Napsali o BEV......

Momo
Příspěvky: 627
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

Abych to necpal do "Napsali o FVE.......", vytvořil jsem nové téma.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Taky Francii došly peníze na dotace levných BEV. Za ty prachy by to lidi chtěli a domácí automobilky nemají velkou kapacitu výroby.

Koukal jsem na ty ceny a říkal si, že těch 3.800,- Kč/měsíc bych po dobu třech let klidně dal. To je nějakých 137k. Stát by zaplatil akontaci do výše nějakých 330k, tak z akontace bych asi taky něco uhradil, ale už by to bylo možná přijatelné.

A pak jsem se podíval, kolik ten Peugeot e-206 stojí u nás.
Akční cena za miniauto od 850.000,- Kč s baterkou 50 kWh.

Vidím, že si ještě pár let počkám.
Ale budu to z povzdálí pozorovat a včas se do celé věci vložím ;)
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Tak si kup zatím ojetý BEZ 8-)
Např. jetýho Peugeotka "jen" za pade :D Ale starej krám bez výbavy s dojezdem jen do 40km :lol: Ale do práce do 20km dobrýýýý ;) (jen musíš jezdit pouze na noční, aby jsi doma mohl nabíjet přes den :lol: )
https://auto.bazos.cz/inzerat/178972389 ... letric.php

A nebo zcela nejetý :shock: Jen neuvádí dojezd a musí se v tem ležet :lol: ...
https://auto.bazos.cz/inzerat/180617691 ... v-1988.php

Nebo kde se již může sedět, ale jen 8A :lol: nabíjecí kabel v ceně a dojezd raději ani neuvádí opět... Tedy vlastně uvádí: "ideální do města (kratší dojezd)" :lol: ...
https://auto.bazos.cz/inzerat/181449186 ... ot-ion.php

No jseš-li "vlastenec" (zaslepenej vlastenec - nácek - nacionalista, co soudí lidi a kupuje věci jen dle "národnosti"... a tak dá i za nesmysl nesmyslnou cenu...) , koupíš "naši" "českou" Šdodovku a ta ujede na el. až 55km! Naštěstí se tam leje i benzí a prej , dle kámoše hybrydy žerou 10-12L/100km... (jasně je to ztrátová dvojí konverze energie z ropy na mechanickej pohyb a pak generátorem na el. a pak zpět - na mechanickej pohyb. Je to jako namísto topit přímo naftou s ní nejprve pohánět motor, jím generátor a elektrikou pak krmit přímotop...)
https://auto.bazos.cz/inzerat/180266303 ... kamery.php

A nebo Škodu plně elektrickou a použitou a tak "výrazně" levněji :lol: (pročpak to tak brzo někdo prodává? :?: )
https://auto.bazos.cz/inzerat/179240598 ... zne-cr.php
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Momo
Příspěvky: 627
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

Všichni doporučují plně elektrické BMW i3.
Tam se dají koupit starší kousky (cca 10 let) za 300k-400k.

V podobné ceně jsme před dvěma roky kupovali nového Dustera LPG, stál nový 400k, jezdí kolem 1,20 Kč/km, záleží na aktuální ceně LPG.
Až bude srovnatelné elektroauto za cenu ne o moc vyšší, může se o tom uvažovat.

Jediná motivace by byla využití letních přebytku. Za slunečného dne nabít, druhý den vyrazit na výlet a takto pořád dokola. Na důchod, jestli se dožijeme...
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
skybor
Příspěvky: 63
Registrován: úte kvě 02, 2023 5:50 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od skybor »

Za slunečného dne nabít, druhý den vyrazit na výlet
Lepší by bylo za slunečného dne vyrazit na výlet a FVE táhnout za sebou ;)

PS: Jak jsem byl vždy absolutní odpurce elektroautíček, tak po zřízená FVE nějak začínám měnit názor ...
SkyFVE 5 kWp na výzkumné "chytré" chatě. 2x MPPT EASun 6048 60A, AC charger 60A (4s HP-HSTNS-PL18), NiCd 36s KPM 120P (5,2 kWh/48V), APC Smart-UPS 5000VA, SkyPowerBox LF 4810 1000VA + Siemens Logo! + RPi (Node-RED, Remote-RED, InfluxDB, Grafana)
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Momo píše: ned úno 18, 2024 11:09 am
.....
Jediná motivace by byla využití letních přebytku. Za slunečného dne nabít, druhý den vyrazit na výlet a takto pořád dokola. Na důchod, jestli se dožijeme...
No to byly krátký vejlety, nezapmeň, že do vdálenosti pro sichr ani ne 1/2 dojezdu! (aby jses taky vrátil dom!)
Tedy spíše každý 3.-4. den nejdříve a jen budeli svítit. Tedy za krásnho dne budeš sedět doma a nabíjet a až budeš moct vyrazit, bude hnusně :lol: ...

