Zesílení a vůbec, rekuperace.
Napsal: stř dub 10, 2024 9:09 am
Dle tohohle vlákna víte, že na tom jezdím, prozatím najeto 2200 km.
Docela nedávno jsem byl v Praze a v rámci pobytu jsem si zajel na zkušební jízdu s TMY. Krom jiných věcí, jsou Tesly známy tím, že rekuperujou na plný pecky (jestli to jde nějak nastavit nevim) a měl jsem mírnou obavu, že budu s tím autem škubat podobně jako se spalovákem na jedničku když pustím plyn. Přeci jenom jsou to stovky koní, žejo. Nemoh jsem se víc mýlit. Domnívám se, že to nějak udělali tak, že ten průběh snímání polohy plynu je nalazenej tak uživatelsky přívětivě, jak to jen jde, pač po 5ti minutách jízdy jsem dokázal stavit na kruháči přesně kde jsem chtěl, jenom ubráním plynu. Vlastně blbost plynu, akcelerátoru.
No a teďkonc mi vrtá hlavou jedna věc. Na tý mý motorce je taky rekuperace, je tam psáno šetření 6-12 procent energie, ale pocitové to nebrzdí tak jak by dle mě mohlo. Spouští se to sepnutím brzdového světla páčkou.
A teď ten dotaz na moudřejší lidi než sem já. Je ta rekuperace stavitelná? Někde v tý elektronice? Jak vlastně principiálné funguje? Nechci se pouštět do sekulací, o principu vím leda to, že motor musí generovat napětí vyšší, než je napětí napájení z baterie, aby to mohlo fungovat.
Proč se ptám? Byl bych radši, kdyby to umělo rekuperací víc, protože na tom jezdím způsobem plnej kotel-> brzda. Udělat to na knoflík by bylo ideální.
Docela nedávno jsem byl v Praze a v rámci pobytu jsem si zajel na zkušební jízdu s TMY. Krom jiných věcí, jsou Tesly známy tím, že rekuperujou na plný pecky (jestli to jde nějak nastavit nevim) a měl jsem mírnou obavu, že budu s tím autem škubat podobně jako se spalovákem na jedničku když pustím plyn. Přeci jenom jsou to stovky koní, žejo. Nemoh jsem se víc mýlit. Domnívám se, že to nějak udělali tak, že ten průběh snímání polohy plynu je nalazenej tak uživatelsky přívětivě, jak to jen jde, pač po 5ti minutách jízdy jsem dokázal stavit na kruháči přesně kde jsem chtěl, jenom ubráním plynu. Vlastně blbost plynu, akcelerátoru.
No a teďkonc mi vrtá hlavou jedna věc. Na tý mý motorce je taky rekuperace, je tam psáno šetření 6-12 procent energie, ale pocitové to nebrzdí tak jak by dle mě mohlo. Spouští se to sepnutím brzdového světla páčkou.
A teď ten dotaz na moudřejší lidi než sem já. Je ta rekuperace stavitelná? Někde v tý elektronice? Jak vlastně principiálné funguje? Nechci se pouštět do sekulací, o principu vím leda to, že motor musí generovat napětí vyšší, než je napětí napájení z baterie, aby to mohlo fungovat.
Proč se ptám? Byl bych radši, kdyby to umělo rekuperací víc, protože na tom jezdím způsobem plnej kotel-> brzda. Udělat to na knoflík by bylo ideální.