Zdravím
Uvažuji o pořízení EV nabíječky , problém je s výkonem FVE (7,4 kWp na dvě světové strany) . Potřebuji ošetřit situaci
kdy nebude dostatečný minimální požadovaný výkon 3 x 6A (což je něco přes 4kW)
Pokud nebudu řešit rozšíření FVE tak mohu uvažovat o "přepínání" mezi jednofázovým a 3fázovým provozem.
Ví někdo jak to muže fungovat v praxi (v manuálu jsem o tom nic nenašel)
A další otázka je - zda existuje nějaké řešení s pouze dvoufázovým nabíjením
Díky
Střídače: 3x MP II 3000VA
victron ev nabíječka 22kW -
Re: victron ev nabíječka 22kW -
Těch 2,4 kW na fázi není ideální. K tomu už nepustíš pračku/myčku/bojler/varnou desku/troubu bez sosání z DS.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: victron ev nabíječka 22kW -
Počítej s tím, že některé vozy po odpojení/připojení L2,L3 vyhodí chybu a nebudou s tímto řešením kompatibilní. Obecně to žádný WB nenabízí, nalezl jsem pouze OpenWB, kde se toto téma řeší, ale vzdal jsem to.
Jinak Victron nabíječka je opravdu hloupoučká a integrace do Victron systému mi přijde, že je jenom o ikoně v cerbu, ale jesli máš hodně času, tak jí i něco naučíš . Osobně bych se jí vyhnul obloukem, raději pořiď PuslarPlus, který si rozumí stejně jako victron s některými Carlo Gavazzi EV metry a umí na základě přetoků měnit nabíjecí výkon (né odpojovat fáze), má pěkné statistiky a celou řadu funkcí ... . Ale u tebe je ten výkon FVE na fázi i celkový výkon hodně omezující. Pozor na efektivitu nabíjení EV při extra malých výkonech.
Jinak Victron nabíječka je opravdu hloupoučká a integrace do Victron systému mi přijde, že je jenom o ikoně v cerbu, ale jesli máš hodně času, tak jí i něco naučíš . Osobně bych se jí vyhnul obloukem, raději pořiď PuslarPlus, který si rozumí stejně jako victron s některými Carlo Gavazzi EV metry a umí na základě přetoků měnit nabíjecí výkon (né odpojovat fáze), má pěkné statistiky a celou řadu funkcí ... . Ale u tebe je ten výkon FVE na fázi i celkový výkon hodně omezující. Pozor na efektivitu nabíjení EV při extra malých výkonech.
Re: victron ev nabíječka 22kW -
Díky za odpověď.
Ta omezení jsou mi vcelku jasná , proto jsem se to snažil "vyřešit" takto
- Pokud mi zbytkový výkon dá > 4 kW pojedu 3F
nebo
- pokud mi zbytkový výkon dá > 1,4 kW pojedu 1F
nebo
- přestanu nabíjet
Mohu to řešit i přes NodeRed ..
1. Problém je ten že i když si zvýším FVE výkon na 10kWp přes další Mppt (silně neekonomické) tak budu mít to omezení na střídači 2,4 kW
2. Přidat k tomu On-Grid střídač (Foxess, Huawei) na AC-In, ale limit mikrozdroje 10kW mi to v realu dá připojení
v panelech cca 2,6 kWp na 3 fáze což je taky neekonomické a myslím technicky dost naprd.
A co je další problém -v současnosti využiji tak 2,5-3 MWh ročně takže kolem 5 MWh pošlu do gridu
Ve zkrace řečeno aktuální výkonu bez EV auta je až moc a pro auto málo ..
Re: victron ev nabíječka 22kW -
Jen poznámka k tomu Victron wallboxu: nemá interní DC ochranu, takže správně bys měl před ten wallbox nainstalovat Chránič B+EV, kterej je docela drahej. Třeba Schneider za 9tis v Něměcku, v ČR většinou dražší.
https://www.heiz24.de/Schneider-Electri ... Z51440-NEW
Victron prej chystá novější verzi wallboxu, která to už bude mít vestavěné.
Je otázka, jestli teď na trhu není lepší wallbox od jiné firmy s vestavěnou DC ochranou, kterej jde taky ovládat přes Node-RED.
Co se týká ovládání, tak přes Node RED doufám, že by to mělo jít ovládat dobře, ale osobně to vyzkoušené zatím nemám. Bude záležet i na autě, jestli dokáže zkousnout snížení nabíjecího výkonu pod určitou mez, nebo časté restarty nabíjení.
A jestli je 3x MP3000 málo, tak se to prostě dá vyměnit za 5 kW verzi. Ty staré prodat, koupit silnější kabely a pojistky. Nejdřív bych ale zkusil chytré řízení zátěže přes Node RED, je to levnější varianta.
https://www.heiz24.de/Schneider-Electri ... Z51440-NEW
Victron prej chystá novější verzi wallboxu, která to už bude mít vestavěné.
Je otázka, jestli teď na trhu není lepší wallbox od jiné firmy s vestavěnou DC ochranou, kterej jde taky ovládat přes Node-RED.
Co se týká ovládání, tak přes Node RED doufám, že by to mělo jít ovládat dobře, ale osobně to vyzkoušené zatím nemám. Bude záležet i na autě, jestli dokáže zkousnout snížení nabíjecího výkonu pod určitou mez, nebo časté restarty nabíjení.
A jestli je 3x MP3000 málo, tak se to prostě dá vyměnit za 5 kW verzi. Ty staré prodat, koupit silnější kabely a pojistky. Nejdřív bych ale zkusil chytré řízení zátěže přes Node RED, je to levnější varianta.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: victron ev nabíječka 22kW -
Asi bych si na tvém místě pořídil dvoutarif a virtuální baterku a nabíjel v době NT.
Ceny LFP jdou dolů a až přestane být VB výhodná tak rozšíříš domácí úložiště alespoň o 20kWh a budeš to přelévat do auta z domácího úložiště. Zbytky můžeš pak prodávat na spotu v ranní špičce.
Ceny LFP jdou dolů a až přestane být VB výhodná tak rozšíříš domácí úložiště alespoň o 20kWh a budeš to přelévat do auta z domácího úložiště. Zbytky můžeš pak prodávat na spotu v ranní špičce.