Zalozni centrala
-
- Site Admin
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Zalozni centrala
Ahoj,
rikam si, ze je fajn mit fve + bat, ale v dobe temna by se mohla hodit centrala.
Mam tu jeden motor ze sekacky a dva altiky z auta, ktere jsem pouzival jako "centralu" na 24V system. to docela slo, ale prechazim na 48V a to uz bude problem, protoze cesta motor -> 2x altik v serii 24V -> UPS -> 230V -> nabijecka 48V (pripadne vstup axperta) -> 48V bat, nebude zrovna efektivni. :-/ tam bude obrovska ztrata.
mate naky centraly? co pouzivate? nejlip asi invertor, nebo sehnat dalsi 2 altiky a mit tak 48V?
co by ste volili za palivo? Nafta/benzin/plyn?
kdyz nad tim premyslim, nejlip mi prijde plyn, nejlip se z tech tri skladuje.
rikam si, ze je fajn mit fve + bat, ale v dobe temna by se mohla hodit centrala.
Mam tu jeden motor ze sekacky a dva altiky z auta, ktere jsem pouzival jako "centralu" na 24V system. to docela slo, ale prechazim na 48V a to uz bude problem, protoze cesta motor -> 2x altik v serii 24V -> UPS -> 230V -> nabijecka 48V (pripadne vstup axperta) -> 48V bat, nebude zrovna efektivni. :-/ tam bude obrovska ztrata.
mate naky centraly? co pouzivate? nejlip asi invertor, nebo sehnat dalsi 2 altiky a mit tak 48V?
co by ste volili za palivo? Nafta/benzin/plyn?
kdyz nad tim premyslim, nejlip mi prijde plyn, nejlip se z tech tri skladuje.
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Re: Zalozni centrala
Zdravím ,
a co místo altíků prdnout vhodný 3f modelářský elektromotor ?
Vyšší účinnost + lepší poměr váha/wýkon + rovnou 48V + výstup z můstku .
Taky se mi doma v kopřivách válí hlechtačky . Jedna na belál a druhá na nafťáková - prdnouti k nim vhodnej 3f RC motorek a vuala měnič z ropy na DC X,xkWe .
LPG je fakt na skladování nej , nekazí se jako výše vedle zmíněné břečky ... .
Mimochodem , dodnes nechápu proč u ofiko centrál bývá maximální el. wýkon kolem 50% uváděného nominálního výkonu klechtačky ... .
Elektronům zdar
a co místo altíků prdnout vhodný 3f modelářský elektromotor ?
Vyšší účinnost + lepší poměr váha/wýkon + rovnou 48V + výstup z můstku .
Taky se mi doma v kopřivách válí hlechtačky . Jedna na belál a druhá na nafťáková - prdnouti k nim vhodnej 3f RC motorek a vuala měnič z ropy na DC X,xkWe .
LPG je fakt na skladování nej , nekazí se jako výše vedle zmíněné břečky ... .
Mimochodem , dodnes nechápu proč u ofiko centrál bývá maximální el. wýkon kolem 50% uváděného nominálního výkonu klechtačky ... .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Zalozni centrala
Tak ten výkon u centrál je proto malý,že motor v plném zápřahu nevydrží dlouho a rychle by odešel,jinak alternátor je schopen po výměně regulátoru dávat daleko vyšší napětí než na jaké je,chtělo by to vyzkoušet,jelikož to nepotřebuji,nevím o kolik,jen vím,že po zničení regulátoru jsem na altíku naměřil naměřil napětí,které bylo i dost nebezpečné pro diodový můstek v alternátoru ..
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: Zalozni centrala
Výkon generátoru cca 50% proti výkonu spalovacího motorů je ze dvou důvodů.
Ten první je, že spalovací motor při pohonu generátoru má 3000 ot/min, což je zpravidla méně než maximální otáčky motoru, při kterých je jeho výkon měřen.
