Napsali o BEV......
Napsali o BEV......
Abych to necpal do "Napsali o FVE.......", vytvořil jsem nové téma.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Taky Francii došly peníze na dotace levných BEV. Za ty prachy by to lidi chtěli a domácí automobilky nemají velkou kapacitu výroby.
Koukal jsem na ty ceny a říkal si, že těch 3.800,- Kč/měsíc bych po dobu třech let klidně dal. To je nějakých 137k. Stát by zaplatil akontaci do výše nějakých 330k, tak z akontace bych asi taky něco uhradil, ale už by to bylo možná přijatelné.
A pak jsem se podíval, kolik ten Peugeot e-206 stojí u nás.
Akční cena za miniauto od 850.000,- Kč s baterkou 50 kWh.
Vidím, že si ještě pár let počkám.
Ale budu to z povzdálí pozorovat a včas se do celé věci vložím
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Taky Francii došly peníze na dotace levných BEV. Za ty prachy by to lidi chtěli a domácí automobilky nemají velkou kapacitu výroby.
Koukal jsem na ty ceny a říkal si, že těch 3.800,- Kč/měsíc bych po dobu třech let klidně dal. To je nějakých 137k. Stát by zaplatil akontaci do výše nějakých 330k, tak z akontace bych asi taky něco uhradil, ale už by to bylo možná přijatelné.
A pak jsem se podíval, kolik ten Peugeot e-206 stojí u nás.
Akční cena za miniauto od 850.000,- Kč s baterkou 50 kWh.
Vidím, že si ještě pár let počkám.
Ale budu to z povzdálí pozorovat a včas se do celé věci vložím
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Tak si kup zatím ojetý BEZ
Např. jetýho Peugeotka "jen" za pade Ale starej krám bez výbavy s dojezdem jen do 40km Ale do práce do 20km dobrýýýý (jen musíš jezdit pouze na noční, aby jsi doma mohl nabíjet přes den )
https://auto.bazos.cz/inzerat/178972389 ... letric.php
A nebo zcela nejetý Jen neuvádí dojezd a musí se v tem ležet ...
https://auto.bazos.cz/inzerat/180617691 ... v-1988.php
Nebo kde se již může sedět, ale jen 8A nabíjecí kabel v ceně a dojezd raději ani neuvádí opět... Tedy vlastně uvádí: "ideální do města (kratší dojezd)" ...
https://auto.bazos.cz/inzerat/181449186 ... ot-ion.php
No jseš-li "vlastenec" (zaslepenej vlastenec - nácek - nacionalista, co soudí lidi a kupuje věci jen dle "národnosti"... a tak dá i za nesmysl nesmyslnou cenu...) , koupíš "naši" "českou" Šdodovku a ta ujede na el. až 55km! Naštěstí se tam leje i benzí a prej , dle kámoše hybrydy žerou 10-12L/100km... (jasně je to ztrátová dvojí konverze energie z ropy na mechanickej pohyb a pak generátorem na el. a pak zpět - na mechanickej pohyb. Je to jako namísto topit přímo naftou s ní nejprve pohánět motor, jím generátor a elektrikou pak krmit přímotop...)
https://auto.bazos.cz/inzerat/180266303 ... kamery.php
A nebo Škodu plně elektrickou a použitou a tak "výrazně" levněji (pročpak to tak brzo někdo prodává? )
https://auto.bazos.cz/inzerat/179240598 ... zne-cr.php
Např. jetýho Peugeotka "jen" za pade Ale starej krám bez výbavy s dojezdem jen do 40km Ale do práce do 20km dobrýýýý (jen musíš jezdit pouze na noční, aby jsi doma mohl nabíjet přes den )
https://auto.bazos.cz/inzerat/178972389 ... letric.php
A nebo zcela nejetý Jen neuvádí dojezd a musí se v tem ležet ...
https://auto.bazos.cz/inzerat/180617691 ... v-1988.php
Nebo kde se již může sedět, ale jen 8A nabíjecí kabel v ceně a dojezd raději ani neuvádí opět... Tedy vlastně uvádí: "ideální do města (kratší dojezd)" ...
