Výběr nabíječky k fve
Výběr nabíječky k fve
Zdravím
Řeším výběr výkonnější nabíječky pro elektromobil.Ideál kolem11kw.Fve mám jednofázovou rozdělenou do tří fází rozvodu(3x230/0).
Mám k dispozici výkon při napájení z fve 3x230v/0( výkon měničů max 22kw).Při napájení domu ze sítě klasika 3x230/400v.Existuje nějaká nabíječka, která by fungovala jak na 3x230 ,tak na 3x230/400?.,Vím že třífázové nabíječky je možné osadit adaptérem na 230v,ale pak je výkon jen max kolem 1x230v /3,4kw.Ctěl bych využít při napájení z fve větší výkon pro nabíjení.
Za každou radu předem díky
Řeším výběr výkonnější nabíječky pro elektromobil.Ideál kolem11kw.Fve mám jednofázovou rozdělenou do tří fází rozvodu(3x230/0).
Mám k dispozici výkon při napájení z fve 3x230v/0( výkon měničů max 22kw).Při napájení domu ze sítě klasika 3x230/400v.Existuje nějaká nabíječka, která by fungovala jak na 3x230 ,tak na 3x230/400?.,Vím že třífázové nabíječky je možné osadit adaptérem na 230v,ale pak je výkon jen max kolem 1x230v /3,4kw.Ctěl bych využít při napájení z fve větší výkon pro nabíjení.
Za každou radu předem díky
-
- Příspěvky: 263
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Výběr nabíječky k fve
To asi záleží na konkrétním autě? Pokud chceš nabíjet vyšším výkonem, tak 22kW nabíječku a pokud to auto umí, tak 32A/1f bude nějakých 7,4kW.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 263
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Výběr nabíječky k fve
Nevím, jaké jsou Tvé znalosti elektrotechniky, ale pokud máš 3f spotřebič, 3x16A (to bude ta 11kW nabíječka), tak okamžitý součet proudů bude blízký 0, a N vodičem nepoteče téměř žádný proud. Když do stejného zařízení pustíš 3x stejnou fázi 16A, tak N vodičem poteče zpět do zdroje 48A a na to by musely být dimenzovány jak přívod k Wallboxu, tak kabel do auta a nabíječka uvnitř. Běžná 5x2,5 by asi neměla moc dlouhou životnost.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Re: Výběr nabíječky k fve
Přívod do rozvaděče od fve mám 5x25mm2 a k zásuvce 4x6mm2.Nebo použít třífázovou,která by měla možnost provozu s redukcí na jednofázové napájení a výkon např 22kw/7kw.
-
- Příspěvky: 263
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Výběr nabíječky k fve
Teď ještě, aby nabíječka a auto těch 32A uměly. Syn má v autě originál kabelovou nabíječku, která má 3 výměnné koncovky, z wallboxu umí max 32A, z 3f 16A max 16Aa z jednofázové zásuvky jen max 8A.
https://shop.rosier.de/mercedes-benz-fl ... 0009066412
https://shop.rosier.de/mercedes-benz-fl ... 0009066412
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
- pave69
- Příspěvky: 709
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Výběr nabíječky k fve
Záleží to na tom autě. AC nabíječka vlastně není nabíječka, ale jen krabička, která autu řekne, jak se může nabíjet. Převod AC/DC se řeší uvnitř auta. V diskuzích je dost lidí, co jedou "výhodně" z FV na jedné fázi a pak řeší dobíjení BEV drbáním levou rukou za pravým uchem. TAk zkus hledat.
-
- Příspěvky: 178
- Registrován: stř črc 26, 2023 6:13 pm
- Bydliště: Ostrava!!!
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 2400
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Výběr nabíječky k fve
Chtělo by to vědět, jak tazatel vůbec auto k tzv. "nabíječce" připojuje, ale dá se předpokládat, že má na mysli wallbox se zásuvkou Mennekes. Dále, jakého výrobce a model auta má, protože je to odvislé od typu palubního nabíječe v autě. Některé elektromobily např. některé Hyundaie umí nabíjet z 1f sítě z wallboxu až 7,2kW a to je nespíš maximum, co lze v elektromobilitě z 1f sítě ziskat, 11kW a 22kW, ty co takové nabíječe mají, potřebuje nekompromisně 3f. Jestli má, jak píše, "3x230V" z fve je to pořád 1f síť.
Re: Výběr nabíječky k fve
Mám Hyundai kona 64kw s palubní nabíječkou 7,4kw jednofázovou a 11kw třífázovou.
Pokud budu chtít využívat jednofázové 7,4kw nabíjení z fotovoltaiky a mít možnost jí využít i na nabíjení 11kw (třífázově -SČE) budu muset tedy koupit nabíječku 22kw.Pokud bych pořídil jen 11kw nabíječku,tak jednofázové nabíjení by bylo max 3,5kw a třífázové 11kw.
Pro jednofázové napájení z fve bych použil zásuvku 230/32A .Je to tak možné?