Ale jináč - tak jsme taky s mojou uvažovali do budoucna, až nás s ropákem nepustí do Alp :( Jenže ta vzdálenost a tak kdesi v horách (prďáky jako hrom a rekuperace je prd...) hledání dobíječek a platby kartou komusi v € za nesmyslnou cenu, to mě odrazuje! :evil: Taky to že nechcu v 60-ti kupovat další auto natož jinou techlologii... MNá to pro mě vůbec smysl? Chtěj zakátat paušálně řídit auto od 70-ti let! :shock: Hňupi... :evil: Ale do práce možeš do 72 :? , ne?... :lol:

Naštěstí po dizlgejt a po politicky špatném plynu z Ruska... i Rakousko hooodně ubralo v zelené buzeraci :lol: A zůstaly jen předražené emisní nálepky jen pro NA a jen do Tyrol a Stýrska a už dloooouho ticho po pěšině i za zelených bláznů ve vládě - lid by je jinak vyházel z oken :lol: Porože jádro fuj, nafta fuj, dřevo fuj a nově plyn fuj... Přitom namísto z jádra vyrábí u nikdy nespuštěné JE elektriku alespoň z plynu /do nedávna dokonce z uhlí...) , když už tam vedlo spoustu VVN sítí!
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

skybor píše: ned úno 18, 2024 11:18 am
Za slunečného dne nabít, druhý den vyrazit na výlet
Lepší by bylo za slunečného dne vyrazit na výlet a FVE táhnout za sebou ;)

PS: Jak jsem byl vždy absolutní odpurce elektroautíček, tak po zřízená FVE nějak začínám měnit názor ...
ad1 :lol:
ad2 Já ne! :evil: Su rád že utáhnu barák :D a auty jezdím přes den!!! A večer, kdy bych zase nemohl nabíjet zadarmo, ledy jezdi večer..., spím!
Navíc táhám vlek i 2t a to by jaksi asi moc nešlo :-/ Dále stávám jedním autem i tejden - dva až tři v práci a tam nabíjet nemohu a dojedu večer a zase nic tak kdy!? Jak se psalo výše, leda do města mimo byt v paneláku..., a nebo na důchod a jen po okolí nejdřívě ob 3 dna po pěkném výkonu za jasného dne.

To je pro aktivního člověka už moc omezení u elkřápu :-( Já to před lety testoval i občas dnes kamoš dojede, posledne s Tesló 4x4, ale že by mě to nadchlo, kor ta čtyřkolka za víc jak 2 mega?... :shock: Dojem navlečene j bundě neb mrzlo atyk aby se vrátil od ZN do Brna vůbec :lol: Pak bude tejden dobíjet a jezdit novou X6 kou 3,5l TDCi 305PS :lol: (tedy celkem přes 4mega v autech + mega ve FVE + velkej diesel agregát asi 20kW... To je doporučená kombinace pro každého dělníka :lol: )
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
skybor
Příspěvky: 63
Registrován: úte kvě 02, 2023 5:50 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od skybor »

@eduard22:
Jak jsem byl vždy absolutní odpurce elektroautíček, tak po zřízená FVE nějak začínám měnit názor ...
Myšleno samozřejmě na důchod (pokud se ho tedy dožiju ;) ), kdy by opravdu bylo možno jeden den nabíjet a druhý den někam vyrazit ...

PS: Ale ta myšlenka je zatím spíš hodně v oblacích. Zatím si to moc reálně představit neumím :)
SkyFVE 5 kWp na výzkumné "chytré" chatě. 2x MPPT EASun 6048 60A, AC charger 60A (4s HP-HSTNS-PL18), NiCd 36s KPM 120P (5,2 kWh/48V), APC Smart-UPS 5000VA, SkyPowerBox LF 4810 1000VA + Siemens Logo! + RPi (Node-RED, Remote-RED, InfluxDB, Grafana)
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

skybor píše: ned úno 18, 2024 12:56 pm @eduard22:
Jak jsem byl vždy absolutní odpurce elektroautíček, tak po zřízená FVE nějak začínám měnit názor ...
Myšleno samozřejmě na důchod (pokud se ho tedy dožiju ;) ), kdy by opravdu bylo možno jeden den nabíjet a druhý den někam vyrazit ...