https://auto.bazos.cz/inzerat/181449186 ... ot-ion.php
No jseš-li "vlastenec" (zaslepenej vlastenec - nácek - nacionalista, co soudí lidi a kupuje věci jen dle "národnosti"... a tak dá i za nesmysl nesmyslnou cenu...) , koupíš "naši" "českou" Šdodovku a ta ujede na el. až 55km! Naštěstí se tam leje i benzí a prej , dle kámoše hybrydy žerou 10-12L/100km... (jasně je to ztrátová dvojí konverze energie z ropy na mechanickej pohyb a pak generátorem na el. a pak zpět - na mechanickej pohyb. Je to jako namísto topit přímo naftou s ní nejprve pohánět motor, jím generátor a elektrikou pak krmit přímotop...)
https://auto.bazos.cz/inzerat/180266303 ... kamery.php
A nebo Škodu plně elektrickou a použitou a tak "výrazně" levněji (pročpak to tak brzo někdo prodává? )
https://auto.bazos.cz/inzerat/179240598 ... zne-cr.php
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Napsali o BEV......
Všichni doporučují plně elektrické BMW i3.
Tam se dají koupit starší kousky (cca 10 let) za 300k-400k.
V podobné ceně jsme před dvěma roky kupovali nového Dustera LPG, stál nový 400k, jezdí kolem 1,20 Kč/km, záleží na aktuální ceně LPG.
Až bude srovnatelné elektroauto za cenu ne o moc vyšší, může se o tom uvažovat.
Jediná motivace by byla využití letních přebytku. Za slunečného dne nabít, druhý den vyrazit na výlet a takto pořád dokola. Na důchod, jestli se dožijeme...
Tam se dají koupit starší kousky (cca 10 let) za 300k-400k.
V podobné ceně jsme před dvěma roky kupovali nového Dustera LPG, stál nový 400k, jezdí kolem 1,20 Kč/km, záleží na aktuální ceně LPG.
Až bude srovnatelné elektroauto za cenu ne o moc vyšší, může se o tom uvažovat.
Jediná motivace by byla využití letních přebytku. Za slunečného dne nabít, druhý den vyrazit na výlet a takto pořád dokola. Na důchod, jestli se dožijeme...
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Re: Napsali o BEV......
Lepší by bylo za slunečného dne vyrazit na výlet a FVE táhnout za sebouZa slunečného dne nabít, druhý den vyrazit na výlet
PS: Jak jsem byl vždy absolutní odpurce elektroautíček, tak po zřízená FVE nějak začínám měnit názor ...
SkyFVE 5 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, Li-Ion 2x 12s 156Ah (13,7kWh/44V), NiCd 38s KPM 120P (5,2 kWh/48V), APC Smart-UPS 5000VA, SkyPowerBox LF 4810 1000VA + Siemens Logo! + RPi
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
No to byly krátký vejlety, nezapmeň, že do vdálenosti pro sichr ani ne 1/2 dojezdu! (aby jses taky vrátil dom!)
Tedy spíše každý 3.-4. den nejdříve a jen budeli svítit. Tedy za krásnho dne budeš sedět doma a nabíjet a až budeš moct vyrazit, bude hnusně ...
Ale jináč - tak jsme taky s mojou uvažovali do budoucna, až nás s ropákem nepustí do Alp Jenže ta vzdálenost a tak kdesi v horách (prďáky jako hrom a rekuperace je prd...) hledání dobíječek a platby kartou komusi v € za nesmyslnou cenu, to mě odrazuje! Taky to že nechcu v 60-ti kupovat další auto natož jinou techlologii... MNá to pro mě vůbec smysl? Chtěj zakátat paušálně řídit auto od 70-ti let! Hňupi... Ale do práce možeš do 72 , ne?...
Naštěstí po dizlgejt a po politicky špatném plynu z Ruska... i Rakousko hooodně ubralo v zelené buzeraci A zůstaly jen předražené emisní nálepky jen pro NA a jen do Tyrol a Stýrska a už dloooouho ticho po pěšině i za zelených bláznů ve vládě - lid by je jinak vyházel z oken Porože jádro fuj, nafta fuj, dřevo fuj a nově plyn fuj... Přitom namísto z jádra vyrábí u nikdy nespuštěné JE elektriku alespoň z plynu /do nedávna dokonce z uhlí...) , když už tam vedlo spoustu VVN sítí!
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
ad1
ad2 Já ne! Su rád že utáhnu barák a auty jezdím přes den!!! A večer, kdy bych zase nemohl nabíjet zadarmo, ledy jezdi večer..., spím!
