Paralelní baterie - parametry a nastavení
Napsal: úte bře 25, 2025 2:46 pm
Jak rozumíte parametru u baterie "koncové nabíjecí napětí 54,7", když má rozsah "48-56,8V" ?
Je těch 54,7V doporučené maximum na svorkách? Nebo interní napětí s tím, že více se klidně dá napojit, ale do baterie už se nepustí?
Abych vysvětlil, proč se ptám:
K Victronům (3x Multiplus-II 45/3000) mám od výrobce připojenou baterii složenou z Winston článků.
V podstatě se jedná o toto:
https://www.kvelektro.cz/bateriove-uloz ... h-p1820398
Battery monitor se hlásí jako Generic Can-bus BMS battery.
Cca před 2 lety se paralelně přidala paralelní baterie, kterou Victron nevidí:
https://www.mivvyenergy.cz/cs/baterie/t ... -512v.html
A tenhle týden se paralelně přidala ještě jednou ta samá, takže výsledný stav je Winston s monitoringem paraleleně s dvěmi Mivvy black boxy.
Vypadá to, že to funguje, Victron samozřejmě vidí jen jednu baterii, rád bych se jen ujistil, zda rozumím dobře parametrům a baterie zbytečně netrápil napětím, proudově jim se svou sestavou rozhodně neublížím:
U Winstonů se udává 2,8-3,8V, při 16 článcích to je 44,8 - 60,8 V
U Mivvy udávají max. rozsah 48 - 56,8 V a koncové nabíjecí napětí 54,7 V.
V settings DVCC mám nastaveno maximum charge voltage na 54,7V a aktuálně udávané napětí baterie v dashboardu je 54,92 V (tedy kupodivu vyšší))
Nastavení minimálního napětí jsem v konzole nikde nenašel.
Je těch 54,7V doporučené maximum na svorkách? Nebo interní napětí s tím, že více se klidně dá napojit, ale do baterie už se nepustí?
Abych vysvětlil, proč se ptám:
K Victronům (3x Multiplus-II 45/3000) mám od výrobce připojenou baterii složenou z Winston článků.
V podstatě se jedná o toto:
https://www.kvelektro.cz/bateriove-uloz ... h-p1820398
Battery monitor se hlásí jako Generic Can-bus BMS battery.
Cca před 2 lety se paralelně přidala paralelní baterie, kterou Victron nevidí:
https://www.mivvyenergy.cz/cs/baterie/t ... -512v.html
A tenhle týden se paralelně přidala ještě jednou ta samá, takže výsledný stav je Winston s monitoringem paraleleně s dvěmi Mivvy black boxy.
Vypadá to, že to funguje, Victron samozřejmě vidí jen jednu baterii, rád bych se jen ujistil, zda rozumím dobře parametrům a baterie zbytečně netrápil napětím, proudově jim se svou sestavou rozhodně neublížím:
U Winstonů se udává 2,8-3,8V, při 16 článcích to je 44,8 - 60,8 V
U Mivvy udávají max. rozsah 48 - 56,8 V a koncové nabíjecí napětí 54,7 V.
V settings DVCC mám nastaveno maximum charge voltage na 54,7V a aktuálně udávané napětí baterie v dashboardu je 54,92 V (tedy kupodivu vyšší))
Nastavení minimálního napětí jsem v konzole nikde nenašel.