Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Předně jestli by nebylo dobré, udělat samostané vlákno, pač jsou tady kola, auta, motorky, ale koloběžky ne.

A teď k tématu.

Plánuji investici do 3 kW vehiklu, odblokovaného na 75 km/h a plus 500W, čili by měl mít 3,5kw výkon. Jednu koloběžku šaomi pro2 nebo tak nějak už doma máme, také jsem koupil od Mikela 48V 50Ah baterii do kriplkáry pro tchýni, místo toho olova co tam je akorát k jedu. Ta baterie mě tak nadchla, že jsem se rozhodl vyměniti smradlavý dvoutaktní 50ccm skútr za čoproidní koloběžku, protože víc nejede, jak jede, rejpu se v tom v jednom kuse, smrdí to, musím na tom mít kokos, platím za to pojistku rok od roku vyšší, nemůžu přes cyklotrasy, chodníky atp. A benzín taky není zadarmo.
Někde tady jsem zachytil informaci, vlastně dotaz na BMS pro tyto čoproidy, prý mají špatnou BMS a ku.ví baterku. Bude to fungl a tak bych se v tom nerad vrtal.
Máte někdo nějaké informace kolem těchto strojů? Cokoliv by bodlo.
Přílohy
citycoco.jpg
citycoco.jpg (12.78 KiB) Zobrazeno 5034 x
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Diablo007 »

Od určitého výkon to stejné jezdí na papíry jako malé moto takže cyklostezky taky nebudou moc ono a blembak tím pádem povinnost
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
jahodovák
Příspěvky: 394
Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od jahodovák »

Samozřejmě tam jde použít jakákoliv řídící jednotka požadovaného výkonu a napětí,jen je třeba zjistit jaké tam jsou a zda vůbec halovy senzory..nejdražší na těch strojích je jen ta baterka...
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Diablo007 píše: pon říj 04, 2021 8:29 pm Od určitého výkon to stejné jezdí na papíry jako malé moto takže cyklostezky taky nebudou moc ono a blembak tím pádem povinnost
Bydlím na SVK a tady je e-koloběžka od 1.1.2020 novelizací zákona postavena na roveň jízdního kola. Výkony legislativa neřeší. Šmyčec. Čili, cyklostezky, silnice při pravém okraji, nebo krajnice, po chodnících pěšky, stejně, jako by měl jezdit každý pumpičkář. Ale ještě jsem za 50 let neviděl, žeby cyklista dostal pokutu za jízdu po chodníku.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

jahodovák píše: pon říj 04, 2021 8:58 pm Samozřejmě tam jde použít jakákoliv řídící jednotka požadovaného výkonu a napětí,jen je třeba zjistit jaké tam jsou a zda vůbec halovy senzory..nejdražší na těch strojích je jen ta baterka...
BMS by měla být součástí ŘJ? Ta baterka, předpokládám, že bude z 18650tek. Tak snad bych si s tím nějak poradil, kdyby to bylo nutné.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Kodl69
Příspěvky: 1314
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Kodl69 »

Obvykle je v těchto krámech BMS v baterce, která je zalepená v plastu a izolačce. Baterka bejvá složená ze šmejdu, kterej má možná poměrně velkou kapacitu, ale taky malý vybíjecí proudy a velký vnitřní odpory, podle mě nevhodný pro trakci. Ale to poznají skoro všichni tak za rok, až baterka "ztratí kapacitu" což nebude ztáta kapacity, ale nárůst vnitního odporu nad únosnou mez. S takovejma krámama za mnou chdí sousedi co flek. A nechápou, že děckám jezdí elektromotorky na strjný baterky už drahně let... Naposled baterka tuším 15 nebo 16s,8p z jakýhosi hnusu, kde 8 baterek paralelně mělo vnitřní odpory od 15 od 40miliohm!!! Baterka měla dost rozházený napětí, po dorovnání článek po článku na 4.1V a zatížení 20A napětí okamžitě kleslo o 10V a za další minutu to BMS vypnula, protože ten nejměkší osmičlánek, co měl 40 miliohm šel pod 3V. Rok v občasným provozu. Tohle žádná BMS nezachrání.
Mám v elektrokole baterku složenou z LG HE2, 13s8p, a tohle teda nedělá, osmičlánky mají něco mezi 2-3 miliohmy, a to mám podezření, že větší část z toho jsou odpory pojistkovejch drátků a propojek, hodnota se mění podle toho, kde přiložím ty hroty... Baterka složená ze SONY VTC6 10s4p funguje velice podobně, ne-li líp.
S origo baterkama apache a spol se to nedá srovnat, to je složený z hnoje.
EDIT: nejsem si jist, jestli ty koloběžky bez značek a blembáků nejsou omezený na 250W a 25km/h, aspoň u některejch prodejců to tak je. Ostatně stejně jako u elektrokol...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Kodl69 píše: úte říj 05, 2021 1:48 am ....Baterka bejvá složená ze šmejdu...
Tak to ji asu budu časem repasovat, víme, kde koupit kvaliní články za dobrou cenu?
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Kodl69
Příspěvky: 1314
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Kodl69 »