Navíc táhám vlek i 2t a to by jaksi asi moc nešlo :-/ Dále stávám jedním autem i tejden - dva až tři v práci a tam nabíjet nemohu a dojedu večer a zase nic tak kdy!? Jak se psalo výše, leda do města mimo byt v paneláku..., a nebo na důchod a jen po okolí nejdřívě ob 3 dna po pěkném výkonu za jasného dne.
To je pro aktivního člověka už moc omezení u elkřápu Já to před lety testoval i občas dnes kamoš dojede, posledne s Tesló 4x4, ale že by mě to nadchlo, kor ta čtyřkolka za víc jak 2 mega?... Dojem navlečene j bundě neb mrzlo atyk aby se vrátil od ZN do Brna vůbec Pak bude tejden dobíjet a jezdit novou X6 kou 3,5l TDCi 305PS (tedy celkem přes 4mega v autech + mega ve FVE + velkej diesel agregát asi 20kW... To je doporučená kombinace pro každého dělníka )
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Napsali o BEV......
@eduard22:
PS: Ale ta myšlenka je zatím spíš hodně v oblacích. Zatím si to moc reálně představit neumím
Myšleno samozřejmě na důchod (pokud se ho tedy dožiju ), kdy by opravdu bylo možno jeden den nabíjet a druhý den někam vyrazit ...Jak jsem byl vždy absolutní odpurce elektroautíček, tak po zřízená FVE nějak začínám měnit názor ...
PS: Ale ta myšlenka je zatím spíš hodně v oblacích. Zatím si to moc reálně představit neumím
SkyFVE 5 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, Li-Ion 2x 12s 156Ah (13,7kWh/44V), NiCd 38s KPM 120P (5,2 kWh/48V), APC Smart-UPS 5000VA, SkyPowerBox LF 4810 1000VA + Siemens Logo! + RPi
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Vždyť jsem taky psal - leda na důchod ale ...skybor píše: ↑ned úno 18, 2024 12:56 pm @eduard22:
Myšleno samozřejmě na důchod (pokud se ho tedy dožiju ), kdy by opravdu bylo možno jeden den nabíjet a druhý den někam vyrazit ...Jak jsem byl vždy absolutní odpurce elektroautíček, tak po zřízená FVE nějak začínám měnit názor ...
PS: Ale ta myšlenka je zatím spíš hodně v oblacích. Zatím si to moc reálně představit neumím
Leda co 3.-4. den! A ne jak píšeš: co druhej, neb to za den nenabiješ! A co barárk, ten by jel ze sítě? Nevěřím, že nabiješ 50kWh aku za den i s táhnutím baráku? V tom jsem pouze oponovat.
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Napsali o BEV......
Jako dobře placený důchodce státem v téhle vyspělé zemi se budeš holt muset obracet s požadavkem na taxis...
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Re: Napsali o BEV......
Ale však si asi rozumíme Já taky nemyslel každý druhý den na výlet, ale třeba, že by se s tím dalo vůbec někam co druhý den popojet (třeba jako správný důchodce do nejbližšího Kauflandu) a samozřejmě, že neuvažuju, že bych nabil z přebytků 50kWh za den, ale třeba 5kWh už by možná reálné byloLeda co 3.-4. den! A ne jak píšeš: co druhej, neb to za den nenabiješ! A co barárk, ten by jel ze sítě? Nevěřím, že nabiješ 50kWh aku za den i s táhnutím baráku?
SkyFVE 5 kWp (ve výstavbě) na výzkumné "chytré" chatě. 1x MPPT EASun 8048 80A, 2x MPPT EASun 6048 60A, Li-Ion 2x 12s 156Ah (13,7kWh/44V), NiCd 38s KPM 120P (5,2 kWh/48V), APC Smart-UPS 5000VA, SkyPowerBox LF 4810 1000VA + Siemens Logo! + RPi
Re: Napsali o BEV......
Kouknul jsem do své tabulky za červen 2023 a vidím tam průměrný denní přetok 46 kWh. Po veškeré spotřebě.
Tak pokud bude za pár let standard 15 kWh/100km, tak je to každý druhý den 300 km. Tak dobře, každý třetí den, teoreticky se tou dobou do nádrže vejde už 600 km
A jestli budou ceny na spotu budou pokračovat v sestupující tendenci, tak by to šlo při správném distribučním tarifu za pár kaček dobít ze sítě.