PS: Ale ta myšlenka je zatím spíš hodně v oblacích. Zatím si to moc reálně představit neumím :)
Vždyť jsem taky psal - leda na důchod 8-) ale :!: ...
Leda co 3.-4. den! A ne jak píšeš: co druhej, neb to za den nenabiješ! A co barárk, ten by jel ze sítě? Nevěřím, že nabiješ 50kWh aku za den i s táhnutím baráku? :o :lol: V tom jsem pouze oponovat.
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Cmrnda
Příspěvky: 631
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Cmrnda »

eduard22 píše: ned úno 18, 2024 11:52 am .... že nechcu v 60-ti kupovat další auto natož jinou techlologii... MNá to pro mě vůbec smysl? Chtěj zakátat paušálně řídit auto od 70-ti let! :shock: Hňupi... :evil:
Jako dobře placený důchodce státem v téhle vyspělé zemi se budeš holt muset obracet s požadavkem na taxis... ;)
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
skybor
Příspěvky: 63
Registrován: úte kvě 02, 2023 5:50 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od skybor »

Leda co 3.-4. den! A ne jak píšeš: co druhej, neb to za den nenabiješ! A co barárk, ten by jel ze sítě? Nevěřím, že nabiješ 50kWh aku za den i s táhnutím baráku?
Ale však si asi rozumíme ;) Já taky nemyslel každý druhý den na výlet, ale třeba, že by se s tím dalo vůbec někam co druhý den popojet (třeba jako správný důchodce do nejbližšího Kauflandu) a samozřejmě, že neuvažuju, že bych nabil z přebytků 50kWh za den, ale třeba 5kWh už by možná reálné bylo ;)
SkyFVE 5 kWp na výzkumné "chytré" chatě. 2x MPPT EASun 6048 60A, AC charger 60A (4s HP-HSTNS-PL18), NiCd 36s KPM 120P (5,2 kWh/48V), APC Smart-UPS 5000VA, SkyPowerBox LF 4810 1000VA + Siemens Logo! + RPi (Node-RED, Remote-RED, InfluxDB, Grafana)
Momo
Příspěvky: 627
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

Kouknul jsem do své tabulky za červen 2023 a vidím tam průměrný denní přetok 46 kWh. Po veškeré spotřebě.
Tak pokud bude za pár let standard 15 kWh/100km, tak je to každý druhý den 300 km. Tak dobře, každý třetí den, teoreticky se tou dobou do nádrže vejde už 600 km :)
A jestli budou ceny na spotu budou pokračovat v sestupující tendenci, tak by to šlo při správném distribučním tarifu za pár kaček dobít ze sítě.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Uživatelský avatar
Asiunda
Příspěvky: 70
Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
Bydliště: Salámová Říše Snů
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
Kapacita baterie [kWh]: 99
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Asiunda »

Momo píše: ned úno 18, 2024 3:55 pm Kouknul jsem do své tabulky za červen 2023 a vidím tam průměrný denní přetok 46 kWh. Po veškeré spotřebě.
Tak pokud bude za pár let standard 15 kWh/100km, tak je to každý druhý den 300 km. Tak dobře, každý třetí den, teoreticky se tou dobou do nádrže vejde už 600 km :)
A jestli budou ceny na spotu budou pokračovat v sestupující tendenci, tak by to šlo při správném distribučním tarifu za pár kaček dobít ze sítě.
15kWh/100km je již dnes standart.
Holt kdo chce jezdit s EV bude muset přemýšlet i nad větší domácí baterií.
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Asiunda píše: ned úno 18, 2024 7:59 pm .....
Holt kdo chce jezdit s EV bude muset přemýšlet i nad větší domácí baterií.
šak i EV je domácí baterie! Ne? ;-) Vlastně ti i tu veledrahou aku v elektrokrámu bude chtít distributor zneužívat a tak cyklovat a ničit, ke stabilizaci DS :lol: V Jůesej se tak prej už děje?...
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
jahodovák
Příspěvky: 395
Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od jahodovák »