věděli jsme, ale teď už nikde. Nkon.nl měl ty VTC6 za 2.5E, když se jich vzalo víc, tak snad ještě levně, ješte na konci 2019 byly za 3.1E když se jich vzalo 50ks, teď jsou za pouhých 8,25E, když jich vezmeš aspoň 50ks... https://eu.nkon.nl/products/sony-murata ... -vtc6.html
tohle jsi prošvihl o několik let. Spíš zkusit, jestli do toho nevlezou nějaký články od Mikela, a koupit i slušnou BMS. Číňan to chce prodat, ne abys na tom jezdil, tohle od židů pochytili dokonale, a ještě vylepšili. (asijské přísloví: nevíš, jak to udělat? tak to okopíruj a vylepši)
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
FíraD
Příspěvky: 39
Registrován: stř kvě 26, 2021 9:34 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od FíraD »

Nevím, když vidím jak na tom někteří jezdí jen v kšiltovce tak si říkám že stačí málo a budeš pod drnem, podjede ti přední kolo na písku a jsi na zemi.
Myslím že aspoň přilbu na kolo by jsi měl mít, když to jezdí tak rychle.
Jinak Lui má docela dobré články s akunářadí (18650) a mění to za vadné v určitém poměru, tak kdyby jsi měl doma nějakej šrot, tak by ta nová baterka nebyla tak nákladná.
Vlastně mění veškeré lithium za 18650.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

FíraD píše: úte říj 05, 2021 12:05 pm Nevím, když vidím jak na tom někteří jezdí jen v kšiltovce tak si říkám že stačí málo a budeš pod drnem, podjede ti přední kolo na písku a jsi na zemi.
Myslím že aspoň přilbu na kolo by jsi měl mít, když to jezdí tak rychle.
Myslím, že to nějak zvládnu, mám doma Sportstra 1200ccm 2005 a to jezdí krapet tychlejc a taky jednoho z 1985 předělávku na hardtail, sám jsem jej skládal, momentálně rozebrán, rám po práškování, čeká mě spojka na motoru, leštění hliníku komplet atd. atd. Jo, předním kolem jsem už taky smejkal po šterku, na 15tistovce intruderu a to byla jiná váhová kategorie, snad proto to ta lokomotiva ustála.
FíraD píše: úte říj 05, 2021 12:05 pm Jinak Lui má docela dobré články s akunářadí (18650) a mění to za vadné v určitém poměru, tak kdyby jsi měl doma nějakej šrot, tak by ta nová baterka nebyla tak nákladná.
Vlastně mění veškeré lithium za 18650.
Bohužel nic doma nemám.
Kodl69 píše: úte říj 05, 2021 8:37 am věděli jsme, ale teď už nikde. Nkon.nl měl ty VTC6 za 2.5E, když se jich vzalo víc, tak snad ještě levně, ješte na konci 2019 byly za 3.1E když se jich vzalo 50ks, teď jsou za pouhých 8,25E, když jich vezmeš aspoň 50ks... https://eu.nkon.nl/products/sony-murata ... -vtc6.html
tohle jsi prošvihl o několik let.
To snad bude důsledek korony, ne? Jinak nevim, co to má bejt?
Kodl69 píše: úte říj 05, 2021 8:37 amSpíš zkusit, jestli do toho nevlezou nějaký články od Mikela, a koupit i slušnou BMS. Číňan to chce prodat, ne abys na tom jezdil, tohle od židů pochytili dokonale, a ještě vylepšili. (asijské přísloví: nevíš, jak to udělat? tak to okopíruj a vylepši)
No jen aby neskončil taky Mikel, jak koukám, už ani rejžožrouti nic nemaj. Ale jinak by to bylo řešení asi nejlepčí.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Kodl69
Příspěvky: 1314
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Kodl69 »