Líbí se mi tato...
https://cdn.immax.cz/images/0/809e79f11 ... -111266684
Pokud budu chtít využívat jednofázové 7,4kw nabíjení z fotovoltaiky a mít možnost jí využít i na nabíjení 11kw (třífázově -SČE) budu muset tedy koupit nabíječku 22kw.Pokud bych pořídil jen 11kw nabíječku,tak jednofázové nabíjení by bylo max 3,5kw a třífázové 11kw.
Pro jednofázové napájení z fve bych použil zásuvku 230/32A .Je to tak možné?
Líbí se mi tato...
https://cdn.immax.cz/images/0/809e79f11 ... -111266684
-
- Příspěvky: 263
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Výběr nabíječky k fve
Ověř si, jestli ta nabíječka umí 32A z jedné fáze. Třeba originál Mercedes nabíječka umí 3x32A z type2, 3x16A z 3f zásuvky a jen 8A z 1f zásuvky.
https://allegro.cz/produkt/nabijecka-1- ... d6604cf017
https://allegro.cz/produkt/nabijecka-1- ... d6604cf017
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Re: Výběr nabíječky k fve
Podle toho že k ní mají redukcíi s klasickou 230v zástrčkou ,tak asi bude zvládat při 1f napájení jen max 3,5kw.V manuálu nikde není její jednofázový výkon . Chtěl jsem se vyhnout nutnosti kupovat dvě nabíječky.Jednu 1f - 7.4kw a druhou 3f-11kw.
Re: Výběr nabíječky k fve
https://www.mironet.cz/victron-ev-nabij ... +dp641544/
Přiveď do ní přes přepínač sítí 1-0-2 1f (na L1) z FVE i 3f z distribuce na zimu a jiné temné dny. Jasně, pokud nemáš Victron, odpadá Ti automatika, ale možnosti manuálního nabíjení jsou velmi široké. Automatika rozpoznání 1f/3f samozřejmá.
Svéráznou, jak to u Australana chodí, ale kompletní prezentaci k rozhodnutí zda koupit, nebo ne najdeš tady:
https://youtu.be/gcw5yYprbvA?si=mfoVmcIOCsK_4PnO
Přiveď do ní přes přepínač sítí 1-0-2 1f (na L1) z FVE i 3f z distribuce na zimu a jiné temné dny. Jasně, pokud nemáš Victron, odpadá Ti automatika, ale možnosti manuálního nabíjení jsou velmi široké. Automatika rozpoznání 1f/3f samozřejmá.
Svéráznou, jak to u Australana chodí, ale kompletní prezentaci k rozhodnutí zda koupit, nebo ne najdeš tady:
https://youtu.be/gcw5yYprbvA?si=mfoVmcIOCsK_4PnO
Ostrov - 11,1kWp - 2x Victron MP II 5000 1f paralelně, MPPT RS 450/100, 250/85, Pylontech 19kWh, TČ NIBE F2120-16 a Tesla Model 3 

Re: Výběr nabíječky k fve
Ta je určitě super,ale chtěl jsem něco mobilnějšího bez pevného připojení.Snad existuje nějaké řešení.Třeba to už někdo řešil.
Re: Výběr nabíječky k fve
Já Victron EVCS mám, a zrovna teď bych ji spíš nedoporučoval. Je to jejich prvotina a má to prostě mouchy:
- Nemá DC ochranu, takže dokupovat drahý chránič navíc.
- Neumí přepínat 1F/3F. To se hodí u 3F auta, když slunce svítí málo.
- Má problémy se spolehlivostí nabíjení u některých aut. Neumí totiž odpínat CP vodič, jako to umí jiné stanice.
Nedávno jsem byl pár dní pryč, auto zůstalo doma. Na dálku jsem chtěl zapnout manuální režim, a bum, nabíjení spadlo, a nebyla žádná šance to 3 dny zapnout. Slunce svítilo, ve VRM velká výroba do sítě, a auto s prázdno baterkou. Musel jsem pak přijet domů, ručně vyndat a zandat kabel, a hned se to rozjelo.
Ten samý zásek nastane, když zapnu "overload protection" a ta se někdy aktivuje. V tu chvílí se nabíjení přeruší, a už nikdy se nespustí znova.
Tohle se Victronu fakt nepovedlo.
Více čtení tady:
https://community.victronenergy.com/t/e ... g/9076/81
Kupoval bych to jen za hodně nízkou cenu (třeba 5tis CZK) a ideálně bych počkal na nový model, na kterém Victron už dělá.
Mimochodem na i4wifi to je pod 10tis Kč bez DPH, ještě loni to bylo za 20 tisíc. Prostě je to modrá krabice s logem Victron, ale tu cenu si neobhájí.
Re: Výběr nabíječky k fve
Dík za info.Snad existuje nějaká varianta nabíječky co by se dala v mém případě použít, včetně chrániče A,B, a pro 1 i 3f provoz .Nechce se mi něco bastlit,ale zatím nabíjím dodanou nabíječkou s výkonem 2,5kw . Výkon měničů fve mám dohromady 24kw.Tak by byla škoda to nevyužít .Zatím jsem neměl potřebu rychlého nabíjení ,ale mohlo by se to hodit
Re: Výběr nabíječky k fve
Ještě k tomu EVCS posílám video, kde je to přerušení nabíjení zdokumentované:
https://www.youtube.com/watch?v=r2wo07YMvbE
Další generace Victron EVCS to bude mít vyřešené.
https://www.youtube.com/watch?v=r2wo07YMvbE
Další generace Victron EVCS to bude mít vyřešené.