Ono pokud máte outlandera phev jako já,jde jezdit takzvaně kolem komína jen na elektro a dál kombinovaně.Za lonský rok mi aplikace ukazuje při nájezdu 9100km celkem 2520km čistě na elektrophon a průměrnou spotřebu 8,3kwh na 100km a 4,2l benzínu na 100km při průměrné rychlosti42,6km/h a maximální 150km/h.Díky členům mypower mám docela velkou baterku,takže pokud nesvítí vůbec mám na 2 dny jak pro auto tak na neomezený provoz domácnosti.Do města to mám z kopce takže do města i s topením 0,5kw /10kw/100km a zpět do kopce 1,8kwh a tedy 35kwh /100km benzín žádny.Zhruba tak od března do konce října bych sit vůbec nepotřeboval a poměrně dost toho zůstává na střeše,letos ještě pár panelů přidám a připojím tepelné čerpadlo na ohřev bazénu ohřev vody a v případě i na přitápění,pokud bude něco navíc a špatné počasí.
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Uživatelský avatar
Asiunda
Příspěvky: 70
Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
Bydliště: Salámová Říše Snů
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
Kapacita baterie [kWh]: 99
Kontaktovat uživatele:

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Asiunda »

eduard22 píše: ned úno 18, 2024 9:22 pm
Asiunda píše: ned úno 18, 2024 7:59 pm .....
Holt kdo chce jezdit s EV bude muset přemýšlet i nad větší domácí baterií.
šak i EV je domácí baterie! Ne? ;-) Vlastně ti i tu veledrahou aku v elektrokrámu bude chtít distributor zneužívat a tak cyklovat a ničit, ke stabilizaci DS :lol: V Jůesej se tak prej už děje?...
1,) když EV není doma, tak to domácí baterie není. A když se EV vrátí chceš přece trošku cucnout, dokud jsou baterky ještě teplý. Jen málo vozů zatím umí energii poslat zpět do domu.
2,) těžko zneužije "distributor"fve z hybridu či dokonce ostrovního reglu.
3,) v "Jůesej" jsou přeci ti nejlepší Evropani co tam tehdy šli, tak proto se tam maj tak "Squele" :rofl:
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

:headbang: Já se právě bál - aby mi nevysáli vzdáleně energii z mého olověného úložíště ostrovní FVE ;)
Tak ještě aby zbylo víc ropy pro moje TDCi, když brzo(?) fšecí(?) přejdou k EV :lol:
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Tomi71
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 23, 2022 11:06 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 7
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Tomi71 »

Ahoj, já se taky přidám do diskuse, protože mně to do budoucna taky zajímá. Dokončil jsem před měsícem FVE a plánuju do budoucna nahradit stávajícího Priuse druhé generace, kterého mám 5 let ojetým EVéčkem. A finance jsou u mně také omezené a vzhledem k nájezdu do 10 000 km a nejčastějším dennímu nájezdu 10+10 km je nesmysl velké a drahé auto. Zvažoval jsem plug-in hybrida Prius třetí generace, ale drží si velkou cenu na to jak je to staré auto a nejlepší plug-in hybrid RAV4 je pro mně zbytečně draé a velké auto.Nejlíp mi z toho pro mé účely vychází Hyundai Ionic electric. Inspiroval jsem se i tady:
https://notebookblog.cz/ostatni/auta/hy ... ktroautem/

A inspiroval mně i jeden maník z Toyota klubu, kterého jsem kontaktoval, protože jsme věděl že má plug-in hybridního Priuse a napsal mi:
za mě má plugin hybrid jediný smysl a to je, když potřebujete RAV4 a zároveň dát stovku za 6 sekund. Měl jsem dva roky prius plugin. Myslel jsem, že je to kombinace toho nejlepšího z obou světů. Omyl, je to kombinace naopak nevýhod. Aby se to vyplatilo, musíte jezdit co nejvíce na elektro, ale to pak s sebou taháte těžký spalovák, který se musí servisovat. Naopak, pokud jezdíte s pluginem hlavně na benzín, žere to o litr více než bez těch těžkých baterek. Kufr mrňavý, jen pro 4 lidi a vysoká pořizovací cena. Takže jsem plugin prius prodal a koupil hynudai ioniq electric. Za mě nejlepší volba. V létě jezdím za necelých 12 kWh/100km, v zimě něco přes 16, roční průměr 15kWh - bacha, hodnoty z elektroměru, ne palubního PC, které nepočítá s nabíjecíma ztrátama. Na palubním PC roční průměr nějakých 13. Nisan leaf bacha, má blbý typ baterek, které hodně rychle stárnou. BZ4X hezké, ale strašně žere. Stejně jako u mastodontů typu Enyaq a spol se spotřeba pohybuje na nějakých 20-25 kWh na sto a to pak elektro má smysl jen pokud má člověk přístup k levnému proudu. Já kdybych měl znovu volit, volil bych Hyundai Ioniq electric po faceliftu. Dají se sehnat už kolem 600 tisíc Kč za mladé kusy a výhoda je, že dneska už jsou nástroje na přesné změření kapacity baterie a některé inzeráty už to samy uvádí. Já sám mám najeto 60 tisíc km a tři roky, sice jsem se ještě nedostal k nějakému nástroji na měření baterky, ale protože jednou za kvartál jezdím OL-HK, což je 146km tam 146km zpátky, tak to mám nakalibrované a zatím ujedu plus minus to samé jako s novým autem, takže degradace baterky nebude více jak 10%, to už bych na jedno nabití v létě neujel.

Na Autoscout.cz se dají najít už docela slušné kousky v Německu či Rakousku.
13 x Sunpro power 540 Wp, 3 x Victron Multiplus 48/500/70-50, 1 x MPPT 250/100 – Tr VE.Can, 1 x MPPT 150/70 – Tr, Cerbo GX, 3 x 7,66 kWh mivvy energy
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Tomi71 píše: ned úno 25, 2024 10:59 am ......
Zvažoval jsem plug-in hybrida Prius třetí generace, ale......
Hybrid není EV (BEV)! (dokonce i EK si nasypala popel na hlavu a uznala svůl omyl podpory hybrydu - jako elektromobilu... Měli by nyní uhradit škody lidem co v dobré víře v autoritu nejvyšší investovali zbytečně! :evil: V čem ještě se mýlí, zjistíme časem!? CO2? Green deal!?...)

Kamoš má nového hybrida (asi Nissana 4x4) a spíše jen pro odpisy, nižší daně a poplatky (to letos končí), nebo pro tichý odjezd od domu zejména v zimě a pro automatickou "převodovku" do města a pro vyšší poded v SUV pro jeho drobnou ženu a vyšší bezpečí pro děcka.

Nakonec přiznal že v zimě mu to žere i 8L benzínu na 100km... :? Když odjížděli odemně ze ZN do Brna z vánoční návšztěvy, již při odjezdu nastartoval automaticky spalovák a prej jel až do Brna... :o A to na Znojemsku nejsou mrazivé zimy.

Servis je dražší než u čistého spalováku natož u čistého EV...
Tož asi tak :-/ Hybrid není BEV!!! :evil: A ojetý EV bude sázka do loterie co se stavu aku týče a to je pálka za novou! (+ specializovaný servis...) :(
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Tomi71
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 23, 2022 11:06 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 7
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Tomi71 »

Nenapsal jsi tam málo, že hybrid není BEV? Chtělo to aspoň jednou ještě. Nevím proč poučuješ. Já nic takového ve svém příspěvku nepsal a neuváděl. Já před 5 lety věděl, že kupuju full hybrida nebo myslí, že ne? To akorát u nás v dědině jsem musel vysvětlovat, že to nenabíjím ze zásvuky....
13 x Sunpro power 540 Wp, 3 x Victron Multiplus 48/500/70-50, 1 x MPPT 250/100 – Tr VE.Can, 1 x MPPT 150/70 – Tr, Cerbo GX, 3 x 7,66 kWh mivvy energy
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Nepoučuju, poděluju se pouze o zkušenosti (i když né osobní s hybridem, s EV nějaké osobní mám). Netvrdil jsem, že jsi něco takového psal, psal jsem to jen tak obecně, pro všechny co by sem zabloudili 8-) Nikoho jsem osobně neoslovoval ani neosočoval!!! :?
Jo a abych nezapoměl - hybrid není BEV!!! - aby to tedy bylo napsáno víckrát ;) :lol:
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Momo
Příspěvky: 627
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

eduard22 píše: ned úno 25, 2024 11:43 am Hybrid není EV (BEV)! (dokonce i EK si nasypala popel na hlavu a uznala svůl omyl podpory hybrydu - jako elektromobilu... Měli by nyní uhradit škody lidem co v dobré víře v autoritu nejvyšší investovali zbytečně! :evil: V čem ještě se mýlí, zjistíme časem!? CO2? Green deal!?...)
Proč se začaly vyrábět hybridy?