Tak pokud bude za pár let standard 15 kWh/100km, tak je to každý druhý den 300 km. Tak dobře, každý třetí den, teoreticky se tou dobou do nádrže vejde už 600 km
A jestli budou ceny na spotu budou pokračovat v sestupující tendenci, tak by to šlo při správném distribučním tarifu za pár kaček dobít ze sítě.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
- Asiunda
- Příspěvky: 70
- Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
- Bydliště: Salámová Říše Snů
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
- Kapacita baterie [kWh]: 99
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napsali o BEV......
15kWh/100km je již dnes standart.Momo píše: ↑ned úno 18, 2024 3:55 pm Kouknul jsem do své tabulky za červen 2023 a vidím tam průměrný denní přetok 46 kWh. Po veškeré spotřebě.
Tak pokud bude za pár let standard 15 kWh/100km, tak je to každý druhý den 300 km. Tak dobře, každý třetí den, teoreticky se tou dobou do nádrže vejde už 600 km
A jestli budou ceny na spotu budou pokračovat v sestupující tendenci, tak by to šlo při správném distribučním tarifu za pár kaček dobít ze sítě.
Holt kdo chce jezdit s EV bude muset přemýšlet i nad větší domácí baterií.
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
https://youtu.be/8mhxeORHeag
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
šak i EV je domácí baterie! Ne? Vlastně ti i tu veledrahou aku v elektrokrámu bude chtít distributor zneužívat a tak cyklovat a ničit, ke stabilizaci DS V Jůesej se tak prej už děje?...
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Napsali o BEV......
Ono pokud máte outlandera phev jako já,jde jezdit takzvaně kolem komína jen na elektro a dál kombinovaně.Za lonský rok mi aplikace ukazuje při nájezdu 9100km celkem 2520km čistě na elektrophon a průměrnou spotřebu 8,3kwh na 100km a 4,2l benzínu na 100km při průměrné rychlosti42,6km/h a maximální 150km/h.Díky členům mypower mám docela velkou baterku,takže pokud nesvítí vůbec mám na 2 dny jak pro auto tak na neomezený provoz domácnosti.Do města to mám z kopce takže do města i s topením 0,5kw /10kw/100km a zpět do kopce 1,8kwh a tedy 35kwh /100km benzín žádny.Zhruba tak od března do konce října bych sit vůbec nepotřeboval a poměrně dost toho zůstává na střeše,letos ještě pár panelů přidám a připojím tepelné čerpadlo na ohřev bazénu ohřev vody a v případě i na přitápění,pokud bude něco navíc a špatné počasí.
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
- Asiunda
- Příspěvky: 70
- Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
- Bydliště: Salámová Říše Snů
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
- Kapacita baterie [kWh]: 99
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napsali o BEV......
1,) když EV není doma, tak to domácí baterie není. A když se EV vrátí chceš přece trošku cucnout, dokud jsou baterky ještě teplý. Jen málo vozů zatím umí energii poslat zpět do domu.
2,) těžko zneužije "distributor"fve z hybridu či dokonce ostrovního reglu.
3,) v "Jůesej" jsou přeci ti nejlepší Evropani co tam tehdy šli, tak proto se tam maj tak "Squele"
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
https://youtu.be/8mhxeORHeag
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Já se právě bál - aby mi nevysáli vzdáleně energii z mého olověného úložíště ostrovní FVE
Tak ještě aby zbylo víc ropy pro moje TDCi, když brzo(?) fšecí(?) přejdou k EV
Tak ještě aby zbylo víc ropy pro moje TDCi, když brzo(?) fšecí(?) přejdou k EV
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát zář 23, 2022 11:06 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 7
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Ahoj, já se taky přidám do diskuse, protože mně to do budoucna taky zajímá. Dokončil jsem před měsícem FVE a plánuju do budoucna nahradit stávajícího Priuse druhé generace, kterého mám 5 let ojetým EVéčkem. A finance jsou u mně také omezené a vzhledem k nájezdu do 10 000 km a nejčastějším dennímu nájezdu 10+10 km je nesmysl velké a drahé auto. Zvažoval jsem plug-in hybrida Prius třetí generace, ale drží si velkou cenu na to jak je to staré auto a nejlepší plug-in hybrid RAV4 je pro mně zbytečně draé a velké auto.Nejlíp mi z toho pro mé účely vychází Hyundai Ionic electric. Inspiroval jsem se i tady:
https://notebookblog.cz/ostatni/auta/hy ... ktroautem/
A inspiroval mně i jeden maník z Toyota klubu, kterého jsem kontaktoval, protože jsme věděl že má plug-in hybridního Priuse a napsal mi:
za mě má plugin hybrid jediný smysl a to je, když potřebujete RAV4 a zároveň dát stovku za 6 sekund. Měl jsem dva roky prius plugin. Myslel jsem, že je to kombinace toho nejlepšího z obou světů. Omyl, je to kombinace naopak nevýhod. Aby se to vyplatilo, musíte jezdit co nejvíce na elektro, ale to pak s sebou taháte těžký spalovák, který se musí servisovat. Naopak, pokud jezdíte s pluginem hlavně na benzín, žere to o litr více než bez těch těžkých baterek. Kufr mrňavý, jen pro 4 lidi a vysoká pořizovací cena. Takže jsem plugin prius prodal a koupil hynudai ioniq electric. Za mě nejlepší volba. V létě jezdím za necelých 12 kWh/100km, v zimě něco přes 16, roční průměr 15kWh - bacha, hodnoty z elektroměru, ne palubního PC, které nepočítá s nabíjecíma ztrátama. Na palubním PC roční průměr nějakých 13. Nisan leaf bacha, má blbý typ baterek, které hodně rychle stárnou. BZ4X hezké, ale strašně žere. Stejně jako u mastodontů typu Enyaq a spol se spotřeba pohybuje na nějakých 20-25 kWh na sto a to pak elektro má smysl jen pokud má člověk přístup k levnému proudu. Já kdybych měl znovu volit, volil bych Hyundai Ioniq electric po faceliftu. Dají se sehnat už kolem 600 tisíc Kč za mladé kusy a výhoda je, že dneska už jsou nástroje na přesné změření kapacity baterie a některé inzeráty už to samy uvádí. Já sám mám najeto 60 tisíc km a tři roky, sice jsem se ještě nedostal k nějakému nástroji na měření baterky, ale protože jednou za kvartál jezdím OL-HK, což je 146km tam 146km zpátky, tak to mám nakalibrované a zatím ujedu plus minus to samé jako s novým autem, takže degradace baterky nebude více jak 10%, to už bych na jedno nabití v létě neujel.
Na Autoscout.cz se dají najít už docela slušné kousky v Německu či Rakousku.
https://notebookblog.cz/ostatni/auta/hy ... ktroautem/
A inspiroval mně i jeden maník z Toyota klubu, kterého jsem kontaktoval, protože jsme věděl že má plug-in hybridního Priuse a napsal mi:
za mě má plugin hybrid jediný smysl a to je, když potřebujete RAV4 a zároveň dát stovku za 6 sekund. Měl jsem dva roky prius plugin. Myslel jsem, že je to kombinace toho nejlepšího z obou světů. Omyl, je to kombinace naopak nevýhod. Aby se to vyplatilo, musíte jezdit co nejvíce na elektro, ale to pak s sebou taháte těžký spalovák, který se musí servisovat. Naopak, pokud jezdíte s pluginem hlavně na benzín, žere to o litr více než bez těch těžkých baterek. Kufr mrňavý, jen pro 4 lidi a vysoká pořizovací cena. Takže jsem plugin prius prodal a koupil hynudai ioniq electric. Za mě nejlepší volba. V létě jezdím za necelých 12 kWh/100km, v zimě něco přes 16, roční průměr 15kWh - bacha, hodnoty z elektroměru, ne palubního PC, které nepočítá s nabíjecíma ztrátama. Na palubním PC roční průměr nějakých 13. Nisan leaf bacha, má blbý typ baterek, které hodně rychle stárnou. BZ4X hezké, ale strašně žere. Stejně jako u mastodontů typu Enyaq a spol se spotřeba pohybuje na nějakých 20-25 kWh na sto a to pak elektro má smysl jen pokud má člověk přístup k levnému proudu. Já kdybych měl znovu volit, volil bych Hyundai Ioniq electric po faceliftu. Dají se sehnat už kolem 600 tisíc Kč za mladé kusy a výhoda je, že dneska už jsou nástroje na přesné změření kapacity baterie a některé inzeráty už to samy uvádí. Já sám mám najeto 60 tisíc km a tři roky, sice jsem se ještě nedostal k nějakému nástroji na měření baterky, ale protože jednou za kvartál jezdím OL-HK, což je 146km tam 146km zpátky, tak to mám nakalibrované a zatím ujedu plus minus to samé jako s novým autem, takže degradace baterky nebude více jak 10%, to už bych na jedno nabití v létě neujel.
