Stránka 1 z 1

odlišné údaje kWh na EVCS

Napsal: pon říj 13, 2025 12:27 pm
od Petr Žůrek
Zdravím, delší dobu pozoruji odlišnost údajů nabité energie přes WB/EVCS. Dnes jsem nabíjel ze sítě 16A a po dobu nabíjení jsem byl on-grid (jinak jsem v ostrovu). EVCS ukazuje 18,28 kWh, ale graf o využití EVCS ukazuje 16,2 kWh. Nevím, jak si to mám vysvětlit. Že by EVCS dokázala měřit skutečnou hodnotu energie dodanou do baterie EV, se mi moc nechce věřit (tedy že by dokázala zohlednit a změřit účinnost nabíječky EV). Baterka EV má 64 kWh, nabila se o 27%, což přibližně vychází na 17,28 kWh dobité energie v této session. Chci jen tomu rozumět. Mám to interpretovat tak, že do EVCS wallboxu přiteklo 18,28 kWh a nabití baterie EV se tím zvýšilo o 16,2 kWh? Bylo by to fajn, ale nechce se mi věřit, že by Victron dokázal sbírat z baterky EV tak hluboké a detailní informace.

Re: odlišné údaje kWh na EVCS

Napsal: pon říj 13, 2025 12:46 pm
od Jirka77
to by klidne mohlo byt protoze evcs komunikujes a autem a dost mozna si vycita realne nabitou energii z auta.

Re: odlišné údaje kWh na EVCS

Napsal: pon říj 13, 2025 8:35 pm
od vk_1
Petr Žůrek píše: pon říj 13, 2025 12:27 pm nechce se mi věřit, že by Victron dokázal sbírat z baterky EV tak hluboké a detailní informace
To opravdu neumí.
Reálně je to tak, že EVCS měří hodně nepřesně, a Multiplusy na AC OUT také.

V nastavení EVCS je kalibrace, kterou se to dá v různých úrovních výkonu nastavit.
Já to nastavoval ve chvíli, kdy jsem jel přímo ze sítě, protože v takový moment mi Multiplusy měří na AC IN docela přesně. Prostě jsem nechal Multiplusy připojené k síti v passthru režimu, a pak jsem po 1A měnil proud do auta a odečítal rozdíly.

Po kalibraci to vychází.