a měření kapacity.
tak jsem jednu kapitolu uzavřel a upřímně Vám zde reportuji výsledek.
Ne všechny baterie jsou obnovit, a větší analýzu je možné udělat až po rozebrání desek - což dělat nebudu.
Nicméně přišel jsem na zajímavou věc proč odešla baterie - alternátor v autě měl jedno vinutí odletované od diod a u toho plyne menší výkon a proto nedocházelo k nabíjení ani na 20 km denních trasách. Po výměně alternátoru již nabíjí na vyšší napětí a vyššími proudy než jsem měřil před výměnou.
takže nejen že sem se drbal s baterkou, přišel sem na to že alternátor je v haji taky - což byla zrejmě jedna z příčin degradace baterie
tak zdar a at vám to svítí. Vítek
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Mám jinou zkušenost: baterka s jedním zkratovaným článkem způsobila zničení alternátoru přetěžováním, a pak se auto zastavilo, a byly mrtvý oba komponenty. Na první pohled se nic nedělo, benzínovej motor v létě nastartovala i 10V baterka, a že míň svítily světla? Na druhou stranu netuším, jak dlouho tohle vznikalo.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: VVÚ Vitova chatrc
Ahoj kolegové,
Rozbil jsem další fangpusun, tentokrát nedopatřením a potřebuju se do něj nějak nedestruktivně dostat, nemáte někdo nápad? zkoušel jsem 180 stupnů v troubě a cívky nepovolily - zalévací hmota.
TZN jedná se o victron 150 70 TR nebo fang 150 70 TR. je to stejná konstrukce, číNan udělal dost festovní zalití.
Nevíte někdo jak to rozdeklovat? použití flexy je poslední co potřebuju zkusit.
Nabíječ je po klinické smrti a flexu na ten plech chci vzít až jako poslední možnost. problém je, že se pak budou cívky blbě chladit po zpětném smontování a opravení pravděpodobně vystřílených fetů-..
Díky nazdar.
Rozbil jsem další fangpusun, tentokrát nedopatřením a potřebuju se do něj nějak nedestruktivně dostat, nemáte někdo nápad? zkoušel jsem 180 stupnů v troubě a cívky nepovolily - zalévací hmota.
TZN jedná se o victron 150 70 TR nebo fang 150 70 TR. je to stejná konstrukce, číNan udělal dost festovní zalití.
Nevíte někdo jak to rozdeklovat? použití flexy je poslední co potřebuju zkusit.
Nabíječ je po klinické smrti a flexu na ten plech chci vzít až jako poslední možnost. problém je, že se pak budou cívky blbě chladit po zpětném smontování a opravení pravděpodobně vystřílených fetů-..
Díky nazdar.
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
- Přílohy
-
- IMG-20220610-WA0000.jpeg (480.97 KiB) Zobrazeno 11679 x
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Je to extrém ale pokud jsou cívky kaput někomu to dát na frézu s ten to vyčistí skoro až k hliníku a můžeš to pak zpět odlít
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: VVÚ Vitova chatrc
Kiwi nikdo nic takoveho nepsal... Mppt nefunguje po externim zkratu na pv svorkach. Regl sepnul fetama napeti baterie na PV svorky a bylo.
Regl loguje ale nezatizi panely....
Regl loguje ale nezatizi panely....
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
To co sem posilal za obrazky jsou jen orientacni....
Podle me bud vnitrni pojistka nebo fety ale proto to potrebuju nedestruktivne rozebrat tzn jen odrezat civky
Podle me bud vnitrni pojistka nebo fety ale proto to potrebuju nedestruktivne rozebrat tzn jen odrezat civky
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Kablova pojistka od baterie je 80 A dle vyrobce. Ta nezareagovala. Zapojeni je spravne takze to bouchlo opravnene. Pojistka z baterie chrani proti nadproudu a zkratu na 80A. Kazdopadne si z hlavy pamatuju ze pojistka vevnitr je 70A a jsou tam dve.