proč cituješ celej článek? Samozřejmě že existujou jiný baterky. Ale i 8p z baterek s proudem max 5A na článek je bída, která by neměla dávat víc než 40A, t o odpovídá 2kW motoru. Z pohledu životnosti je potřeba na trakci dávat články, co dají aspoň 10A na kus pro 8p, 20A pro 4p, jinak je s těma baterkama rychle konec. tj raděj 2.5A LG HE2 (HG2) než 3A samsung 29E , protože pack bude mít mnohem menší vnitřní odpor, tj ve výsledku z toho dostanu víc energie, zdroj bude tvrdší (pozná se při akceleraci na max výkon) a bude mít větší životnost. Zkoušeno prakticky, na zatím živé hmotě :)
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

No tak to Mikel takový nemá, nebo to nějak zkusit seskládat z těch kockatejch Youlionů.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Mikel
Příspěvky: 115
Registrován: pon črc 26, 2021 8:32 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Mikel »

Plazivec píše: úte říj 05, 2021 2:38 pm No tak to Mikel takový nemá, nebo to nějak zkusit seskládat z těch kockatejch Youlionů.
Tyto clanky jsou take dobre https://www.batterystore.cz/cs/clanky-l ... n-lmo.html
Uz nejaky cas take jezdi tyto clanky v e-kolobezkach po nasich a slovenskych koncinach.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Koukal jsem na ně, ale mají jen 14ah, proti 20ah OEM baterce v tom vehiklu. Zas ale ty 50ky tam asi nijak nenacpu.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Kodl69
Příspěvky: 1314
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Kodl69 »

psal jsem ti, co jsem měřil na rok staré baterce z podobnýho krámu, že jo. A je rozdíl mít 14Ah s celkovým vnitřním odporem cca 40-50miliohm -při 50A pokles 2.5V, nebo "20Ah" s vnitřním odporem některejch 8p o řád vyšším, tj celkem 300-500miliohm, kde napětí při 50A klesne o 15- 25V a hned to vypne BMS, že jsou baterky vybitý.
50A*60V jsou pouhý 3kW. Ohmův zákone je neúprosný, zatím se moc obelstít nedá... Tj nebuď jako prodejci elektrokol a nesnaž se o cco nejvšší kapacitu, stejně ji pak nedokážeš využít -teoreticky jo, přepneš to na 500W výkonu, do kopce pudeš vedle toho a budeš opatrnej na plyn, aby náhodou tu baterku neshodil na podpětí. Tohle znám když mi na elektrokole začne docházet baterka a dom je to ještě 10km a fakt se mi nechce šlapat. A to bych třeba trvale nesnesl.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Kodl69 píše: stř říj 06, 2021 8:04 am psal jsem ti, co jsem měřil na rok staré baterce z podobnýho krámu, že jo........
O tom nikde nepochybuju. Prozatím jen teoretizuju, ptal jsem se na svízele s temito věcmi a jsem rád žes napsal. O to mi nakonec šlo, zjistil jsem, co mě čeká a nemine a teď jen od stolu hledám, co bych tam místo těch šuntů nacpal.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Kodl69 píše: stř říj 06, 2021 8:04 am psal jsem ti, co jsem měřil na rok staré baterce z podobnýho krámu, že jo........
O tom nikde nepochybuju. Prozatím jen teoretizuju, ptal jsem se na svízele s temito věcmi a jsem rád žes napsal. O to mi nakonec šlo, zjistil jsem, co mě čeká a nemine a teď jen od stolu hledám, co bych tam místo těch šuntů nacpal.