A druhý důvod je rezerva. Aneb když někdo zatíží generátor z nuly naplno je menší šance že zdechne. A taky víc vydrží, než kdyby jel úplně na krev.
Ten první je, že spalovací motor při pohonu generátoru má 3000 ot/min, což je zpravidla méně než maximální otáčky motoru, při kterých je jeho výkon měřen.
A druhý důvod je rezerva. Aneb když někdo zatíží generátor z nuly naplno je menší šance že zdechne. A taky víc vydrží, než kdyby jel úplně na krev.
Re: Zalozni centrala
Zdravím ,
no to je hezký , jenže hauznumera na štítcích platí za nominálních podmínek . Pak není divu že z 10l belálu je pouze 5,1kWh elektriky ... .
Rozhrábl sem kopřivy - benálová klechtačka má na štítku 4,0kW @ 3000rpm a ta dýzlová 7,6kW @ 3600rpm .
Elektronům zdar
no to je hezký , jenže hauznumera na štítcích platí za nominálních podmínek . Pak není divu že z 10l belálu je pouze 5,1kWh elektriky ... .
Rozhrábl sem kopřivy - benálová klechtačka má na štítku 4,0kW @ 3000rpm a ta dýzlová 7,6kW @ 3600rpm .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Zalozni centrala
Taky jsem měl podobné myšlenky. Když jsem se zamyslel trochu více, zjistil jsem, že centrálu bych za posledních 10 roků na nic nepotřeboval. Dál moje paměť nesahá.
Palivo ... kdyby už, tak plyn. Benzín v záloze dlouho nevydrží a než ho v případě potřeby seženeš, centrály nebude třeba.
Re: Zalozni centrala
Nezvládnul bys to ten alternátor z auta i na 48V?
Možná ne diody, ale kdyby se zmenšilo kolečko aby se točil rychleji, nouzové nabíjení by snad zvládnul.
A nebo koupit z vrakáče z nějakého auta co už pokus o 48V hybridizaci mělo...
Možná ne diody, ale kdyby se zmenšilo kolečko aby se točil rychleji, nouzové nabíjení by snad zvládnul.
A nebo koupit z vrakáče z nějakého auta co už pokus o 48V hybridizaci mělo...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: Zalozni centrala
Náklaďák má alternátor na 24v zbzsms by se daly dát zase do série a výkon tam bude hodně zajímavý
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Zalozni centrala
Tak jsem vlezl do vany a najednou jsem si vzpoměl na řešení,sice netuším zda to bude fungovat,ale na ruzných videích na trubce se tím někdo už zabýval,já chtěl taky ale poté co jsem dostal darem centrálu,jsem to mezrealizoval.Oč jde,jakýkoliv elektromotor pokud se roztočí nad otáčky a nabudí se pomocí kondenzátorů se stane i fenerátorem,jelikož málékdo má třífázovou nabíječku,nebo tři nabíječky aby toho mohl plně využít,někteří přidají na rotor silné magnety a tím pádem stačí jen tím motorem točit a začne dodávat výkon dle rychlosti otáčení,poté stačí motor zapojený do hvezdy spoj použít jako jeden vývod a na každý další dát diodu a tím se z motoru stane třífázová nabíječka.Nejde ale provozovat bez zátěže,mapětí by mohlo stoupnout nad jmenovité napětí a tím dojít ke zničení diod.Itak bych doporučoval nejít pod 300v.Možná to má i svá úskalí ale je to jednoduché a za zkoušku by to stálo.Jen je třeba počítat s tím,že motor by měl být na 220/380,nebo po novu 230/400 a maximální proud je možno odebírat jen do maxima,které bere i jako motor.Jako nevýhoda by se mohlo jevit,že při napětí okolo 50 voltů bude možno z něho odebírat jen asi čtvrtinu než v zapojení jako motor.Podotýkám,že je to jen vyčtené a nevyzkoušené,pokud by to někdo chtěl zkusit a neměl motor,klidně mohu nějaký i darovat,někde v kupě v koutku jich pár bude,,,
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: Zalozni centrala
Zdravím ,
na trubce sem našel zajímavý video o alternátorech nabíjejících větší baterku . Jo a je to Viktoráků .
https://www.youtube.com/watch?v=jgoIocPgOug
Elektronům zdar
na trubce sem našel zajímavý video o alternátorech nabíjejících větší baterku . Jo a je to Viktoráků .
https://www.youtube.com/watch?v=jgoIocPgOug
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Příspěvky: 920
- Registrován: stř bře 31, 2021 7:50 am
- Bydliště: Neďaleko Košíc - SK
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zalozni centrala
V lokomotyvach sa používajú 48V dynama, myslím že aj v tankoch je také, to presne neviem, nebol som na vojne.
Ale z lokomotivy dynamo pripevnené ku kolesu Škody 120 iducej na plyn som už nabijačku videl.
Ale z lokomotivy dynamo pripevnené ku kolesu Škody 120 iducej na plyn som už nabijačku videl.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu...
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Re: Zalozni centrala
Osobní vagóny mají poměrně často rozvod na 48VDC.
-
- Příspěvky: 920
- Registrován: stř bře 31, 2021 7:50 am
- Bydliště: Neďaleko Košíc - SK
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zalozni centrala
Presne tak a viem že t je fest výkonné dynamo. To by nabijalo jedna radosť.
Aj keď najrozumnejšie riešenie tu povedal Abrams podľa mňa.
Aj keď najrozumnejšie riešenie tu povedal Abrams podľa mňa.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu...
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Re: Zalozni centrala
Zdravím ,
ťamanec přidal do popisků výkonu jednu nulu navíc .
Podobnej krám sem kupoval před cca 15-ti roky , obyč bez invertoru za ňákejch 1.700,- s uváděným výkonem 650W . Co si pamatuju , byl to zgarb .
Elektronům zdar
ťamanec přidal do popisků výkonu jednu nulu navíc .
Podobnej krám sem kupoval před cca 15-ti roky , obyč bez invertoru za ňákejch 1.700,- s uváděným výkonem 650W . Co si pamatuju , byl to zgarb .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Zalozni centrala
Trochu to dává smysl, ale ne tolik aby chcípla... Ethanolu musí být asi o 10% více než benzínu, ale když je to 5 nebo 10 % že směsi tak to dělá max 1%... A jak dlouho běží na ten sytič?rottenkiwi píše:Ale ona dava 1000 W , mam to otestovane na Axperte aj Victrone Multi II,
isla kazdych 6 mes. OK, neviem ci je problem ten novy E10 benzin,
co ma 10 % etanolu ?
Mozno ju musim dlhsie zahrievat a az potom prepnut sytic. Este to vyskusam
alebo zajtra kupim iny benzin.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: Zalozni centrala
Pozor na starý benzín. Bio dokáže krásně zgumovatět a bez řádného mechanického vyčištění už ani neblafne.
Vyzkoušel jsem si to na sekačce. Kus "rosolu" sedělo přilepenýho na hlavní trysce. Sekačka bez problémů nastartovala a po pár vteřinách chcípla. Z karburátoru jsem nakonec vyškrabal několik ccm toho svinstva.
Vyzkoušel jsem si to na sekačce. Kus "rosolu" sedělo přilepenýho na hlavní trysce. Sekačka bez problémů nastartovala a po pár vteřinách chcípla. Z karburátoru jsem nakonec vyškrabal několik ccm toho svinstva.
Re: Zalozni centrala
Ten sajrat se tvoří postupně a usazuje (spíš zalepuje) i za chodu. Čím starší benzín, tím víc. Zásadní otázka je, jak je benzín starý.
Pokud na každý nový start bude "čerstvý" benzín, tak je to ok. Pokud ale benzín ležel někde půl roku v kanystru, tak problém.
Pokud na každý nový start bude "čerstvý" benzín, tak je to ok. Pokud ale benzín ležel někde půl roku v kanystru, tak problém.
Re: Zalozni centrala
Zdravím ,rottenkiwi píše: ↑ned říj 10, 2021 1:20 pm Ale ona dava 1000 W , mam to otestovane na Axperte aj Victrone Multi II,
isla kazdych 6 mes. OK, neviem ci je problem ten novy E10 benzin,
co ma 10 % etanolu ?
Mozno ju musim dlhsie zahrievat a az potom prepnut sytic. Este to vyskusam
alebo zajtra kupim iny benzin.
aha , ja nabyl dojmu že se jedná o nový přírustek systému . Pokud dříve jela a nyní ne , bude příčina v zaneseném karbecu jak bylo psáno .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
- redcrown
- Příspěvky: 868
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Zalozni centrala
Dá se koupit benzín bez bio? Naftu bez bio má Eurooil, ale benzín?
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Zalozni centrala
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Zalozni centrala
stačí kupovat 98 nebo 100 oktan, tam biolíh není, protože tam "nevejde", aspoň to všude píšou.
Co do toho benzínu přidávají k tomu odstranění , nějak v chemické angličtině nejsem zběhlej...
Jako obarvenou vodu? čím?
Co do toho benzínu přidávají k tomu odstranění , nějak v chemické angličtině nejsem zběhlej...
Jako obarvenou vodu? čím?
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
-
- Příspěvky: 265
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: Zalozni centrala
Některé "prémiové" benzíny obsahují biosložky nějaké "další" generace, které nemají tyhle problémy. Já např. do pily a křovinořezu kupuju 100 oktanový na OMV. Samozřejmě se k údajům o prodávaném palivu docela špatně dostává, ale nějak takhle jsem to před časem nastudoval.
Ale ultimátní řešení, když bych chtěl palivo jen skladovat se jmenuje ASPEN. Je to systetické palivo, existuje ve verzi pro 2t i 4taktní motory. Jeden kanystr jsem při pořizování křovinořezu před léty pořídil.
https://www.vari.cz/o-nas/aktuality-nov ... art:41667/
Ale ultimátní řešení, když bych chtěl palivo jen skladovat se jmenuje ASPEN. Je to systetické palivo, existuje ve verzi pro 2t i 4taktní motory. Jeden kanystr jsem při pořizování křovinořezu před léty pořídil.
https://www.vari.cz/o-nas/aktuality-nov ... art:41667/
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
Re: Zalozni centrala
Jezdím na naftu, takže si momentálně nevzpomenu jak to má Eurooil s benzínem. Když jsem jezdil s benziňákem, tak jsem bral BA 95 OPTIMAL. Tehdy (před 3 roky) byl údajně bez bio složky. Vím, že Čepro mělo na paliva bez bio složky výjimku.
Jinak na webu Čepra se už v přehledu sortimentu objevuje benzín i nafta jen s bio.
Doba použitelnosti paliv z webu Čepra:
Zavedení povinného přimíchávání biosložek do motorových paliv se projevilo ve změně některých jejich vlastností. Za určitých podmínek mohou biosložky ovlivnit stálost paliv a projevit se na omezené době jejich použitelnosti. Problematika skladování motorových paliv a doporučená doba jejich použitelnosti je stanovena normou ČSN 656500 a pro jednotlivá paliva je uvedena v následující tabulce.
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Zalozni centrala
V nafte po odstati cca. 14dnu.
Skoro jako gumoasfalt.Re: Zalozni centrala
Ja sa po tom môžem čudovať, že autá všade čmudia čierno, bielo a modro. Dokonca čmudia aj také, de je najspolahlivejši motor sveta, ako má Octavia 1.9 tdi-sdi. V živote to nečmudilo a teraz aká preletí okolo na ceste, tak čmud. Dokonca dneska som pozeral na nového benzinaka, jak okolo mňa prefrčal a pri prehadzovani rýchlosti zanechal biely podivne smradľavý mrak.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v