3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Chtěl bych poprosit majitele EV o zkušenosti nabíjení třífázovým kabelem z klasické AC zásuvky(32A na míchačku) a napojením na domácí 1f měnič FVE,bez fázového posunu.U kterých EV to jde a které nabíjení nespustí? U tesláčka jsem jednou ve videu zaslechl problém na Ukrajině,kdy na jedné fázi nebylo stejné napětí a tesla to vyhodnotila erorem,ale po té co tu špatnou fázi dali pryč, tak to jelo ze dvou.A to je přesně to co mě zajímá,pustit výkon 1f měničů do takové zásuvky a zrychlit domácí FVE nabíjení.Je tady někdo ,kdo to takto řeší?
panely 12.2kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Původně jsem to měl v plánu, ale bavil jsem se s technikem ve škodovce a zrazoval mě od toho.
Nakonec jsem to ani nevyzkoušel a udělal 2f systém.
Paradoxem je že nakonec stejně asi zůstane jen u 1f nabíjení. Tak nějak mi přijde že mám na střeše málo kWp
Nakonec jsem to ani nevyzkoušel a udělal 2f systém.
Paradoxem je že nakonec stejně asi zůstane jen u 1f nabíjení. Tak nějak mi přijde že mám na střeše málo kWp
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
ano...taky jsem tak skončil...
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Kolega to jednou nechtíc vyzkoušel - nedržel se mu fixní fázový posun mezi fázemi v jeho 3F FVE, ale chovalo se to jako tři jednofázové FVE. Výsledek byl, že TM3 se odmítla z takové třífázové zásuvky nabíjet.
Opravdu správná možnost pro 2F nebo 3F nabíjení tedy je, krmit ty fáze tak jak mají být, včetně správného fázového posunu. Pouštět tu samou fázi do všech tří vodičů tedy není cesta. Stejně tak není cesta krmit L1 a L2 ze dvou vzájemně nespolupracujících měničů.
Jako funkční mám naopak ověřeno, že TM3 lze v pohodě nabíjet i jen z jedné fáze, 230V x 32A. Ačkoliv uvnitř auta je OBC 3x16A, tak při připojení na 1F wallbox si auto dokáže cucnout až 32A jednofázově. Jen pozor, tuhle funkci mívají hlavně auta určená pro USA, UK a ASIA trhy. Modely určené výhradně pro EU to většinou neumí.
Zatím mám otestovaný že 1F x 32A zvládají tyhle auta:
- Tesla model 3
- Hyundai Kona
- Huyndai Ioniq
- Fiat 500e
- VW Golf
- Renault Zoe
- Honda-e
- Range Rover hybrid
Opravdu správná možnost pro 2F nebo 3F nabíjení tedy je, krmit ty fáze tak jak mají být, včetně správného fázového posunu. Pouštět tu samou fázi do všech tří vodičů tedy není cesta. Stejně tak není cesta krmit L1 a L2 ze dvou vzájemně nespolupracujících měničů.
Jako funkční mám naopak ověřeno, že TM3 lze v pohodě nabíjet i jen z jedné fáze, 230V x 32A. Ačkoliv uvnitř auta je OBC 3x16A, tak při připojení na 1F wallbox si auto dokáže cucnout až 32A jednofázově. Jen pozor, tuhle funkci mívají hlavně auta určená pro USA, UK a ASIA trhy. Modely určené výhradně pro EU to většinou neumí.
Zatím mám otestovaný že 1F x 32A zvládají tyhle auta:
- Tesla model 3
- Hyundai Kona
- Huyndai Ioniq
- Fiat 500e
- VW Golf
- Renault Zoe
- Honda-e
- Range Rover hybrid
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Ale to je super zpráva ,těch 32A 230VAC je perfektní pro domácí FVE bez 3f. A vypozoroval si na tom venkovním 1F wallboxu i EV ,které to odmítlo a bude na opačném seznamu,máš tam nějaký záznam?
panely 12.2kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Ne že by se některé auto zcela odmítlo nabíjet, ale jsou auta, u kterých po připojení k 1f wallboxu graf ukázal, že si berou pouze 1x16A:
- Nějaký hodně starý VW Golf
- Renault Captur e-tech PHEV
- Škoda Enyaq
- Škoda Superb PHEV
Vynechávám dvě vozidla, která se také nabíjela jen 16A, ale to proto, že využila vlastní nabíjecí kabel s připojením do klasické zásuvky:
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Citroen C-Zero
Sám jsem zvědavý, jestli se tu někdy zastaví VW ID4 či Audi Q4 e-tron, až se začnou víc prodávat.