Edit: až mě to přistane v garáži, budu se ptát, jak tu baterku odměřit, pač s lionem teprve začínám. Možná to pak někomu taky pomůže z problémů. Těch strojů se prodává dost na to, aby to mělo smysl.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Mikel
Příspěvky: 115
Registrován: pon črc 26, 2021 8:32 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Mikel »

Plazivec píše: úte říj 05, 2021 11:50 pm Koukal jsem na ně, ale mají jen 14ah, proti 20ah OEM baterce v tom vehiklu. Zas ale ty 50ky tam asi nijak nenacpu.
neni problem zapojit clanky paralelne vice kusu na pozadovanou kapacitu
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Tak už je ten zázrak doma.
Docela kvalitní zpracování, výbava kompletně připravena k registraci do provozu. Co se týče jízdních vlastností, bude to docela kumšt se s tím udržet na úzkých cyklostezkách, je to dlouhý jako krokodýl, a těm širokým kolům se nelíbí zatáčení.
Co se týče výkonu, tak 3,5kW stačí na to, aby člověk ujel při výjezdu na ulici autům bez problému.

Baterii 63V/20ah jsem zatím nepitval, jenom dobíjel - bere si to kolem 650W, ke konci nabíjení nabíječka postupně snižuje příkon, čili nějaká inteligence tam bude. Nabíječka je robustní s aktivním chlazením. Propojení baterie s bajkem je jen přes dva silové kabely, čili tachometr, resp. ŘJ nemá o baterii krom napětí, žádné jiné informace.
Dle jmenovitého napětí jsem odhadl baterii na 17S, paralel si netroufnu, pač nevím, jakou mají jednotlivé články kapacitu. Váha baterie s obalem 10kg plusminus.

Do budoucna chci v baterce vyměnit BMS za něco SMART s BT, bude to nutnost kvůli docílení co nejdelší životnosti.

Prozatím proběhla jenom jedna zkušební jízda, akcelerace je ucházející, uvidím po delším provozu, jak se to chová na jednotlivých stupních výkonu 1,2,3. Pojistka v baterii udávána na 80A. Nepředpokládám vyšší proudy než kolem 50A.
Prý to má rekuperaci po sepnutí brzdových spínačů 8-12 procent. Prozatím jsem zjistil nastavení tak, že spínače sepnou docela dost dlouho před skutečným záběrem brzdy, to by nasvědčovalo té rekuperaci.
Později přidám foto.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Kodl69
Příspěvky: 1314
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Kodl69 »

Ještě si nasaď chrániče všeho a vyzkoušej si nouzový brždění. Pro mě to byl tak strašnej zážitek (jiná koloběžka, na trochu normálnějších kolech), že i když nedošlo k mimořádce, tak už s tím nechci nic mít. Fyziku neobelstíš - malý kolečka, těžiště nestabilní a vysoko, tj velkej klopnej moment...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Tady záleží hodně na konstrukci koloběžky, pokud byla jiná, dej obrázek a já ti hned řeknu, kde soudruzi udělali chybu. Je vidět, že nejezdíš na motorce, to by podle tvých zkušeností manželka dělala na Versysu kotrmelce pokaždém nouzovém brždění. A že byly. Tohleto je dlouhý jako prase, přední kolo je hóóódně přední, sedák vzadu a jako vlastník dvou HD téměř nepoužívám přední brzdu. Mimoto jsou brzdy ještě nezajeté, takže zatím brzdní účinek nic moc.
Edit: spíš jsem čekal něco o baterii, než o škodlivosti extrémní jízdy na koloběžce na zdraví.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

IMG_20211023_154537.jpg
IMG_20211023_154537.jpg (1.89 MiB) Zobrazeno 4672 x
Je to hodně dlouhý, takže žádný kotrmelce nehrozí.
Je to hodně dlouhý, takže žádný kotrmelce nehrozí.
IMG_20211023_154524.jpg (1.88 MiB) Zobrazeno 4672 x
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Kodl69
Příspěvky: 1314
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Kodl69 »