Na Autoscout.cz se dají najít už docela slušné kousky v Německu či Rakousku.
13 x Sunpro power 540 Wp, 3 x Victron Multiplus 48/500/70-50, 1 x MPPT 250/100 – Tr VE.Can, 1 x MPPT 150/70 – Tr, Cerbo GX, 3 x 7,66 kWh mivvy energy
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Hybrid není EV (BEV)! (dokonce i EK si nasypala popel na hlavu a uznala svůl omyl podpory hybrydu - jako elektromobilu... Měli by nyní uhradit škody lidem co v dobré víře v autoritu nejvyšší investovali zbytečně! V čem ještě se mýlí, zjistíme časem!? CO2? Green deal!?...)
Kamoš má nového hybrida (asi Nissana 4x4) a spíše jen pro odpisy, nižší daně a poplatky (to letos končí), nebo pro tichý odjezd od domu zejména v zimě a pro automatickou "převodovku" do města a pro vyšší poded v SUV pro jeho drobnou ženu a vyšší bezpečí pro děcka.
Nakonec přiznal že v zimě mu to žere i 8L benzínu na 100km... Když odjížděli odemně ze ZN do Brna z vánoční návšztěvy, již při odjezdu nastartoval automaticky spalovák a prej jel až do Brna... A to na Znojemsku nejsou mrazivé zimy.
Servis je dražší než u čistého spalováku natož u čistého EV...
Tož asi tak :-/ Hybrid není BEV!!! A ojetý EV bude sázka do loterie co se stavu aku týče a to je pálka za novou! (+ specializovaný servis...)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát zář 23, 2022 11:06 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 7
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Nenapsal jsi tam málo, že hybrid není BEV? Chtělo to aspoň jednou ještě. Nevím proč poučuješ. Já nic takového ve svém příspěvku nepsal a neuváděl. Já před 5 lety věděl, že kupuju full hybrida nebo myslí, že ne? To akorát u nás v dědině jsem musel vysvětlovat, že to nenabíjím ze zásvuky....
13 x Sunpro power 540 Wp, 3 x Victron Multiplus 48/500/70-50, 1 x MPPT 250/100 – Tr VE.Can, 1 x MPPT 150/70 – Tr, Cerbo GX, 3 x 7,66 kWh mivvy energy
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Nepoučuju, poděluju se pouze o zkušenosti (i když né osobní s hybridem, s EV nějaké osobní mám). Netvrdil jsem, že jsi něco takového psal, psal jsem to jen tak obecně, pro všechny co by sem zabloudili Nikoho jsem osobně neoslovoval ani neosočoval!!!
Jo a abych nezapoměl - hybrid není BEV!!! - aby to tedy bylo napsáno víckrát
Jo a abych nezapoměl - hybrid není BEV!!! - aby to tedy bylo napsáno víckrát
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Napsali o BEV......
Proč se začaly vyrábět hybridy?eduard22 píše: ↑ned úno 25, 2024 11:43 am Hybrid není EV (BEV)! (dokonce i EK si nasypala popel na hlavu a uznala svůl omyl podpory hybrydu - jako elektromobilu... Měli by nyní uhradit škody lidem co v dobré víře v autoritu nejvyšší investovali zbytečně! V čem ještě se mýlí, zjistíme časem!? CO2? Green deal!?...)
Dotace, používání dálnice zdarma, parkování ve městech (třeba i v Praze) zdarma. Ostatní hnusáci, plaťte.
Navíc si automobilky z donucení musely zlepšovat bilanci CO2 a kdo ví, čeho ještě. Emise a spotřeba se snad počítaly z prvních 100 km a když to auto ujede prvních 50 km "bezemisně", tak jsme v emisích hned na půlce.
Takže samá politická rozhodnutí.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát zář 23, 2022 11:06 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 7
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Neber to podle nás, nevím jak je to jinde ve světě a hlavně to platí pro automobilky v posledních letech. Toyota to začala dávno a úplně z jiných důvodů. Pokud hybrida, tak jedině od Toyoty, jiného bych si nekoupil, má ho nejpromakanější, taky ho vyvíjí a zdokonaluje více jak 20 let.
13 x Sunpro power 540 Wp, 3 x Victron Multiplus 48/500/70-50, 1 x MPPT 250/100 – Tr VE.Can, 1 x MPPT 150/70 – Tr, Cerbo GX, 3 x 7,66 kWh mivvy energy
Re: Napsali o BEV......
Je to příznačné, jak (nejen)tady brojí proti hybridům a BEV ti, kteří je vůbec nejezdí a nevlastní a nemají praktické zkušenosti z jejich provozu.
Měl jsem mnoho služebních aut v benzínu i dieselu, za rodinné finance pak 2 hybridy Toyota Yaris a 100%-ní spokojenost, po městě klidnou jízdou za 3,5l a kdybych nepořídil FVE, tak jezdím hybridy dál. Koupil jsem malé BEV a již teď koncem února i při mizerném počasí jsem schopen nabít auto pouze z FVE.
Nejsem naivní zelený aktivista, ale když chci dýchat čistý vzduch, tak jsem pro to ochoten něco udělat, proto FVE, BEV,TČ.
Měl jsem mnoho služebních aut v benzínu i dieselu, za rodinné finance pak 2 hybridy Toyota Yaris a 100%-ní spokojenost, po městě klidnou jízdou za 3,5l a kdybych nepořídil FVE, tak jezdím hybridy dál. Koupil jsem malé BEV a již teď koncem února i při mizerném počasí jsem schopen nabít auto pouze z FVE.
Nejsem naivní zelený aktivista, ale když chci dýchat čistý vzduch, tak jsem pro to ochoten něco udělat, proto FVE, BEV,TČ.
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
-
- Příspěvky: 1065
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......
Toyota Yaris ...
Jo když nemáš potřebu tahat těžký přívěs a jezdíš jen na místní výlety nebo za roh do práce tak možná dobrý pro jednoho dva lidi... Prostě jen větší nákupní taška Do města na nákip asi dobrý
Jo a von z moderních dieselu natož benzínu nejde čistý vzduch???... Vždyť mají prakticky neměřitelné emise od Euro3 čili už 25 let! Benzínové Mondeo plni EURO4 již od r 1999!) co kouří občas na cesfách má zpravidla poruchu... Nebo je to Euro 2, 1 nebo 0 nebo -1 ála.Avia, Tatra...
Jo když nemáš potřebu tahat těžký přívěs a jezdíš jen na místní výlety nebo za roh do práce tak možná dobrý pro jednoho dva lidi... Prostě jen větší nákupní taška Do města na nákip asi dobrý
Jo a von z moderních dieselu natož benzínu nejde čistý vzduch???... Vždyť mají prakticky neměřitelné emise od Euro3 čili už 25 let! Benzínové Mondeo plni EURO4 již od r 1999!) co kouří občas na cesfách má zpravidla poruchu... Nebo je to Euro 2, 1 nebo 0 nebo -1 ála.Avia, Tatra...
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: sob črc 23, 2022 9:59 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 12400
- Kapacita baterie [kWh]: 13
Re: Napsali o BEV......
Naprostej souhlas. Vždy lze vymyslet případ, pro který je ta která věc nevhodná, jak tady někteří předvádí. Smysl to ale žádný nemá. Máme doma jedno vlastní menší BEV a pak služební benzín. Hádejte, čím jezdím raději?Jantic píše: ↑úte úno 27, 2024 6:06 am Je to příznačné, jak (nejen)tady brojí proti hybridům a BEV ti, kteří je vůbec nejezdí a nevlastní a nemají praktické zkušenosti z jejich provozu.
Měl jsem mnoho služebních aut v benzínu i dieselu, za rodinné finance pak 2 hybridy Toyota Yaris a 100%-ní spokojenost, po městě klidnou jízdou za 3,5l a kdybych nepořídil FVE, tak jezdím hybridy dál. Koupil jsem malé BEV a již teď koncem února i při mizerném počasí jsem schopen nabít auto pouze z FVE.
Nejsem naivní zelený aktivista, ale když chci dýchat čistý vzduch, tak jsem pro to ochoten něco udělat, proto FVE, BEV,TČ.
FVE mi umožňuje zase více zvýšit soběstačnost a tentokrát i na úkor ropných společností, což mě ještě více více těší s příhlédnutím k tomu, odkud je zatím většina ropy u nás.
Hybrid 12,44 kWp, 26x400 Wp + 4x510Wp Trina Solar, GW10K-ET, 12,8 kWh BYD, 2 x Wallbox Alfen Eve, EVCC.io pro řízení nabíjení auta, Citroen E-C4, skoro celej dům na backupu pro ostrovní provoz