W-109 od WB při nabíjení EV v ostrovním režimu
Napsal: pát říj 03, 2025 5:51 pm
Zdravím,
nabíjím EV Victron WB a aby vše šlo jen z panelů či baterie, jedu v ostrovním režimu. Když jedu naplno na 10A, tak se začala od WB objevovat hláška W-109 (přehřátí střídačů) a nabíjení se buď přerušilo, nebo spadlo na minimum 6A. Po chvilce se to zase vrátí. V létě jsem to přičítal vyšší teplotě okolí (a střídačů). Bezkontaktně jsem v létě na potvrchu střídačů naměřil 36 st. a to mi přijde v pohodě. Dal jsem na prostřední střídač čidlo teploměru a dálkově si hlídám teplotu. Dnes je venku 12 st. a hláška W-109 je opět zde (asi po hodině nabíjení). Střídač má podle teploměru 23 st. Zajímavé je, že W-109 je hláška od WB, nikoliv od střídače. A ještě zvláštnější je porovnání se situací, kdy nenabíjím auto, slunce v létě pere a přetoky posílám do sítě. V tu chvíli střídače několik hodin jedou naplno (okolo 7kW) a logicky se dost zahřívají (i okolní teplotou), ale hláška W-109 o přehřátí střídačů se nikdy neobjevila. Nevíte jak se v tomto zorientovat? Samozřejmě můžu nabíjet menším proudem, ale zase to trvá déle a nevyužiji všechen potenciál energie vyrobené z panelů.
nabíjím EV Victron WB a aby vše šlo jen z panelů či baterie, jedu v ostrovním režimu. Když jedu naplno na 10A, tak se začala od WB objevovat hláška W-109 (přehřátí střídačů) a nabíjení se buď přerušilo, nebo spadlo na minimum 6A. Po chvilce se to zase vrátí. V létě jsem to přičítal vyšší teplotě okolí (a střídačů). Bezkontaktně jsem v létě na potvrchu střídačů naměřil 36 st. a to mi přijde v pohodě. Dal jsem na prostřední střídač čidlo teploměru a dálkově si hlídám teplotu. Dnes je venku 12 st. a hláška W-109 je opět zde (asi po hodině nabíjení). Střídač má podle teploměru 23 st. Zajímavé je, že W-109 je hláška od WB, nikoliv od střídače. A ještě zvláštnější je porovnání se situací, kdy nenabíjím auto, slunce v létě pere a přetoky posílám do sítě. V tu chvíli střídače několik hodin jedou naplno (okolo 7kW) a logicky se dost zahřívají (i okolní teplotou), ale hláška W-109 o přehřátí střídačů se nikdy neobjevila. Nevíte jak se v tomto zorientovat? Samozřejmě můžu nabíjet menším proudem, ale zase to trvá déle a nevyužiji všechen potenciál energie vyrobené z panelů.