Tohle není koloběžka. To je elektromotorka, aspoň podle současné právní úpravy jako koloběžka to má mít do 250W výkonu a omezenou rychlost na 45km/h...tohle je minimálně kategorie M ne li A1.
A jestli já nejezdím na motorce, tak jsem čínskej bůh srandy :) Ale mám motorku, na které přední brzda funguje. A taky startuje i v mínusovejch teplotách... Pro méně chápavé, proč na "normálních" motorkách je vzadu jeden malej kotuč a vepředu dva velký a ještě se čtyřpístkovejma brzdičema? Protože při brždění se váha přenese na předek, zadní kolo de skoro luftem, tj je skoro zbytečný sahat na zadní brzdu, pokud si nechci rozbít hubu.
Nečekaně je to podobně zkonstruovaný i u aut, tam se brzdná síla rozdělí podobně, tj hodně na předek (velký kotouče) a vzadu jenom aby se neřeklo (lecky jenom malý bubny nebo podměrečný kotouče). Spíš se divím, že dokážeš vůbec vypustit tvrzení, že předkem skoro nebrzdíš. Jedině bys jezdil jenom po městě v koloně, a nebo musí být radost se s tebou v provozu potkat. Potom podle tebe tihle borci asi neví co dělají: https://youtu.be/WsxwFdmU24c?t=23 https://youtu.be/HJjrYqTtLH4?t=72
Měl jsem za to, že je to koloběžka, něco jako tohle: https://f.aukro.cz/images/sk16188614768 ... 45154.jpeg - na té zabrzdit z plné rychlosti, i oběma brzdama, tak jde o život. Soused podobný krámky prodává i potuněný, divím se, že na to nikdo ještě neklekl. Ale policajti musí mlátit bezrouškaře, na tohle nemají čas.
P.S kdysi jsem dokázal postavit MZ150 na přední kolo, a kus po tom předním kole ujet. tj trochu vím o čem to je. Versys by na přední kolo mohl na pěkným asfaltu jít taky. Když de yamaha MT-06, proč ne tohle...
P.S.2: kámoš, kterej má motorek víc než je obvyklý, od blbin jako je YZF R1 po HD electra, HD shovelhead, a dost často na těchhle i jezdí, tak si na motodovolenou po evropě koupil yamahu FJ z roku 1984, a dodnes tvrdí, že lepší motorku neměl...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Plazivec
Příspěvky: 890
Registrován: sob říj 02, 2021 11:19 am

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od Plazivec »

Tak sorry, to jsme potom tak trochu "rodina" :D
Akorát krevně na jsme tom trochu jinak, já dostal za mlada, když jsme jezdívali na jawkách, takovou nemoc, jmenuje se to HD positiv a prostě nic jinýho mě nebaví. A na HD se nějak moc přední brzda nepoužívá, pač tam je ten problém, že kdyby byl předek moc účinnej, nikdy bys to nepostavil na přední, ale spíš by šlo to kolo do smyku a to by nebylo žádoucí. Co se týče tý mý koloběhny, tak já žiju na SVK a tady je to pořád legislativně koloběžka. Uvidíme jestli se tady nějak bude měnit legislativa ale máme tady hodně co dělat s mafiány, prorostli nám absolutně skrz naskrz celou společností a tak chovám naději, že to tak nějakej ten pátek zůstane. Jinak to budu muset postavit na tabulky.
Momentálně máme doma 4 motorky, kostitřase mám rozebranýho, smrdutý dvoutakt do motorek nepočítám.
Nejvíc si cením kostitřase, pač jenom na tom se dá zažít něco, o čem mluvit ani psát nejde.
Přílohy
P_20180913_174912.jpg
P_20180913_174912.jpg (715.71 KiB) Zobrazeno 4634 x
Přišlo to v bednách z USA, postavil jsem to na kola sám, vlastníma rukama, ovládá se to podobně jako parní lokomotiva, takže se musí týden předem vědět, jestli se bude brzdit, nebo ne.
Přišlo to v bednách z USA, postavil jsem to na kola sám, vlastníma rukama, ovládá se to podobně jako parní lokomotiva, takže se musí týden předem vědět, jestli se bude brzdit, nebo ne.
warp_prototyp.jpg (715.62 KiB) Zobrazeno 4634 x
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
mobilik
Příspěvky: 918
Registrován: stř bře 31, 2021 7:50 am
Bydliště: Neďaleko Košíc - SK
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
Kapacita baterie [kWh]: 12
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrická koloběžka 3,5kW čopr

Příspěvek od mobilik »

Nádhera!
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Odpovědět

Zpět na „Elektromoto“