Dotace, používání dálnice zdarma, parkování ve městech (třeba i v Praze) zdarma. Ostatní hnusáci, plaťte.
Navíc si automobilky z donucení musely zlepšovat bilanci CO2 a kdo ví, čeho ještě. Emise a spotřeba se snad počítaly z prvních 100 km a když to auto ujede prvních 50 km "bezemisně", tak jsme v emisích hned na půlce.

Takže samá politická rozhodnutí.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Tomi71
Příspěvky: 30
Registrován: pát zář 23, 2022 11:06 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 7
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Tomi71 »

Neber to podle nás, nevím jak je to jinde ve světě a hlavně to platí pro automobilky v posledních letech. Toyota to začala dávno a úplně z jiných důvodů. Pokud hybrida, tak jedině od Toyoty, jiného bych si nekoupil, má ho nejpromakanější, taky ho vyvíjí a zdokonaluje více jak 20 let.
13 x Sunpro power 540 Wp, 3 x Victron Multiplus 48/500/70-50, 1 x MPPT 250/100 – Tr VE.Can, 1 x MPPT 150/70 – Tr, Cerbo GX, 3 x 7,66 kWh mivvy energy
Jantic
Příspěvky: 61
Registrován: úte úno 08, 2022 10:51 am
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Jantic »

Je to příznačné, jak (nejen)tady brojí proti hybridům a BEV ti, kteří je vůbec nejezdí a nevlastní a nemají praktické zkušenosti z jejich provozu.
Měl jsem mnoho služebních aut v benzínu i dieselu, za rodinné finance pak 2 hybridy Toyota Yaris a 100%-ní spokojenost, po městě klidnou jízdou za 3,5l a kdybych nepořídil FVE, tak jezdím hybridy dál. Koupil jsem malé BEV a již teď koncem února i při mizerném počasí jsem schopen nabít auto pouze z FVE.
Nejsem naivní zelený aktivista, ale když chci dýchat čistý vzduch, tak jsem pro to ochoten něco udělat, proto FVE, BEV,TČ.
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
eduard22
Příspěvky: 1001
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Toyota Yaris :lol: ...
Jo když nemáš potřebu tahat těžký přívěs a jezdíš jen na místní výlety nebo za roh do práce tak možná dobrý pro jednoho dva lidi... Prostě jen větší nákupní taška ;-) Do města na nákip asi dobrý 8-)

Jo a von z moderních dieselu natož benzínu nejde čistý vzduch???... Vždyť mají prakticky neměřitelné emise od Euro3 čili už 25 let! Benzínové Mondeo plni EURO4 již od r 1999!) co kouří občas na cesfách má zpravidla poruchu... Nebo je to Euro 2, 1 nebo 0 nebo -1 ála.Avia, Tatra...
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
tafx
Příspěvky: 67
Registrován: sob črc 23, 2022 9:59 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10000
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od tafx »

Jantic píše: úte úno 27, 2024 6:06 am Je to příznačné, jak (nejen)tady brojí proti hybridům a BEV ti, kteří je vůbec nejezdí a nevlastní a nemají praktické zkušenosti z jejich provozu.
Měl jsem mnoho služebních aut v benzínu i dieselu, za rodinné finance pak 2 hybridy Toyota Yaris a 100%-ní spokojenost, po městě klidnou jízdou za 3,5l a kdybych nepořídil FVE, tak jezdím hybridy dál. Koupil jsem malé BEV a již teď koncem února i při mizerném počasí jsem schopen nabít auto pouze z FVE.
Nejsem naivní zelený aktivista, ale když chci dýchat čistý vzduch, tak jsem pro to ochoten něco udělat, proto FVE, BEV,TČ.
Naprostej souhlas. Vždy lze vymyslet případ, pro který je ta která věc nevhodná, jak tady někteří předvádí. Smysl to ale žádný nemá. Máme doma jedno vlastní menší BEV a pak služební benzín. Hádejte, čím jezdím raději?

FVE mi umožňuje zase více zvýšit soběstačnost a tentokrát i na úkor ropných společností, což mě ještě více více těší s příhlédnutím k tomu, odkud je zatím většina ropy u nás.
Hybrid 12,44 kWp, 26x400 Wp + 4x510Wp Trina Solar, GW10K-ET, 12,8 kWh BYD, 2 x Wallbox Alfen Eve, EVCC.io pro řízení nabíjení auta, Citroen E-C4, skoro celej dům na backupu pro ostrovní provoz
Odpovědět

Zpět na „Elektromobilita obecně“