- Nějaký hodně starý VW Golf
- Renault Captur e-tech PHEV
- Škoda Enyaq
- Škoda Superb PHEV
Vynechávám dvě vozidla, která se také nabíjela jen 16A, ale to proto, že využila vlastní nabíjecí kabel s připojením do klasické zásuvky:
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Citroen C-Zero
Sám jsem zvědavý, jestli se tu někdy zastaví VW ID4 či Audi Q4 e-tron, až se začnou víc prodávat.
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
jak je to s I3?
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Je mi jasné ,že tam bude spousta aut na 16A,protože to prostě mají nastavené v menu auta,aby jim to nevyhazovalo jističe třeba doma.Mimochodem ten tvůj dává 32A max,nechce se mi to hledat ?
panely 12.2kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Ioniq kterej rocnik .Trubka píše: ↑úte zář 14, 2021 11:12 am Kolega to jednou nechtíc vyzkoušel - nedržel se mu fixní fázový posun mezi fázemi v jeho 3F FVE, ale chovalo se to jako tři jednofázové FVE. Výsledek byl, že TM3 se odmítla z takové třífázové zásuvky nabíjet.
Opravdu správná možnost pro 2F nebo 3F nabíjení tedy je, krmit ty fáze tak jak mají být, včetně správného fázového posunu. Pouštět tu samou fázi do všech tří vodičů tedy není cesta. Stejně tak není cesta krmit L1 a L2 ze dvou vzájemně nespolupracujících měničů.
Jako funkční mám naopak ověřeno, že TM3 lze v pohodě nabíjet i jen z jedné fáze, 230V x 32A. Ačkoliv uvnitř auta je OBC 3x16A, tak při připojení na 1F wallbox si auto dokáže cucnout až 32A jednofázově. Jen pozor, tuhle funkci mívají hlavně auta určená pro USA, UK a ASIA trhy. Modely určené výhradně pro EU to většinou neumí.
Zatím mám otestovaný že 1F x 32A zvládají tyhle auta:
- Tesla model 3
- Hyundai Kona
- Huyndai Ioniq
- Fiat 500e
- VW Golf
- Renault Zoe
- Honda-e
- Range Rover hybrid
Je to favorit na koupi jeteho.
Jeste by me zajimalo, jak by se vozidlo chovalo v pripade vypadku EE a znovu nabehnuti. Zajima me, aby to pokracovalo bez zasahu obsluhy.
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Enyaq neumi vic nez 16 z faze.
I kdyz wallbox povoluje vic.
Kratky vypadek vezme a je mozne mu behem nabijeni zapinat/vypinat faze a vubec mu to nevadi. Bezne mu tak prechazim mezi DS a FV.
Delsi vypadek uz konci chybou a nabijeni se nerestartuje bez odpojeni a zapojeni kabelu.
I kdyz wallbox povoluje vic.
Kratky vypadek vezme a je mozne mu behem nabijeni zapinat/vypinat faze a vubec mu to nevadi. Bezne mu tak prechazim mezi DS a FV.
Delsi vypadek uz konci chybou a nabijeni se nerestartuje bez odpojeni a zapojeni kabelu.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Jo, Wallbox u mne nabízí max 32A.
Můžu nastavit i víc, ale v ČR je docela problém sehnat kabel se zakončením Type 2, který by uměl víc než 32A. Ta "ampacita" kabelu je totiž daná tím, že přímo v koncovce Type 2 je zabudovanej odpor, podle kterýho auto nastaví maximální proud. A toto maximum OBC v autě nepřekročí, ani když Wallbox přes PWM nabízí třeba 80A. Chápeš?
Nevím, nějakej docela starej, červenejNoparasito píše: ↑úte zář 14, 2021 9:26 pm Ioniq kterej rocnik .
Je to favorit na koupi jeteho.
Jeste by me zajimalo, jak by se vozidlo chovalo v pripade vypadku EE a znovu nabehnuti. Zajima me, aby to pokracovalo bez zasahu obsluhy.