-
- Příspěvky: 263
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Výběr nabíječky k fve
Ten problém je jen u Enyaqu, nebo i jiných?
Aktualizace softwaru, ani kalibrace CP linky nepomáhá?
Ten problém má provedení nabíječky s diplejem i bez?
Aktualizace softwaru, ani kalibrace CP linky nepomáhá?
Ten problém má provedení nabíječky s diplejem i bez?
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Re: Výběr nabíječky k fve
Ten problém mají obě verze wallboxu, a projevuje se asi jen na některých autech. Podle té diskuze na Victron Community to řešilo více lidí u různých značek, třeba Stellantis.
Software nepomáhá, mám aktuální. Kalibrace CP linky taky nic. Zkusím ještě někdy spustit kalibraci přesně ve chvíli, kdy to nastane.
Re: Výběr nabíječky k fve
Ten problém má i KIA
Naopak jej nemá Tesla nebo Nissan Leaf/eNV.
Já používám tyto wallboxy s vestavěným elměrem a chráničem k naprosté spokojenosti vč. regulace (i bezdrátové).
https://wifi.sampro.cz/wall-box-3x32-t2 ... rhdoregdlm
Naopak jej nemá Tesla nebo Nissan Leaf/eNV.
Já používám tyto wallboxy s vestavěným elměrem a chráničem k naprosté spokojenosti vč. regulace (i bezdrátové).
https://wifi.sampro.cz/wall-box-3x32-t2 ... rhdoregdlm
Re: Výběr nabíječky k fve
Díky za info.jars10 píše: ↑úte bře 18, 2025 5:57 pm Ten problém má i KIA
Naopak jej nemá Tesla nebo Nissan Leaf/eNV.
Já používám tyto wallboxy s vestavěným elměrem a chráničem k naprosté spokojenosti vč. regulace (i bezdrátové).
https://wifi.sampro.cz/wall-box-3x32-t2 ... rhdoregdlm
Jak ten wallbox přesně reguluješ?
Mně se u toho Vicron wallboxu líbí, že ta regulace podle výroby ze slunce funguje i v ostrovním režimu.
Taky se mi to dobře ovládá z Node RED, nabíjím v zimě podle spotových cen. Je to dobře integrované do VRM, včetně statistik.
Jestli v té nové verzi vychytají všechny ty nešvary, bude z toho fajn produkt.
Re: Výběr nabíječky k fve
Buď má měřící trafa připojená na sledovaný vodič nebo pomocí HDO vstupu (vypínání) a napětí 0-10V.
Ta měřící trafa jsou připojená bezdrátově. Spolehlivě mi chodí přes 3 zdi. Případně se dá dát externí anténka.
Vysílač je napájený jen indukovanou el. z toho měření. Nikam se nezapojuje. Nastavení se děje přímo na konkrétním wallboxu,
takže je možné mít třeba 3 WB a každý mít např. nastavený na jiný max proud.
Umí, co zvládne auto. Vyzkoušeno 5-32 A jedno, dvoj i třífázově.
Ta měřící trafa jsou připojená bezdrátově. Spolehlivě mi chodí přes 3 zdi. Případně se dá dát externí anténka.
Vysílač je napájený jen indukovanou el. z toho měření. Nikam se nezapojuje. Nastavení se děje přímo na konkrétním wallboxu,
takže je možné mít třeba 3 WB a každý mít např. nastavený na jiný max proud.
Umí, co zvládne auto. Vyzkoušeno 5-32 A jedno, dvoj i třífázově.
Re: Výběr nabíječky k fve
Dobrý den mám dotaz
Je u EV limitovaný minimální nabíjecí výkon?
Pokud mám přetok třeba 1 kW pustí to wallbox do auta nebo čeká až bude 4 kW?
Toto je snad limit u EV zn Škoda, děkuji
Je u EV limitovaný minimální nabíjecí výkon?
Pokud mám přetok třeba 1 kW pustí to wallbox do auta nebo čeká až bude 4 kW?
Toto je snad limit u EV zn Škoda, děkuji
System Growatt 8,8 kWp, střídač 10 KW bat.Growatt 10,24 kW akumulace do vody Dražice 200 l
2 kW
2 kW
Re: Výběr nabíječky k fve
Ano, minimum je 6A. Takže na 1f cca 1400W, na 3f 4100W.
Některá auta mají ten dolní limit vyšší, třeba Renault Zoe má 10A.
Některá auta mají ten dolní limit vyšší, třeba Renault Zoe má 10A.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: úte úno 08, 2022 10:51 am
- Bydliště: Zlínský kraj
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Výběr nabíječky k fve
Renault Zoe má min 8A, takže minimum na 3F +/- 5kW
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li- jih, sklon 45+55 St
1,4kWp Gridfree Solarmi
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
1,4kWp Gridfree Solarmi
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50