Takze bud jsou vystrileny fety a nebo ty pojistky. Jemze do toho se neda nedestruktivne dostat tak to asi hodim do popelnice ci s takovym klumpem
Takze bud jsou vystrileny fety a nebo ty pojistky. Jemze do toho se neda nedestruktivne dostat tak to asi hodim do popelnice ci s takovym klumpem
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Nevim jestli hulim stejnej matros jako ty kiwi ale me teda prijde ze civky ma odrezane z toho hliniku takze to je co? Destruktivni rozebirani....
Diky za nejaky dalsi napad
Diky za nejaky dalsi napad
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Proc? Jen tak aby tady bylo o cem psat sanozrejme ze mam bezproblemu na nakup 3 dalsich victronu a klidne i 5 victron multipusu. Chtel sem to sem dat jako navod rpo nekoho evidentne sem se zase stejne jako na mypower dostal do spar lidi kteri jen kritizuji.
Je to stejne s baterkama je to stejne s ekvalizaci a ted uz vofrnujete nos i nad pokusem zarizeni rozebrat.
Lidi proberte se. Ja mam penez dost ja nepotrebuju setrit. A rozhodne nepotrebuju aby tady ste ze me delali nejakyho retarda.
Je cas nachvili se uklidit.
Mejte se ahoj ing. Vita
Je to stejne s baterkama je to stejne s ekvalizaci a ted uz vofrnujete nos i nad pokusem zarizeni rozebrat.
Lidi proberte se. Ja mam penez dost ja nepotrebuju setrit. A rozhodne nepotrebuju aby tady ste ze me delali nejakyho retarda.
Je cas nachvili se uklidit.
Mejte se ahoj ing. Vita
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Kiwi ja uz jen posledni komentar k Tobe:
Obavam se ze zde se nase cesty rozchazeji. Kolego solarniku popreji Ti mnoho zdravi a co nejmin spalenych tranzistoru.
Mnoho stesti ve Tvem Zivote.
Obavam se ze zde se nase cesty rozchazeji. Kolego solarniku popreji Ti mnoho zdravi a co nejmin spalenych tranzistoru.
Mnoho stesti ve Tvem Zivote.
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Vítku, me přijde, že odletuje kryt s cívkami od plošného spoje, má to nějakou překážku kterou nevidím? Chceš další 3 ruce a 3 pájky?
Jestli to je obecně používaná dvousložková polyuretanová zalévací hmota, tak ta nepovolí... Nějakou chvíli po zamíchání to jde lehce odstranit ubrouskem, jak to začne reagovat chemicky tak už to nejde jinak než mechanicky a v tom případě je lepší počkat až ta chemická reakce dokončí. V tvém případě je dokončená a je to na frézu a brusku.
Tobě se nechce ničit kryt?
Jestli to je obecně používaná dvousložková polyuretanová zalévací hmota, tak ta nepovolí... Nějakou chvíli po zamíchání to jde lehce odstranit ubrouskem, jak to začne reagovat chemicky tak už to nejde jinak než mechanicky a v tom případě je lepší počkat až ta chemická reakce dokončí. V tvém případě je dokončená a je to na frézu a brusku.
Tobě se nechce ničit kryt?
Naposledy upravil(a) josse dne pon čer 13, 2022 7:24 pm, celkem upraveno 1 x.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: VVÚ Vitova chatrc
Zdary hele problem je ten ze plosnak neni pristupny. Civky jsou z vyroby naletovane na plosnak. Pak plosnak odladen na zkusebni stolici a pokud vyhovije civky se zalijou do otoceneho krytu.
Ja si poradim jen sem to chtel udelat i vzhledem k tomu ze je cil to zprovoznit nedestruktivne coz nejde nebot plosnak je na chladici a spolu s rozebiranim se urvou jak civky tak vsechny fety. To neni cil.... Chtel jsem to jikovne teplotne rozdelat coz sem zkusil ze nejde ackoliv dost zalivacich hmot degraduje u 150 a vice stupnich.
Vyriznu zboku diry abych se dostal k civce trafopajkou a ty 4 paralelni vodice se pokusim ohrat. Pokud se to povede sikovne rozebrat tak to si uze zustane ne prachutesne ale pak se da dal zkoumat. Foto v pristim postu
Samozrejme ze clovek nejprve premysli jak napravit a neposkodit kryt.
Nicmene stejne sem ten fang chtel vymnenit za victron takze se to jen urychlilo
Naposledy upravil(a) VITEK dne pon čer 13, 2022 7:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Jestli to je obecně používaná dvousložková polyuretanová zalévací hmota, tak ta nepovolí... Nějakou chvíli po zamíchání to jde lehce odstranit ubrouskem, jak to začne reagovat chemicky tak už to nejde jinak než mechanicky a v tom případě je lepší počkat až ta chemická reakce dokončí. V tvém případě je dokončená a je to na frézu a brusku.
Tobě se nechce ničit kryt?
Tobě se nechce ničit kryt?
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: VVÚ Vitova chatrc
Cekal jsem ze nebude zalito hmotou touto vysokoteplotni nybrz jinou.
A ano rad bych aby kryt prezil.
Nakonec jsem nasel v mym elektroodpadu desku s odpravenym fangpusunem 60A kde jsou pojistky ktere se pouzijou. Uvidim zachvilu zkusim pokus s rozebranim. Alespon z jedne strany
A ano rad bych aby kryt prezil.
Nakonec jsem nasel v mym elektroodpadu desku s odpravenym fangpusunem 60A kde jsou pojistky ktere se pouzijou. Uvidim zachvilu zkusim pokus s rozebranim. Alespon z jedne strany
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
- kybos
- Příspěvky: 222
- Registrován: čtv srp 05, 2021 5:49 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: VVÚ Vitova chatrc
Pokud ten plošný spoj drží jen na drátech z cívek, tak by snad mohlo stačit kvalitně odsát pájku z připojovacích bodů a pak uvolnit jednotlivé vodiče svazku mechanicky a pokud to nepovolí, tak přihřát a nechat zbytek pájky nasát do měděné licny a za použití mírného tahu a přihřívání jednotlivých pájecích bodů v několika postupných krocích plošný spoj vytáhnout.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + nabíječka 4 x 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Re: VVÚ Vitova chatrc
Kluci slo to dobre. Jsou tam bouchly vstupni fety vymenim a jedu.
- Přílohy
-
- IMG_20220613_205446.jpg (255.49 KiB) Zobrazeno 11927 x
-
- IMG_20220613_205439.jpg (325.4 KiB) Zobrazeno 11927 x
-
- IMG_20220613_205418.jpg (389.75 KiB) Zobrazeno 11927 x
-
- IMG_20220613_202035.jpg (331.29 KiB) Zobrazeno 11927 x
-
- IMG_20220613_195748.jpg (277.22 KiB) Zobrazeno 11927 x
-
- IMG_20220613_195446.jpg (210.53 KiB) Zobrazeno 11927 x
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: VVÚ Vitova chatrc
Vezmi tu mrtvolu a zkus jakou teplotu potřebuješ na vyjmutí cívek, bojím se aby to nebyla stejná teplota jako slejzá izolace z drátů cívek kolem 250°C ...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
- kybos
- Příspěvky: 222
- Registrován: čtv srp 05, 2021 5:49 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: VVÚ Vitova chatrc
Tohle konstruoval někdo s jasným zadáním: "Výrobek musí být nerozebiratelný a neopravitelný." Nic jiného tato konstrukce nepřináší: odolnost vůči vodě prachmizerná. Podle návodu se nesmí tento výrobek namontovat bez dalšího krytí ani volně na stěnu. Prostě šlo jen o to gesto hodit uživateli klacek pod nohy.
Victron (předpokládám, že je to kopie Victronu 1:1) má u mne nejméně dva tučné záporné body při dalším výběru komponent.
Victron (předpokládám, že je to kopie Victronu 1:1) má u mne nejméně dva tučné záporné body při dalším výběru komponent.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + nabíječka 4 x 1,2 kW (DELTA) Start: 2012