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Nabíjení vždy řídí Menekes. On musí dát autu po náběhu napájení správné startovací pokyny - sdělit autu že je připraven a po informaci že auto zapíná nabíjení mu včas připojit silovinu.Noparasito píše: ↑úte zář 14, 2021 9:26 pm ..... Jeste by me zajimalo, jak by se vozidlo chovalo v pripade vypadku EE a znovu nabehnuti. Zajima me, aby to pokracovalo bez zasahu obsluhy.
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Noparasito,brumlaj píše: ↑pon zář 20, 2021 1:46 amNabíjení vždy řídí Menekes. On musí dát autu po náběhu napájení správné startovací pokyny - sdělit autu že je připraven a po informaci že auto zapíná nabíjení mu včas připojit silovinu.Noparasito píše: ↑úte zář 14, 2021 9:26 pm ..... Jeste by me zajimalo, jak by se vozidlo chovalo v pripade vypadku EE a znovu nabehnuti. Zajima me, aby to pokracovalo bez zasahu obsluhy.
pokud potřebuješ nabíjení řízení přerušovat, tak nelze wallbox natvrdo odpojit. Místo toho je potřeba do auta poslat signál "pause charging". To se dělá tak, že CP vodič, kde jde normálně 12V PWM 1kHz signál, necháš ve stavu "high". Auto by to mělo vyhodnotit jako požadavek na pauzu a přestat se nabíjet (pak můžeš silovku i odpojit).
Většina aut to vyhodnotí korektně dokáží čekat neomezeně dlouho. Některá EV ale nedokážou v "pause" stavu vydržet déle než pár desítek minut a pak jdou do chyby.
Každopádně, vypínat během nabíjení silovku jdoucí do wallboxu se nemá.
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Diky, tak jsem to ani delat nechtel.Trubka píše: ↑pon zář 20, 2021 4:15 pmNoparasito,brumlaj píše: ↑pon zář 20, 2021 1:46 amNabíjení vždy řídí Menekes. On musí dát autu po náběhu napájení správné startovací pokyny - sdělit autu že je připraven a po informaci že auto zapíná nabíjení mu včas připojit silovinu.Noparasito píše: ↑úte zář 14, 2021 9:26 pm ..... Jeste by me zajimalo, jak by se vozidlo chovalo v pripade vypadku EE a znovu nabehnuti. Zajima me, aby to pokracovalo bez zasahu obsluhy.
pokud potřebuješ nabíjení řízení přerušovat, tak nelze wallbox natvrdo odpojit. Místo toho je potřeba do auta poslat signál "pause charging". To se dělá tak, že CP vodič, kde jde normálně 12V PWM 1kHz signál, necháš ve stavu "high". Auto by to mělo vyhodnotit jako požadavek na pauzu a přestat se nabíjet (pak můžeš silovku i odpojit).
Většina aut to vyhodnotí korektně dokáží čekat neomezeně dlouho. Některá EV ale nedokážou v "pause" stavu vydržet déle než pár desítek minut a pak jdou do chyby.
Každopádně, vypínat během nabíjení silovku jdoucí do wallboxu se nemá.
Kdykoli odpojit silovku natvrdo je problem.
Jj a tema signalama "1kHz" komunikaci budu muset nastudovat.
Kazdopadne diky za info
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
V čom je ten problém?...Kdykoli odpojit silovku natvrdo je problem. ...
Prajem všetkým veľa slnka!
Robo /bert/
Robo /bert/
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Pro začátek opalování kontaktů?
V principu to ničemu nevadí, ale každé auto se může zachovat jinak. Vůz vůz musí přežít výpadek na straně AC.
Když neřeknu vozu že vypínám AC, tak může spadnout do erroru a bez správného pořadí stavů se už nabíjení nerozběhne.
sám s tím trošku bojuju, protože EVSE od Tecomatu a.s. (nečte to tady někdo z firmy? ) je úplně blbé a signály generuje automaticky.
PWM začne generova automaticky po připojení kabelu a trvalý high nejde vyvolat ...
zatím to šidím tak že nastavím proud 0 A, což udělá 2% PWM a tak nějak to auto sežere. (ono sežere i tvrdé přehození 1f na 3f)
V principu to ničemu nevadí, ale každé auto se může zachovat jinak. Vůz vůz musí přežít výpadek na straně AC.
Když neřeknu vozu že vypínám AC, tak může spadnout do erroru a bez správného pořadí stavů se už nabíjení nerozběhne.
sám s tím trošku bojuju, protože EVSE od Tecomatu a.s. (nečte to tady někdo z firmy? ) je úplně blbé a signály generuje automaticky.
PWM začne generova automaticky po připojení kabelu a trvalý high nejde vyvolat ...
zatím to šidím tak že nastavím proud 0 A, což udělá 2% PWM a tak nějak to auto sežere. (ono sežere i tvrdé přehození 1f na 3f)
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Ja to vypínam ističom 32A už 5,5 roka. Zasuniem do auta konektor a zapnem istič. Po nabití vypnem a vytiahnem. Občas to večer vypnem a ráno opäť zapnem bez vyťahovania konektora. Takto som nabil a prejazdil som cez 7MWh. Až sa ten istič opáli, vymením ho. To EVSE (jeho zdroj) sa vypína tým istým ističom.
Prajem všetkým veľa slnka!
Robo /bert/
Robo /bert/
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Cokoli, co ma v sobe elektroniku a ridi to vykon, neni dobre casto odpojovat natvrdo (opalovani kontaktu je dle mne nejmensi problem, kor kdyby jsi to rizene shazoval stykacem)
Koukam jsi me "externim kontaktem predbehl"
Ale ruzne indukce a kapacity, elektroniku mohou poskodit.
Samozrejme havarijni stav to ustat musi, ale to neni standartni pouzivani.
Tak jako pouzivani nabijecek elektrokol, mobilu atd.
Jak je spravne je zapojovat? (A to se bavime o vykonech nula nula nic).
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Ale neshazujes to ve výkonu?bert píše: ↑pon zář 20, 2021 9:19 pm Ja to vypínam ističom 32A už 5,5 roka. Zasuniem do auta konektor a zapnem istič. Po nabití vypnem a vytiahnem. Občas to večer vypnem a ráno opäť zapnem bez vyťahovania konektora. Takto som nabil a prejazdil som cez 7MWh. Až sa ten istič opáli, vymením ho. To EVSE (jeho zdroj) sa vypína tým istým ističom.
Pises po nabiti???!!!
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Toto technicky nejde, tedy zapojit kabel pri vykonu.Noparasito píše: ↑pon zář 20, 2021 9:28 pmAle neshazujes to ve výkonu?bert píše: ↑pon zář 20, 2021 9:19 pm Ja to vypínam ističom 32A už 5,5 roka. Zasuniem do auta konektor a zapnem istič. Po nabití vypnem a vytiahnem. Občas to večer vypnem a ráno opäť zapnem bez vyťahovania konektora. Takto som nabil a prejazdil som cez 7MWh. Až sa ten istič opáli, vymením ho. To EVSE (jeho zdroj) sa vypína tým istým ističom.
Pises po nabiti???!!!
auto s wallboxem "komunikuje". Tzn. kdyz není kabel, tak se nesnazí nic brát.
mrkni napriklad tady https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772
pomoci signalu CP se prechazi mezi stavy A-B-C, atd. ...
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
No shodit to snad pri vykonu jde.
Nahodit chápu nejde. Kvuli komunikaci
Nahodit chápu nejde. Kvuli komunikaci
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
46:00min Opět 3f krmené z 1f FVE : https://www.youtube.com/watch?v=mUUUfF5dTz8
panely 12.2kWp,baterka LiFePo4 784Ah/42kWh,měnič XTH 8000-48V
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Málo kedy nabíjam na 100%. Takže normálne to vypnem "za jazdy" asi pri 80% nabití.
Prajem všetkým veľa slnka!
Robo /bert/
Robo /bert/
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Zlatý J1772. Ten má tlačítko se západkou. Bez stlačení nevysuneš. Stlačíš-li, VǓZ dostane informaci že má přerušit nabíjení protože se chystá vysunutí. Takže při cloumání s kvérem už jsou kontakty bez zatížení (i když ještě pod napětím které je vypnuto ihned jakmile kontakty ztratí spojení). Nechápu proč musíme vždy to dobré co v Japonsku vyšpekulují dokosočtvercovat jenom abychom byli originální.
-
- Příspěvky: 265
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE
Type 2 funguje podobně - při nabíjení je ten konektor zamčený autem a nejde vytáhnout. Ale tady se chlapci baví o odpojování proudu "na druhé straně" - tj. někde na domě.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT